Misschien toch echt zwanger??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thenexttry

Berichten: 1285
Geregistreerd: 24-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:15

Labiesch schreef:
Thenexttry schreef:
TS mag ik vragen hoe oud jij bent?
en waarom je onveilige seks hebt ? of in ieder geval niet aan de pil zit ?
Tot aan je 21e wordt de pil volledig vergoed, er is dan dus geen reden om deze niet te nemen uit voorzorg.

Verder zou ik sowieso een afspraak maken bij de huisarts.
De huisarts kan eventueel een zwangerschaps test voor je doen en eventueel gelijk ook een SOA test.

Lijkt mij wel verstandig aangezien je op dit moment overkomt als iemand die niet zo nauw kijkt.
Ik zeg niet dat je dat niet doet, maar zo komt het over op mij.


Ik ben helemaal onderzocht in het ziekenhuis en ga nu om de 3 weken op controle.. Het was maar een vraag. Ik krijg voldoende hulp en heb net aangifte gedaan.


Ik had mijn bericht al aangepast.
Als je afgelopen zaterdag onveilige seks gehad hebt, zegt dat nog niets over eventuele SOA's omdat je onder controle staat van het ziekenhuis. Het is maar een paar dagen geleden en zo snel krijg je vaak de uitslag niet.

Nogmaals is er een reden om geen anticonceptie te gebruiken ?
Het is gewoon een vraag en geen aanval.

En als je onder controle staat dan weet het ziekenhuis toch ook wel of je wel of niet zwanger bent.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:16

Logisch TS :(:)
Het is ook nogal wat. Heb je het in het ziekenhuis ook gehad over een eventuele zwangerschap? Heb je na het onderzoek geen MAP meegekregen?

Caesar
Berichten: 9305
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:16

Op basis van je openingspost oordeelde ik ook alsof je onverantwoordelijk bezig was. Ik weet niet of het is n.a.v. de reacties van andere bokkers waardoor je nu met een ander verhaal komt, maar als je situatie zo is dat dit vaker aan de hand is zou ik toch kijken naar een ander voorbehoedsmiddel om te voorkomen dat je uit/met deze ellende een kindje krijgt.

LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:16

Wat een ontzettend nare ervaringen. Fijn dat je goed onder bgeeleiding staat nu.
Zoals de anderen al gezegd hebben, goed testen nu en over een paar weken (maar dit zullen ze je vanut het ziekenhuis waarschjnlijk ook gemeld hebben).

Heel veel sterkte de komende tijd

Labiesch
Berichten: 172
Geregistreerd: 14-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 11:17

Winged schreef:
Thenexttry schreef:
en waarom je onveilige seks hebt ? of in ieder geval niet aan de pil zit ?
Tot aan je 21e wordt de pil volledig vergoed, er is dan dus geen reden om deze niet te nemen uit voorzorg.

Omdat niet iedereen aan de pil wil zitten met al die hormonenrommel?

TS: Je kan een test halen bij de drogisterijen. Je kan al testen, maar eventueel wel alvast een extra test erbij voor over een paar weken.

Laat je ook even testen op eventuele SOA's!
Op soas etc ben ik in het ziekenhuis helemaal gecontroleert heb heb medicijnen gekregen om eventueele soas voor te zijn

Thenexttry

Berichten: 1285
Geregistreerd: 24-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:17

Winged schreef:
Thenexttry schreef:
en waarom je onveilige seks hebt ? of in ieder geval niet aan de pil zit ?
Tot aan je 21e wordt de pil volledig vergoed, er is dan dus geen reden om deze niet te nemen uit voorzorg.

Omdat niet iedereen aan de pil wil zitten met al die hormonenrommel?

TS: Je kan een test halen bij de drogisterijen. Je kan al testen, maar eventueel wel alvast een extra test erbij voor over een paar weken.

Laat je ook even testen op eventuele SOA's!



Nogmaals het was geen aanval.

En dat snap ik dat is ook de reden voor mij om er toen mee te stoppen, maar er kunnen ook meerdere redenen achter zitten.

- Misschien om het te verbergen voor mensen
- Schaamte
- Kosten
Kan allemaal natuurlijk.

Een morning afterpil is ook rommel en ook geen oplossing steeds.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:19

Thenexttry schreef:
Een morning afterpil is ook rommel en ook geen oplossing steeds.

Klopt hoor, maar als je een MAP kan halen dan heb je vast ook geen schaamte om geen pil etc te gebruiken :)

Labiesch
Berichten: 172
Geregistreerd: 14-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 11:20

Caesar schreef:
Op basis van je openingspost oordeelde ik ook alsof je onverantwoordelijk bezig was. Ik weet niet of het is n.a.v. de reacties van andere bokkers waardoor je nu met een ander verhaal komt, maar als je situatie zo is dat dit vaker aan de hand is zou ik toch kijken naar een ander voorbehoedsmiddel om te voorkomen dat je uit/met deze ellende een kindje krijgt.
Nee ik begrijp ook heel goed dat je dat dacht hoor. Maar ik vind het gewoon heel erg lastig om erover te praten. En schrok idd wel van sommige reacties maar begreep het ook want mijn verhaal was niet echt duidelijk

Thenexttry

Berichten: 1285
Geregistreerd: 24-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:20

MAP kan je zelfs bestellen dus geen dokter voor nodig.
De pil moet op recept.

Labiesch
Berichten: 172
Geregistreerd: 14-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 11:21

Winged schreef:
Thenexttry schreef:
Een morning afterpil is ook rommel en ook geen oplossing steeds.

Klopt hoor, maar als je een MAP kan halen dan heb je vast ook geen schaamte om geen pil etc te gebruiken :)


Heb beide map in het ziekenhuis gekregen.

LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:21

Winged schreef:
Thenexttry schreef:
Een morning afterpil is ook rommel en ook geen oplossing steeds.

Klopt hoor, maar als je een MAP kan halen dan heb je vast ook geen schaamte om geen pil etc te gebruiken :)


Ik denk niet dat je dat zo zwart wit kunt zien. Er kunnen ontzettend veel redenen zijn waarom mensen handelen zoals ze handelen. Zeker als dit om een nare ervaring gaat handel je niet altijd even 'verstandig' of gaat het allemaal op de automatische piloot.

Labiesch
Berichten: 172
Geregistreerd: 14-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 11:24

Maar heel erg bedankt voor de reacties. Ik ga zeker testen. Dankjulliewel :*

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:26

Ik wil je veel sterkte wensen en ik hoop dat je goede hulp hebt. Als je echt zekerheid wilt hebben zou ik het aan je huisarts vertellen, een bloedtest is toch altijd wat betrouwbaarder. Ik hoop dat je veilig bent en degene die je dit heeft aangedaan geen kans meer heeft om het nogmaals te doen.

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:33

Of je verhaal nu compleet is of niet, je stelt een vraag en vraagt niet om een oordeel of mening. Kunnen andere bokkers zich ook van te voren even bedenken :)
Ik kan je helaas niets anders vertellen dan dat ik je veel sterkte wens :(:)
Laatst bijgewerkt door Tuigje op 01-12-16 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:35

Ten eerste veel sterkte ts.
Ten tweede ik wil je niet bang maken maar het tijdstip van eiersprong kan per persoon verschillen. Dus niet altijd twee weken voor menstruatie. Ik bv ovuleer vaak al binnen een week na menstruatie. Ik zou zeker even een testje doen. Ook omdat je de MAP wss hebt uitgespuugd.

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Misschien toch echt zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:03

Je kunt inderdaad van die eerste keer al testen. Het uitblijven van je menstruatie kan ook komen door stress e.v. Testen kan natuurlijk nooit kwaad. Succes en sterkte

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:28

Erg vervelend ts, heel veel sterkte.
:(:)

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Misschien toch echt zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:33

Veel sterkte TS, heel erg naar dit. :(:)
Overweeg een bloedtest, dan heb je vrij vlot betrouwbare zekerheid. Hopelijk valt het allemaal mee en kun je je leven weer oppakken.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Misschien toch echt zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:50

Ts sterkte ik hoop dat je ook psychische hulp krijgt bij het verwerken en een veilige plek hebt om te wonen. Mocht je willen praten met een lotgenoot mijn pb staat open. Verder idd voor je eigen rust een testje doen

Joltsje

Berichten: 9037
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:56

Heel veel sterkte ts.

Dat je ongesteldheid uitblijft kan ook aan de stress liggen die alles met zich meebrengt. Een test kan je dus zeker rust geven. Mocht je daarna nog twijfelen, dan kan de huisarts ook nog testen. (Maar weet ik niet zeker).

Heel veel sterkte. Wil weet niet wat de situatie is. Mocht je nog gevaar lopen, dan is anticonceptie niet zo'n heel slecht idee. Een zwangerschap t.g.v. een misdrijf maakt het nog zwaarder dan dat het al is.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Misschien toch echt zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:12

nu wil ik geen drama maken maar ts bedenk wel wat je gaat doen als je wel zwangerblijkt en hoe gaat je omgeving dat opnemen.Heb je dan steun of moet je het zelf oplossen?
Sterkte met alles

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Misschien toch echt zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:28

kruidvat 2 voor 5 euro zijn zeer betrouwbaar en vlot

sterkte met alles,

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Misschien toch echt zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 19:39

Moderatoropmerking:
het topic start een beetje pittig maar ik zie dat iedereen zich netjes herpakt heeft nadat ts meer uitleg gegeven heeft. Dat vind ik fijn om te zien!

Jolien87

Berichten: 17468
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Misschien toch echt zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 19:42

Oh TS, wat schrik ik van dit verhaal. Gelukkig heb je hulp gezocht maar dit maakt je leed natuurlijk niet minder groot. Op je vraag heb je al verschillende antwoorden gehad waar je wellicht iets aan hebt dus daar kan ik niets aan toevoegen maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen.
En het is misschien wel een idee om eens na te denken over anticonceptie. Dit kan op verschillende manieren, je huisarts kan je hier meer over vertellen.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 19:45

Als je aangifte gedaan hebt en een zgn rape kit gehad hebt in het ziekenhuis dan zit daar normaal gezien ook de nodige "nazorg" bij op gynaecologisch vlak en gaan ze dergelijke dingen dus ook gewoon opvolgen zodat dit niet in een zwangerschap hoeft te resulteren... Maar idd testen kan geen kwaad...