Vet haar Help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Vet haar Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 22:42

Al vanaf dat ik klein was werd ik iedere avond onder de douche gezet en wastte mijn haren. Deze ''traditie'' is er eigenlijk nooit uitgegaan en nu was ik ook iedere dag mijn haar(shampoo + cremespoeling).
Nu hoorde ik van veel mensen dat dit heel slecht is voor je, dus ik dacht: Ach prima, dan was ik mijn haar wel wat minder.
Probleem: Als ik mijn haar een dag niet was word mijn haar gelijk vet! Waarschijnlijk is mijn haar gewend om elke dag gewassen te worden en is dit mijn straf.
Ik gebruik nu droogshampoo om de dag, dus ene dag wassen en andere dag droomshampoo maarja is eigenlijk ook niet wat ik wil.

Iemand tips?

PureSG

Re: Vet haar Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:47

De gouden tip is inderdaad.. minder wassen. :D

In het begin is dit wel even flink doorbijten, door het dagelijks wassen zal het inderdaad gauw vet worden. Zelf heb ik dit ook gehad, op de "vette" dagen droeg ik mijn haar in een staart of knot zodat het niet zo opviel.

Nu was ik mijn haar 2 á 3 keer in de week en ik heb nauwelijks nog last van vet haar.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:47

Gewoon volhouden om het uit te stellen om te wassen...
Ik moet zelf om de dag mijn haar wassen. Gebruik momenteel een speciale shampoo tegen vet haar (van een speciale kapperswinkel), en daar lukt het 2,5 dag mee.
Tijdens examens kwam ik lang niet buiten. Na de examenperiode kon ik mijn haar gerust 2 dagen niet wassen :)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:53

Na heel veel volhouden, moet ik mijn haar nu nog 1x in de week wassen. Dan zit er ook gewoon echt een soort vettige glans op mijn haar.

Eigenlijk is vet haar niet eens de reden dat ik zo weinig ben gewassen. Ik ben namelijk lang heel gevoelig gebleven voor die heerlijke kriebel beestjes in mijn haar en ja die houden van heel schoon haar.

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:54

:) inderdaad minder wassen! :)

Ik was nu 1x pw met shampoo , cremespoeling en dan een masker. Als het handdoek droog is doe ik er olie in, eigenlijk is het nooit vet! Maar het kostte wel tijd om het af te bouwen :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:55

Ik ben er toen vanaf gekomen toen ik een week de griep had en zo ziek was dat ik niet kon douchen. Niemand die je vette kop dan ziet en na een week heb ik het gewassen en kon ik met veel minder wassen toe.
Inmiddels was ik het wel weer nagenoeg dagelijks omdat ik voor mijn werk dagelijks een helm draag en ik het dan wel zo fris vind.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:56

Minder wassen! Na een tijdje word je haar vanzelf minder snel vet. Verder idd droogshampoo op de 'slechte' dagen en/of je haar in een knotje/staart.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:57

Minder wassen minder wassen minder wassen :D is inderdaad even op de tanden bijten en een week als een holbewoner door het leven gaan, maar daarna wordt het allemaal makkelijker!

Misschien eens kijken naar conditioner only wassen of enkel met 'low poo' shampoos? Daar zitten geen sulfaten en andere uitdrogende elementen in die je hoofdhuid triggeren om meer talg te produceren. Ik doe nu zelf aan CO-wassen, doe het max 2x per week en mijn haar voelt gezonder + wordt absoluut minder snel vet :-)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:02

Ik was inderdaad ook mijn haar 1 of twee keer per week. Is zo ontstaan omdat ik last kreeg van mijn huid.

Ik gebruik tussendoor wel graag droogshampoo, want daarmee krijg je bij de haarwortel wat meer lucht en structuur.
Soms zit mijn haar na dagen beter dan net na het wassen :D

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:06

Inderdaad heel langzaam afbouwen. Is je haar op een tussendag vet, dan kun je het (mits lang genoeg) in een hoge staart dragen? Dan is de glans juist wel oké.
Droogshampoo heb ik nog nooit gebruikt, het lijkt mij helemaal niets.

Ik was mijn haar trouwens nu alleen nog maar met warm water en spoel het dan koud af. Borstelen met een borstel met echt haar en mijn hoofdhuid wordt niet meer vet.
Dit heeft me wel een hele tijd gekost met shampoo afbouwen, natuurlijke shampoo gaan gebruiken, appelazijn en uiteindelijk dus alleen nog water *\o/*

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:11

Ook belangrijk, de crème spoeling niet op de hoofdhuid gebruiken maar ongeveer vanaf waar je staart begint

JumpingWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:16

Ik was het ook niet elke dag, ongeveer om de dag. Maar hoe doen de mensen die het 1x pw wassen het met sporten? Als ik veel gezweet heb na de sportschool oid dan was ik het eigenlijk altijd. Of is afspoelen met alleen water dan genoeg?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:21

ik gebruik sls vrije shamphoo (sls=sodium laureth sulfate)

dit stofje in je shamphoo werkt als schuimend mensen willen dat hun haar schuimt omdat het dan schoner zou zijn maar dat is het niet want sls trekt alle olieen uit je haar waardoor je haar sneller vet word. dit middel word ook gebruikt bij motorblokken schoon maken.

voor ik deze shamphoo gebruikte moest ik ook elke dag mijn haar wassen maar sinds ik deze shamphoo gebruik kan ik zo 1x per week tot 1x in 2 weken haar wassen (spoel wel elke dag uit)

Je haar heeft ook natuurlijke olieen die je haar zelf reinigen als het nat word :)

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:24

Zweet (en zout daarvan) krijg ik prima weggewassen met alleen water. Ook geurtjes blijven niet hangen in mijn haar (paard bijv). Juist omdat het haar zichzelf weer kan beschermen en reinigen door geen shampoo te gebruiken.
En soms doe ik er wat parfum op, dat vind ik soms wel fijn, zo'n geurtje.
Maar verder ruikt het gewoon naar de buitenlucht. Gelukkig geen rokers in mijn omgeving, ik zou niet weten of ik die geur eruit zou krijgen zonder shampoo

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 00:58

Ik was ook maar 2 keer per week en het is het begin gewoon even op de tantjes bijten en een staart of knot dragen.

Droogshampoo gebruik ik trouwens niet en heb dit ook nooit gebruikt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:32