Wondjes/ korstjes op hoofdhuid?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24336
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Wondjes/ korstjes op hoofdhuid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:35

Waarom gelijk een doorverwijzing? Huisarts kan dit vaak zelf ook behandeling is vaak óf schimmel óf eczeem.

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:40

Hoi TS, wat vervelend dat je dit probleem hebt.
Ik heb ook een hele tijd last gehad van jeukende hoofdhuid en korstjes op de hoofdhuid. Mijn kapster toen zei dat ik eens andere shampoo moest gebruiken. Dit was 2 jaar geleden, ik ben toen over gegaan op een shampoo met zee extracten voor de gevoelige hoofdhuid. Ik merkte in het begin wel verschil maar na een paar maanden kreeg ik weer heftige jeuk. Zo erg dat de schilfers op mijn schouders lagen..
Uiteindelijk ben ik toen uitgekomen bij de shampoo van Eucerin: http://www.eucerin.nl/producten/dermo-c ... de-shampoo
Deze koop ik bij de apotheek hier in het dorp. En sinds ik deze shampoo gebruik, heb ik nergens meer last van!
Wat ik wel merk is dat het terug komt als ik een drukke of onrustige week heb gehad, stress kan ook voor een jeukende en droge hoofdhuid zorgen.
Veel succes en sterkte!

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 20:46

Charaz schreef:
Waarom gelijk een doorverwijzing? Huisarts kan dit vaak zelf ook behandeling is vaak óf schimmel óf eczeem.


Nee, dit is al uitgesloten. :')

minouesmee

Berichten: 7427
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:48

Ik heb/had dit ook.. :(
Ik krijg heeel snel jeuk op mijn hoofd. Enige shampoo waarbij ik het weinig tot niet heb is head and shoulders.

Shampoos van eucerin, dr organic, van de tuinen en andere shampoos zonder poespas helpen bij mij helaas niet.

Marie111
Berichten: 4681
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:50

Ga naar dermatoloog.
Dochter had ook last van korsten op hoofdhuid en heeft na behandeling geen last meer.
Ze moest elke dag zalf op haar hoofd smeren. Ene dag witte zalf - cetomacrogolzalf en andere avond Desoximetason Salicylzuur en daaroverheen dan weer de witte zalf. Dat moest dan een nacht intrekken.

Charaz

Berichten: 24336
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:51

Stamper schreef:
Charaz schreef:
Waarom gelijk een doorverwijzing? Huisarts kan dit vaak zelf ook behandeling is vaak óf schimmel óf eczeem.


Nee, dit is al uitgesloten. :')


Beide? Wat heb je tot nu toe gehad? Soms werkt een gewone lotion of zalf beter dan de hoofdlotion en shampoo.

Ik ga zelf soms de fout in door mijn haar na het wassen niet goed te drogen en dan komt het terug.

Stampeltje
Berichten: 390
Geregistreerd: 18-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:55

Ik heb exact dezelfde klachten en bij mij is wel eczeem geconstateerd door de HA. Ik gebruik afwisselende merken. Vaak gaat het een laar maanden goed en dan is het ineens weer mis. Om mijn hoofdhuid rustig te krijgen gebruik ik Head & Shoulders. Als ik er niet op tijd bij was dan moet ik ook richting de HA voor crème, shampoo en lotion. Dan moet er echt alles uit de kast komen om het te kunnen behandelen.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 21:10

minouesmee schreef:
Ik heb/had dit ook.. :(
Ik krijg heeel snel jeuk op mijn hoofd. Enige shampoo waarbij ik het weinig tot niet heb is head and shoulders.

Shampoos van eucerin, dr organic, van de tuinen en andere shampoos zonder poespas helpen bij mij helaas niet.


Syoss, andrelon zijn echt een no go helaas. Dr organic ooit geprobeerd maar haar werd nog vetter er van! :\

minouesmee

Berichten: 7427
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:21

Stamper schreef:
minouesmee schreef:
Ik heb/had dit ook.. :(
Ik krijg heeel snel jeuk op mijn hoofd. Enige shampoo waarbij ik het weinig tot niet heb is head and shoulders.

Shampoos van eucerin, dr organic, van de tuinen en andere shampoos zonder poespas helpen bij mij helaas niet.


Syoss, andrelon zijn echt een no go helaas. Dr organic ooit geprobeerd maar haar werd nog vetter er van! :\

Syoss en andrelon is troep inderdaad. Maar is head and shoulders van 1 van die merken dan? Hun hebben 2 speciale.. gevoelige hoofdhuid en nog 1 waar ik de naam even niet van weet. Met die 2 heb ik geen last van schilfers en jeuk.

Edit: dit is die andere.
http://www.headandshoulders.nl/nl-NL/co ... itchy.jspx

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 14:00

Heb nu de Yes to Carrots Scalp Relief besteld.
Louis widmer shampoo werd ook nog aangeraden.

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Wondjes/ korstjes op hoofdhuid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:08

Ik gok op seborrisch eczeem (heb het zelf ook) gelukkig onder controle nu.
Aloe Vera shampoo en lush verrichten wonderen bij me!

hagelslag
Berichten: 9131
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Wondjes/ korstjes op hoofdhuid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:04

Ah,ik ken het probleem.
Vooral als ik meer stres heb is het overduidelijk aanwezig.
Het lijkt soms wel wat op berg wat kinderen vaak wel hebben.

Ik doe 1 a 2 keer per week een haarmasker van kokosolie in mijn haar.
Maak het dan echt flink euh vet. Dan een handdoek erom(terwijl de olie erop zit) en ca een uurtje of langer daarna douchen.
Mijn haar 2-3 keer wassen met elke dag shampoo van schauma(andrelon in nl geloof ik)
En verder was ik het liefst niet te vaak mijn haar. Dus 2-3 keer per week...

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 22:30

Ga morgen toch maar even de HA bellen met de vraag of er geen allergie test gedaan kan worden... :/

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 11:16

Gister gewassen met de YTC Scalp Relief, en totaal geen jeuk op het moment dat ze de shampoo in m'n haar zat! En merk dat ik er nu wel iets minder in zit, of krab zeg maar. Ben benieuwd hoelang deze shampoo eventueel het volhoudt, totdat ik naar de Dermatoloog kan.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Wondjes/ korstjes op hoofdhuid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:56

Ik hen hetzelfde gehad. Was ook Seborish (oid) eczeem. Mijn oplossing was dode zee shampoo van Zarqua. Ik was mijn haar elke dag (snel vet) en heb er nooit meer last van! Ben er super blij mee want er kwamen ook hele plukken haar los soms.... en ik heb al niet zo'n dikke bos.

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 00:34

Djoopie schreef:
Ik hen hetzelfde gehad. Was ook Seborish (oid) eczeem. Mijn oplossing was dode zee shampoo van Zarqua. Ik was mijn haar elke dag (snel vet) en heb er nooit meer last van! Ben er super blij mee want er kwamen ook hele plukken haar los soms.... en ik heb al niet zo'n dikke bos.


Die heb ik idd eerst gebruikt maar kreeg er zulk drooov haar van. De lush big is ook met zeezout en wat kokosolie erdoor? Dan word mijn haar ook gevoed, wat prettig is!

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Wondjes/ korstjes op hoofdhuid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:45

Mijn haar is ook wel droog maar daardoor gaat het wel minder hangen zeg maar.... maar ga wel even kijken naar lush big! Even testen klinkt goed :)

maras

Berichten: 2347
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:54

Bij mijn hoofdhuid helpt spoelen met azijn na het wassen, heb de speciale zeep van louland, na het wassen naspoelen met appelazijn en ben nu al ruim een jaar jeuk en eczeem vrij!

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Wondjes/ korstjes op hoofdhuid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:56

Ik heb het ook. Maar al mijn hele leven. Als baby echt heel erg Bergh dus dikke plakkaten. Nu heel erg Roos en soms jeuk en Korsten. Als ik de suikers in mijn eten schrap kalmeerd het. Nou ben ik daar niet zo goed in maar dat is eigenlijk het enige wat werkt.
Ja en berkenlotion helpt goed tegen de jeuk

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 13:13

Volgende week worst de allergie test gedaan! Ben benieuwd.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 15:17

Allergietest gedaan. Vandaag gekeken. Had sowieso allergie pp nikkel en flinke op cosmetica. Over 2 weken de uitslag bij de Dermatoloog zelf. Ben benieuwd, was iniedergeval niet voor niets geweest!