Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:51

Ja, dat moet voor het behoud van je spiermassa en tegen het uitvallen van je haar. En je valt meer af als je meer spiermassa behoudt.

Ik denk niet dat eiwitdieeten slecht zijn, maar wel als je allemaal kunstmatig voedsel eet. Dus maaltijdvervangers. Of je ziet dat de koolhydraten worden uitgesloten en die heeft je lichaam ook nodig

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 02:01

Wat eet jij veel eiwit zeg! Echt heel veel. Hier zeggen ze 80 gram per dag en geen eiwitshakes nemen. Ik vind dat je heel erg eentonig eet en het zou zeker kunnen dat je lichaam hierdoor op spaarstand gaat.

Ik probeer bij alles wat ik eet iets van eiwit te eten, maar ik eet elke dag iets anders. Ik tel geen eiwit en ik weeg niks af. Mijn eiwit waarde was goed (albumine). Ben nu 43 kg afgevallen sinds maart.

MiraLooks

Berichten: 323
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Velserbroek

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:08

Hebben hier meer mensen last (gehad) van veel maagzuur/maagzweer voor de operatie ?

Ze hebben bij mij de Helicobacter pylori bacterie gevonden (week of 4 geleden).
Daar heb ik antibiotica voor gekregen.
Na die tijd heb ik constant last van maagzuur.
Duurde een beetje te lang dus tijd voor een internet onderzoekje.
Ik heb alle symptomen van een maagzweer (en dat moet haast wel van de antibiotica komen).

Nou lijkt mij dat niet bepaald wenselijk voor de operatie...
Ik ben nu bijna misselijk van angst. Straks gaat de operatie niet door.
Ik heb denk ik nog een week of 4 voor de operatie.
Ik heb nog geen oproep gehad maar ik heb deze week de 4e bijeenkomst van het 6 weken traject.

Ik heb de zorgconsulente van de kliniek net een mailtje gestuurd met de vraag om advies, maar alle tips zijn welkom.

Zonnetje81
Berichten: 18716
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:46

Romeo2007 schreef:
Ja, dat moet voor het behoud van je spiermassa en tegen het uitvallen van je haar. En je valt meer af als je meer spiermassa behoudt.

Ik denk niet dat eiwitdieeten slecht zijn, maar wel als je allemaal kunstmatig voedsel eet. Dus maaltijdvervangers. Of je ziet dat de koolhydraten worden uitgesloten en die heeft je lichaam ook nodig


Eiwitshake is ook een vorm van kunstmatig. Al die skyr en eiwitshake zouden mn neus uitkomen. Zelfs tijdens mn bodybuild verleden dronk ik niet zoveel eiwitshakes. Bah.

Neroo
Berichten: 10273
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:55

Iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. De ene vind het fijn om meer eiwitten te eten, omdat ze dat makkelijker verdragen. Terwijl de ander liever khd eet.
In dit traject zijn er zoveel verschillende wegen die naar Rome lijden.

Ik merk bij mijzelf dat mijn lijf zich prettiger voelt bij de KHD in de ochtend te eten, smiddags wat lichtere khd, zoals rijstwafels of cracker en in de avond niet meer. Dus in verhouding veel eiwit en vet en khd beperkt. Veel meer energie en van veel khd voel ik me enorm opgeblazen.

Van de week een brief gekregen voor de laatste controle afspraak! Inmiddels voor mij al bijna 5 jaar geleden :D

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 12:55

Beste wensen voor iedereen!
Gisteren 1 oliebol kunnen eten, moet niet gekker worden hahah! Daarna wel weer helemaal klaar ermee hihi

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 12:57

Neroo schreef:
cissy schreef:
Ik baal en ben frustie. Afgelopen vrijdag weer controle gehad. Te weinig afgevallen en jaloers op de rest vd groep... sta al zo'n beetje stil sinds juli. In 4 mnd slechts 2 kg kwijt. Morgen afspraak met dietiste. Qua calorien zou ik gewoon moeten afvallen... meer eten past niet.

Ik ben zelf ook op dit plateau beland. De eerste 25 kilo gingen vanzelf eigenlijk. Hoefde ik niks voor te doen. Toen bleef ik stilstaan op 95 kilo. Voor die laatste 20 heb ik echt plankgas moeten sporten. En dan krijg je het welbekende tekstje, de BP is een hulpmiddel niet een wondermiddel. Ik ben toen 5 x per week krachttraining gaan doen en toen waren die laatste 20 er ook af. Inmiddels schommel ik de laatste 3 jaar tussen de 75 en 80 kilo.

Dus hup die sportschool in *\o/* Krachttraining is echt heel leuk en uitdagend!


Hoe deed jij die 5x per week sportschool combineren met je werk, huishouden, paard etc?

Neroo
Berichten: 10273
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 09:27

Ik werkte toen onregelmatig, dus ik ging vaak in de ochtend. Daarna naar m'n paard en dan om half 3 moest ik werken. Prima te doen :)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:46

cissy schreef:
Fleece?? Sleeve bedoel je.... ;)

Vloeibaar wordt geadviseerd omdat er stukjes voedsel tussen je hechtingen kunnen blijven steken die hele nare gevolgen kunnen hebben. Eerst de boel lekker laten helen en dan pas vaster voedsel. Wat is nou bijna twee weken wachten op de rest van je leven? Het is toch aanpassen dus dit kan er nog wel bij. Ik heb me er braaf aan gehouden en geen enkele complicatie gehad.

Haha, autocorrect van mijn telefoon. Bij de GBP is er bewezen geen verschil in gevaren tussen vast en vloeibaar. Bij de sleeve wel omdat daarbij het litteken langer is. Sterker nog, in het ziekenhuis krijg je de dag na de operatie al een beschuit en daar moet je wat van hebben gegeten voordat je naar huis mag ;) . Als je gewoon 30 keer kauwt is je eten ook vloeibaar genoeg voor een GBP. Ik verzin dit niet zelf hè? Dit is gewoon het protocol van het Tweesteden Ziekenhuis in Tilburg.

Er is inmiddels bijna 8 kilo af en het gaat hartstikke goed :) .

cissy

Berichten: 19862
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:01

Ik liep via NOK in Nieuwegein en daar wordt dus wat anders verteld. Ik had al begrepen dat elk ziekenhuis zn eigen protocol heeft.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:32

Het kwam een beetje belerend over, alsof ik me niet aan de regels van ons ziekenhuis houdt ;) . Het is inderdaad in ieder ziekenhuis anders :) . De vrouw die op dezelfde dag een GBP kreeg als ik is pas 2 kilo kwijt, ik hoop voor haar dat zij ook snel wat meer gaat afvallen.

maatje987

Berichten: 2957
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 05:44

Ik zit vol spanning op een operatie datum te wachten

Heb inmiddels alles gehad nu alleen de operatie nog . Ik loop trouwens via het NOK in den haag en word geoperreerd in het anthoniushove

Gister is de eerste van mijn groep geoperreerd dus best spannend nu allemaal

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 08:31

Spannend maatje987! Ik hoop dat je snel aan de beurt bent :). Aankomende week is de tweede van onze groep aan de beurt, dus de anderen zullen ook wel snel geholpen worden nu. Ben zo benieuwd als we een jaar verder zijn, hoe we er dan allemaal uitzien :).

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:14

Spannend allemaal :) hoop dat jullie snel geholpen worden

ista
Berichten: 1138
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:09

Hallo allemaal!

Ik lees al even mee, maar kom ook gezellig meekletsen.

Ik ben 37, heb in november de doorverwijzing gekregen naar de NOK via de huisarts. Ik heb de screening bij de NOK Den Haag al doorlopen. Omdat ik niet voldoe aan de professionele begeleiding in de afgelopen 5 jaar, loop ik nu een half jaar bij de diëtisten verbonden aan het NOK. Dat zijn 6 groepsbijeenkomsten voor mensen die eigenlijk allemaal een uitgesteld advies hebben. Half mei is de laatste bijeenkomst, waarna we weer overgedragen worden aan de NOK en daar de groepen zullen gaan starten met het operatie-traject.

Het kan mij allemaal niet snel genoeg gaan.... dit voelt als een soort van pauze-stand. Alles wat verteld wordt bij de bijeenkomsten weet je al, je hebt al zoveel geprobeerd met afvallen/diëten.... maar die verdomde eis van de zorgverzekering..... :)

ista
Berichten: 1138
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:11

Trouwens:

ik ben benieuwd naar welke adviezen jullie hebben gekregen met betrekking tot supplementen voor na de operatie. Slikken jullie ook extra ijzer en/of calcium? Welke supplementen worden vanuit jullie ziekenhuis aangeraden?

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:13

Ik slik Fit For Me kauwtabletten, die zijn speciaal voor mensen met GPB of sleeve. Heb tot nu toe altijd goede bloedwaarden gehad en heb niks extra bij hoeven slikken.

cissiJarig

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:57

Ben ik ook weer even. Alles gaat voorspoedig hier. Inclusief voortraject nu 27,5 kilo afgevallen. Nog 21.2 en dan zit ik op mijn streefgewicht. Ik kan vrijwel alles eten en voel me heel goed. Alleen oliebollen en kerststol heb ik overgeslagen.

Ista welkom. Ik snap dat het balen is dat je nog moet wachten. Maar ik vond het uiteindelijk wel fijn dat mijn traject een half jaar heeft geduurd zodat ik me goed kon voorbereiden. Hopelijk ben je in mei snel aan de beurt.
Ik slik gewoon de multi compleet van Kruidvat. Zijn wel grote pillen maar het gaat redelijk. Ik heb in april mijn halfjaarscontrole dus dan zie ik of deze pillen voldoende zijn. Ze worden geadviseerd vanuit het Slotervaart en zijn voor de meeste mensen toereikend.

Verder alles goed met iedereen?

Neroo
Berichten: 10273
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:17

Ik alleen iedere maand 1 B12 spuit, voor de rest niks :)

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:29

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:12

Ik zal maar niet zeggen dat mijn hele traject 1,5 week heeft geduurd... oeps!
Ligt er ook aan of je daar geschikt voor bent hoor.

Ik gebruik WLS multi kauw en apart een ijzer tablet. Bloedwaarden waren perfect na 4 maanden.

Wel steeds last van buikkolieken. Laat woensdag een echo maken. Ik slik buscopan en dat helpt. Als het te erg wordt ook tramadol. Ben benieuwd naar de uitslag

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 08:52

Ik weet niet of ik daar nou zo blij mee zou zijn. Ik vond en vind het nog steeds psychisch een heftig traject en ze hebben niet voor niks zo'n voortraject.

Ista en Nobel, neem je tijd... Sneller is niet altijd beter ;)

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:59

djuulsie schreef:
Ik weet niet of ik daar nou zo blij mee zou zijn. Ik vond en vind het nog steeds psychisch een heftig traject en ze hebben niet voor niks zo'n voortraject.

Ista en Nobel, neem je tijd... Sneller is niet altijd beter ;)


Denk dat de een daar meer last/ of wat aan heeft dan de ander.
Bij mij gaat het prima. Maar iemand die ik ken die het traject bij Slotervaart van 8 maanden heeft gedaan, die doet het minder met eten dan dat ik doe. Erbij snoepen etc, slechtere gewoonten.
Denk echt dat het per persoon afhankelijk is van wat er past en waar jij je goed bij voelt.
Daarom is het fijn dat al die trajecten maatwerk zijn en op de persoon worden afgestemd :j

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:20

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:36

Dat is heel erg afhankelijk van de persoon die je zelf bent. Ik vond de NOK echt ruk......ik werd zo achterlijk te woord gestaan dat ik acuut ben gaan zoeken naar een andere mogelijkheid. En ik heb ook mensen in mijn kennissenkring die er prima geholpen zijn, maar ook ertussen zitten die niks doen met alle goedbedoelde adviezen. Dat hou je toch.

Ben zelf erg tevreden over Slotervaart maar ja dat houdt wel in dat als ik erheen moet, ik echt wel even onderweg ben. Dat heb ik voor lief genomen.