Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 16:45

@Romeo wat een vervelende collega! Zo weinig begrip! Nog eventjes en je bent er van af, hopelijk dat de nieuwe collegas leuker gaan zijn. Ben blij dat de antibiotica aanslaat.

Bij mij staan er nu 2 ipv 3 cijfertjes op de weegschaal. Dat is wel motiverend.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:53

Lauratje_88 schreef:
@Romeo wat een vervelende collega! Zo weinig begrip! Nog eventjes en je bent er van af, hopelijk dat de nieuwe collegas leuker gaan zijn. Ben blij dat de antibiotica aanslaat.

Bij mij staan er nu 2 ipv 3 cijfertjes op de weegschaal. Dat is wel motiverend.


Wat goed! In de cijfer 9 dus! Daar ben ik eindelijk ook in. Vanavond zoete aardappel met kipfilet uit de oven gegeten. Had nog zoveel over op Mn bord dat ik het morgenavond maar opeet.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:59

Wij hebben zo van die hellofresh dozen. Soms lukt het om de helft op te eten maar meestal is het maar een derde ofzo. Dan houd ik de rest voor lunch de dag erachter en dan moet ik meestal nog wel een deel aan mijn man geven. Dan vraag ik mij soms af of dat nu zo'n gigantische porties zijn en of ik dat vroeger wel had kunnen wegwerken.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:56

Lauratje_88 schreef:
Wij hebben zo van die hellofresh dozen. Soms lukt het om de helft op te eten maar meestal is het maar een derde ofzo. Dan houd ik de rest voor lunch de dag erachter en dan moet ik meestal nog wel een deel aan mijn man geven. Dan vraag ik mij soms af of dat nu zo'n gigantische porties zijn en of ik dat vroeger wel had kunnen wegwerken.


Meestal kom ik op 50 gram vlees, 2 hapjes koolhydraten en hapje groenten uit. Ik probeer echt zo veel mogelijk vlees te eten voor de proteïne. Hoor wel dat er soms veel in de boxen zit hoor

MiraLooks

Berichten: 323
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:09

grrrr ik baal !!! -:(- -:(- -:(-

voorlichting - check
intake - check
or carrousel -check

maar nu komt het ik zou in gepland worden voor de groepsgesprekken, maar die worden maar niet in gepland...
Jaaaa voor de ochtenden; niet voor de middagen.
En ik wil niet 's morgens want dan moet ik 's middags naar mn werk scheuren en dat wil ik niet (als het uitloopt of als de velsertunnel vast staat ben ik mooi de banketletter)
Bij de intake werd gevraagd welke dagdelen je wilde. D
Dinsdag/woensdag of donderdag middag heb ik toen aangegeven.
Nu ben ik al een paar keer gebeld iedere keer voor een ochtend groep ! En iedere keer wordt er heel lief gemeld "o ja nou we zullen voor u noteren dat u smiddags kan"

En eindelijk een groep op de woensdag middag 13 december
eindelijk zou ik beginnen
Maar dus niet.....
Toen ik gisteren belde of het klopte dat ik nog niets had gehoord..... Is er helemaal geen groep voor de 13e..
En dan bellen ze vervolgens weer met een ochtendgroep.

Wat is dit nou ?? ik baal als een stekker !
Ik wil beginnen !

5 december word ik door de chirurg gebeld met de uitslag van de carrousel.
Krijg je dan ook een operatiedatum te horen ?? (want ik heb me al voorgenomen om dan gewoon door te pakken).

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:48

Dit is dus precies de reden waarom ik naar Bergen op Zoom ben gegaan. Operatie en alles erom heen is binnen 2 weken geregeld. Kan je helaas verder geen advies geven...

Janneke2

Berichten: 22935
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:54

Romeo2007 schreef:
Meestal kom ik op 50 gram vlees, 2 hapjes koolhydraten en hapje groenten uit. Ik probeer echt zo veel mogelijk vlees te eten voor de proteïne. Hoor wel dat er soms veel in de boxen zit hoor


Er zijn andere manieren eiwitten binnen te krijgen.
Spirulina en chlorella źijn niet zwaar om te verteren. Cacaopoeder is wat vettig, maar heeft ook meer proteïnen dan standaard vlees.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:30

Janneke2 schreef:
Romeo2007 schreef:
Meestal kom ik op 50 gram vlees, 2 hapjes koolhydraten en hapje groenten uit. Ik probeer echt zo veel mogelijk vlees te eten voor de proteïne. Hoor wel dat er soms veel in de boxen zit hoor


Er zijn andere manieren eiwitten binnen te krijgen.
Spirulina en chlorella źijn niet zwaar om te verteren. Cacaopoeder is wat vettig, maar heeft ook meer proteïnen dan standaard vlees.


Ik heb morgen een afspraak met mijn dieetiste dus dan ga ik het bespreken. :j

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 08:20

Het is erg rustig hier. Iedereen druk met Sint? <:)

Afgelopen vrijdag voor de eerste controle na 3 maanden in het ziekenhuis geweest.
Alles was goed voor de zekerheid direct wel een buikfoto laten maken vanwege mijn buikpijnen laatst. Vandaag de uitslag is wel een beetje spannend toch.

Op dit moment zit op ik 97kg (kom van 125). De chirurg geeft aan dat rond de 77 mijn ideale gewicht is. Nog 20 te gaan dus! Misschien dat ik vanavond wel een keertje extr aqua aerobics ga doen.
Donderdag ook met Mn nieuwe baan beginnen, dus spannende week!

Fijn dag allemaal

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:50

Aaah Romeo goed bezig! Nog even en je zit op je gewicht! En veel succes op je nieuwe baan gewenst. Ik hoop dat de uitslag goed is.

Ik ben in totaal 20 kg afgevallen voor de rest gaat alles zijn gangetje. 19 december moet ik terug naar de diëtiste en de chirurg voor controle.

cissy

Berichten: 19862
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:21

Ik baal en ben frustie. Afgelopen vrijdag weer controle gehad. Te weinig afgevallen en jaloers op de rest vd groep... sta al zo'n beetje stil sinds juli. In 4 mnd slechts 2 kg kwijt. Morgen afspraak met dietiste. Qua calorien zou ik gewoon moeten afvallen... meer eten past niet.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:36

Niet opgeven cissy! Heb je ook al eens naar je beweging gekeken? Ik kon beter afvallen als ik elke dag ging wandelen voor een halfuur tot een uur. Niet te traag wandelen maar op een tempo waarvan je het gemakkelijk een tijd kan volhouden waar je ook lichtjes bezweet van geraakt.

cissy

Berichten: 19862
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:37

Ik heb een paard op een zelfzorg stal. Zou genoeg beweging moeten zijn...

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:16

Is dat niet vooral een krachttraining? Krachttraining verlies je minder kcal dan cardio en wandelen is de ideale cardio! Ik zou zeggen eet hetzelfde aantal kcal dat je nu doet maar probeer per dag toch minstens een halfuurtje te gaan wandelen liefst zelfs een uurtje, je moet niets natuurlijk maar als je het niet probeert dan weet je het niet.

Neroo
Berichten: 10273
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:26

Krachttraining helpt bij beter om je huid strakker te houden/krijgen dan cardio.

+ als je meer spieren opbouwt, verbrand in je rust ook meer.

Neroo
Berichten: 10273
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:29

cissy schreef:
Ik baal en ben frustie. Afgelopen vrijdag weer controle gehad. Te weinig afgevallen en jaloers op de rest vd groep... sta al zo'n beetje stil sinds juli. In 4 mnd slechts 2 kg kwijt. Morgen afspraak met dietiste. Qua calorien zou ik gewoon moeten afvallen... meer eten past niet.

Ik ben zelf ook op dit plateau beland. De eerste 25 kilo gingen vanzelf eigenlijk. Hoefde ik niks voor te doen. Toen bleef ik stilstaan op 95 kilo. Voor die laatste 20 heb ik echt plankgas moeten sporten. En dan krijg je het welbekende tekstje, de BP is een hulpmiddel niet een wondermiddel. Ik ben toen 5 x per week krachttraining gaan doen en toen waren die laatste 20 er ook af. Inmiddels schommel ik de laatste 3 jaar tussen de 75 en 80 kilo.

Dus hup die sportschool in *\o/* Krachttraining is echt heel leuk en uitdagend!

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:42

Krachttraining bouw je inderdaad spieren op die uiteindelijk dan ervoor zorgen dat je in het algemeen meer verbrandt. Wandelen is geen wondermiddel het heeft gewoon geholpen bij mij, je kan op korte tijd meer kcal verbranden. Cardio is op korte termijn meer kcal verbranden, krachttraining doet dit op lange termijn.
Uiteindelijk heb je natuurlijke beide nodig maar omdat ze vroeg voor meer korte termijn leek wandelen mij een goede oplossing.

MiraLooks

Berichten: 323
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Velserbroek

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:45

jjeeeeeeehhhh.... Beetje zeuren helpt dus toch...
Na vorige week een teleurstelling gaan de groepen toch 13 december beginnen.

WinfernoJarig
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 04:51

Romeo veel succes !

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:49

Succes vandaag met de start bij je nieuwe baan *\o/*

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:08

Wat leuk joh! Had ik niet verwacht dat jullie er aan zouden denken!

Gisteren afacheidfeestje gehad op oude werk en leuke cadeaus gekregen. Daarbij ook afscheid genomen van de 97 en nu in de 96, joepieee!

Zometeen op de fiets, 800m naar kantoor haha! Heerlijk. Geen file meer naar Utrecht van een uur. Beetje onrustige nacht gehad maar dat is normaal. Nu gezonde zin.

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:15

De kennelnamen van onze honden
Quinlent cruelty of the beast
Dogs of dylano’s Thriller
Quinlent peanut butter
Dogs of Dylano’s This is it
Quinlent my immortal
Dogs of Dylano’s fast en furious

cissy

Berichten: 19862
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:56

Verkeerde topic???

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:58

Haha foutje sorry

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:26

@romeo Hoe was de eerste dag?