Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:40

Ik heb een sleeve en nog nooit vastlopers of wat dan ook gehad :n zelfs nooit overgegeven of misselijk oid :n

pjer
Berichten: 1585
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 20:35

Een dumping is niet synoniem voor overgeven. Het kan, maar ik heb echt nog nooit overgegeven na de operatie. Ik begreep destijds zelfs dat dat helemaal niet meer zou kunnen (hoor nu wel andere verhalen idd). Maar goed soms krijg ik van iets wel eens een heel misselijk gevoel, maar het heeft nooit doorgezet.

Bij mij is een dumping, hartkloppingen (hartslag gaat in 2 minuten van 60 naar 130), griep gevoel, soms heftige buikpijn en eventueel dat het er via de onderkant gelijk uitkomt, maar over het algemeen gewoon een sterk gevoel van ziekzijn en even moeten liggen en dan is het na 30 minuten tot 2 uur wel echt weer over.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12742
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:01

pjer schreef:
Een dumping is niet synoniem voor overgeven. Het kan, maar ik heb echt nog nooit overgegeven na de operatie. Ik begreep destijds zelfs dat dat helemaal niet meer zou kunnen (hoor nu wel andere verhalen idd). Maar goed soms krijg ik van iets wel eens een heel misselijk gevoel, maar het heeft nooit doorgezet.

Bij mij is een dumping, hartkloppingen (hartslag gaat in 2 minuten van 60 naar 130), griep gevoel, soms heftige buikpijn en eventueel dat het er via de onderkant gelijk uitkomt, maar over het algemeen gewoon een sterk gevoel van ziekzijn en even moeten liggen en dan is het na 30 minuten tot 2 uur wel echt weer over.


Ik herken dat, gelukkig, dus helemaal niet. Nog nooit een dumping gehad dan denk ik, het enige wat ik af en toe heb is dat ik na teveel eten ik ineens enorm moe word. Constant gapen, ogen bijna niet open kunnen houden. Herkent iemand dit?

gomir

Berichten: 25541
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:32

Dat klinkt als een postprandiale hypoglycemie mjetterd. Heb je bij zo'n episode weleens je suiker gecontroleerd?

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 23:09

After dinner dip, heb ik ook wel eens.

Wendy_Komen

Berichten: 6308
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 08:41

Ik noem het altijd "food coma", en klinkt erg bekend inderdaad O:)

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:23

Ik krijg woensdag voor 2 weken een glucosemeter op mijn arm geplakt. Dan kunnen we even kijken wat en wanneer er iets gebeurd. Hopen dat ik het hiermee onder controle ga krijgen.

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:46

Succes. Hoop dat ie idd duidelijkheid brengt.

Hhilde

Berichten: 7450
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 21:44

Dat zou fijn zijn, Match!

Butterfly
Berichten: 2859
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 22:11

Match, hoe is de meting gegaan en hoe voel je je nu?

Tijdje geleden dat ik hier gepost heb, ik overweeg om over te stappen naar een andere kliniek. Daar heb ik een ontzettend fijn eerste oriënterend gesprek gehad. Die is wel ruim 5 kwartier rijden...
Hoe vonden jullie het naar huis gaan na de operatie? Blij dat je niet heel ver hoefde, of had de afstand minder uitgemaakt?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12742
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 22:22

Butterfly schreef:
Match, hoe is de meting gegaan en hoe voel je je nu?

Tijdje geleden dat ik hier gepost heb, ik overweeg om over te stappen naar een andere kliniek. Daar heb ik een ontzettend fijn eerste oriënterend gesprek gehad. Die is wel ruim 5 kwartier rijden...
Hoe vonden jullie het naar huis gaan na de operatie? Blij dat je niet heel ver hoefde, of had de afstand minder uitgemaakt?



Dat had mij echt niets uitgemaakt, ik moest ook 5 kwartier rijden volgens mij. Ik kan het mij niet heel goed meer herinneren, maar volgens mij heb ik een groot gedeelte van de terugweg geslapen.

Butterfly
Berichten: 2859
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 22:42

Mjetterd schreef:
Butterfly schreef:
Match, hoe is de meting gegaan en hoe voel je je nu?

Tijdje geleden dat ik hier gepost heb, ik overweeg om over te stappen naar een andere kliniek. Daar heb ik een ontzettend fijn eerste oriënterend gesprek gehad. Die is wel ruim 5 kwartier rijden...
Hoe vonden jullie het naar huis gaan na de operatie? Blij dat je niet heel ver hoefde, of had de afstand minder uitgemaakt?



Dat had mij echt niets uitgemaakt, ik moest ook 5 kwartier rijden volgens mij. Ik kan het mij niet heel goed meer herinneren, maar volgens mij heb ik een groot gedeelte van de terugweg geslapen.

Dat is sowieso wel een goeie manier :D
Ik rij momenteel altijd zelf, maar dat wil ik dan toch maar laten doen :')

purny

Berichten: 27512
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 22:54

Als je een goed gevoel hebt over de andere kliniek moet je het zeker doen. En de meeste bijeenkomsten zijn volgens mij via Teams.
(Als er iets is waar ik een hekel aan heb is het teams wel)

Butterfly
Berichten: 2859
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 08:27

Teams kan ik mee overweg haha, scheelt wel reistijd :D

Hhilde

Berichten: 7450
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 10:34

Afhankelijk van de kliniek, even informeren denk ik. Bij ons zijn alle bijeenkomsten gewoon in persoon en geen mogelijkheid tot aansluiten via teams.

De terugrit na de operatie was ik gewoon goed wakker, maar had voor mij best langer kunnen duren. Vond het vooral vervelend om over flinke bobbels te moeten rijden, maar verder geen problemen. Als je geen goed gevoel hebt bij je huidige kliniek, zou ik zeker wisselen.

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 13:19

Butterfly schreef:
Match, hoe is de meting gegaan en hoe voel je je nu?


Uiteindelijk is de meting niet doorgegaan, want de symptomen waren zo duidelijk dat het om late dumpings ging. De internist heeft mij direct medicijnen voor kunnen schrijven en voel mij al een stuk beter gelukkig. Nu zie ik het weer wat meer zitten ;)

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 13:21

Butterfly schreef:
Tijdje geleden dat ik hier gepost heb, ik overweeg om over te stappen naar een andere kliniek. Daar heb ik een ontzettend fijn eerste oriënterend gesprek gehad. Die is wel ruim 5 kwartier rijden...
Hoe vonden jullie het naar huis gaan na de operatie? Blij dat je niet heel ver hoefde, of had de afstand minder uitgemaakt?

Ik ben ook overgestapt van een ziekenhuis naar een privékliniek in Amersfoort. Gewoon doen als jij je daar goed bij voelt. Mij is bevalt het heel goed. Ook nu het niet altijd helemaal soepel gaat word ik gehoord en geholpen.

Ik woon ook in Amersfoort dus voor mij was de autorit maar 5 minuten, dus ik kan er niet veel zinnigs over zeggen :D

Butterfly
Berichten: 2859
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 15:51

Match schreef:
Butterfly schreef:
Tijdje geleden dat ik hier gepost heb, ik overweeg om over te stappen naar een andere kliniek. Daar heb ik een ontzettend fijn eerste oriënterend gesprek gehad. Die is wel ruim 5 kwartier rijden...
Hoe vonden jullie het naar huis gaan na de operatie? Blij dat je niet heel ver hoefde, of had de afstand minder uitgemaakt?

Ik ben ook overgestapt van een ziekenhuis naar een privékliniek in Amersfoort. Gewoon doen als jij je daar goed bij voelt. Mij is bevalt het heel goed. Ook nu het niet altijd helemaal soepel gaat word ik gehoord en geholpen.

Ik woon ook in Amersfoort dus voor mij was de autorit maar 5 minuten, dus ik kan er niet veel zinnigs over zeggen :D

Volgens mij hebben we het over dezelfde kliniek :D heb er ook een heel fijn gesprek gehad.

En wat fijn dat de medicijnen helpen! Iets voor je bloedsuiker oid?

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:55

Butterfly schreef:
Volgens mij hebben we het over dezelfde kliniek :D heb er ook een heel fijn gesprek gehad.

En wat fijn dat de medicijnen helpen! Iets voor je bloedsuiker oid?


Ja fijne kliniek. Heb je al een akkoord?

Ja ik heb Creon gekregen, dat helpt de regulatie van de alvleesklier en dat werkt op dit moment goed.

Butterfly
Berichten: 2859
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:39

Match schreef:
Butterfly schreef:
Volgens mij hebben we het over dezelfde kliniek :D heb er ook een heel fijn gesprek gehad.

En wat fijn dat de medicijnen helpen! Iets voor je bloedsuiker oid?


Ja fijne kliniek. Heb je al een akkoord?

Ja ik heb Creon gekregen, dat helpt de regulatie van de alvleesklier en dat werkt op dit moment goed.

Ik ben al goedgekeurd in principe, dus ik ga nu een doorverwijzing vragen en dan nog een soort verkorte screening daar.

Wat fijn dat je medicatie zo goed helpt! Dat lijkt me echt een enorme opluchting.

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 15:02

Oh spannend Butterfly. Dan kan het heel snel gaan, want WW heeft best snel plek.

purny

Berichten: 27512
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:38

24 mei is de operatie, 2 dagen na mijn vakantie in Dubai

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 06:30

Spannend Purny. Eerst nog even lekker genieten in Dubai en dan op naar de operatie.

purny

Berichten: 27512
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 08:15

Match schreef:
Spannend Purny. Eerst nog even lekker genieten in Dubai en dan op naar de operatie.

Dank je, ik merk wel dat ik er helemaal klaar mee ben.
Vanaf het moment van de screening niets geks gedaan en toch weer 2.2 kilo erbij :(
Dan denk ik echt, f*ck it.. kan net zo goed niets eten en durf nu ook niets anders meer te eten en te drinken..
Aankomende vrijdag een dagje Amsterdam gepland...

Hhilde

Berichten: 7450
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 09:07

Wat fijn dat je een datum hebt Purny!

Hier inmiddels -40 kilo. Hoop nog heel erg dat ik de -65 tot -70 ga halen, maar dat is maar afwachten natuurlijk… heel blij met wat er al af is :D