Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:52

Ik nu 37 kilo kwijt, ben er heel blij mee en het is prima. Meer eraf zou heel fijn zijn maar dit resultaat heeft al gebracht waar ik naar op zoek was :D

Hhilde

Berichten: 7445
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 14:08

Mjetterd schreef:
Ik nu 37 kilo kwijt, ben er heel blij mee en het is prima. Meer eraf zou heel fijn zijn maar dit resultaat heeft al gebracht waar ik naar op zoek was :D

Wat heerlijk! *\o/*

Ashleytjuhh

Berichten: 6661
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 14:16

Mjetterd schreef:
Heel veel succes beide! Ik rijd inmiddels ook weer vaak paard en geniet er enorm van.

Shaken vooraf lijkt mij inderdaad ook zwaar, dat hoefde ik gelukkig niet. Ik was de twee weken voor mijn operatie op vakantie en heb echt maximaal daar nog van genoten met het idee dat dat daarna niet meer kon. Dat had ik mis, want ik kan nog steeds enorm genieten van lekker eten. Het is alleen heel veel minder.

Dit had ik echt al 10 jaar eerder moeten doen.


Ja het is echt 2 weken lang eerst shake en alleen maar rauwkost :') ik kan je zeggen ik kan geen sla meer zien of eten op het moment. Dat is ivm de lever die dan krimt zodat je er beter bij kunnen.

ik heb ook vtv van alles gegeten wat ik echt lekker vind omdat ik weet dat het daarna niet meer of minder kon. Stom he dat je dat gaat doen.

Ik zal geoperaard worden in het MMC in Veldhoven daar zit ook een natraject van 5 jaar aan vast wat ik heel fijn vind ook

Zoe_97

Berichten: 9453
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 14:30

Succes iedereen. Shaken vooraf vind ik ook echt zwaar. Moet eerlijk toegeven dat ik dat niet zo strikt deed.
Ik ben nu bijna een jaar na mijn operatie (over 2 weken). Ik ben van 116 naar 76 kg afgevallen. Ik hoop nu stabiel te blijven.

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 15:22

Ik ga pas echt beginnen met de lijn als ik start met de groepssesies.
Omdat ik pas eind mei geopereerd ga worden zal ik eind april starten denk ik, er was ook nog geen groep bekend.
Ga niks meer in huis halen behalve rauwkost.
En geen junkfood meer.

Wendy_Komen

Berichten: 6303
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 17:39

Succes dames!!
Hier gelukkig ook geen dieet van te voren (artsen waren van mening dat een te grote lever pas problemen oplevert bij de 200+ kilo patiënten).
Hier nu 2 jaar en 3 maanden na de operatie, en gewicht blijft mooi stabiel rond de 69 kilo hangen. Dat ik 70 kilo zou afvallen had ik van te voren niet durven dromen. Elke dag nog blij met de keuze!

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 18:13

Wat een resultaten komen er voorbij zeg! Ik kan me nu nog niet voorstellen dat ik straks een normaal figuur heb.

Anoniem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 20:01

Hier 50 kilo eraf en kan weer heerlijk paardrijden :j

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 20:17

Ohh spannend hoor. En wat een fijne resultaten!
Ik ben ook nog dagelijks blij met mijn beslissing.

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:37

Hier nu 1 jaar en 8 maanden verder. 65 kilo afgevallen en nu een half jaar stabiel.
Ik ben super blij met het eindresultaat, maar de weg er naartoe en hoe ik mij nu voel maakt het soms heel lastig om te "genieten" van het resultaat.

Hhilde

Berichten: 7445
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:18

Match schreef:
Hier nu 1 jaar en 8 maanden verder. 65 kilo afgevallen en nu een half jaar stabiel.
Ik ben super blij met het eindresultaat, maar de weg er naartoe en hoe ik mij nu voel maakt het soms heel lastig om te "genieten" van het resultaat.

Kun je dat verder uitleggen? Als dat te persoonlijk is, is dat ook oké uiteraard. Heel vervelend dat je (nog) niet echt kan genieten van het eindresultaat :(:)

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:26

Ik heb heel veel verschillende dingen gehad de weg er naartoe. Zoals heel vaak vastlopers, daarnaast B12 tekort en spuit dus iedere 10 dagen B12 in mijn been en een jaar geleden heb ik een paar maanden met spalken gelopen, omdat de kracht uit mijn voeten was. Waarschijnlijk doordat de spierkracht te veel was afgenomen door het vele afvallen in combinatie met een tekort aan B12.

Nu ben ik een half jaar stabiel. Vastlopers heb ik een stuk minder dus dat is al heel fijn. Maar nu heb ik heel veel dumpings. Zo erg dat ik 2 weken geleden onwel ben geworden in de supermarkt. Dat was een hypo. Dit maakt mij heel onzeker en angstig. Ik ben ondertussen met de dieëtiste aan het kijken naar hoe we het stabiel kunnen krijgen.

Sorry voor het klagen hoor :( Maar ik zou zo graag eens willen genieten van het resultaat.

Ashleytjuhh

Berichten: 6661
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:35

Match schreef:
Ik heb heel veel verschillende dingen gehad de weg er naartoe. Zoals heel vaak vastlopers, daarnaast B12 tekort en spuit dus iedere 10 dagen B12 in mijn been en een jaar geleden heb ik een paar maanden met spalken gelopen, omdat de kracht uit mijn voeten was. Waarschijnlijk doordat de spierkracht te veel was afgenomen door het vele afvallen in combinatie met een tekort aan B12.

Nu ben ik een half jaar stabiel. Vastlopers heb ik een stuk minder dus dat is al heel fijn. Maar nu heb ik heel veel dumpings. Zo erg dat ik 2 weken geleden onwel ben geworden in de supermarkt. Dat was een hypo. Dit maakt mij heel onzeker en angstig. Ik ben ondertussen met de dieëtiste aan het kijken naar hoe we het stabiel kunnen krijgen.

Sorry voor het klagen hoor :( Maar ik zou zo graag eens willen genieten van het resultaat.


Wat klinkt dat naar zeg. :(:)

Wordt er niet elke keer bloed controle gedaan om je waardes te controleren zodat ze er op tijd bij zijn als je waardes te laag worden? of is een wls vitamine pil niet genoeg voor je?

Hopelijk krijg je het een beetje op de rit en kun je er over een tijd toch op terug kijken dat je blij bent met de beslissing die je genomen hebt en van het resultaat genieten

Hhilde

Berichten: 7445
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:34

Wat heftig Match. Ik kan me voorstellen dat je dan nog veel bezig bent met de echte balans zoeken en dat je er onzeker van wordt. Heel veel sterkte en hopelijk ben je hard op weg naar het echte genieten :)

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:09

Een poosje niet meer gereageerd, maar het gaat goed hier.

Inmiddels een jaar en 10 maanden na de operatie, ik ben 51 kilo kwijt. Val nog steeds langzaam wat af.

Voor de start van het predieet woog ik 122,9 en vanmorgen precies 72 kilo.

Wel wat overtollige huid op bovenbenen, randje buik en een hang kont, maar inmiddels heb ik een M of maat 40 aan kleding.

Nieuwelingen veel succes met jullie traject, echt ik wou dat ik het jaren eerder had gedaan. :j

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:51

Thanks meiden!

Maar om het ook positief te houden: Ik rijd wel gewoon weer paard *\o/* *\o/*
Op mijn eigen draver, maar ook op de IJslanders van een vriendin. Hahaha een IJslander, wie had dat ooit gedacht :D

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:57

Match, ik hoop dat je straks ook eindelijk met overtuiging kan zeggen, ja het was het waard.
Dat heb ik zelf wel namelijk. Na 2 jaar enorme tegenslagen, kan ik echt zeggen dat ik mezelf " mooi" vind. Oké niet bloot, maar ik voel me nu echt goed. Ondanks de 4 maanden ziekenhuis en een jaar met drain en fistel. Daan nog die bovenbuikbreuk, die afgelopen juli gerepareerd is. En nog eet ik wel s te snel of net dat hapje teveel waardoor ik weer moet kotsen. Maar 3 jaar na dato gaat ie goed +:)+

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:28

Pipo, ik heb inderdaad jouw verhaal meegekregen en vind het super knap dat je zo positief bent gebleven. Fijn dat het nu goed gaat.
Dat zal bij mij vast ook wel goedkomen hoor. Ben altijd heel positief ingesteld, maar zit nu even in een dip.

pjer
Berichten: 1579
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:35

Ik ben geopereerd in augustus 2015. Ik heb nog steeds dagelijks meerdere dumpings. Meestal kleintjes gelukkig die zo weer over zijn, maar ook regelmatig heftige dumpingen waarbij je alleen maar kunt liggen en ellendig zijn gedurende 2 uur en daarna vrolijk nog een hypo krijgt. Het went.
Een dumping heeft te maken met je bloedsuiker spiegel en de insuline die je lijf te laat aanmaakt. Een hypo is in feite een late dumping. Je lijf heeft een stoot insuline aangemaakt maar de suiker is alweer weg.
Ik eet nog gewoon suiker als ik daar zin in heb, maar ik let wel op of ik zin heb in de gevolgen op dat moment. Dus ik eet als ontbijt geen brood want dan ben ik de hele dag ontregeld, als lunch kan het wel al levert het wel een kleine dumping op. Als avond eten is brood geen probleem.
Ik ontbijt dus met crackers van vitalu daar heb ik hooguit een kleine dumping van. Als ik de koffie binnen het uur daarna drink is het wel feest (koffie met veel melk en een zoetje). Melk is bij mij waarschijnlijk ook een veroorzaker maar ik wil het niet opgeven dus ik negeer dat een beetje :)
Ijs en drinken met suiker zoals sap is echt direct een heftige dumping en later een hypo.
Om een hypo te stoppen eet ik meestal iets kleins met veel/snelle suiker en iets groters met langzame suikers dus bijvoorbeeld een theelepel nutella en dan een cracker met kaas. Meestal is de hypo dan snel over en komt de boel weer in balans.
Toch eet ik gewoon wel suikers als ik daar zin in heb dus ook gewoon een taartje op een verjaardag oid, maar wel een heel klein stukje en ik weet wat het gevolg is.
Van normaal eten als aardappels, vlees en groente krijg ik ook een dumping want ook daar zitten koolhydraten en dus suikers in en vet is ook een veroorzaker van dumpings. Ik denk dat als je dat helemaal gaat vermijden dat je lichaam er alleen maar gevoeliger voor wordt.

Hhilde

Berichten: 7445
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 13:39

Heftig Pjer! Heb je deze gevolgen direct na de operatie gekregen, of kwam dat pas na een aantal maanden/jaren?

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 13:53

Zo wat heftig Pjer.

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 14:12

Dat lijkt me heel heftig Pjer, zo vaak een dumping.

In al die tijd heb ik 2 x een dumping gehad en in het begin 3x een vastloper.

Ik kan alles eten en drinken.

Sinds een half jaar woon ik in zuid europa, daar dink ik net als in Nederland ook gewoon kraanwater.

Moet nu wel gaan oppassen dat ik niet te licht wordt. Volgende week een belafspraak met mijn nederlandse dietiste, die vond 3 maanden terug al dat het afvallen moest gaan stoppen.

Ik eet gezond, maar ik laat er niks voor, eet alles wat ik lekker vind, dus ook gewoon pizza of aardappels uit de airfryer af en toe. Of een cornetto. En 2 dolce gusto per dag.

Echt leuk om van de rest terug te lezen hoe goed het met iedereen gaat.

pjer
Berichten: 1579
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:17

Weet je het went. Natuurlijk baal ik er wel eens van zeker als het een heftigere dumping is of als je niet thuis bent. Maar goed ik weet niet beter.
Ik heb dit al vanaf het begin, maar het is wel erger geworden. Daarintegen heb ik alleen het eerst halfjaar een paar keer een vastloper gehad en daarna gelukkig nooit meer. Die vastlopers dat vond ik pas eng/naar.

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:15

Dumpings lijken me ook echt heel naar, zelfde als vastlopers.
Mijn angst is wel een beetje dat ik het niet thuis krijg maar op het werk of bij familie. Of dat ik alles er sneller uit ga gooien..

Hhilde

Berichten: 7445
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:27

Ik ben nu 4 maanden na operatie en heb nog geen dumpings gehad en wel een keer een vastloper (na twee weken), toen had ik te snel gegeten. Dat kwam er heel snel weer uit en voor mij was het vervelend, maar duurde amper een minuut. Hoor van anderen die dan niet neiging tot overgeven krijgen, dat het veel vervelender is.