Ingegroeide teennagel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klasien

Ingegroeide teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 09:38

Wie is er "geopereerd" aan ingegroeide teennagels?

Was dat erg pijnlijk?
En na de tijd?

Ik ben bang dat de nagel opnieuw in gaat groeien en de ellende voor niets geweest is...

Nessa

Re: Ingegroeide teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:39

Ikke. De verdovingspuit was niet prettig. Daarna voel je er niks meer van.
Helaas is bij mij de nagel weer normaal terug gegroeid.

Het was op dat moment wel nodig. Liep al eventjes met een ontstoken teen

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:43

Wat gaan ze doen?

Bij mij is een keer gewoon de nagel eraf gehaald en dat groeide weer gewoon terug.
Een keer daarna is aan de rechterkant van de nagel een rand weg gehaald van top tot helemaal het begin waar hij aangroeit. Dat kan nooit meer terug komen omdat dat dus met "wortel" en al weg is.

De eerste keer heb ik er daarna veel last van gehad omdat alles al ontstoken was.
De tweede keer minder last gehad, maar met een staand beroep was het toch niet fijn.

Het weghalen zelf geen last van gehad.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:47

Ik ben aan bijde grote tenen elk 2x geholpen. De eerste keren bij de huisarts en groeide weer in, de 2e keren in het ziekenhuis op de poli geen last meer van gehad.
De verdoving is pijnlijk als deze was uitgewerkt had ik 8 uur pijn aan teen maar daarna niet meer. Mijn tenen waren behoorlijk ontstoken en daarna was de druk er af na de ingreep.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:56

Ik ben inmiddels al meerdere keren geholpen aan een ingegroeide teennagel.. door huisarts en in het ziekenhuis.

Uiteindelijk was de laatste behandeling pas effectief, dit was bij een nagelchirurg in Amsterdam.
Zij heeft het dusdanig behandelt zodat er niks meer terug is komen groeien.

Verdoving is vervelend maar daarna voel je idd niks meer, ook na alle ingrepen niet een keer veel napijn gehad.

Edit:
Hier ben ik geweest
http://www.mvca.nl/mobile/behandelingen ... chirurgie/

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 10:53

Hmm ik lees meerdere keren geholpen. Dat klinkt niet goed. Volgens de assistente groeit de nagel niet opnieuw in, maar dat klopt dus niet.
Mijn teen is niet constant ontstoken dus ik denk dat ik nog maar even wacht!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:03

Dat ligt er aan wat ze doen.
Doen ze wat babette aangeeft in de link, wat bij mij ook de tweede keer is gedaan groeit het echt niet meer in.

Wat je nu eventueel ook nog kan doen is naar de pedicure, deze kan soms ook nog wel helpen om de nagel in goede banen te leiden.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:03

De nagel groeit inderdaad niet terug, maar bij mij is bij beiden kanten het nagelbed gewoon weer om mijn nagel heen gegroeit.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:10

Me :+

Ik dacht eerst ah komt wel goed, ben ook niet bang voor injecties e.d. maar ik begon me toch wel af te vragen waarom 3 assistentes mn voet vasthielden toen de huisarts die spuit pakte :') damn dat was niet echt.. eh.. fijn zegmaar.

Maar ja die spuit is even naar verder valt het mee hoor, je voelt er niks van en het herstel heb ik ook niks van vernomen verder.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 11:19

Volgens de assistente halen ze een reep nagel weg tot in het nagelbed.
Pedicure kom ik al een paar jaar, die zorgen helaas alleen maar voor ontstoken tenen met dat gepruts om de hoek er uit te halen ...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:22

En je al eens naar een pedicure geweest met dit probleem?

Mijn huisarts wilde ook een halve teennagel verwijderen.
Maar de pedicure heeft het kunnen oplossen.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:36

Het verschil zat hem bij mij erin dat alle keren niemand de wortel van de nagel had behandelt en deze dus op exact dezelfe manier weer terugkwam en weer op dezelfde manier ingroeide...

De laatste behandelaar heeft dus wel de aanzet van de wortel behandeld zodat de kans zeer klein was op teruggroei. Uitsluiten kon ze niet

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:38

Hier ook meerdere keren geholpen. Helaas maar 1x echt effectief geweest. Alleen de reep nagel weghalen werkte bij mij niet, de ene keer dat echt is aangestipt met iets was het echt echt weg. Andere nagels gewoon weer teruggegroeid. Nu gaat het al een tijdje goed door het zelf goed bij te houden *afkloppen.
Pedicure ook een keer geweest; ook geen succes. En daarbij, holy oliebol wat deed me dat pijn! Ik heb zo'n beugeltje gehad, en dat zetten en aandraaien telkens deed me meer pijn dan het wegsnijden.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:38

Babette schreef:
Het verschil zat hem bij mij erin dat alle keren niemand de wortel van de nagel had behandelt en deze dus op exact dezelfe manier weer terugkwam en weer op dezelfde manier ingroeide...

De laatste behandelaar heeft dus wel de aanzet van de wortel behandeld zodat de kans zeer klein was op teruggroei. Uitsluiten kon ze niet

Hier dus dezelfde ervaring.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:47

Ik ben niet geholpen. Lees ook veel van meerdere keren nodig, en ik ben echt als de dooood voor naalden.
Ik heb eerst heel lang en vaak gehad. Achteraf, veel te kleine schoenen. Dat heb ik niet gemerkt.. nu snap ik niet waarom ik dat niet merkte..

Hier eerst een antibiotica zalf van de huisarts. Werkte goed, maar liep toen nog op te kleine schoenen, dus binnen notime terug.
Toen lag ik twee weken in bed met een flinke dosis prednison(andere oorzaak) 3 en toen was het ook zo goed als weg.
Trekzalf werkte ook goed.
Maar die schoenen.
Inmiddels heb/had ik het aan 2 tenen, en als het weer een beetje op komt zetten, smeer ik het in met honing of vetramil, en dan is het met een paar dagen weg.
Ik heb nu schoenen die wel goed passen. Maar de zijkanten van mijn nagel zijn nu best hoog "los" waardoor ze op de plek van de ontsteking nog zwak zijn en soms inscheuren->wondje-> ontsteken.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:51

Bij mij is het een keer gedaan en dat was wel gelijk effectief, 2 jaar terug en geen last meer van gehad. Die spuit was echt inderdaad heel k*t, had haar bijna in d'r gezicht willen schoppen. Daarna voel je gelukkig 0,0 meer, heb zelfs een stukje gefilmd voor de groepsapp toentertijd (al werd ik er wel licht in mijn hoofd van, want fris is het niet) :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:55

Bij mij ook 2 keer gedaan aan beide voeten, helaas zit er bij 1 nu een stuk nagel onder de grote nagel, denk dat er een stuk nagelbed onder is geschoven ofzo. En de andere is nog vaak erna ontstoken geweest. Ik was er zo klaar mee dat ik verder ben gaan zoeken en bleek een bacteriële besmetting te hebben die elke keer de kop op stak. Nu heb ik al even geen last meer gehad na behandeling met zalf nadat er weer een ontsteking was.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:56

Ik had ze ook en ben naar de pedoloog gegaan. Die heeft de nagels opgebouwd met eenzelfde iets als waar ze je nagels mee doen. Je eigen nagels groeien dan de goede richting op en ik heb er geen last meer van gehad. Het is het proberen waard.
Mijn buurvrouw is twee keer naar het ziekenhuis geweest daarvoor maar kwam net zo hard weer terug.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 13:59

Klasien schreef:
Volgens de assistente halen ze een reep nagel weg tot in het nagelbed.
Pedicure kom ik al een paar jaar, die zorgen helaas alleen maar voor ontstoken tenen met dat gepruts om de hoek er uit te halen ...

Er zijn heel wat meer pedicures dan dat er goede pedicures zijn. Ga op zoek naar een goede medische pedicure. Ja dat is duurder maar dan krijgt je wel iemand die weet wat ze aan het doen is!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:14

Bij mij hebben ze ook de zijkant weggehaald, en is ook weer terug ingegroeid :'). Daarna naar de podoloog geweest die een beugeltje over m'n nagel heeft gezet en toen was t over!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:58

Bij mij is dit ook gedaan. Het deed ongelooflijk veel pijn en die nagel groeide dus gewoon weer terug op dezelfde manier. Al die pijn en ellende voor niets. Nu houd ik zelf goed bij met nagelweker. Om de dag goed de weker erop zodat de nagel zacht is en blijft en dan schraap je nare gedeeltes zo weg.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 15:04

Ik ben bij de medische pedicure die de huisarts adviseert, die moet wel goed zijn. Maar ze doet mij vooral pijn.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:05

Zet ze dan geen wigje onder je nagel zodat deze omhoog groeit?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 15:20

Nee. Ze heeft er wel gaasjes tussen gestopt. Al blijft dat nog geen dag zitten.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:13

Jeetje, ik heb zelf echt een hele fijne medisch pedicure en ja toen ik ontstekingen had heeft ze mij ook pijn gedaan, maar ze heeft het wel opgelost en sindsdien helpt ze om ellende te voorkomen. Wij werken ook met gaasjes maar het verschilt echt ontzettend per persoon hoelang dat blijft zitten. Maar volgens mij zijn er alternatieven mogelijk, en afhankelijk van het probleem kan het bijvoorbeeld zinvol zijn om een constructie te maken waarbij de groeirichting van de nagel aangepast wordt.
Zo te horen heb je weinig vertrouwen in je pedicure, is het niet zinvol om een second opinion te gaan halen bij een andere medisch pedicure? Ik kan me helemaal voorstellen dat je de procedure bij de huisarts (nog) niet ziet zitten, maar niks doen gaat het probleem alleen maar erger maken denk ik.