Paardrijden na een bevalling, hoe was het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_love12_

Paardrijden na een bevalling, hoe was het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 22:31

Hallo!

6,5 week geleden ben ik bevallen, ik heb sinds mei/juni al niet meer gereden en ga morgen dus weer voor het eerst 'echt' rijden *D (wel af en toe een rondje gestapt maar niet echt gereden)
Ben ontzettend blij dat ik weer kan gaan rijden, maar om een of andere reden ben ik echt super zenuwachtig! :o

Nu vroeg ik me af hoe voor andere mama's de eerste keer rijden na de bevalling was, m'n conditie is op het moment echt 0,0 en volgens mij zijn m'n buikspieren ook behoorlijk verslapt..

Ben erg benieuwd naar de ervaringen! /3

Poosje81

Re: Paardrijden na een bevalling, hoe was het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:32

Eigenlijk zoals voorheen, maar ik zat op mijn uitgerekende datum nog een rondje op paard, inclusief het draven. Inmiddels is gup bijna 16 weken *gaat de tijd toch snel* en kan ik weer ouderwets trainen.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:45

Ik ben 4 weken voor mijn bevalling gestopt en 4 wekenna mijn bevalling weer begonnen. De eerste paar keer flink spierpijn gehad. Ik moest wel weer mijn balans vinden.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 00:14

13 dagen na de bevalling zat ik er weer op! Het voelde even heel 'heavy' allemaal! Vooral draven :D
Maar na een paar keer was er niks meer aan de hand

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 00:20

Ik had wat last van mijn heupen. En kon niet meer zonder kruk opstappen. Nog steeds niet trouwens. En ik merkte dat mijn spierrn nog wat slapjes waren.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 00:22

Ik heb geloof ik 8 weken gewacht voordat ik weer op mijn pony durfde te gaan zitten. Het viel mij alles mee maar toch ging het niet echt lekker. In de winter heb ik een stop gehouden en toen in het voorjaar weer begonnen en dat ging een stuk beter.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 01:10

Ik ben er na 6 weken weer opgestapt. Mijn subtotaal ruptuur was toen netjes genezen en ondanks dat ik bang was dat ik pijn had, nergens last van gehad.
Ook na mijn 2e kind zat ik er na 6 weken weer op.

Aanbevolen wordt om sowieso minimaal 6 weken te wachten omdat dit beter is voor de spieren in je buik en bekkenbodem.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 01:14

Ik ben 7 weken geleden bevallen en heb vorige week voor het eerst weer gereden. Had ook sinds mei niet meer gereden maar ging weer als vanouds.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 01:16

Ik ben inderdaad vooral bang dat het pijn gaat doen.. (zodra het pijn gaat doen ben ik r zo weer af hoor haha)
Ik was ingeknipt en gehecht en de verloskundige zei dat het er allemaal netjes uitziet dus hoop dat ik daar geen last van krijg..
Net al m'n spullen weer uit de kast getoverd en het idee dat k morgen weer ga rijden voelt wel goed (maar nogsteeds de zenuwen haha!)
Nu maar hopen dat het weer een beetje mee zit :)

Ben erg benieuwd hoe het zal gaan!

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 02:05

Ik had meer last van die zware borsten :D maar goed te doen. Heerlijk om even met mezelf te zijn ;-)
Zat er na 6 weken weer op.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 03:01

Hier ook tot 2 x die na 6 weken eerste keer kom ook niet eerder zitten ivm in knippen wat nog erg gevoe llig was 2 x ivm spieren maar toen al wel fanatieker aan het longeren geslagen voor de tijd

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 07:21

Hier na 5 weken weer beginnen. Ook een flinke knip gehad, maar totaal geen last van gehad. Opstappen en aanrijden. Had mijn conditie al wel weer wat op peil door het wandelen. Veel plezier vandaag!

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 07:22

Ik was vooral angstig. Had ook te maken met mijn onberekenbare pony toen. Ik dacht constant aan van jeetje als ik nu val wie zorgt er dan voor mijn zoontje?
Succes straks

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 07:55

ben drie keer bevallen, twee keer zat ik er erg vlot weer op..... maar de tweede keer te vlot en dat was niet goed voor de buikspieren, iets met sluiten of zo iets...
maar het was wel super om na een lange tijd weer te rijden!

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:05

Ik zat er na 7 dagen weer op, na 3 weken reed ik weer rustige ritjes. Met 2 weken ben ik wel lekker wezen mennen.
Heb nergens last van gehad. Ik vond het zo fijn om samen met mijn paard ons ding te kunnen doen. Maar ik heb dan ook tot op de dag van de weeen gereden, incl galop.
Ik denk dat het misschien wat onwennig aanvoelt na zo'n lange tijd en ik zou het een beetje rustig aandoen ivm spierpijn ;)

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 16:01

Terug van stal! Heerlijk gereden maar wel flinke spierpijn in m'n buik..
Was een nieuw paardje waar k bij ging kijken die ik waarschijnlijk ga bij rijden. Een flinke fries dus erop komen was wel een uitdaging en m'n conditie is echt 0,0 maar gelukkig snapte ze dat wel :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:05

Ik kon er niet meer af komen, doordat mijn buikspieren gewoon niets deden, en dat na alleen een stapritje. Ik had heel veel spierpijn de dag er na. Maar zo blij dat ik er weer op kon. Wel stoer dat je gelijk op een onbekend paard bent gestapt! Ik vond ons eigen paard al spannend zat := ik moest sowieso heel rustig aan doen ivm de bekkeninstabiliteit waar ik last van had gehad tijdens de zwangerschap. Heb in het begin dan ook nog wel af en toe last van mijn bekken en onderrug gehad bij onverwachte bewegingen (paard wilde nog wel eens wegdraaien). Gelukkig niks blijvends aan overgehouden.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:47

Top dat je zo lekker gereden hebt! En ook nog op een onbekend paard. Conditie heb je met een beetje trainen zo weer terug :)

Bekkeninstabiliteit is wel prut Susan. Ben echt blij dat ik daar geen last van heb gehad

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:02

Mede omdat ik bevallen ben middels een keizersnede, duurde het voor mij wel wat langer eer ik weer kon rijden. Fysiek gezien. Mentaal was ik er totáál niet mee bezig; duurde zo een maand of 6 voor ik uberhaupt echt zin had om weer een rondje te stappen. En omdat ik meteen na de positieve test stopte met rijden, viel het nog niet mee om weer wat feeling te krijgen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 09:23

Ik verplaats je topic even naar een gedeelte waar het beter past.

LZP -> MWS.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 14:56

Pffff.. Heb spierpijn! Niet normaal!

Voelde het gister al flink, maar vannochtend tilde ik m'n kleine op en ondanks dat ze nog niet eens 3kg weegt voelde ik elke spier haha!
Volgende keer toch iets rustiger aan doen :o

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 15:00

Ik was buiten adem na het poetsen, dus heb ze maar weer op de weide gegooid zonder te rijden :D uiteindelijk ben ik pas maanden later weer opgestapt.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 15:09

Hahaha en morgen is het nog veel erger :P