Onverwachts vakantie maar stopweek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Onverwachts vakantie maar stopweek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 18:57

Hallo allemaal,

Ik ga onverwachts op vakantie maar ik moet op dit moment echt een stopweek houden. Als ik gewoon door slik dan word ik ongesteld door de pil heen, ik slik de pil namelijk nu al 3 maand door.

Ik vraag mij nu af of er toevallig nog een tablet bestaat die je kan slikken om een doorbraakbloeding te voorkomen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:03

Waarom slik ke a
3 maand door??

En er is geen pil ofzo die een doorbraakbloeding stopt. Denk dat je gewoon door moet slikken en daarna wel week stopweek

Isabel

Re: Onverwachts vakantie maar stopweek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:06

Ik zou 'm gewoon doorslikken. Ik heb soms maar 1x per jaar een doorbraakbloeding, maar soms ook iedere maand. Ik slik 'm altijd door, heb nooit een stopweek.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 19:06

Omdat ik gigantisch ziek ben tijdens mijn menstruatie.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:06

Als je 3 maanden doorslikt zou een week extra geen verschil moeten maken. Of slik je z'n meerdere fase pil?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 19:07

Thats_Me schreef:
Als je 3 maanden doorslikt zou een week extra geen verschil moeten maken. Of slik je z'n meerdere fase pil?

Ja maakt wel verschil, langer dan 3 strips is gelijk er doorheen.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:08

Even de huisarts bellen en overleggen. Er is namelijk wel een pil die je een tijd kan slikken waar je niet ongesteld kan worden. Ik zit al een tijd aan de pil en heb tijdens mijn stop week wat anders gekregen om niet ongesteld te worden. Dus gewoon even bellen!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:09

Kan je niet eerder je stopweek houden zodat je voor je vakantie klaar bent.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 19:09

jasmijn16 schreef:
Even de huisarts bellen en overleggen. Er is namelijk wel een pil die je een tijd kan slikken waar je niet ongesteld kan worden. Ik zit al een tijd aan de pil en heb tijdens mijn stop week wat anders gekregen om niet ongesteld te worden. Dus gewoon even bellen!

Weet jij hoe dit middel heet? Heb er al eens eerder van gehoord namelijk. Ga morgen even bellen. :)

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:11

Petrichor schreef:
jasmijn16 schreef:

Weet jij hoe dit middel heet? Heb er al eens eerder van gehoord namelijk. Ga morgen even bellen. :)

Och, k zal even kijken of ik het doosje nog ergens heb liggen

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:12

Apart dat jij standaard na 3 maanden toch door de pil heen ongesteld wordt.
Ik slik al jaren de pil door, en op af en toe (eens in de 6 maanden) wat meer afscheiding voor een uurtje of wat, komt er bij mij niks doorheen.

Ik zou even met je HA bellen of hij advies voor je heeft.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:14

Dat middel heet primolut, er zijn wel mensen die behoorlijk last hebben gehad van bijwerkingen zoals hoofdpijn, ik het hier helemaal geen last van gehad.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:09

Officieel zou je pil gewoon functioneren.

Ik had/heb ook erg last van erge pijnen. Kon 1-2 dagen met koorst in bed liggen.
Maar sind ik de pil slik en gewoon braaf elke maand een stopweek doe heb ik er minder last van.
Je hormonen/lichaam is hier op ingesteld was mijn mening. En voor mij werkt dit

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:17

Ik heb dat ook altijd, ik heb als ik twee strips heb doorgeslikt en met de derde begin, dat in altijd midden in die derde strip een doorbraakbloeding heb. Daarom slik ik altijd twee strips door en neem dan een stopweek. Hier heb je niet echt veel aan, maar ik wilde even melden dat je dus niet de enige bent die dat heeft :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 01:31

Gewoon je huisarts of gyn bellen en overleggen. Zelf moet ik bij een doorbraakbloeding twee pillen slikken. Las nooit een stopweek in op advies van de arts.

Bellen hiervoor werkt echt het beste. Een arts weet wat de mogelijkheden zijn in jouw situatie.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 02:46

Ik heb al jaren geen stopweek meer gehad. Heel af en toe eens wat bloed maar dat is echt verwaarloosbaar.
In het begin toen ik net begon met doorklikken heb ik wel een paar keer meer last gehad, maar ben gewoon doorgegaan en is steeds minder geworden.
Heb toen ook wel eens 2 pilletjes op een dag genomen om doorbreken te stoppen... Ik was ook altijd gigantisch ziek ervan, dat wilde ik echt niet meer.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 07:55

Het doorslikken van de pil en geen stopweek nemen is toch ontzettend slecht voor je lijf? Ik werd daar altijd voor gewaarschuwd. Af en toe een keer doorslikken kan, maar maanden of zelfs jaren?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:13

Ik slik ook al jaren door zonder stop week
En heb nauwelijks bloedingen
Ik zou dus gewoon door slikken

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:14

Babeth schreef:
Het doorslikken van de pil en geen stopweek nemen is toch ontzettend slecht voor je lijf? Ik werd daar altijd voor gewaarschuwd. Af en toe een keer doorslikken kan, maar maanden of zelfs jaren?

Dat is mijn mening ook. Ik stop eigenlijk altijd braaf elke maand en heb dan slecht 3-4 dagen een tampon nodig....

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:21

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:32

Ikzelf heb hetzelfde 2 of 3 strips gaat prima, halverwege mijn 4de krijg ik meestal een doorbraakbloeding. Ik houd het dus ook als het kan bij 2 of 3 strips. Je kent je eigen lichaam het beste dus als je ervaring is dat hij na een 3de altijd meteen een doorbraakbloeding krijgt zou ik zeker even met de huisarts overleggen. Mocht die toch niets voor je kunnen beginnen toch gewoon proberen door te slikken

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:35

ponyparadijs schreef:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... elijk.html

Zo op internet zie ik niet dat het schadelijk is om geen stop week in te lassen

Nouja de artsen beweren dat het niet schadelijk is.
Ze hebben geen onderzoek erna gedaan. Alleen een onderzoek doormiddel van artsen navragen of het schadelijk is naar hun mening( dit staat in je link onder het kopje de pil doorslikken. Geen stopweek inlassen)

Alsnog moet iedereen het zelf weten wat ze prettiger vinden

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:37

hagelslag schreef:
Babeth schreef:

Dat is mijn mening ook. Ik stop eigenlijk altijd braaf elke maand en heb dan slecht 3-4 dagen een tampon nodig....

Ik ken meerdere huisarten die niet snapte dat vrouwen nog ongesteld wilde worden en stopweken deden. Echt schadelijk op korte termijn lijkt het me niet maar of het met je vruchtbaarhetd wat doet weet ik niet.

Lastige situatie ts, ik denk dat ik door zou blijven slikken in jouw geval.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:52

Wanneer ga je op vakantie?
Over een week pas? Dan nu meteen stoppen? Anders doorslikken.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:08

De adviezen die worden gegeven zijn leuk, maar als de pil ook als anticonceptie wordt gebruikt, moet je er wel rekening mee houden dat je niet zomaar kunt stoppen of beginnen zonder dat de werking verminderd...is misschien wel handig om rekening mee te houden. ;)

Verder zou ik even contact opnemen met de ha voor advies en evt een middel :)