Klap tegen bovenkant hoofd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Klap tegen bovenkant hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 18:06

Gister heb ik op zeer getalenteerde wijze de bovenkant van mijn hoofd hard gestoten. Dit was rond 20:45 of 21:45. Daar heb ik geen bult oid van.

Nu ben ik gewoon gaan slapen rond 01:00 vannacht nadat ik wat series heb gekeken. Dit doe ik normaal nooit want ik slaap altijd voor 00:00. Ik heb die avond nergens last van gehad.

Dus ik werd wakker om 9:30 (studentenleven) en toen ik een uur later weg wilde werd ik opeens warm en draaierig. Ik werd heel duf opeens. Maar ik had les tot half 5...

Dit is de hele dag op en aan door gegaan. Ben erg duf en draaierig. Duizelig/dizzy en sinds het einde van de middag wat hoofdpijn. Ben niet echt helder.

Ik weet dat je bij een hersenschudding rust moet houden maar heeft het nog zin om de huisarts te bellen? Woon alleen maar gelukkig is mijn vriend er straks... Vind dit wel een beetje eng zo. :o

Fish_n_Chips

Re: Klap tegen bovenkant hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:09

Bel de huisartsassistente en vraag wat zij ervan vindt; of je langs moet komen of niet. Assistentes zijn erin getraind dat te beoordelen.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:14

Helaas een ervaringsdeskundige wat betreft hersenschuddingen. Ik zou nog wel naar de huisarts toegaan om te controleren of alle functies nog goed werken en zekerheid te hebben of het daadwerkelijk een hersenschudding is. Onderschat de impact niet! Helaas heb ik er 3 gehad in 4 jaar tijd (laatste maart 2015) en is het bij mij zo uit de hand gelopen, dat ik nu met een ontregeld zenuwstelsel in een revalidatietraject zit en vrij weinig kan en mag. Nee ik heb geen spectaculaire ongelukken gehad waarbij ik buiten westen was.
Niet om je bang te maken, maar wees je ervan bewust, dat de impact groot is op je hersenen, ook al lijkt het niet zo erg.

Fish_ Helaas heb ik de ervaring, dat ook veel huisartsen de impact vaak onderschatten, als je niet buiten bewustzijn bent geweest...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:35

...de assistente kan te weten komen wat wij nu ook weten: er is een klap geweest en een tijd later duizeligheid.
Uiteraard kunnen er nog vragen worden gesteld over misselijkheid en 'bent u weggeweest, even buiten bewustzijn'.
Maar de testen zal een arts moeten doen: pupilreflex, kniepees reflex, elleboogpees reflex, tong uitsteken en wat al niet.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:42

Ik zou toch even contact opnemen met de ha.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:50

Ik heb ooit van een klap op mijn hoofd een zeer zware hersenschudding gehad. En die genegeerd, en mijn leven kang verder migraine en veel hoofdpijn. Ik zou toch even naar een arts gaan morgen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 00:10

Gelukkig voelde ik me al veel beter na een paar uur rustig in bed liggen. :j

Mocht ik morgen nog last hebben dan ga ik langs de HA.