Zeilen, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:32

8nnemiek schreef:
Succes met schuren :D Wel fijn om de boot even goed te kunnen behandelen voordat er nieuwe antifouling op gaat!

Ik zou uiteindelijk heel graag coppercoat erop willen, maar dat mag in Nederland niet worden aangebracht helaas.

Wat is het verschil? In antifouling zit ook koper.

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 11:21

Coppercoat is koper in epoxy, dat slijt dus niet. Het blijft minstens 10 jaar zitten, dus je hebt er geen onderhoud aan (alleen eens in de paar jaar even heel licht met een schuurpapiertje er overheen) en er komen geen gifstoffen in het water terecht.
Gewone, zelfslijpende antifouling voelt voor mij altijd een beetje alsof je vijf liter chemische rotzooi in het water dumpt :+ En na twee jaar doe je het opnieuw :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:22

8nnemiek schreef:
Coppercoat is koper in epoxy, dat slijt dus niet. Het blijft minstens 10 jaar zitten, dus je hebt er geen onderhoud aan (alleen eens in de paar jaar even heel licht met een schuurpapiertje er overheen) en er komen geen gifstoffen in het water terecht.
Gewone, zelfslijpende antifouling voelt voor mij altijd een beetje alsof je vijf liter chemische rotzooi in het water dumpt :+ En na twee jaar doe je het opnieuw :Y)

Ja, het is rotzooi :=. Wij hebben nog geen milieuvriendelijke optie gevonden...

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:32

We hebben op onze vorige boot nog wel eens eco-spul gebruikt, ietsje minder slecht en in schoon, zoet water is dat goed te doen, maar nu in zout water is er weinig wat werkt behalve een dikke laag koperhoudende antifouling.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:34

8nnemiek schreef:
We hebben op onze vorige boot nog wel eens eco-spul gebruikt, ietsje minder slecht en in schoon, zoet water is dat goed te doen, maar nu in zout water is er weinig wat werkt behalve een dikke laag koperhoudende antifouling.

Dat gaat er bij ons ook weer op. De eckte-eckte :=.

Op zee moet je wel, je boot zit anders in no time vol.

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 18:44

Succes met schuren!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 19:44

Afbeelding

De primer zit erop. Ik zei al, ze mag van mij wel zo blijven (kleurstelling) :)).

Mocht iemand nog een tip hebben om een kitrand van glas te verwijderen zonder het glas te beschadigen, graag :).

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 20:52

Ziet er goed uit! Welke kleur antifouling komt erop?

Op echt glas is kit goed te verwijderen met een glaskrabber, zo hebben wij dat ook destijds bij de Fellowship gedaan. Moet het glas wel goed vlak zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 21:01

Rood :j.

Ik ga dat eens proberen, thanks. Het is echt glas en egaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 12:44

Afbeelding

De kleur zit er weer op *\o/*!

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 13:06

Prachtige kleur <3

Wanneer gaat ze het water weer in?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 17:31

8nnemiek schreef:
Prachtige kleur <3

Wanneer gaat ze het water weer in?

6 mei. Een weekje later dan gepland, maar dat komt ons en het bedrijf waar ze ligt wel beter uit, haha.

Ik vind t ook heel mooi <3. Echt alles heeft een nieuwe lik verf, dat hoeft voorlopig dus lekker niet meer :7.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 18:25

Afbeelding

Op deze foto is t nog beter te zien <3. De daadwerkelijke kleur is het donkere bordeauxrood zoals op de zijkant.

En de schilderstape is nog niet weg, obviously :D.

Mo_86

Berichten: 1245
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 18:28

Prachtig geworden!

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:05

<3
Heel gaaf!

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:19

Wat mooi!!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:40

Thanks :D.

Afbeelding
Inmiddels ligt ze buiten zodat de antifauling op de plek waar de blokken zaten ook gedaan kan worden. En er moet wat bijgetipt worden, met hijsen is de rode lak beschadigd. De komende week gaan we de kleine dingetjes bijwerken, hout nog een keer lichtjes schuren en lakken, de kuip lakken, het roerblad een laagje antifauling.

Zal eens kijken of ik een kort filmpje van het verplaatsen kan uploaden, dat gebeurt met een kar die op afstand bestuurd wordt. Ziet er grappig uit, een zelfrijdende boot :)).

Volgende week gaat ze te water.

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:46

Waaw, dat ziet er echt mooi strak uit :D

Ik ben benieuwd naar het filmpje, dat klinkt grappig :))

Heerlijk om weer het water in te kunnen. Hebben jullie nog reisplannen? Met zo'n boot kun je alle kanten op qua diepgang en droogvallen natuurlijk, dat lijkt me heerlijk!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:27

8nnemiek schreef:
Waaw, dat ziet er echt mooi strak uit :D

Ik ben benieuwd naar het filmpje, dat klinkt grappig :))

Heerlijk om weer het water in te kunnen. Hebben jullie nog reisplannen? Met zo'n boot kun je alle kanten op qua diepgang en droogvallen natuurlijk, dat lijkt me heerlijk!

Ja, is het echt :)). Ik ga vanmiddag thuis even kijken, het filmpje staat op mijn telefoon en ik en nu op kantoor.

We willen sowieso met pinksteren een lang weekend weg, verder tussendoor ieder weekend dat het een beetje goed weer is lekker naar de plas, de honden gaan dan mee.

In de bouwvak gaan we weer 3 weken weg en is het plan weer naar het Wad te gaan en droog te vallen. Als het niet te druk is, willen we ook een paar nachtjes Terschelling meepakken. Maar dan moet t niet zo druk zijn als vorig jaar :'). En ik wil heel eens naar de Biesbosch en de Weerribben, die laatste gaan we deze vakantie sowieso meepakken.

En jullie? Al plannen?

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 14:38

Ohh heerlijk, wij hebben de week voor pinksteren en het pinksterweekend lekker vakantie, dus dan hoop ik ook lekker te kunnen zeilen.

Fijn dat jullie lekker flexibel zijn en elk weekend kunnen gaan zodra het goed weer is. Hoe vinden de honden het aan boord?

Het wad is altijd mooi ja, maar de Biesbosch kan ik zeker ook aanraden <3 Moet ik er wel bij zeggen dat wij er zijn geweest buiten de schoolvakanties om, en toen was er echt geen kip, heerlijk rustig, en we hadden de eilandjes volledig voor ons zelf <3

Wij hebben vier losse weken vakantie gepland dit jaar. Ivm met werk redden we het niet om meerdere weken aan elkaar te plakken. Maar ook niet erg, want we gaan toch nog geen verre tochten maken. Lekker de Oosterschelde verkennen, oefenen met ankeren, en misschien eens naar Grevelingen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:24



:)).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:25

8nnemiek schreef:
Ohh heerlijk, wij hebben de week voor pinksteren en het pinksterweekend lekker vakantie, dus dan hoop ik ook lekker te kunnen zeilen.

Fijn dat jullie lekker flexibel zijn en elk weekend kunnen gaan zodra het goed weer is. Hoe vinden de honden het aan boord?

Het wad is altijd mooi ja, maar de Biesbosch kan ik zeker ook aanraden <3 Moet ik er wel bij zeggen dat wij er zijn geweest buiten de schoolvakanties om, en toen was er echt geen kip, heerlijk rustig, en we hadden de eilandjes volledig voor ons zelf <3

Wij hebben vier losse weken vakantie gepland dit jaar. Ivm met werk redden we het niet om meerdere weken aan elkaar te plakken. Maar ook niet erg, want we gaan toch nog geen verre tochten maken. Lekker de Oosterschelde verkennen, oefenen met ankeren, en misschien eens naar Grevelingen.

Oh heerlijk <3. Ik verheug me er ook echt op.

Vier losse weken is prima op een boot, vind ik. Een weekend voelt als een week, een week als een maand :D.

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:16

_O- Dat filmpje! Daar gaat je boot :evaw: :')

Haha ja de tijd duurt altijd langer op een boot, heerlijk!
Ik vind het altijd zo grappig dat ik op de tweede dag vaak al niet meer weet welke dag het is :')

Mo_86

Berichten: 1245
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 19:38

Ja daar kan ik over meepraten, laatst waren we 2 dagen weg, voelde als een week. We stonden vanochtend op met mooi weer en hadden het plan om naar Stavoren te zeilen. Toen betrok het, checkten we buienradar en zagen we toch wel wat regen. Maar we hadden zin om te gaan dus toch maar vertrokken, eerst in de regen maar gelukkig klaarde het al snel op. Met minder wind dan voorspeld en meer regen dan voorspeld toch wel heerlijk gezeild en zijn we blij dat we ons niet hebben laten tegenhouden door het aanvankelijk wat druilerige weer.

Zeeland is echt super leuk, daar gaan jullie veel plezier hebben denk ik! Biesbosch moet inderdaad heel mooi zijn, helaas hebben wij veel te veel diepgang.

En wat balen van de beschadiging! Is het goed bij te werken denk je? Heb het filmpje niet gezien want heeeeel beroerd internet hier, maar wat is er precies mis gegaan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 19:50

Het valt echt reuze mee, een plekje van een vierkante cm aan de ene kant en eentje van zo'n 2,5 vierkante cm aan de andere kant, mijn vriend heeft dat inmiddels bijgewerkt en er is niks meer van te zien :D.

Er is niks mis gegaan hoor, doordat de banden van de hijskraan geen hoezen hebben, is door de druk wat verf beschadigd. Als ze het water in gaat doen we er wat wollen doeken tussen. Op het filmpje zie je onze boot rijden :)).

Klinkt als een fijn dagje zeilen, fijn :D.