Bult bij hiel

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Bult bij hiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 08:06

Hoi,

Ik heb een harde dikke bult bij mijn hiel.
Deze heb ik vorig jaar opgelopen (ik denk door hardlopen met nieuwe hardloopschoenen van het merk reebok)

Alleen nu doet die bult zoveel pijn dat lopen zelf pijnlijk is.

Ben al 3 keer naar de huisarts gegaan (toen deed het nog geen pijn)
Alleen werd steeds naar huis gestuurd en dat ze zeiden rustig aan doen.
Nu is het al dik een jaar geleden en het lijkt gewoon niet weg te gaan.

De bult is keihard voelt als bot aan.

Iemand ervaring hiermee..
Ik kan evt wel een foto ervan plaatsen..

Anoniem

Re: Bult bij hiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 08:11

Heb je een foto? Ik heb ook een bult bij mijn hiel, ben benieuwd of het op elkaar lijkt. Ben ook wel bij de huisarts geweest, maar er is vrij weinig aan te doen. Of een operatie, waarbij ze het openmaken en het bot wegschaven, maar dat vond ik te ver gaan.

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 08:15

Normale hiel zonder bult
Afbeelding

Hiel met bult
Afbeelding

maike_rickly
Berichten: 46
Geregistreerd: 01-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 08:44

Dit lijkt wel een begin van hachlundse exotose.
Heb dit aan beide voeten en omdat opereren erg zwaar is en geen garantie dat het niet terug komt.
Is voor mij de oplossing om orthopedische schoenen te dragen.
Hopelijk kom je verder bij de huisarts want hoe meer het geïrriteerd blijft hoe meer bot woekering er kan ontstaan.

different1
Berichten: 3706
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 09:08

Ik heb zoiets gehad, de aanhechting achillespees-hielbeen was geïrriteerd.
Ik ben er wel aan geopereerd, 2x zelfs en dat heeft de pijn zeker weggehaald.
Nu heb ik een heel klein stukje huid wat "doof" is, maar dat is minder vervelend dan de pijn en het blijven "haken" wat ik had.

Oja, ik had het gekregen door mijn sporen, ik liep heel de dag op mijn rijlaarzen en op spoor-hoogte waren mijn laarzen ingedeukt waardoor ik een drukking kreeg.

Warboel
Berichten: 14778
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 10:28

Ik ben eraan geopereerd :j ben nu een jaar aan het revalideren en het lijkt terug te komen. Is een onwijze rotoperatie omdat ze bij je achillespees komen, hielbeen geneest ook slecht...
Bij mij is de wond gaan ontsteken na de operatie en mijn hele hiel is doof. Ze hebben huidzenuwen doorgesneden en ik heb er een lichte vorm van CRPS (dystrofie) aan over gehouden.

Either way, inmiddels loop ik een jaar na dato nog steeds met een kruk. Zou er dus goed over na denken :+ nou heb ik ook gewoon superveel pech gehad, maar een rot operatie is het sowieso. Reken maar op minimaal een half jaar revalidatie. Hardlopen mag ik sowieso niet meer.

Oja bij mij was het trouwens genetisch, die bult heeft er altijd al gezeten en was ook wel een stuk groter nog.

Anoniem

Re: Bult bij hiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 10:54

Ah ik heb precies hetzelfde, maar dan is de bult nog flink groter. Ik heb het niet laten opereren en eigenlijk heb ik er weinig last van. Ik moet wel goed uitkijken als ik schoenen koop, dat ik geen schoenen koop die teveel op de bult drukken.

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: Bult bij hiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 18:24

Pff.. vandaag als piet (Intocht).

Nu kan ik amper meer op mijn enkel staan...

Warboel
Berichten: 14778
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Bult bij hiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:31

Vaak is een eerste stap schoenen uitkloppen en zooltjes. Zou toch eens langsgaan bij de huisarts. Je achillespees zal wel een beetje boos zijn.