Keep calm and do triathlon

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:01

Met hardlopen train ik in zones :j in principe in de winter 1x duurloop, 1x interval
Richting het voorjaar opbouwen naar de halve marathon dan train ik ook weer 3x. Vaker hardlopen geeft teveel klachten helaas. Vandaar ook deels mijn besluit om er andere duursporten naast te gaan doen

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 20:24

Is je core training dan ook afgestemd op de spiergroepen/ gewrichten
die bv bij hardlopen gebruikt ??

Alle core oefeningen zijn bij ons ter verbetering/stabiliseren van de
spiergroepen die we bij het zwemmen , fietsen , hardlopen gebruiken .
De oefeningen worden ook regelmatig gewisseld ...

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:58

Mijn core trainingen komen bij mn sportfysio vandaan en zijn gemaakt voor het verstevigen van mijn rugspieren in het algemeen maar helpen me ook zeker bij het hardlopen. Ik heb verschillende 'programma's' die speciaal zijn samengesteld

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 21:16

Dat is natuurlijk goed , vooral als je snel problemen hebt .

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:52

ditano schreef:
Ben wel benieuwd hoe je zwem training eruit ziet ?


Euh dit verschilt. Maandag en woensdag zijn over het algemeen gericht op conditie opbouwen en di-wo-vr op techniek. De training is altijd anders en meestal heeft elke week een thema waar je dan e.e.a mee doet, zoals schoolslag, wisselslag of keerpunten. Vrijdag zag mijn training er ongeveer zo uit (weet het niet exact meer :D )
Inzwemmen: 100m BC, 100m vrij, 100m wissel
Benentraining (met plankje): piramide (25-50-75-50-25) elk segment op maximaal niveau voor die afstand met 15s rust tussendoor. 1x piramide BC benen, 100m (hele) vrije slag, 1x piramide schoolslag benen
Armtechniek (met poolboy): 8x 50m BC, steeds de heenweg een oefening en de terugweg 'gewoon' zwemmen en daarbij de techniek toepassen. Oa schouder aantikken, arm bijleggen, wrikken.
Conditie: 2x 100m wisselslag, 85%
Minimaal 100m uitzwemmen (slag naar keuze)

Dit was een redelijk milde training :) Alle trainingen duren een uur trouwens.

Die core trainingen klinken wel goed!
Ik ben een beetje een laffe twat, gebruik Runkeeper voor m'n hardlooptraining :oo Ik ben nooit zo goed in het zelf inschatten van tijd/afstand dus ik vind het prettig als er in m'n oor word gezegd wanneer ik van tempo moet wisselen oid

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:00

ditano schreef:
Dat is natuurlijk goed , vooral als je snel problemen hebt .

Mijn onderrug is een beetje een zwak punt. Maar heb begrepen dat juist een sport als zwemmen een hele goede toevoeging is om die spieren extra te trainen.

Ik ben echt zó benieuwd naar de zwemtrainingen. Heb me aangemeld als zijnde beginner die 200 meter in een schoolslag vol kan houden (ik kan het meer bij ons in de buurt overzwemmen en weer terug, maar dat is wel in trage schoolslag :') ) . Nouja we gaan het meemaken binnenkort! Moet eerst nog een outfit scoren := heb alleen maar bikini's enzo en mijn duikbril kon ik voor het laatst op toen ik 10 jaar oud was denk ik :+ Nog tips voor een goed badpak + duikbril? Liefst niet té prijzig.

Ik heb ook heel lang met runkeeper gelopen hoor :D Heb nu een heel fijn polar horloge met alles erop en eraan inclusief trainingsprogramma's die zijn aangepast op mijn hartslagzones en in het verleden behaalde resultaten

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:17

Eliine schreef:
Ik ben echt zó benieuwd naar de zwemtrainingen. Heb me aangemeld als zijnde beginner die 200 meter in een schoolslag vol kan houden (ik kan het meer bij ons in de buurt overzwemmen en weer terug, maar dat is wel in trage schoolslag :') ) . Nouja we gaan het meemaken binnenkort! Moet eerst nog een outfit scoren := heb alleen maar bikini's enzo en mijn duikbril kon ik voor het laatst op toen ik 10 jaar oud was denk ik :+ Nog tips voor een goed badpak + duikbril? Liefst niet té prijzig.

Ik heb ook heel lang met runkeeper gelopen hoor :D Heb nu een heel fijn polar horloge met alles erop en eraan inclusief trainingsprogramma's die zijn aangepast op mijn hartslagzones en in het verleden behaalde resultaten


Als je ook maar enigszins zeker weet dat je serieus wilt gaan zwemmen zou ik een Speedo Endurance + aanschaffen. Niet endurance, of endurance 10, endurance + is wat je wil :j Die zijn wel wat duurder (geloof dat mijn badpak 40 euro kostte bij de Wehkamp) maar de goedkopere van bvb adidas kan je binnen een halfjaar (letterlijk!) doorheen kijken :\ Niet doen! Deze heb ik al heel lang en gaat ontzettend goed. Vrijwel alle meiden van onze club die al wat langer zwemmen hebben er zo eentje. Het is je investeringe echt waard!
Wat zwembril betreft zou ik ook voor Speedo gaan, super irritant als je na een paar maanden trainen ineens je bandjes stuk trekt :=
Ik heb vrij snel geleerd dat goedkoop vaak duurkoop betekent bij zwemartikelen :D Als je het liever even aankijkt kun je ook best een paar trainingen in bikini doen trouwens, en een zwembril kun je in dat geval meestal ook wel lenen.

Mocht je toch ineens een speedo willen aanschaffen dan moet je wel goed opletten dat je hem na elke training goed uitspoelt van chloor, dat komt de levensduur echt ten goede.

Ik weet trouwens niet of je er al aan had gedacht maar ik zwem ook het liefst met een badmuts. Ik heb lang haar in laagjes en zonder badmuts word ik gestoord van alle lokjes die in mijn gezicht komen en kriebelen enzo :o Vreselijk irritant. En vrijwel iedereen draagt bij ons een badmuts (afgezien van de heren die er kort genoeg haar voor hebben en er geen zin in hebben), dus over die schaamte was ik snel heen :D Merk trouwens wel dat je soms elkaar niet herkent buiten het bad als je ineens een weelderige bos haar op je schouders hebt.
Ik heb ooit een badmuts gekocht maar die draag ik niet meer en inmiddels teer ik op de gratis badmutsen die ik her en der krijg bij evenementen en wedstrijden haha.

Edit: Vergeet ik op de rest van je post te reageren :o Zo'n horloge klinkt gaaf! Had ooit bijna een mooie hartslagmeter voor mijn verjaardag gestrikt maar toen waren ze ineens uitverkocht en had mijn moeder maar iets anders gehaald. Helaas. Die van jou lijkt me tof, welk type is het?

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:36

40 euro vind ik een prima investering :j had m inderdaad al langs zien schuiven, volgens mij verkopen ze dat model ook bij de intersport hier in de stad.

Ik heb de polar M400 heel fijn ding vind ik zelf. Zn grote broer de V800 is nog toffer maar die kan ik niet betalen :=

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:10

Dat badpak van speedo heb ik ook! Super fijn badpak :)

M400 heb ik ook, maar met zwemmen is die eigenlijk waardeloos vind ik. Binnen heb je er eigenlijk niks aan, geen gps dus geen afstand, wel de gezwommen tijd. En buiten is de gps ook niet nauwkeurig omdat je steeds met je arm onderwater bent.
Voor de rest van de sporten wel echt een top horloge, en ben er ook nog steeds blij mee :)

Net weer zwemtraining gehad, dat ademhalen blijft een dingetje...bij iedereen ziet het er zo makkelijk uit :P

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:14

Er zijn meerdere endurance+ 'en hoor :P
Als je toch in een fysieke winkel gaat kijken, kijk dan gelijk even naar een binnenvoering. Ik weet niet zeker of ze dat allemaal hebben in die lijn maar het helpt me in elk geval met het idee dat ik niet ineens halfnaakt rondloop :o

Lovemaylo, wat bij mij echt de sleutel is geweest is het leren uitademen onder water. In m'n slag zorg ik nu dat ik rustig en continue uitblaas tijdens dat mijn hoofd onder water is zegmaar, en dan kan je direct een flinke hap lucht nemen. Als je schoolslag zwemt is dat vrij makkelijk maar als je 3-1 of 5-1 gaat zwemmen in borstcrawl moet je zorgen dat je echt langdurig uitademt.

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 07:33

Goedemorgen ...flink gepost hier nog gisteren avond :D

@Magrathea : Leuke training hoor ..wij hadden vrijdag o.a ook piramide training .
Wat is wrikken ??
De gerichte core trainingen zijn echt super ..heb echt super strakke
armen en benen gekregen .Ik zie echt dat ik regelmatig krachttraining doe .

@Eliine: Problemen in rug , heup of bekken veroorzaken vaak ook problemen
in voet of enkels .
Na het hardlooptrainingen moeten we altijd een rekoefening doen die de heup
beweeglijker maakt .( oefening door sportarts gegeven )
Heb daar nog geen passend filmpje van gevonden , misschien vind ik die nog .
Wanneer begin je met zwemmen ??
Zelf heb ik ook een Speedo badpak :j , een badmuts vind ik ook prettig .
Een zwembril zou ik in de winkel wel passen ...en je goed laten informeren
qua maat .Ik heb er 2 van Zoggs Predator.

@ lovemaylo: Geduld , geduld zou mijn trainer zeggen ...dat gaat goed
komen met je ademhalen tijdens het zwemmen .
Had ook nooit gedacht dat het mij zou lukken .

Sporthorloge :
Vorig jaar de Polar M400 gekocht omdat ik begonnen was met hardlopen .
Wist toen nog niet dat ik 1 jaar later triathlon ga doen 8)7
Ana way , fijn horloge , fijne app en website .Je kunt heel veel via de website
instellen .Er zijn wel eens wat problemen maar die worden altijd snel opgelost.
Sinds 2 weken heb ik de Polar V800 :o O:) , uiteraard meer geschikt
voor triathlon,s en multisports .
Via Amazon gekocht 299,00 Euro( zonder sensor ) ...had net mijn belastingteruggave binnen
dus maar meteen toegehapt .Wilde het ding toch hebben .
De registratie bij het zwemmen is idd interessant , de volgende keer wil ik met
HF sensor zwemmen .

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:11

lovemaylo schreef:
Dat badpak van speedo heb ik ook! Super fijn badpak :)

M400 heb ik ook, maar met zwemmen is die eigenlijk waardeloos vind ik. Binnen heb je er eigenlijk niks aan, geen gps dus geen afstand, wel de gezwommen tijd. En buiten is de gps ook niet nauwkeurig omdat je steeds met je arm onderwater bent.
Voor de rest van de sporten wel echt een top horloge, en ben er ook nog steeds blij mee :)

Net weer zwemtraining gehad, dat ademhalen blijft een dingetje...bij iedereen ziet het er zo makkelijk uit :P

M400 is ook geen specifiek zwemhorloge toch? Dan moet je toch echt de V800 hebben.


Magrathea schreef:
Er zijn meerdere endurance+ 'en hoor :P
Als je toch in een fysieke winkel gaat kijken, kijk dan gelijk even naar een binnenvoering. Ik weet niet zeker of ze dat allemaal hebben in die lijn maar het helpt me in elk geval met het idee dat ik niet ineens halfnaakt rondloop :o

Ja dat is iets wat ik me ook al afvroeg := 90% van de badpakken die ik heb gezien hebben alleen een ehhh heeul dun laagje stof. Is dat niet wat ongemakkelijk :o

@Ditano: ja bij mij zijn het mijn knieën en heupen die last krijgen door mijn rug. Maar gelukkig goede begeleiding van mijn fysio waardoor ik al een tijdje geen klachten meer heb. Maar moet wel braaf mn oefeningen doen en zo nu en dan behandeld worden want anders worden bepaalde spieren weer te slap en ga ik op de verkeerde punten compenseren.
Aaah jij hebt jezelf getrakteerd op de V800 :D ja die valt nu even buiten mijn budget en ben erg tevreden nog steeds met de M400. Even kijken hoe ik dat tzt met het zwemmen ga doen. Misschien komt ie een keer in de aanbieding ofzo :+

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:20

Zojuist trouwens mn eerste hardlooptraining van mn nieuwe trainingsprogramma afgerond. Superlekker om weer bezig te zijn. Had na de marathon (half oktober) sowieso wat hersteltijd ingelast maar kreeg vervolgens ook nog een bijholte ontsteking en buikgriep eroverheen :+ Dus hersteltijd was ietsjes uitgelopen. Vandaag rustige duurloop: 10 min zone 1-2 | 15 min zone 3 | 5 min zone 1-2
Lekker rustig aan begonnen dus, maar ooh wat was het weer lekker zo 's ochtends vroeg in het bos. Ik train graag in de ochtend, geeft altijd een goed gevoel om voor je andere werkzaamheden al gesport te hebben.
Doe nu een programma die precies is afgesteld op mijn nieuwe hartslagzones. Heb dus onlangs zo'n inspanningstest gedaan en daar kwam uit dat mijn omslagpunt (anaerobe drempel) op 95% van mn max. hartslag ligt ipv de gemiddelde 80%. Mn maximale hartslag kwam wel goed overeen met eerdere testen die ik zelf/bij de loopgroep had gedaan. Maar doordat mijn omslagpunt veel hoger ligt zijn de zones heel anders. Nu ga ik dus veel gerichter in die juiste zones trainen, ben heel benieuwd hoe dat uit gaat pakken. Volgens de sportarts valt er voor mij op snelheid nog heel wat te halen als ik in de goede zones ga trainen.

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 11:13

Klinkt goed Eliine :j
Daarom ben ik ook zeer benieuwd naar de uitslag van mijn test morgen .
Daarna ga ik met mijn trainer zitten om plan van aanpak ook voor volgend jaar te bespreken .

Yep , heb mezelf al een sint en kerst kado gegeven :=
Maar ben er nu al heel erg blij mee .
De heart touch functie vind ik ook fijn .
Even tijdens training ( nu in het donker ) met je Polar richting sensor en je licht gaat aan . Geen gehannis met knopjes .
De echte functies waar het me om gaat gaan we in het voorjaar uitproberen .

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 23:26

Zo , vandaag in Münster voor een inspanningstest geweest samen met een team collega .
Was een lange dag , heel interessant en uiteraard gezellig .
Heb een heel boekwerk met allerlei grafiekjes , en veel info gekregen dat moet eerst verwerkt worden .
Maar voor mijn leeftijd bovengemiddeld fit,een bovengemiddelde VO2 .
En dat na ooit 20 jaar gerookt te hebben .
Mijn HF in de vetverbrandingszone kwam redelijk overeen . Mijn max HF ligt lager dan aangegeven via een standaard berekening .
Qua eiwitinname moet ik op 100 gram per dag komen .
Dat was geloof ik eerst het belangrijkste .

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 23:36

Gaaf ditano! :) Hoe komen jullie aan al dit soort tests, ik heb geen idee waar ik die hier moet vinden := Waarschijnlijk kost het me ook teveel hoor haha.

Heb vandaag weer eens een afstandstraining gedaan, en ik ben naar een niveautje hoger gestapt *\o/* We hebben 5 banen en nu ik al 2,5 jaar in baan 1 zwem ben ik het toch echt zat! Dus omdat het vandaag stervens druk was in 1 vroeg ik of ik in 2 mocht... Uiteindelijk was het zo druk in 1 dat 2, 3, 4, 5 samen werden gevoegd, een soort herverdeling naar drie banen van die vier. Dus ik lag ineens met mensen in de baan die normaal baan 3 zwemmen := En het ging goed! Was wel echt taai en ik kreeg nog even kramp maar dat was uiteindelijk niet zo heel erg. Mijn ervaring qua intensiteit kwam redelijk overeen met de rest (ook al lag ik steeds best ver achter). Ik ga dus vragen aan de hoofdtrainer of ik standaard met 2 mee mag doen :D :D Ben er zo blij om, baan 1 hing me echt de keel uit, al die super-beginners steeds die na het inzwemmen al klagen dat het zo zwaar is, mensen die de baan niet afmaken, mensen die als ze 100m moeten zwemmen elke 25m even gaan uitrusten waardoor je zelf niet door kan zwemmen... Ik ben echt heel blij :)

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 23:52

Voor de test ben ik in Münster geweest .
In Papendal doen ze het -ook .
Of te test helemaal hetzelfde is durf ik niet te zeggen .
Het is iig een inspanningstest met hart ECG. VO2 word gemeten etc etc .
Heel interessant iig , vooral om voor de duursport in de juiste zones te trainen .
Maar heb zoveel info gekregen , dat moet ik eerst een beetje verwerken .

Kan zijn dat een zorgverzekeraar een deel vergoed . Dat zou je moeten checken .

Een goed gevoel na het zwemmen gehad dus . Top .
Zo te lezen moet het toch geen probleem zijn van baan te wisselen .

Zo , reageer morgen uitgebreider .
Ga naar bed ,moet morgen om 07:00 uur beginnen .

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:21

Gaaf zo'n test. Super interessant!

Ik heb net weer hardlooptraining gehad. We deden wissel tempo, ongeveer 350m en dan 100m lopen. We moesten steeds die 350m met een ander hardloopmaatje lopen zodat we steeds van tempo wisselden.

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 07:00

Goedemorgen ..

Mijn hardlooptraining ben ik gisteren helaas misgelopen ...
Maar vanavond core training , en morgen zwemmen .
Deze week 4 rustdagen gehad :wow: , maar dat is ook een keertje niet slecht .

@lovemaylo: Loop je alleen op tempo , of ook in je HF zones ?

Even nog een aanvulling van gisteren .
Ik werd uiteraard gemeten en gewogen , met allerlei kabeltjes verbonden .
We begonnen in rust ( 3 min) op het/de ? loopband aangesloten aan de elektrocardiograaf , eerste bloedafname , masker op voor meeting VO2 max.
Dan 3 minuten bij 6 km/h ..daarna bloed afname , daarna iedere 3 minuten 2 km/h sneller .Weer bloedafname .
Ben gelopen tot 14 km/h ...daar mistte ik op het laatst een stukje mentale kracht om door te gaan -O- .Mijn trainer zegt altijd ..als je niet meer kunt zit er altijd nog 40% meer in ..dat is mentale kracht .
Moet ook zeggen dat het behoorlijk bedrukkend was met het masker te lopen , je ademt zo droge lucht in ...
Maar goed , ook al was ik iets langer door gegaan ..had dat geen andere uitslag gegeven .
Ana way , schijnen de echte topsporters tot 22 km/h te lopen bij zo.n test :wow:
Heb mijn trainer al een mailtje gestuurd ..wil hem de uitslag graag laten
zien en bespreken .

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 07:19

Nee niet op hartslag. Loop op tempo.

Interessant. En 14km/uur is toch best mooi :)

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:36

@Ditano: haha jij ook al zo'n pak informatie mee naar huis gekregen :)) Ben wel benieuwd, als je het wilt delen natuurlijk, naar je uitslagen (mag ook in pb hoor) van je VO2max e.d. Op een loopband lijkt me trouwens ook lastiger dan op de fiets. Op die fiets heb ik het laatste stuk gewoon blind doorgetrapt met twee handen om het stuur geklemd :') Op de loopband moet je wel nog op blijven letten met lopen natuurlijk.
Dat masker vond ik ook niet mega-prettig en dan tussendoor iedere keer mn bloeddruk nog meten :+ Je moet er wat voor over hebben haha.

@Magrathea: Ik heb de inspanningstest hier bij mij in de buurt gedaan. Als je zoekt op inspanningstest of sportmedisch onderzoek dan vind je verschillende locaties in Nederland. Het is vrij prijzig, maar als je aanvullend verzekerd bent moet je even kijken want dan krijg je wel een (flink) deel terug. Je hebt ze ook in verschillende vormen, ik had een hele uitgebreide maar je kunt ook een iets eenvoudigere nemen met alleen inspanningstest bijvoorbeeld en minder uitgebreid lichamelijk onderzoek.

Zo ik heb vanmorgen alweer getraind. Core en intervaltraining. De core training ging prima maar het intervallen oei oei oei ik kan wel merken dat ik een rustperiode heb gehad := het was écht een eenvoudige training maar ik heb mezelf teveel verwend afgelopen tijd. Was even doorbijten en kon ook niet precies in de aangegeven zones blijven. Moest inlopen en daarna 4x3 minuten zone 4-5 en tussendoor 3 minuten zone 3 en dan weer uitlopen. Niet heel ingewikkeld dus maar hield het maar net aan vol :')

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 13:13

@Eliine , geen probleem hoor wil best dingen delen .
Maar doe dat dan thuis vanuit mijn laptop .
Op de mobiel tikt dat allemaal niet zo handig .
Ik had mijn trainer gevraagd of ik de test op de fiets of op de loopband moest doen.
En hij zei loopband .
Volgende week woensdag bespreek ik met hem de resultaten door , en de planning voor 2017 .

Moest je dus effe doorbijten met je training. :(:)

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 23:54

@Eliine ..

Welke waardes wil je weten behalve VO2 ??
Bij maximale belasting had ik een VO2 piek van 2.87 l/m de normwaarde ligt
bij 1.76 l/m
Maximale zuurstofopname)VO2/kg is 43 ml/min/kg.
Uitgaande van de classificatie van de AHA is mijn huidige sportconditie
voor mijn leeftijd excellent :D

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:04

Dat is zeker heel netjes! Een VO2max van 43 in jouw leeftijdscategorie, mag hopen dat ik tegen die tijd ook nog zo fit ben :D Die van mij is nu 48 hopelijk houden we dat nog even vast :)) Hoewel ze zeggen dat je na je 30e alleen nog maar achteruit gaat :+

Moet je nu anders gaan trainen denk je? Nu je deze informatie hebt? Ik zit dus in een veel hogere zone 4 en 5 omdat mijn omslagpunt zo hoog ligt. Merk dat dat best wel even wennen is. Maar ben wel blij dat ik het nu zo precies weet allemaal, dat gaat hopelijk weer wat opleveren!


Ik heb nog even zitten kijken naar die horloges trouwens. De M400 van Polar is net zo waterdicht als de V800 (allebei W30) alleen bij de V800 heb je een extra sensor voor in het water (klopt dat ditano?) waardoor je wel bereik hebt en je hartslag kunt meten. Je mag ook niet met die hartslagband het water in. Maar de M400 kán dus wel in het water, je hebt er qua trainingswaarde alleen niets aan :+

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 22:14

@ Elinne :
Woensdag bespreek ik de uitslag met mijn trainer .
Vanuit het sportcentrum daar adviseren ze 80% van je trainingen per jaar in je lsd ( long slow distance ) te doen .
Vetverbrandingszone dus , en worden nuchterloopjes aangeraden .
Dit icm met iets minder koolhydraten eten zou ten goede komen aan de trainingen .
Maar goed .. eens kijken wat mijn trainer zegt .

Sporthorloges :
Voor zowel de Polar M400 en de V800 heb je een band met sensor (H7) nodig .
Beide horloges zijn waterdicht , alleen de M400 registreerd activiteit in zwembad modus . Daar heb je idd niets aan.
De V800 telt banen , registreerd slagen en zwemstijlen .
Vandaag ben ik ook voor het eerst met sensor gezwommen en dat werkte super . *\o/*
Verdere voordeel V800 tov de M400 is dat de V800 duathlon/ triatlon/ multi sports profielen heeft .
Dus als je triatlon wilt gaan doen zou ik voor de V800 gaan . Zelf heb ik hem nu 3 weken . Maar heb voor mijn vorige doelen ook heel veel plezier van mij M400 gehad.