Zenuw infiltratie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yltje

Zenuw infiltratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 20:35

Hi!

Ik zal even beginnen met een zootje achtergrond informatie!

Ik heb 6 jaar terug mijn bovenbeen dwars door gebroken bij een scooter ongeluk.. Hierna een pin en schroeven in het bot gekregen om te laten helen. Op jaar huis met paracetamol en diclofenac.

4 maanden later was ik weer op de been en kon ik op slechte dagen met 1 kruk en goeie dagen zonder krukken lopen. Met de tijd was het bot natuurlijk compleet geheeld en nergens meer last van.

Als dat maar waar was, ik bleef maar pijn houden in heupregio en dat ging ondanks medicatie niet over.

Na een jaar terug geweest omdat het maar niet weg ging. Eerst geprobeerd met andere medicatie maar ook dat was niks.

In 2012 ( twee jaar na het ongeluk ) hebben ze de pin er weer uitgehaald in de hoop dat de pijn daarmee wegging. Dit heb ik echter alleen laten doen met de belofte dat ik betere pijnstillers mee zou krijgen.
Dit werd tramadol, 3 keer daags voor 8 dagen in eerste instantie.

Ook nu bleef de pijn aanhouden en uiteindelijk maanden aan de tramadol gezeten zonder effect. Op dat moment besloten om ermee te stoppen en terug te gaan naar het ziekenhuis.

Ik zal de rest kort samenvatten. Er zijn meerdere rontgens, echo's en MRI's gemaakt om te kijken waar de pijn vandaan komt. Daarnaast nog een hele hoop pijnstillers geprobeerd in de hoop het tegen te gaan (o.a. zaldiar, lyrica, amytriptilyne )

Maar het enige wat ze konden vinden was dat er boven mn heupkop kalkvorming in de weke delen zat.
Dit zou volgens de arts nóóit voor de pijn kunnen zorgen. Tevens zat er nog een gat in mn spier waar ze er met de operatie doorheen zijn gegaan. Maar ook dat zou geen last zijn.

Nu ben ik echter ruim 6 jaar verder sinds het ongeluk en kan ik nog steeds niet doen wat een normale 22 jarige zou doen. Ik heb elke dag pijn aan dat verd*mde been en kan geen normaal dagje uit of te stappen. Of nouja, tuurlijk kan ik het. Maar dat moet ik bekopen met een aantal dagen onwijze pijn.

Ook de gewone dagen van alleen werken ( administratief, bewust voor gekozen ivm de pijn en niet lang kunnen staan en lopen ) heb ik regelmatig onwijze pijn, zo ook nu.

Nu ben ik afgelopen week terug naar de anesthesioloog geweest en deze heeft een zenuw boven mn heupkop ( waar de verkalking zit ) ingespoten met verdoving. Dit zou 8 tot 12 uur werken en ik moest gaan kijken of de pijn minder was met de volgende dag een belafspraak. Bewust die middag een stuk door de stad gelopen en gedaan en ondanks het verdoofde gevoel van mn huid op dat been leek het echt of ik geen pijn had! Of zeker minder!

Maar ik durf me nooit zo goed voor te houden dat ik echt geen pijn heb.. Straks is het tijdelijk of blijkt het helemaal niet te werken.

Maar de arts was positief en snapte wat ik bedoelde! Ik ben op het moment bereid alles te proberen om geen pijn meer te hebben! Nu heb ik voor 5 december een afspraak staan voor "Lokale infiltratie van de zenuw" waarbij ze de zenuw door middel van stroompulsjes zullen resetten?

Nu is de uiteindelijk vraag van dit alweer veel te lange verhaal :+

Heeft iemand ervaring met deze behandeling?

Ik hoop dat iemand het wat kan verduidelijken! Alvast bedankt :D