Wow wat leuk al zoveel reacties. 
Goudlokje1 schreef:Hier een beetje hetzelfde "probleem.."
Al ben ik al wel getrouwd, en er wel een kinderwens is, maar inderdaad, hoe moet het verder in de paardensport..? Ik volg even..
Hopelijk vind jij hier ook het antwoord op jouw vraag. Leuk dat je volgt 
Emmaa_ schreef:Misschien een knuppel in het hoenderhok hoor, maar wil je wel echt zo graag op korte termijn kinderen? Ik denk dat als je echt staat te springen om moeder te worden je helemaal niet stil zou staan bij het feit dat je een paard hebt, dat komt vanzelf wel weer goed.
Heb je het hier ook met je vriend over? Geeft hij jou wel tijd om zelf te bepalen wat jij wilt met je leven?
Volgens mij heb je mijn OP niet helemaal goed gelezen
Storm schreef:Dat was ook mijn dilemma... Maar hier ben ik heel erg veranderd nadat ik mijn oudste kind heb gekregen. Waar ik vroeger mezelf niet voor kon stellen dat ik ooit niet meer in de sport zou rijden, zo kan ik me nu niet meer voorstellen dat ik dat wel heb gedaan.
Vroeger was ik bloedfanatiek. Ik reed graag dressuur, een buitenritje was wel okay, maar liever nog trainde ik hard. En nu, ik heb geen eigen paard meer en rij eens per week een rondje Loonse en Drunense duinen op de (jawel) Haflinger van een vriendin van me, en raad eens, ik ben er 100% blij mee, ik vind het heerlijk dat ik niets meer 'moet'.
En dit is niet eens een bewuste keuze geweest, het is zo gewoon gegaan.
Ooooh dat geloof ik goed hoor!!! Alleen nu wil ik zo nog niet denken.. 
Wellicht dat dat de relatiteit is, alleen vanuit de hoek hoe ik nu kijk, doet het zeer. 
droversrun schreef:Haha grappig, ik heb me vaak voorgesteld hoe jij dit straks ging doen nu je volgend jaar gaat trouwen en hoopte dat je dan later voor mij een heel goed advies en de gouden tips zou hebben

Haha! Ik weet het zelf dus nog niet 
antje_vip schreef:Ik denk dat het minder erg is als de man wat ouder is, dan de vrouw. Misschien denk je over 5 jaar ineens; nu is het moment. Of toch over 10 jaar. Of volgend jaar of nooit... Neem aub geen kind omdat je man aandringt. Ik heb geen kinderen, maar ik denk echt dat je nog wel tijd overhoudt voor paardlief hoor. Zeker met een parttime baan. En willen opa en oma niet heeeeel graag oppassen?

Qua tijd zou ik het wel redden, anders van eventueel 'iedere' dag rijden, naar 4 keer per week?
Oppas aan groot ouders komt wel goed denk ik 
Laura82 schreef:10 jaar is een lange tijd, er kan veel gebeuren in die tijd... Niet druk om maken nog! Waar een wil is, is een weg, dus dat komt tegen die tijd echt wel goed

Mijn vriend wil juist geen 10 jaar meer wachten. 
Jessica007 schreef:Ik had dezelfde vragen en heb het nu in de praktijk ondervonden

Het ligt er ook helemaal aan hoe je man er in staat, wat voor een moeder je bent / wordt (kan je het ook aan anderen over laten of wil je perse alles zelf doen voor de kleine?) en of het een beetje mee zit qua kind (gezonde, blije kindjes laat je meestal wat makkelijker achter bij anderen).
Het valt mij mee; ik kan met een 7 maanden oude baby nog altijd 6 dagen per week naar mijn paard. Mijn man heeft maar 1x per week in de avond activiteiten, dus ik kan de andere 4 avonden naar stal. In het weekend ga ik altijd in de ochtend zodat we in de middag wat met zn 3en kunnen doen. En als ik op stap ga met mn paard, dan zorgt of mijn man voor de kleine of oma komt oppassen. Moet er wel bij zeggen dat wij een ontzettend makkelijk kindje hebben en een oma die erg graag komt oppassen. En papa is ook zeer betrokken en vind het alleen maar leuk om voor zn dochter te zorgen. Dat maakt het allemaal wel prima te doen.
Oooh super!! 
En misschien een brutale vraag, is het financieel nog goed haalbaar, of heb je gewoon een super goede baan?