Hoe denk jij over vaccineren? (Bij mensen )

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:58

Misschien is ziek zijn niet meer van deze tijd, overal word maar gelijk een paracetamolletje voor ingezet.
Vroeger (en nog steeds) is ziek zijn heel gezond.

Bepaalde ziektes verlopen minder mild en kunnen wel degelijk een gevaar op leveren.
Met name kinkhoest is vooral voor babys erg gevaarlijk.
Maar daar helpen deze entstoffen niet tegen, het virus is allang gemuteerd.[/quote]

Polio en mazelen zijn ook niet heel grappig als je kleine kindje het heeft...

En hoe weet jij beter dat de kinkhoest enting niet helpt, dan de onderzoekers die het maken :?[/quote]


Polio kom hier bijna niet meer voor, enkel in een milde variant die niet lijkt op de variant die ze laten zien op tv van afrikaanse kindjes.
Mazelen is vervelend, maar op zich niet dodelijk.

Betreft kinkhoest.. lees wat documentatie zou ik zeggen.

MairiMacBran
Berichten: 957
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:00

annebe schreef:
MairiMacBran schreef:
Uiteraard heb ik die site gelezen. Zelden een grotere hoop onzinnigheid en bangmakerij die op werkelijk niets gestoeld is gelezen.
En cult? Nee. Dat lijkt me nou niet de juiste benaming.
Overigens heb ik de indruk dat mensen die deze site geloofwaardig vinden juist zonder ook maar zelf ergens rationeel over na te denken deze onzin slikken voor zoete koek.



Vreemde stelling!?
Dus jij beweerd dat mijn keuze zomaar lukraak uit de lucht kom vallen en ik mij niet inlees in voors en tegens?

Zoals eerder gezegd, ik ben zeker niet tegen enten, alleen bepaalde rotzooi die in de entstoffen zit zoals kwik, daar ben ik op tegen en wellicht mocht mijn dochter op bepaalde leeftijd een aantal ziektes niet heeft gekregen en daar niet immuun voor is gemaakt, dat we voor een bepaalde enting gaan.


Maar mensen die maar gewoon mee gaan met entplan en nergens over na denken, dat is slim!


Als jij je werkelijk had verdiept in de vaccinaties had je geweten dat het een bangmakend broodje-aapverhaal is dat er kwik in vaccinaties zit. Er zit geen kwik in vaccinaties. Ooit zat er thiomersal in, een kwikverbinding(geen kwik dus) waarvan nooit is aangetoont dat het schade kan veroorzaken. Tegenwoordig zit het nog maar in enkele vaccins. Dus ja, ik beweer dat je je niet echt ingelezen hebt. Of waarschijnlijk wel, maar dan aluhoedjessites hebt bezocht.
En ach, die sneer als laatste, je hebt helemaal geen idee.
Laatst bijgewerkt door MairiMacBran op 09-11-16 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:08

annebe schreef:
Misschien is ziek zijn niet meer van deze tijd, overal word maar gelijk een paracetamolletje voor ingezet.
Vroeger (en nog steeds) is ziek zijn heel gezond.

Bepaalde ziektes verlopen minder mild en kunnen wel degelijk een gevaar op leveren.
Met name kinkhoest is vooral voor babys erg gevaarlijk.
Maar daar helpen deze entstoffen niet tegen, het virus is allang gemuteerd.


Polio en mazelen zijn ook niet heel grappig als je kleine kindje het heeft...

En hoe weet jij beter dat de kinkhoest enting niet helpt, dan de onderzoekers die het maken :?[/quote]


Polio kom hier bijna niet meer voor, enkel in een milde variant die niet lijkt op de variant die ze laten zien op tv van afrikaanse kindjes.
Mazelen is vervelend, maar op zich niet dodelijk.

Betreft kinkhoest.. lees wat documentatie zou ik zeggen.[/quote]

En als we stoppen met enten dan kan die vreselijke polio weer terug komen. We leven in een wereld economie ten slotte.

verootjoo
Berichten: 35676
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:09

Waarom denk je dat polio niet meer voorkomt? Juist, door dat er zoveel gevaccineerd wordt. Doen we dat niet, komt het gewoon weer terug. Niet bij onze kindjes misschien, maar straks wel bij generaties later...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15941
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:26

annebe schreef:
MairiMacBran schreef:
Uiteraard heb ik die site gelezen. Zelden een grotere hoop onzinnigheid en bangmakerij die op werkelijk niets gestoeld is gelezen.
En cult? Nee. Dat lijkt me nou niet de juiste benaming.
Overigens heb ik de indruk dat mensen die deze site geloofwaardig vinden juist zonder ook maar zelf ergens rationeel over na te denken deze onzin slikken voor zoete koek.



Vreemde stelling!?
Dus jij beweerd dat mijn keuze zomaar lukraak uit de lucht kom vallen en ik mij niet inlees in voors en tegens?

Zoals eerder gezegd, ik ben zeker niet tegen enten, alleen bepaalde rotzooi die in de entstoffen zit zoals kwik, daar ben ik op tegen en wellicht mocht mijn dochter op bepaalde leeftijd een aantal ziektes niet heeft gekregen en daar niet immuun voor is gemaakt, dat we voor een bepaalde enting gaan.


Maar mensen die maar gewoon mee gaan met entplan en nergens over na denken, dat is slim!

Er zit geen kwik in entstoffen voor kinderen. Fabeltje. En al zou dat er wél inzitten dan zit er nog steeds meer kwik in een krop sla.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:34

Citaat:
17. Het BMR-vaccin bevat thiomersal, methylkwik en andere giftige kwikverbindingen
Dit is een fabel. Thiomersal is een ethylkwikverbinding die soms in dode of geïnactiveerde vaccins wordt gebruikt vanwege de desinfecterende werking. In het BMR-vaccin zit geen thiomersal of andere kwikverbindingen. Dit zou namelijk de verzwakte virussen in het vaccin doden, waardoor de werkzaamheid verdwijnt.


Aldus het RIVM. Er komt dus sóms een kwikverbinding voor in vaccins maar niet in BMR.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:41

annebe schreef:
MairiMacBran schreef:
Uiteraard heb ik die site gelezen. Zelden een grotere hoop onzinnigheid en bangmakerij die op werkelijk niets gestoeld is gelezen.
En cult? Nee. Dat lijkt me nou niet de juiste benaming.
Overigens heb ik de indruk dat mensen die deze site geloofwaardig vinden juist zonder ook maar zelf ergens rationeel over na te denken deze onzin slikken voor zoete koek.



Vreemde stelling!?
Dus jij beweerd dat mijn keuze zomaar lukraak uit de lucht kom vallen en ik mij niet inlees in voors en tegens?

Zoals eerder gezegd, ik ben zeker niet tegen enten, alleen bepaalde rotzooi die in de entstoffen zit zoals kwik, daar ben ik op tegen en wellicht mocht mijn dochter op bepaalde leeftijd een aantal ziektes niet heeft gekregen en daar niet immuun voor is gemaakt, dat we voor een bepaalde enting gaan.


Maar mensen die maar gewoon mee gaan met entplan en nergens over na denken, dat is slim!



ER. ZIT. GEEN. KWIK. IN. VACCINATIES.

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:06

Bij deze stap ik deze discussie, kost mij een hoop negatieve energie.

Ik heb mij uitvoering verdiept in de voor en tegens om destijds niet mee te doen aan het entprogramma met onze extreem prematuur en wellicht op latere leeftijd dat mijn dochter een paar entingen krijgt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15941
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:09

annebe schreef:
Bij deze stap ik deze discussie, kost mij een hoop negatieve energie.

Ik heb mij uitvoering verdiept in de voor en tegens om destijds niet mee te doen aan het entprogramma met onze extreem prematuur en wellicht op latere leeftijd dat mijn dochter een paar entingen krijgt.

Jammer dat aluhoedjes sites vooral de onwetende maar wel heel goed bedoelende mensen absoluut op het verkeerde been zetten. Met alle eventuele gevolgen van dien.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 09-11-16 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Hoe denk jij over vaccineren? (Bij mensen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:29

Moeilijk he, bewijs.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15941
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:38

phormicola schreef:
Moeilijk he, bewijs.

Zeker als het bewijs er helemaal niet is.

Het trieste voor die anti vaxxers is dat ze het eigenlijk met de beste bedoelingen roepen maar alleen maar dingen kunnen geloven omdat ze er zelf geen verstand van hebben.

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:41

G*dverd*mme!!
Wat snap je niet aan het woordje verdiepen?
Niet alleen in nvkp heb mij verdiept, maar ook in het rivm, gesprekken met de kinderarts, consultatie bureau en gesprekken met een ggd arts.

Ik voel mij inderdaad machteloos in deze discussie en nee ik ben niet goed in het onderbouwen van een mening of een feit.
Maar ik wil niet weggezet worden als een persoon die enkel "aluhoedjes sites?" bezoek!!!!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:48

annebe schreef:
G*dverd*mme!!
Wat snap je niet aan het woordje verdiepen?
Niet alleen in nvkp heb mij verdiept, maar ook in het rivm, gesprekken met de kinderarts, consultatie bureau en gesprekken met een ggd arts.

Ik voel mij inderdaad machteloos in deze discussie en nee ik ben niet goed in het onderbouwen van een mening of een feit.
Maar ik wil niet weggezet worden als een persion die enkel "aluhoedjes sites"? Bezoek!!!!


Zou je niet willen vloeken?

Ik ben niet gelovig maar ik stoor mij er erg aan.

Als je gefrustreerd raakt tel je maar gewoon tot 10


Weer zie ik voorbij komen kwik. In Nederllandse kindervaccinaties heeft nooit kwik gezeten.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:54

annebe schreef:
Maar mensen die maar gewoon mee gaan met entplan en nergens over na denken, dat is slim!

Aanabe, ik lees me wel in maar wel op gerenomeerde sites.
Ik ga er niet vanuit de de RIVM liegt.
Citaat:
Hulpstoffen BMR:
Poeder
Sorbitol
Natriumfosfaat
Kaliumfosfaat
Sucrose
Gehydrolyseerd gelatine
Medium 199 met zouten van Hanks
Minimum essentieel medium, Eagle (MEM)
Mononatrium L-glutamaat
Neomycine
Fenolrood
Natriumbicarbonaat
Zoutzuur (om de pH aan te passen)
Natriumchloride (om de pH aan te passen)


Er zijn mensen die hier jaren voor gestudeerd en onderzocht hebben.

Ik vaccineer wel, allereerst voor mijn eigen kind maar ook voor de zwakkere der samenleving, welke mijn kind, als ze ongeënd zou zijn, weer zou kunnen besmetten.

Er zit geen kwik in of weet ik wat voor stoffen die autisme veroorzaken kunnen.

Ik kies ook voor reizigersvaccinaties als deze aangeraden worden.

Mijn kind heeft de vaccinaties goed doorlopen, wel wat koorts van de eerste gehad maar dat was de dag erna weg. Ik vond het vreselijk om mijn kind bewust ziek te maken (als moeder bloedt je hart) maar gelukkig is ze het helemaal vergeten en voel ik me veilig voor haar!

http://www.rivm.nl/dsresource?objectid=96e67dda-30df-4be8-9f48-a58df93e905c&type=org&disposition=inline

Morganlefay

Berichten: 8718
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Hoe denk jij over vaccineren? (Bij mensen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:16


verootjoo
Berichten: 35676
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Hoe denk jij over vaccineren? (Bij mensen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:37

Ik heb ook een prematuur (32wkn) maar júist voor heb zijn vaccinaties en een hoge dekkingsgraag zó belangrijk!!
Ook uitvoerig met de neonatoloog en kinderarts over gesproken...

Esplendido
Berichten: 3142
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:49

Onze jongste is ook ernstig prematuur (31 wkn). Ze heeft de DKTP entingen uitgesteld gehad. In overleg met de kinderarts trouwens. Hij was het met mij eens dat ik haar entingen uitstelde en zag daar ook geen problemen in.
BMR heeft ze niet gehad, de kinderarts kon zich prima vinden in mijn standpunt daarover. En ook al is ze ruim twee maanden te vroeg geboren tegen de tijd dat ze gevaccineerd moest worden voor de BMR had ze echt geen gevolgen meer van die ernstige prematuriteit en was gewoon een gezonde dreumes.

Gruis

Berichten: 1310
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:52

Citaat:
Polio kom hier bijna niet meer voor, enkel in een milde variant die niet lijkt op de variant die ze laten zien op tv van afrikaanse kindjes.
Mazelen is vervelend, maar op zich niet dodelijk.

Betreft kinkhoest.. lees wat documentatie zou ik zeggen.


Ik lees deze discussie vol interesse mee, komen een hoop interessante onderzoeken en linkjes naar voren van beide kanten. Ik krijg weer een hoop nieuwe informatie, echt super.

Alleen bovenstaande uitspraak vind ik echt super jammer en echt een dooddoener. Je komt zelf ergens mee, onderbouw dat dan ook zelf en laat niet anderen naar onderbouwing zoeken voor jouw statement. Dat maakt de discussie er niet beter op.

Anoniem

Re: Hoe denk jij over vaccineren? (Bij mensen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:08

Ja ik zeg maar even niks... word er een beetje treurig van.
Waarom denk je dat polio hier inderdaad niet heel veel meer voorkomt? Zou die ziekte zichzelf gereguleerd hebben?
En mocht jouw ongevaccineerde kind t dan toch krijgen wat dan? Dan is t maar gezond dat ie ziek is geworden?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Hoe denk jij over vaccineren? (Bij mensen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:17

Nou... Dat is direct mijn gedachte. En wat als het ongevaccineerde kind het (of iets anders dat in het rijksvaccinatie programma zit) krijgt en al heel snel een kind dat ivm leeftijd nog niet gevaccineerd is besmet op bijv het kdv? ..

Anoniem

Re: Hoe denk jij over vaccineren? (Bij mensen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:18

Dan zal dat ook wel gezond zijn..

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:22

Heel eerlijk? Voor het ongevaccineerde kind heel sneu, want die had nog geen keuze. Zo mogelijk nog sneuer voor derden die besmet worden, bijv kinderen die te jong zijn om te vaccineren of ernstig zieke mensen. Maar voor de puders zelf? Tsja, die hebben toch zelf een hele bewuste keuze gemaakt? :o

zonnebloem18

Berichten: 24873
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:51

Wat de effectiviteit van het kinkhoest vaccin betreft, dat het vaccin nu minder goed werkt wordt door het RIVM erkent:
http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... vaccinatie
Citaat:
RIVM onderzoek heeft aangetoond dat de kinkhoestbacterie is veranderd in de loop der jaren en resistenter geworden tegen vaccinatie. Zo produceert de bacterie meer toxines en circuleren er nu stammen die één van de drie vaccincomponenten niet meer produceren. Onder deskundigen heerst er dan ook consensus dat kinkhoestvaccins verbeterd moeten worden.


http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... weggeweest
Citaat:
Kiemsurveillance laat zien dat de bacteriepopulatie aanzienlijk veranderd is sinds de invoering van vaccinatie. Gezien de aard van de veranderingen, is het aannemelijk dat de bacterie minder gevoelig is geworden voor vaccinatie.

Badeendje

Berichten: 3940
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:16

annebe schreef:
Misschien is ziek zijn niet meer van deze tijd, overal word maar gelijk een paracetamolletje voor ingezet.
Vroeger (en nog steeds) is ziek zijn heel gezond.

Bepaalde ziektes verlopen minder mild en kunnen wel degelijk een gevaar op leveren.
Met name kinkhoest is vooral voor babys erg gevaarlijk.
Maar daar helpen deze entstoffen niet tegen, het virus is allang gemuteerd.


Polio en mazelen zijn ook niet heel grappig als je kleine kindje het heeft...

En hoe weet jij beter dat de kinkhoest enting niet helpt, dan de onderzoekers die het maken :?[/quote]


Polio kom hier bijna niet meer voor, enkel in een milde variant die niet lijkt op de variant die ze laten zien op tv van afrikaanse kindjes.
Mazelen is vervelend, maar op zich niet dodelijk.

Betreft kinkhoest.. lees wat documentatie zou ik zeggen.[/quote]
Het kinkhoestvirus is gemuteerd, daarom wordt er sinds 1998 weer een nieuw vaccin (bacterie) voor gebruikt. Ik heb zelf kinkhoest gehad, gelukkig wel ingeent dus relatief 'rustig' ziekteverloop. Trust me, dat wil je niemand aandoen, als gezonde 18-jarige was dat al een hel, laat staan voor een kind of baby.

Janneke2

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:17

Anoniem schreef:
Ja ik zeg maar even niks... word er een beetje treurig van.
Waarom denk je dat polio hier inderdaad niet heel veel meer voorkomt? Zou die ziekte zichzelf gereguleerd hebben?
En mocht jouw ongevaccineerde kind t dan toch krijgen wat dan? Dan is t maar gezond dat ie ziek is geworden?

....waarschijnlijk gebeuren er 2 dingen.
Kans van 100:95 het blijft een zomergriepje.
Kans van 100:5 je hebt een arts nodig en dan maar hopen dat hij/zij het beeld herkent.