Hoe denk jij over vaccineren? (Bij mensen )

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 14:57

Wat dacht je van de Bof relatief onschuldig maar mannen kunnen er makkelijk onvruchtbaar van worden.

janderegelaa schreef:
Janneke2 schreef:
Zo afschuwelijk vind ik dat niet.
Het hangt af van de manier waarop er beschermd kan worden en zo afschuwelijk is rubella echt niet. (Maar krijg het niet als je zwanger bent!)

En polio is ook niet afschuwelijk? Om maar een voorbeeldje te geven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 14:58

Morganlefay schreef:
janderegelaa schreef:

Welk deel van de mensheid krijgt het niet dan?

Ik bn een van de mensen die geen kinderziektes heeft gehad.
Alleen de DKTP vaccinatie gehad verder niets.
Geen bof, mazelen, waterpokken of rode hond gehad. Of vergeet ik er een paar????


Misschien heb je die ziekten niet gekregen omdat iedereen om je heen wel ingeënt is. :Y)

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:02

Ik ben altijd benieuwd of de niet-enters ook niet zouden enten als al deze ziekten nog flink zouden heersen. Want nu hebben ze gewoon de luxe niet te hoeven vaccineren en waarschijnlijk toch nooit ziek te worden, omdat anderen hun kind wel "vol gif spuiten"...

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:04

chocobroodje schreef:
Wat dacht je van de Bof relatief onschuldig maar mannen kunnen er makkelijk onvruchtbaar van worden.


Of je kunt er (gedeeltelijk) doof van worden, wat bij de laatste uitbraak in Groningen gebeurde. Dit was een medestudent van mij. Geloof me, het zet je wereld wel even op z'n kop!

Morganlefay

Berichten: 8706
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:06

Vaccineren wil niet zeggen dat je immuun bent.
Bij mij op school zat een jongen die ondanks vaccineren toch polio kreeg.
De beperkingen die hiervan het gevolg waren hebben hem doen besluiten zijn gemotoriseerde invalidenwagen tegen een muur te parkeren.
Zelf een paar maal na diagnose astma een griepprik gehaald. Uiteindelijk mee gestopt omdat ik dit niet wilde.
Voor kinderen moet de ouder beslissen wel of niet. Denk dat als een kind veel ziek is het misschien wel verstandig is om te vaccineren en bij een kind wat nooit ziek is dit eventueel achterwege te laten of anders op latere leeftijd.
Mijn moeder had de laconieke oplossing om alledrie haar kinderen bij elkaar te zetten als er een ziek was. Mijn broers beiden altijd ziek ik niet.
Al die spookverhalen als het gaat om rare ziektes die het gevolg zouden zijn van de bijwerkingen geloof ik niet. Mensen die werken met virussen en aanverwante zaken weten waar ze het over hebben en zullen ook een gefundeerde mening hebben.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:19

Ik ben voor vaccineren en vooral voor het gebruiken van je gezonde verstand.

De huidige anti vaccinatie hype komt op mij over als een hobby van verwende elite types met een aan hysterie grenzende obsessie voor gezondheid. Betreft dat alleen superfoods willen eten, gluten/zuivel/brood etc in de ban doen etc. dan is dat natuurlijk prima, ieders keuze, doe je niemand kwaad mee. Uit (wat voor) principe (dan ook) niet vaccineren is helaas wel potentieel schadelijk voor de medemens. Maarja, dat gevaar wordt kennelijk niet als reëel ervaren omdat de betreffende ziekten door inenten niet of nauwelijks meer voorkomen.
Om die reden erger ik mij mateloos aan de bekeringsdrang die veel anti vaccinatie aanhangers aan de dag leggen.

Janneke2

Berichten: 22790
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:16

Citaat:
Janneke2 schreef:
Zo afschuwelijk vind ik dat niet.
Het hangt af van de manier waarop er beschermd kan worden en zo afschuwelijk is rubella echt niet. (Maar krijg het niet als je zwanger bent!)

En polio is ook niet afschuwelijk? Om maar een voorbeeldje te geven...
[/quote]
"Wat je maar noemt, een voorbeeldje".

...hoogstwaarschijnlijk hebben allebei mijn ouders polio gehad.
En hoorden ze allebei tot de 95% mazzelaars: alleen maar een zomergriepje.
Gewoon om de inmiddels totaal onbekende ziekte even een gezicht te geven.
Op US election day: er heeft 11 jaar een president in het Witte Huis gezeten, en wel letterlijk in een rolstoel want Roosevelt onze bevrijder had polio gehad.

....ik heb al eerder gezegd dat ik meneer Salk erg dankbaar ben, want die 2% die echt stevige neurologische verschijnselen krijgt en houdt - brrr.
En het is gewoon een ziekte die tot 1954 bij het dagelijkse leven hoorde.


Rubella, rode hond: 'moet je niet krijgen als je zwanger bent', vraag maar aan prinses Christina.
Dat is de reden dat het in het vaccinatieprogramma voorkomt, niet omdat de ziekte zo afschuwelijk zou zijn - dat is rode hond niet.

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Re: Hoe denk jij over vaccineren? (Bij mensen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:34

Ik ben niet tegen inenten. Maar heb mijn dochtertje na 11 maanden nog niet weet in laten enten.
Dit omdat zij een huid afwijking heeft en extreem op de enting reageerd.
Ze word nu bijna 2 en als haar huid redelijk stabiel is dan krijgt ze als nog de gemiste entingen.

Ik snap mensen wel dat ze niet willen enten... maar ook de voorstanders kan ik begrijpen.

mysa

Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:40

Askja schreef:
Ik ben voor vaccineren en vooral voor het gebruiken van je gezonde verstand.

De huidige anti vaccinatie hype komt op mij over als een hobby van verwende elite types met een aan hysterie grenzende obsessie voor gezondheid. Betreft dat alleen superfoods willen eten, gluten/zuivel/brood etc in de ban doen etc. dan is dat natuurlijk prima, ieders keuze, doe je niemand kwaad mee. Uit (wat voor) principe (dan ook) niet vaccineren is helaas wel potentieel schadelijk voor de medemens. Maarja, dat gevaar wordt kennelijk niet als reëel ervaren omdat de betreffende ziekten door inenten niet of nauwelijks meer voorkomen.
Om die reden erger ik mij mateloos aan de bekeringsdrang die veel anti vaccinatie aanhangers aan de dag leggen.


Orthorexia heet dat, die mensen met een gezond-eten-obsessie. Misschien is er ook al wel een naam voor mensen die extreem kritisch/angstig zijn voor vaccinaties. Ben het niet helemaal met je eens voor wat betreft het ontstaan van dit soort hypes, geloof toch echt dat het vaak uit de alternatieve hoek komt, hetzij beoefenaren, hetzij ontevredenen over de reguliere geneeskunde.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:40

ik ben niet tegen enten, maar wel vóór later inenten en inenten van de losse antistoffen ipv cocktails.
Mijn dochter heeft alle entingen gehad, muv de BMR. Idem voor mijn zoon. Goed over nagedacht en goed over gesproken met een bekende die viroloog is.
Enten van de losse antistoffen heb ik bij mijn zoon laten doen en had ik achteraf gezien ook bij mijn dochter willen doen. Beiden hebben in zeer heftige mate koemelkallergie gehad en de cocktails bij mijn dochter waren te veel om goed te kunnen verwerken. zij werd dus na iedere enting heel ziek.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:41

gretoes schreef:
Ik ben niet tegen inenten. Maar heb mijn dochtertje na 11 maanden nog niet weet in laten enten.
Dit omdat zij een huid afwijking heeft en extreem op de enting reageerd.
Ze word nu bijna 2 en als haar huid redelijk stabiel is dan krijgt ze als nog de gemiste entingen.

Ik snap mensen wel dat ze niet willen enten... maar ook de voorstanders kan ik begrijpen.

Dit vind ik ook een prima argument om even te wachten. Niks mis mee toch? Zolang de vaccinatiegraad hoog is is ook jouw dochter beschermd.

Eerder werd er trouwens iets gezegd over uitbraken onder studenten vanwege afnemende immuniteit. Het gezondheidscentrum hier heeft letterlijk verklaard dat de bof zich kan verspreiden omdat er op de universiteit veel Aziaten rondlopen die in hun thuisland niet zijn gevaccineerd. Doordat het zich via hen kan verspreiden kan het ook net die mensen bereiken bij wie het vaccin niet heeft gepakt...
In mijn omgeving heeft met die uitbraak van een jaar of vier terug welgeteld 1 meisje de bof gekregen. Zij was echter herstellende van de ziekte van Pfeiffer, dus dan ben je natuurlijk al een stuk kwetsbaarder.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15927
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:04

Morganlefay schreef:
Ik ben een van de mensen die geen kinderziektes heeft gehad.
Alleen de DKTP vaccinatie gehad verder niets.
Geen bof, mazelen, waterpokken of rode hond gehad. Of vergeet ik er een paar????

BMR krijg je al met 14 maanden dus ik denk dat je dat niet meer weet. Er is een 2e BMR omdat 5% niet beschermd maar als dat bij jou wel het geval is maakt de 2e niet uit.

Als je helemaal geen enting gehad hebt (wat ik me niet kan voorstellen omdat je wel DTKP gehad hebt) ben je beschermd door de groepsimmuniteit.

Waterpokken word je niet voor geënt maar als je de als volwassene nog niet gehad hebt zou ik die enting wel halen omdat dat echt een hele nare ziekte is als je volwassen bent.

Janneke2

Berichten: 22790
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:09

Morganlefay schreef:
Ik ben een van de mensen die geen kinderziektes heeft gehad.
Alleen de DKTP vaccinatie gehad verder niets.
Geen bof, mazelen, waterpokken of rode hond gehad. Of vergeet ik er een paar????

Aj.....!
Mijn moeder stelde zich er een eer in dat ik alle kinderziekten zou krijgen en dat is uiteindelijk ook gelukt.
Niet dat kinderen nooit complicaties krijgen, maar vaak verloopt het makkelijker.

Maar als je en: niet geent bent tegen rode hond en de ziekte niet hebt gehad - dan loop je een nare kans bij zwangerschap.

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:10

gretoes schreef:
Ik ben niet tegen inenten. Maar heb mijn dochtertje na 11 maanden nog niet weet in laten enten.
Dit omdat zij een huid afwijking heeft en extreem op de enting reageerd.
Ze word nu bijna 2 en als haar huid redelijk stabiel is dan krijgt ze als nog de gemiste entingen.

Ik snap mensen wel dat ze niet willen enten... maar ook de voorstanders kan ik begrijpen.


Lees je even goed in, een aantal entingen hebben geen zin meer als je kindje wat ouder is.
Ook kan je (na wat uitzoek en vraagwerk) losse entingen krijgen.

Morganlefay

Berichten: 8706
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:25

Janneke2 schreef:
Morganlefay schreef:
Ik ben een van de mensen die geen kinderziektes heeft gehad.
Alleen de DKTP vaccinatie gehad verder niets.
Geen bof, mazelen, waterpokken of rode hond gehad. Of vergeet ik er een paar????

Aj.....!
Mijn moeder stelde zich er een eer in dat ik alle kinderziekten zou krijgen en dat is uiteindelijk ook gelukt.
Niet dat kinderen nooit complicaties krijgen, maar vaak verloopt het makkelijker.

Maar als je en: niet geent bent tegen rode hond en de ziekte niet hebt gehad - dan loop je een nare kans bij zwangerschap.


Mij broers hebben beiden het hele scala gehad en moeders had een rigide methode, beter alledrie tegelijk dan na elkaar. Alleen ik werd niet ziek.
En ben van het DKTP tijdperk :+

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Hoe denk jij over vaccineren? (Bij mensen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:37

Ik ben niet voor en ik ben niet tegen, ik behoor denk ik gewoon tot het grijze gebied.
In mijn ogen zitten er wat tegens in de farmaceutische industrie en draait het voor een gedeelte om geld! Dit neemt niet weg dat er natuurlijk ook goede kanten zijn!

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:40

annebe schreef:
gretoes schreef:
Ik ben niet tegen inenten. Maar heb mijn dochtertje na 11 maanden nog niet weet in laten enten.
Dit omdat zij een huid afwijking heeft en extreem op de enting reageerd.
Ze word nu bijna 2 en als haar huid redelijk stabiel is dan krijgt ze als nog de gemiste entingen.

Ik snap mensen wel dat ze niet willen enten... maar ook de voorstanders kan ik begrijpen.


Lees je even goed in, een aantal entingen hebben geen zin meer als je kindje wat ouder is.
Ook kan je (na wat uitzoek en vraagwerk) losse entingen krijgen.



Dank voor je tip!
Mij is verteld dat als je het (net) na het 2r jaar doet dit nog allemaal kan.
Maar ga het nog eens navragen

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15927
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:42

Dat zeg je er niet bij. Ik heb BRM ook niet gehad en volgens mijn moeder (ik heb het even gevraagd net) heb ik mazelen en rode hond gehad.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:44

knetterhard schreef:
Ik ben niet voor en ik ben niet tegen, ik behoor denk ik gewoon tot het grijze gebied.
In mijn ogen zitten er wat tegens in de farmaceutische industrie en draait het voor een gedeelte om geld! Dit neemt niet weg dat er natuurlijk ook goede kanten zijn!

Tja, wat verwacht je dan? Dat de mensen die echt goed zijn na jaren (dure) studie een beetje vrijwilligerswerk gaan zitten doen?

Liselot

Berichten: 32200
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:14

Magrathea schreef:
knetterhard schreef:
Ik ben niet voor en ik ben niet tegen, ik behoor denk ik gewoon tot het grijze gebied.
In mijn ogen zitten er wat tegens in de farmaceutische industrie en draait het voor een gedeelte om geld! Dit neemt niet weg dat er natuurlijk ook goede kanten zijn!

Tja, wat verwacht je dan? Dat de mensen die echt goed zijn na jaren (dure) studie een beetje vrijwilligerswerk gaan zitten doen?


Om nog maar niet te zwijgen over wat een beetje onderzoek en klinische studie kost.
Mijn broer heeft een vrij hoge functie bij een grote farmaceut, maar daar heeft hij dan ook zeker 10 jaar voor gestudeerd en het is een beste bak verantwoordelijkheid

Janneke2

Berichten: 22790
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:17

@ Morgan le Fay:
...als je twee zieke broers in huis had en een moeder die er ongeveer precies zo over dacht als de mijne -ben ik geneigd om te denken dat je die ziekten stuk voor stuk gehad hebt....

Janneke2

Berichten: 22790
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:20

janderegelaa schreef:
Dat zeg je er niet bij. Ik heb BRM ook niet gehad en volgens mijn moeder (ik heb het even gevraagd net) heb ik mazelen en rode hond gehad.

Hm, ik heb met de paplepel ingegoten gekregen: voor jongens is het belang dat ze de bof gehad hebben, zoals het voor meisjes belangrijk is om rode hond gehad te hebben.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 08-11-16 18:31, in het totaal 2 keer bewerkt

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:27

ik ben zwaar tegen vaccineren ... word alleen maar geld aan verdient al neem je de prik tegen baarmoederhalskanker kan je ook andere soorten kanker krijgen . vaak worden mensen er ook nog ziek van . ik vind het pure onzin ( op de tetanus prik na ) besteed liever mijn geld aan gezond eten dan dat ik een prik haal waar ik ziek van ga worden .. duss ehh nee dankje , waarscheinlijk krijg ik zo veel haat maar dat is natuurlijk ieder zn keuze ..

_lautje_

Berichten: 9271
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Hoe denk jij over vaccineren? (Bij mensen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:29

Euhhhhhh deze prikken kosten jou niks hoor?

En hoe 'vaak' worden mensen er precies ziek van?

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe denk jij over vaccineren? (Bij mensen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:31

En waarom is die ene dan zo anders dan de rest?