na behandeling fysiotherapeut, veel steken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

na behandeling fysiotherapeut, veel steken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 20:41

Hallo allemaal,

ik heb een paar vervelende weken achter de rug gehad, waardoor ik behoolijke spanning heb opgelopen.
als ik spanning oploop, uit dat zich in hoofdpijn of rugpijn, iig de spieren in mn lichaam gaan dan pijn doen.

nu had ik afgelopen week zo'n last van de hoofdpijn, dat ik toch maar een afspraak gemaakt heb, bij mijn fysiotherapeut.

mijn lichaam bleek idd helemaal vast te zitten, en hij wreef ook een paar x bij triggerpoints over mn schouder en tussen mijn schouderbladen.

nu na de behandeling, blijkt dat ik heel veel steken in mn linkerschouder heb, en ook in me linker arm behoorlijke steken heb.

hij raadt mij aan, om te gaan sporten en later een hete douche te pakken.

dat laatste doe ik zeker, maar sporten weet ik niet, of het verstandig is.

zijn er bokkers, die hiermee wat kunnen doen.

wat zouden jullie doen?

Met vriendelijke groet,

ketaki

Triquetra3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:48

Sporten is een goede tip van je fysio, doordat je bij het sporten goed moet doorademen verdwijnt vaak de pijn tussen je schouderbladen. De warme douche erna zorgt voor de extra ontspanning.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 20:58

Triquetra3 schreef:
Sporten is een goede tip van je fysio, doordat je bij het sporten goed moet doorademen verdwijnt vaak de pijn tussen je schouderbladen. De warme douche erna zorgt voor de extra ontspanning.

ik heb juist steken en behoorlijke tintelingen. weet niet of dat heel gezond is :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:40

Door te sporten vergroot je de doorbloeding van je spieren en na de inspanning zijn je spieren meer ontspannen.
Die tintelingen en steken komen door verkrampte spieren die daardoor zenuwen prikkelen.
Sporten is echt een goed advies in dit geval.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 02:22

Rebel_Jits schreef:
Door te sporten vergroot je de doorbloeding van je spieren en na de inspanning zijn je spieren meer ontspannen.
Die tintelingen en steken komen door verkrampte spieren die daardoor zenuwen prikkelen.
Sporten is echt een goed advies in dit geval.

oooh, dat wist ik dan dus niet.

ik ga iig volgende week weer beginnen met sporten, nu doet mn lichaam toch teveel pijn.

en ik kan de therapeut toch bellen, als het toch teveel pijn doet :j :j

Janneke2

Re: na behandeling fysiotherapeut, veel steken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:23

Sporten en sporten is ook nog twee.
'Gewoon bewegen', kijken wat kan maakt ook al dat de doorbloeding verbetert en de afvalstoffen weggaan.
En je kunt just for fun de beweging intensiever maken door jezelf 'wat tegen te houden.
Stel: de beweging is je hangende arm pal naar opzij zwaaien - ga in de deurpost of bij de muur staan, schouder tegen het vaste ding en duw zachtjes met je uitzwaaiende arm tegen die muur of deurpost.
(Uiteraard is dit leuker met een elastiek oid, maar niet iedereen heeft dat.)

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:00

Vooral vertrouwen hebben in je fysio. Na mijn operatie heb ik veel adviezen gehad van mijn fysio, die pijnlijk waren. Maar ik ben zooo blij dat ik geluisterd heb en wel gedaan wat hij mij mee gaf als huiswerk. Je moet proberen zelf zoveel mogelijk alles los en soepel te maken/houden. De fysio kan jou ook wel wekelijks opnieuw losmaken maar dat is vele malen pijnlijker dan als je het zelf opbouwend doet met een helpende hand van hem.

Ik je hoeft inderdaad niet als een gek te gaan trainen in de sportschool, er zijn miljoenen manieren om te bewegen en daar zitten vast en zeker ook dingen tussen die je leuk vindt!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 23:11

nadeel is dat ik mn linkerarm nu ook niet meer zo boven me uit kan houden. en zeker niet te zwaar kan tillen.

ik denk dat ik volgende week wel weer bel, omdat het gewoon heel veel pijn doet. bewegen heb ik genoeg gedaan met mn werk.

helaas heeft dat nog niet het juiste effect gehad.
wel pak ik een hete douche, om te kunnen ontspannen, wat dan fijn is.

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:18

Ketaki schreef:
nadeel is dat ik mn linkerarm nu ook niet meer zo boven me uit kan houden. en zeker niet te zwaar kan tillen.

ik denk dat ik volgende week wel weer bel, omdat het gewoon heel veel pijn doet. bewegen heb ik genoeg gedaan met mn werk.

helaas heeft dat nog niet het juiste effect gehad.
wel pak ik een hete douche, om te kunnen ontspannen, wat dan fijn is.

Het is ook niet zo dat het na 1 behandeling weg is. Dat je zo'n reactie hebt op de behandeling is vrij normaal wanneer het zo vast zit. Gewoon lekker onbelast wat met je arm bewegen, en af toe even je schouders losgooien zeg maar. Zwaar tillen en dergelijke kan ook te belastend zijn voor je arm en schouder. Waardoor je nu misschien meer last hebt, dan heb je wat overbelast. Gewoon lekker onbelast bewegen zoals ik al zei, kijk tot hoe ver je komt. En lekker een warme douche, of zo'n pittenzak in je nek leggen dat ontspant.

Heb je nog wel een vervolgafspraak staan?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 23:34

ik heb geen vervolgafspraak, maar we hebben afgesproken dat als ik heel veel pijn blijf houden, dat ik gewoon moet bellen en terug kan komen

overigens zijn nek en schouderklachten een zwak punt bij mij

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:59

1 a 2 dagen na een behandeling kan het voorkomen dat je een na reactie hebt. Dit kan soms best vervelend aanvoelen.

Probeer niet al te geforceerd te bewegen, dit kan de klachten soms juist verergeren.
De tip van jou fysio om te sporten is goed, ga lekker op je eigen tempo sporten en vooral niet overbelasten! Grote kans dat jij je na het sporten toch prettiger voelt. :)

Wat voor sport doe je, en hoelang sport je al?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 03:58

ik sport in de sportschool, ook om mn kniebanden weer te trainen ( nadat ik in januari mn kniebanden heb verrekt)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 03:06

ik heb vandaag wel gewerkt, merk alleen dat ik mn linkerarm, niet meer normaal kan bewegen.

ik ben benieuwd wat mn fysiotherapeut gaat aanraden, of hij misschien dry needling gaat toepassen bv.

zolang ik er maar vanaf ben.

deze pijn is iig niet fijn #) #) #) #) #)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 03:18

Zou het een idee zijn om, in overleg met je huisarts, zo nu en dan een spierontspanner in te nemen zodat je even van de pijn verlost bent en de cirkel wordt doorbroken?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 21:09

JPS schreef:
Zou het een idee zijn om, in overleg met je huisarts, zo nu en dan een spierontspanner in te nemen zodat je even van de pijn verlost bent en de cirkel wordt doorbroken?

waarom een spierontspanner innemen, het zijn triggerpoints die doorbroken moeten worden.

denk dat de fysiotherapeut mij daar heel goed mee kan helpen, door oa dry needling ( meerdere behandelingen) :j :j

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:21

Chiropractor Al aan een gedacht. Had ook last van mijn rug en kwam bij de fysio geen stap verder. Bij de chiropractor Los laten kraken en de dag erna was het weg.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 21:26

paardje1983 schreef:
Chiropractor Al aan een gedacht. Had ook last van mijn rug en kwam bij de fysio geen stap verder. Bij de chiropractor Los laten kraken en de dag erna was het weg.

chiropractor werkt juist vanuit botten, fysiotherapeut werkt vanuit de spieren / spiergroepen.

dit is een spierprobleem :o :o :o :) :)

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:29

Ketaki schreef:
paardje1983 schreef:

chiropractor werkt juist vanuit botten, fysiotherapeut werkt vanuit de spieren / spiergroepen.

dit is een spierprobleem :o :o :o :) :)

Klopt. Door last van mijn rug te hebben gehad kon ik niet meer lopen van de spierpijn. De botten drukken tegen je zenuw in je rug aan wat dan weer doorgeeft als spierpijn.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 21:31

wat ik heb, zijn triggerpoints. een chiropractor werkt voornamelijk vanuit het bot. die weten vaak niet goed, hoe ze bv de naalden bij een dry needling behandeling erin moeten doen.

simpelweg omdat ze het niet goed kunnen voelen.

fysiotherapeuten werken vanuit spieren / spiergroepen, dus die voelen dat heel goed.

bovendien is mn fysiotherapeut een manueel therapeut, dus hij kan / mag ook manipuleren, wat ie al eerder gedaan heeft bij mij

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 16:38

ik heb voor as donderdag weer een behandeling staan bij de fysiotherapeut. ben benieuwd wat er gebeuren gaat.

ik laat jullie op de hoogte :j :j

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:50

tS , ben je zelf fysiotherapeut ?? Hoe weet je dat het triggerpoints zijn ? Hoezo kan het niet uit je rug komen ? Hoe weet je dat dry needle therapie gaat werken ?

Ik kan nu geen advies geven maar overleg met je fysio eens over wat jij verwacht , want ik denk vanachter mijn laptop te herkennen dat je ervaring hebt met dry needling ? en je denkt dat dit een positief effect vaat hebben , en dat mag , maar de enige die jou kan vertellen wat het beste is is JOUW therapeut , want ik kan en mag vanachter mijn scherm geen advies geven.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 18:37

faunty schreef:
tS , ben je zelf fysiotherapeut ?? Hoe weet je dat het triggerpoints zijn ? Hoezo kan het niet uit je rug komen ? Hoe weet je dat dry needle therapie gaat werken ?

Ik kan nu geen advies geven maar overleg met je fysio eens over wat jij verwacht , want ik denk vanachter mijn laptop te herkennen dat je ervaring hebt met dry needling ? en je denkt dat dit een positief effect vaat hebben , en dat mag , maar de enige die jou kan vertellen wat het beste is is JOUW therapeut , want ik kan en mag vanachter mijn scherm geen advies geven.

Omdat ik zelf al jaren bij een fysiotherapeut loop, voor alle behandelingen. En mn eigen fysiotherapeut zei het zelf ook. Dry needling heb ik zelf geen ervaring mee, maar lees er wel vanalles over idd hoor er van velen goede verhalen over.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:56

Dan lijkt het me het overleggen idd waard !
Vaak hoor je dat mensen iets hebben gelezen en dus denken dat dat hun probleem oplost , wat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn. Maar dat is gelukkig niet zo !
Dry needling kan dan idd best een uitkomst zijn

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 01:17

faunty schreef:
Dan lijkt het me het overleggen idd waard !
Vaak hoor je dat mensen iets hebben gelezen en dus denken dat dat hun probleem oplost , wat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn. Maar dat is gelukkig niet zo !
Dry needling kan dan idd best een uitkomst zijn

Voordeel van mijn fysiotherapeut ( officieel manueel therapeut) heeft zelf ook de opleiding / cursus voor dry needling gedaan.

Heb hem ook aangegeven, dar als dry needling noodzaak is, hij dat moet gaan doen.

Onddanks mn angst voor naalden.
Ik wil gewoon van mn pijn af.
Dat is mn eerste hoofdzaak