Microblading wenkbrauwen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisa__Beau
Berichten: 173
Geregistreerd: 21-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:37

__Nathalie__ schreef:
Ik heb meerdere klanten uit die omgeving. Naast pmu plaatsen verwijder ik ook met een removal product. Dus wat buiten de nieuwe vorm blijft zitten kan verwijderd worden. Je mag me altijd fotos sturen dan kan ik je advies geven.


Ik stuur je even een pb over de removal!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:29

Niet alles is te verwijderen hoor. En verwijderen is ook zeker niet iets waar je huid beter van word. Het is een uitweg bij verkeerd geplaatste pmu.

Wat een risico is is dat microblading heel vaak te diep gezet word. Dat geeft litteken weefsel en dan word verwijderen heel lastig plus de huid word slecht behandelbaar.

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:45

Hoe zit dat bij powderbrows dan Nathalie? Ik zit heel erg te twijfelen tussen microblading en powderbrows. Ik weet iig dat ik ze bij jou wil laten zetten.
Dit zijn mijn wenkbrauwen, vind het echt een rommelpotje :=
Afbeelding

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:51

Met de machine kunnen wenkbrauwen ook zeker te diep gezet worden maar er zijn meer salons die microblading te diep zetten. Microblading is een trend die veel salons gaan aanbieden omdat de cursus hiervoor veel goedkoper zijn als allround pmu artiest opleiding. Het gevolg hiervan dat veel beunhazen om het zo maar te zeggen dit aanbieden en zeker 75 % hiervan doet dit puur om geld te verdienen en niet zo zeer uit passie om wenkbrauwen mooier te maken.

Op mijn website is wel het 1 en ander te lezen over de verschillen tussen haartjes en een powderbrow.

Jannickee met jou wenkbrauwen zou ik zeker voor een poeder kiezen. Met jou wenkbrauwen ga je van haartjes niet veel terug zien en mijn ervaring is dat die klanten toch overgaan op poeder om meer resultaat te krijgen

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:52

Jannickee schreef:
Hoe zit dat bij powderbrows dan Nathalie? Ik zit heel erg te twijfelen tussen microblading en powderbrows. Ik weet iig dat ik ze bij jou wil laten zetten.
Dit zijn mijn wenkbrauwen, vind het echt een rommelpotje :=
[ [url=m/pnFY9p.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou alleen bijtekenen, je hebt al zulke mooi volle en zichtbare wenkbrauwen dat het wel zonde van je geld is naar mijn mening :o

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:54

Het gemak van pmu is juist dat je niet meer hoeft te tekenen :D

Ik heb nog meer haar en ik heb al 15 jaar pmu :P ideaal

liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:54

__Nathalie__ schreef:
Niet alles is te verwijderen hoor. En verwijderen is ook zeker niet iets waar je huid beter van word. Het is een uitweg bij verkeerd geplaatste pmu.

Wat een risico is is dat microblading heel vaak te diep gezet word. Dat geeft litteken weefsel en dan word verwijderen heel lastig plus de huid word slecht behandelbaar.


Oké, dus in principe zit je dan een soort van de rest van je leven aan dezelfde vorm wenkbrauwen vast? Of is dat te kort door de bocht? (er even vanuit gaan dat verwijderen alleen een goed idee is bij verkeerd geplaatste PMU?)

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:06

Dat klopt inderdaad. Maar ook daar zit verschil in.

Er zijn 2 type pigmenten. Organisch en anorganisch. Organisch is ijzeroxide vrij en blijft grotendeels eeuwig in je huid. Na een x aantal keer kleur bij werken is de huid vol en blijf je zitten met verkleurde wenkbrauwen die niet meer in kleur aan te passen zijn. Dit zijn ook de pigmenten die gebruikt zijn bij eyeliners die al 25 jaar zitten en blauw geworden zijn.

Anorganische pigmenten bevatten wel ijzeroxides. Dit klinkt spannend maar dat is het juist niet. Ijzeroxides worden door je lichaam afgevoerd. Deze pigmenten verdwijnen dus grotendeels in een paar jaar tijd. Deze zijn eeuwig in kleur aanpasbaar omdat de huid niet verzadigd raakt. Alle pigmenten verkleuren alleen deze zijn grotendeels al vervaagt voor ze verkleuren. Het verdwijnt nooit 100% maar het kan wel zover verdwijnen dat je er nagenoeg niks meer van ziet.

Toen ik net begon wist ik hier minder van en ben ik begonnen met organisch. Maar na een paar maanden ben ik al overgestapt op anorganisch. Ik kies liever voor meer onderhoud en altijd bewerkbaar als weinig onderhoud en na een x aantal jaar moeten laseren.


Ik zeg ook altijd tegen klanten kies een model wat bij je past en ga niet voor een trend wenkbrauw.

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:15

SavannahNx schreef:
Jannickee schreef:
Hoe zit dat bij powderbrows dan Nathalie? Ik zit heel erg te twijfelen tussen microblading en powderbrows. Ik weet iig dat ik ze bij jou wil laten zetten.
Dit zijn mijn wenkbrauwen, vind het echt een rommelpotje :=
[ [url=m/pnFY9p.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou alleen bijtekenen, je hebt al zulke mooi volle en zichtbare wenkbrauwen dat het wel zonde van je geld is naar mijn mening :o


Ik teken ze ook wel eens bij, maar ik ben zo extreem lang bezig om ze beide hetzelfde te krijgen. En aangezien ik elke dag om kwart voor 7 op het werk moet zijn, lijkt het mij heerlijk om wakker te worden met perfecte wenkbrauwen :o

liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:25

__Nathalie__ schreef:
Dat klopt inderdaad. Maar ook daar zit verschil in.

Er zijn 2 type pigmenten. Organisch en anorganisch. Organisch is ijzeroxide vrij en blijft grotendeels eeuwig in je huid. Na een x aantal keer kleur bij werken is de huid vol en blijf je zitten met verkleurde wenkbrauwen die niet meer in kleur aan te passen zijn. Dit zijn ook de pigmenten die gebruikt zijn bij eyeliners die al 25 jaar zitten en blauw geworden zijn.

Anorganische pigmenten bevatten wel ijzeroxides. Dit klinkt spannend maar dat is het juist niet. Ijzeroxides worden door je lichaam afgevoerd. Deze pigmenten verdwijnen dus grotendeels in een paar jaar tijd. Deze zijn eeuwig in kleur aanpasbaar omdat de huid niet verzadigd raakt. Alle pigmenten verkleuren alleen deze zijn grotendeels al vervaagt voor ze verkleuren. Het verdwijnt nooit 100% maar het kan wel zover verdwijnen dat je er nagenoeg niks meer van ziet.

Toen ik net begon wist ik hier minder van en ben ik begonnen met organisch. Maar na een paar maanden ben ik al overgestapt op anorganisch. Ik kies liever voor meer onderhoud en altijd bewerkbaar als weinig onderhoud en na een x aantal jaar moeten laseren.


Ik zeg ook altijd tegen klanten kies een model wat bij je past en ga niet voor een trend wenkbrauw.


Bedankt voor je superduidelijke en uitgebreide antwoord!

Suzanne F.

Berichten: 49427
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:30

__Nathalie__ schreef:
Met de machine kunnen wenkbrauwen ook zeker te diep gezet worden maar er zijn meer salons die microblading te diep zetten. Microblading is een trend die veel salons gaan aanbieden omdat de cursus hiervoor veel goedkoper zijn als allround pmu artiest opleiding. Het gevolg hiervan dat veel beunhazen om het zo maar te zeggen dit aanbieden en zeker 75 % hiervan doet dit puur om geld te verdienen en niet zo zeer uit passie om wenkbrauwen mooier te maken.

Op mijn website is wel het 1 en ander te lezen over de verschillen tussen haartjes en een powderbrow.

Jannickee met jou wenkbrauwen zou ik zeker voor een poeder kiezen. Met jou wenkbrauwen ga je van haartjes niet veel terug zien en mijn ervaring is dat die klanten toch overgaan op poeder om meer resultaat te krijgen


Wat is het gevaar van te diep zetten dan?

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:44

De kleur word zoiezo grijs en er ontstaat litteken weefsel. Litteken weefsel pakt moeilijker pigment aan dus daar worden de wenkbrauwen in de toekomst niet mooier van. Nu zegt een grauwe kleur ook niet alles want microblading geneest zoiezo vaak koeler als pmu.

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:57

Jannickee schreef:
Ik teken ze ook wel eens bij, maar ik ben zo extreem lang bezig om ze beide hetzelfde te krijgen. En aangezien ik elke dag om kwart voor 7 op het werk moet zijn, lijkt het mij heerlijk om wakker te worden met perfecte wenkbrauwen :o


Ik kan je vertellen dat is ook echt heerlijk! Ik had dit al veeeeeel eerder moeten doen achteraf haha!

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:57

mag ik ook mee lezen?
. ook mijn wenkbrouwen wil ik laten doen! maar nu het lastige waar!!
ik woon in drenthe iemand een zeer goede tip?

liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:58

missanita84 schreef:
mag ik ook mee lezen?
. ook mijn wenkbrouwen wil ik laten doen! maar nu het lastige waar!!
ik woon in drenthe iemand een zeer goede tip?


Misschien ook Beauty by us? Komt uit de kop van Groningen

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:03

bedankt ik zal is kijken!

trouwens ik zie bij sommige dames dat het soms wat rood/oranje doorschijnt op ten duur *wenkbrauw*, wat als bruin is gezet, ik vind dat echt niet mooi. dat heeft te maken met de soort wat gebruikt word toch of?

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:23

Dat kunnen verschillende dingen zijn. Kan ook zijn dat het gewoon tijd is voor de jaarlijkse touch up. Pmu verkleurd uiteindelijk hoe dan ook. Daarom moet het bijgehouden worden

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:30

Dit was al vrij snel na het genezen. Maar idd kan verschillende oorzaken hebben..

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:37

Microblading geneest 90 % koel ik warm standaard de kleur op het kan zijn bij haar net warm. Dan heeft ze een koelere kleur nodig.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:35

Ik ga zo voor m'n tweede behandeling! Totaal geen zin in want nu weet ik de pijn :+ Alsof ik naar de tandarts moet :') Maar goed, het is het waard.

Nog voor het overzicht:

Voor eerste behandeling:
Afbeelding

Na eerste behandeling:
Afbeelding
Afbeelding

Nu na 6 weken:
Afbeelding
Afbeelding

Alles is wat vervaagd en hier en daar zijn gaten gevallen. Kleur is wel echt exact mijn eigen kleur geworden :D

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:39

Ik heb eigenlijk een vraag over het verven van wenkbrauwen (kleuren etc). Aangezien me daar ook wat ervaring mee hebben dacht ik dat ik het misschien hier kon vragen? Of is er nog een ander topic?

liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:50

Marit schreef:
Ik ga zo voor m'n tweede behandeling! Totaal geen zin in want nu weet ik de pijn :+ Alsof ik naar de tandarts moet :') Maar goed, het is het waard.

Nog voor het overzicht:

Voor eerste behandeling:
[ [url=m/PoeBTz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na eerste behandeling:
[ [url=m/1fshxD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bmVkEI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu na 6 weken:
[ [url=m/OGeUXz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GpO5vP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alles is wat vervaagd en hier en daar zijn gaten gevallen. Kleur is wel echt exact mijn eigen kleur geworden :D


Ik ben wel benieuwd hoe het na de tweede behandeling eruit ziet eigenlijk :D . Heb er verder geen verstand van hoor, maar als ik zie hoe het uiteindelijk is vervaagd vind ik het toch weer eng :o -O- . Dat vind ik er namelijk helemaal niet mooi uitzien. Maar dat is vast helemaal weer goedgekomen na de tweede behandeling? :)

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:16

Afbeelding

Dit is hoe het na de tweede behandeling nu is! Kleur wordt weer iets lichter.
Pijn was overigens niet minder :+

liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:14

Oja, dat lijkt alweer veel mooier! :D

MarjanB

Berichten: 16565
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:53

ik heb 8 mei een afspraak :) wordt de schaduwtechniek. Het is even afwachten of mn huid het in twee keer pakt maar dat is nooit met zekerheid te zeggen. Heb er in elk geval zin in :D Heb van hun ook nog een andere creme mee gekregen om te proberen, firts aid van Hannah ben benieuwd of dat nog wat verbetering geeft