Ziek na manueel therapeut?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Re: Ziek na manueel therapeut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:06

Als ik het zo lees vind ik het allemaal vrij heftig klinken van iedereen. Misschien een mildere vorm van therapie beter voor je? Osteopaat, Tuina of shiatsu massage of accupunctuur bijvoorbeeld.
Die maken ook zeker dingen los, maar kun je aanpassen en vragen om rustige opbouw.

Ik heb zelf ook ooit een thaise massage gedaan toen ik al grieperig was, was daarna heeel beroerd.
Iemand vertelde me toen dat het zelfs gevaarlijk is je te laten masseren / behandelen als je niet lekker bent, een virus kan daardoor naar je hart gaan omdat alles open wordt gezet.

Best iets om serieus te nemen, dat je moet herstellen ok, maar helemaal ziek en ellendig worden vind ik te stevige reactie (dus te stevige behandeling imo)

Marcella

Berichten: 36758
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Ziek na manueel therapeut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:28

Uiteindelijk word het wel beter je moet alleen even door de zure appel heen.

luuntje

Berichten: 13987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ziek na manueel therapeut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:58

Kan goed komen door je behandeling.
Maar dan zou het met een paar dagen wel beter moeten gaan.

Eeste keer dat een fysiotherapeut mijn schouders masseerde kon ik halverwege de schooldag beroerd naar huis. Aantal keren masseren later werd ik niet meer beroerd.

Koper

Berichten: 30279
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:26

Marcella schreef:
Uiteindelijk word het wel beter je moet alleen even door de zure appel heen.

Precies. En als je bedenkt dat zo'n behandeling er op gericht is om energieën weer in goede banen te leiden, in het lichaam of daar buiten, dan is dat best een ingrijpend iets wat ook zijn weerslag heeft op het zieke lichaam.

Anoniem

Re: Ziek na manueel therapeut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:06

Ik was van mijn eerste bindweefselmassage ook een paar dagen flink beroerd, daarna heeft ze me iets minder stevig aangepakt.

Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:51

Petrichor schreef:
Hm ik twijfel nu wel of ik dit de volgende keer weer laat doen. Nog een keer ziek thuis zijn vinden ze op mijn werk ook niet grappig.

...eh, ja - zo praat een echte bikkel. "Ik ben niet ziek, ik kan best werken"!
De betere 'bazen' snappen het nut van lange termijn investeringen.
Als jij nu goed voor jezelf zorgt (door te onderzoeken of therapie x goed voor jou werkt) is dat beslist zinnig voor de baas.

Werk je voor een 19e eeuwse baas die vooral maar vindt dat je door moet bikkelen tot je er letterlijk of figuurlijk bij neervalt - trek dan echt je eigen plan: jouw behoeften gaan voor!