Help?! Neuspiercing wilt er niet meer in?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kidrauhl

Help?! Neuspiercing wilt er niet meer in?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 23:47

Ik weet dat er een centraal topic over piercings is, maar dit is best wel een noodgeval.

Ik zal de situatie even uitleggen. Ik heb sinds een aantal maanden een neuspiercing. Ongeveer 2 weken geleden heb ik deze prima kunnen wisselen voor het eerst. Nu was het wel zo dat hij op 1mm gepierced is, en dat die nieuwe 0.8mm was. Die van 0.8mm heb ik een paar dagen gedragen, maar toen wilde ik toch graag weer die andere in. Ik weet dat het niet slim is, maar toch weer die 1mm in gedaan. Na 2 dagen ongeveer kreeg ik een vochtbultje, helaas. Nu ben ik het dus weer goed schoon aan het houden enz. Maar net, bij het schoonmaken, draaide ik mijn piercing zodat ik er overal even goed bij kon. Iets te ver gedraaid en toen is hij er uit gevallen. Het is zo een staafje met zo'n soort kronkeltje aan het einde. Het lukt nu niet meer om deze (1mm en 0.8mm) in te krijgen. Ik krijg wel op een of andere manier zo een simpel ringetje van 0.8mm in. Maar die valt waarschijnlijk uit als ik dadelijk ga slapen. Ik zit echt al super lang te struggelen met die andere... Ook lijkt het alsof er opeens 2 gaatjes zitten vanaf de buitenkant? Iemand enig idee wat ik moet doen...?

Ketaki

Re: Help?! Neuspiercing wilt er niet meer in?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 23:59

druk er een oorbel in

wellicht dat het gaatje dan nog open blijft.

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 00:04

Ketaki schreef:
druk er een oorbel in

wellicht dat het gaatje dan nog open blijft.

Ik heb nu zo een ringetje er in. Dus dicht kan hij niet. Maar als ik ga slapen denk ik niet dat hij er in blijft -O-

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 00:05

Gewoon doorduwen en die draai proberen te maken.. piercings met kronkels zijn over het algemeen K om in te krijgen, dat zal echt iets zijn wat je gewoon moet oefenen.. ging bij die van mij de eerste keren ook niet soepel, zeker niet als er een korte/krappe bocht in zit en al helemaal niet met een evt opgezette huid..

sannxxelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 00:10

Waarom ga je morgen niet even langs de piercer? Die kan je advies op maat geven. Dat heb ik toendertijd ook gedaan en ze heeft gratis het gaatje opnieuw geprikt en advies gegeven. Bij mij heb ik mijn (lip)piercing toen een tijdje niet ingehad en bij het opnieuw indoen was het toch te veel stress voor de huid er om heen. Als het alleen het indoen is van de pierving, zij zullen je daar ook zeker mee willen helpen.

Je kunt er evt iets kleiners in doen, maar ik zou niet te veel prutsen. Als het licht is dichtgegroeid bestaat de kans dat je de huid beschadigd.

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 00:11

Blacky94 schreef:
Gewoon doorduwen en die draai proberen te maken.. piercings met kronkels zijn over het algemeen K om in te krijgen, dat zal echt iets zijn wat je gewoon moet oefenen.. ging bij die van mij de eerste keren ook niet soepel, zeker niet als er een korte/krappe bocht in zit en al helemaal niet met een evt opgezette huid..

Bij mij ging het heel soepel steeds. Maar ik krijg die eerste draai en nu niet eens fatsoenlijk in. Voor die 90 graden bocht dus. Maar het vage is dat ik wel een normaal ringetje er door krijg. Ik zit er al een half uur aan te prutsen :')

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 00:15

sannxxelmo schreef:
Waarom ga je morgen niet even langs de piercer? Die kan je advies op maat geven. Dat heb ik toendertijd ook gedaan en ze heeft gratis het gaatje opnieuw geprikt en advies gegeven. Bij mij heb ik mijn (lip)piercing toen een tijdje niet ingehad en bij het opnieuw indoen was het toch te veel stress voor de huid er om heen. Als het alleen het indoen is van de pierving, zij zullen je daar ook zeker mee willen helpen.

Je kunt er evt iets kleiners in doen, maar ik zou niet te veel prutsen. Als het licht is dichtgegroeid bestaat de kans dat je de huid beschadigd.

Denk niet dat ze morgen open zijn, maar maandag ga ik sowieso langs als het nog niet gelukt is. Ik ben nu ook gestopt met het prutsen en laat dat ringetje er maar even in. Ik heb zegmaar zo'n zacht achterkantje van een oorbel er op gedaan zodat hij er snachts niet uit kan vallen, en dan probeer ik het morgen nog maar een keer :').

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 01:12

tip; koop een paar rechte piercings (extra reserve) met zon klein balletje aan het uiteinde http://piercingmania.nl/massief-gouden- ... er-kristal
Ik heb nu al ruim 15 jaar 2 neuspiercings, en af en toe word ik wakker en dan heb ik er ineens nog maar 1
dan is het fijn dat je een reserve hebt liggen
Als je de eerste keer de piercing er niet in krijgt, vanweg het balletje, doe die dan zo vijlen dat het een soort kegeltje met een puntje word, dan gaat hij makkelijk erin, maar niet makkelijk eruit
Zelf prober ik ze zo min mogelijk eruit te halen. Als ze er wel uit moeten, dan zo kort mogelijk, je huid trekt heel snel weer samen, en dan krijg je ze er gewoon echt bijna niet meer in
De piercing die jij hebt lijkt me heel onhandig

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 02:53

Ik heb een labret piercing in mijn neus zitten, ideaal omdat het er niet zomaar uit kan gaan! Toevallig Vandeweek het balletje verloren, nja koop je een nieuw balletje en klaar!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 06:24

Die krul is echt oefenen. Maar is zou het eerste jaar niet wisselen. Die wonde is nog niet helemaal genezen en door het te wisselen krijg je die vochtbultjes.

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 09:46

Ik heb hem al best vaak gewisseld, en dat ging steeds heel goed en makkelijk. :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 10:00

gaat ook vaak goed, maar je vergroot het risico of die lelijke bultjes :p

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 10:16

Zoe_97 schreef:
gaat ook vaak goed, maar je vergroot het risico of die lelijke bultjes :p

Ja, snap ik. Maar ik zal hem er toch weer in moeten krijgen voor nu |o Het rare is dat hij er altijd super makkelijk in ging, maar nu dus opeens niet meer. Nouja, k ga het straks nog maar eens proberen, en anders moet ik dat ringetje er maar in laten :')

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 10:58