Herfstgriep, ziek zwak misselijk, wie allemaal?

Moderators: Dani, Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj

Anoniem

Herfstgriep, ziek zwak misselijk, wie allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:32

Laten we met zijn allen lekker even gaan zeuren over hoe ellendig we ons voelen. Ik hoor zoveel mensen die ziek, zwak of misselijk zijn, en zelf ben ik ook verre van fit.
Ik ben al een week verkouden, neusspray helpt me er doorheen tezamen met paracetamol, maar vannacht ging het bijna mis toen ik op een beginnende oorontsteking leek af te stevenen. Wonder boven wonder is de oorpijn, oorsuis en het dichte oor weer aardig open, maar voor de rest wil ik liever in bed liggen :P Alles doet me zeer, mijn hoofd is zo duf als een aap, heb ik een zere buik en klinkt mijn stem nogal sensueel :')

Mijn tips:
Antigrippine(paracetamol + vitamine C)
Neusspray(jaaaaaaa ik weet dat ik het maar een week mag gebruiken)
paracetamol in combi met ibuprofen

Dus, wie is er nog meer geveld door de herfstgriep? hou jij je nog staande, of moest je eraan toegeven? Of overgeven...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-16 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanlicht

Re: Herstgriep, ziek zwak misselijk, wie allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:35

Ja ik ook!
Soms gaat het wel even, alleen als ik even buiten ben dan krijg ik het ijskoud en voel ik me super beroerd. Dus lekker binnen met de kachel hoog en veel thee. En inderdaad neusspray 's nachts. Ben ook echt super moe, slaap niet goed en wordt badend in het zweet wakker. Alleen maar nachtmerries. Ik heb vorige week ook mijn oor de hele week dicht gehad, dat is gelukkig weer redelijk over.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:36

Helaas lig ik ook op de bank met griep, vanmorgen op m'n werk hebben ze me naar huis gestuurd..

Hoofdpijn, verkouden, oorpijn en met vlagen enorm misselijk... :7

Dyslexie, maar ik doe mijn best om alles goed te typen :)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:42

Bij mij trad maandag de rigor mortis bijna in, althans, zo voelde ik me. Tergend koud, gescheurde lippen, snotterig en om te spugen zo misselijk.

Voor die enorme verkoudheid... Kan ik daar ook neusspray voor gebruiken?

M. 21-07-2017. <3

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:42

Ik ben na twee weken eindelijk aan de beterende hand, naast paracetamol niks gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:43

Beterschap beide. Jullie hebben dus ook last van de oren? Hebben jullie dat altijd als je ziek bent?
Ik ben trouwens nog wel aan het werk, ik zit op het randje dat het wel of niet kan :P Maar onder wat paracetamol wil t wel :P Ik heb dat de laatste jaren trouwens heel vaak, dat ik er een week of 2/3 tegenaan hang, maar dan net niet onwijs ziek word, dat ik niks meer kan.

Chiave, als je ontzettend snotterig bent en je hoofd dicht zit, kan dat zeker. Nog een geode tip trouwens": Noscapect/noscapine gebruiken als je erg hoest. Vooral voor als je gaat slapen, haal de kriebelhoest wat weg.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:44

Nope, niet ziekzwakenmisselijk, wel stervenskoud. Maar ben net terug uit Zuid Afrika waar het zo'n 30 graden was, dus ik mag. Geniet nu elke avond van een stomend heet bad :+

♥ Rewrite the Stars ♥

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:46

Hier (hopelijk) bijna er van af, na een week
Letterlijk overgeven en veel spierpijn, nu nog last van keel en holtes.
Dus aan de neusspray om die open te krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:49

Amanda en Duplo ook beterschap. Yv, dat telt niet he :P Haha, maar goed, best grote overgang kan ik me zo voorstellen :)

Oh ja, mocht je neusspray halen, haal dan met deze stof erin, die werkt het beste(of met andere woorden, andere neussprays werken nauwelijks als je goed verkouden bent :P): xylometazoline.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:51

Haha ja die heb ik idd gehaald, op advies van de huisarts

Ik ben al erg blij dat ik weer eetlust heb, eerste dagen moest ik er niet eens aan denken. Nu weer trek dus gaat de goede kant op

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:51

Ja hier lekker verkouden. Zwaar warm hoofd en lekker snotteren. :')
Ik zit ook op het randje van echt ziek zijn.

------------------------------

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:52

Jaaaa ik :D gisteren ook hele dag op de bank gelegen en nu ook nog vet lam :+

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:53

Ja hier ook! Geen tijd voor!
Ben ook gewoon op school, met dikke sjaal om en handschoenen aan :brr:
M'n neus zit niet echt dicht gelukkig maar vooral erge hoofdpijn en enorme oorpijn links. Koortsig, stijve spieren en een vol hoofd, gedver. Zo koud dat ik maar een legging onder m'n spijkerbroek aangetrokken heb en een dikke trui aan heb gedaan. Was begin van de week al niet lekker, woensdag van 9:00 - 23:00 op school geweest en dat heeft me wel een beetje de das om gedaan. Moest die dag ook erg veel praten vanwege portfolio presentaties dus ook flinke keelpijn gekregen.
Nog even een paar uurtjes doorbijten, gelukkig is het vakantie na vandaag :')

Volg mijn kleine windhonden vriendinnetje: [BB-HK] [VOLG] Otje de Silken Windsprite of op Instagram: Otje_the_Windsprite

Illustraties instagram: @studiodavesmade

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:54

Ik ben eventjes kort verkouden geweest, echt ziek nog niet, hopelijk word ik ook niet getroffen hierdoor :P

It's a funny story.
Instagram: fotografie | art | katten
Puppy Zhiva

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:54

Jap.
En met een keelontsteking vanuit n virus.
Onwijs pijnlijk en kan bijna niet praten.

In een wereld van haast en quick fix, doe ik het liever rustig aan. Dood gaan we ooit allemaal, werk je dus niet dood. Zonde van je tijd!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:55

Gezellig allemaal :D
Ik heb normaal eigenlijk nooit last van mijn oren, maar de afgelopen tijd wel...

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:56

Yups....hier nog eentje die ram verkouden is.... in combi met hoofdpijn en keelpijn..
Had er woensdag al last van, slecht geslapen.. Gisteren toch geprobeerd om te gaan werken, maar naar drie uurtjes toch maar ziek naar huis toe gegaan.

Nu ziek in pyjama op de bank de dag doorbrengen...
Had eigenlijk ochtendienst vanmorgen, maar toch maar beter dat ik in bed ben blijven liggen.

ik vind het alleen stom dat mijn werk niet even belt om te vragen hoe het met me gaat, een beetje interesse tonen in je medewerkers.

Achja, nu een weekendje uitzieken en maandag maar weer aan het werk.

❤️KODA&PACO❤️

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:56

Griep heb ik niet, maar al meerdere weken verkouden en inmiddels voorhoofdsholteontsteking met de bijbehorende klachten. Ik word er doodmoe van inmiddels.

https://www.facebook.com/Stal-Muronia-110051990786770/
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 4 voor 2021 drachtig van Ecksteins Eminenz
Florentino (v. Florencio) - Aik (v. Highline) - Wainonia (v. Oliver)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:58

Warboel schreef:
Ja hier ook! Geen tijd voor!
Ben ook gewoon op school, met dikke sjaal om en handschoenen aan :brr:
M'n neus zit niet echt dicht gelukkig maar vooral erge hoofdpijn en enorme oorpijn links. Koortsig, stijve spieren en een vol hoofd, gedver. Zo koud dat ik maar een legging onder m'n spijkerbroek aangetrokken heb en een dikke trui aan heb gedaan. Was begin van de week al niet lekker, woensdag van 9:00 - 23:00 op school geweest en dat heeft me wel een beetje de das om gedaan. Moest die dag ook erg veel praten vanwege portfolio presentaties dus ook flinke keelpijn gekregen.
Nog even een paar uurtjes doorbijten, gelukkig is het vakantie na vandaag :')

Haha zo jij bent echt goed ingepakt. Ik heb het de afgelopen agen vooral snel erg warm. Zweet me snel de pleuris, vooral snachts. :+

Iedereen weer beterschap.

Maanlicht dat is ook apart. Ik heb altijd al problemen gehad met mijn oren, maar de laatste tijd is t weer meer en vaker. Sowieso ook de laatste maand ineens een soort allergische reactie, soms heeeel erg jeuk in mn neus, echt heftig en dan veel niezen enzo.
Binnenkort maar weer naar de KNO-arts, ben er kind aan huis :')

Bloemetje75

Re: Herfstgriep, ziek zwak misselijk, wie allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:02

Ja ook ziek. Niet misselijk gelukkig, vooral heel moe, luchtweginfectie, nare hoest daardoor, hoofdpijn. Al bijna 2 weken. Antigrippine, nog meer vit C en paracetamol deden niet genoeg. Nu dus toch maar kuurtje. Als moeder van 3 met een man in het buitenland, is in bed kruipen gewoon niet realistisch. Ik hobbel dus op halve kracht rond met af en toe half uur hangen op de bank en vroeg maar bed.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:08

Hier van woensdag op donderdag 23 keer gekotst en ook nog aan de diarree. Nu nog steeds flink beroerd en zo slap als een vaatdoek. Niet handig als alleenstaande mama

T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3
http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: Bruiloften, Newborn, Cake-smash, Bohemian en workshops!

Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:30

Dinsdag me ziek gemeld op het werk en vandaag weer begonnen. Een hele dag was eigenlijk nog wel teveel.

De neusspray heeft me er wel doorheen gesleept. Nog maar even niet volle kracht vooruit.

[o]

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:35

Ik gelukkig (nog) niet, maar vriendlief ligt ook al een paar daagjes ziek op de bank :(:)

Westernstore: Wyldwood

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:35

Ik begin ook met name last van mijn longe te krijgen door de kou. Nog geen griep verschijnselen. Wel gisteren ineens heel trillerig alsof ik suiker te kort had en alsof ik ieder moment kon flauw vallen. Ik heb de hele avond suikerwater gedronken en hulp gehad van een lief huisgenootje maar heb me nog nooit zo slecht gevoeld. Meerdere die hier toevallig last van hebben gehad? Heb geen koorts of hoesten verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:38

Jij ook al Lente(leuke nieuwe ava trouwens :D )

Lis, gaat het al wel iets beter? Gisteren nog hulp kunnen krijgen?

Ik begin toch wat slechter te voelen, koud, hoofdpijn, hele lijf doet zeer. Mehhh.