Écht goede skihandschoenen

Moderators: Dani, Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sokje_6

Écht goede skihandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 20:53

Het wordt koud, dus binnenkort weer tijd voor wintersport. :D

Altijd heerlijk, alleen heb ik enorm veel last van mijn handen. Die zijn 10 minuten na de eerste piste al ijskoud. Op het eind van de dag kan ik nauwelijks nog iets vastpakken en af en toe is het bijna huilen van de pijn en kou. Wij skiën volle dagen, en het enige opwarmmoment is tijdens de lunch. Dat is op zich geen punt, als je goede kleding hebt. Maar ja, die handschoenen dus..

Ik heb verschillende merken geprobeerd, zowel handschoenen als wanten, met extra dikke vulling, maat groter (doorbloeding dacht ik), maat kleiner, twee maten groter en dan dunne handschoentjes eronder... Helpt allemaal maar minimaal. En ook vingers goed bewegen tijdens het skiën of in de lift helpt maar heel kort. Enige wat wel tijdelijk goed werkt is handschoenen wisselen met mijn pa :+ Die heeft altijd bloedhete handen tijdens het skiën en zijn handschoenen zijn dus voorverwarmd, haha. Maar ja, als we af en toe andere pistes of routes nemen, kan dat niet.

Oude topics die ik vond waren niet voor skihandschoenen, of oud, dus vandaar even een nieuw topic.

Wie heeft de gouden tip? Het mag wat duurder zijn (maar ook geen €100).
Alvast bedankt! :)

[o]
Olifant voor de lens [BB-ITP] Up close and personal: olifantenonderzoek!
Meer Afrika-foto's hier
Say 'neigh!' to nonsense! FedUpFred.com

HiFive5

Re: Écht goede skihandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:46

ik heb de handschoenen uit decathlon. Lekker dik (met een bruin leder logo op) en laat geen water/sneeuw door. Erg tevreden over.

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:50

Ik zou denk ik maar gewoon van die verwarmde kopen. Is even een uitgave maar dat is denk ik het enige waar je bij gebaat bent. Of misschien lederen handschoenen.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:50

Zijn verwarmde handschoenen voor jou geen optie? Volgens mij heb je ze zowel op batterij als handschoenen met een speciaal vakje voor zo'n verwarmer die je moet "knakken".

Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:51

Al van die handschoenen geprobeerd met een soort verwarmingselement erin? Mijn vader heeft die voor op de fiets

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[EJL-ITP] Gouden zonnestraaltje Isha een jaar lang ITP
[ITP] Golden Champagne Isha in de Surae

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-16 11:39

Ik ga even naar allebei kijken, bedankt!

Zit er verschil in hoe lang het warm blijft tussen batterij en knak?

[o]
Meer Afrika-foto's hier

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:46

Bij mij thuis gebruikt mijn moeder verwarmde wanten op batterij (ik geloof dat het batterij is), werkt super! Kost misschien wat meer, maar dat is het ook wel waard.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:54

Verwarmde wanten of leren wanten met een wollen vulling. Wanten zijn warmer omdat je vingers dan bij elkaar zitten.

KCT´s Kieck
L1+2

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:56

Level wanten <3 zijn wel wat boven je budget maar heerlijk warm!

[o] :¨·.·¨:
`·.Lucifer B+9 Eindstand
Vegas L1+2 Eindstand, 24 mei 2013...

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:33

Over die knakdingen las ik altijd dat dan vooral je palm warm blijft, maar dat de warmte niet bij je vingers afzonderlijk komt (uitgaande van handschoenen ipv wanten).

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[EJL-ITP] Gouden zonnestraaltje Isha een jaar lang ITP
[ITP] Golden Champagne Isha in de Surae

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:15

Saintelette schreef:
Over die knakdingen las ik altijd dat dan vooral je palm warm blijft, maar dat de warmte niet bij je vingers afzonderlijk komt (uitgaande van handschoenen ipv wanten).

En daarom heb ik dus altijd wanten :D poederzakje/knakding kan dan boven op mijn vingers in plaats van eronder waardoor ik nog wel iets kan vastpakken.

KCT´s Kieck
L1+2

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:21

Zon knakding werkt max een uur en als je vingers koud zijn lijkt het me pijnlijk om ze ineens zo snel op te warmen.

Ik lees mee, ga niet op wintersport maar heb het altijd koud..

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-16 23:03

Oeh, een uur is wel echt te kort. Tenzij ik ze na de lunch opnieuw kan knakken.

Bedankt voor jullie tips, ik ga het allemaal even bekijken :j

[o]
Meer Afrika-foto's hier

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:25

Sokje_6 schreef:
Oeh, een uur is wel echt te kort. Tenzij ik ze na de lunch opnieuw kan knakken.

Bedankt voor jullie tips, ik ga het allemaal even bekijken :j

Normaal moet je de packs koken voor je ze opnieuw kan knakken, dus dat zal lastig worden ben ik bang -O-

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:44

Anderzijds kosten die knak dingen 1 euro per stuk ofzo... Dus investeer 16 euro en je hebt 8 uur warme vingers, goedkoper dan dure handschoenen, lijkt me. 's avonds opnieuw koken en de volgende dag weer klaar voor gebruik. Die handschoenen met batterijen zijn natuurlijk wel praktischer, denk ik zo ;) succes met warme vingers te krijgen!

Dressuur teller B+12 / L1+2

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 09:55

Kiichi schreef:
Anderzijds kosten die knak dingen 1 euro per stuk ofzo... Dus investeer 16 euro en je hebt 8 uur warme vingers, goedkoper dan dure handschoenen, lijkt me. 's avonds opnieuw koken en de volgende dag weer klaar voor gebruik. Die handschoenen met batterijen zijn natuurlijk wel praktischer, denk ik zo ;) succes met warme vingers te krijgen!

Moet je wel alle 16 die pads meezeulen de hele dag. En het lijkt me redelijk onhandig met van die plakkaten onder je handen in een liftje en als je stokken gebruikt is dat ook zwaar rot vasthouden met zo'n ding ertussen :')

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:18

Een andere tip. Neem meerdere handschoenen mee. Dan kunnen ze ook een dagje drogen. Dat scheelt bij mij ook altijd veel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:21

Waar ga je skiën dan dat het zo koud is? Ik heb afgelopen jaren nooit echt koude temperaturen meegemaakt :+

Wanten zijn al veel warmer dan handschoenen. Dat scheelt al wel. Ook heb je van die dunne windstopper handschoentjes, die kun je onder je warme handschoenen aantrekken. Dat werkt ook goed :j

[o]

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-16 10:28

Ik leg ze altijd op de verwarming, dus droog zijn ze sowieso.

Hm, Liesje89, zo had ik het nog niet bekeken. Maar de batterijen moet je ook meezeulen natuurlijk, in 't geval ze op gaan. Ik weet niet of zo'n blok batterijen om je pols lekker zit, ga ik eens testen.

Zo niet, dan gaat de voorkeur uit naar gewone handschoenen die extreem warm zijn :+

Verootjoo, wij gaan altijd skiën op een gletsjer (nou ja, het skigebied dan :P ) op ±2800-3200m, in Oostenrijk. En daar kan het enorm koud en winderig zijn. Ons toppunt was -20°C een paar jaar terug, toen zijn we maar gestopt. Dat was een hele koude winter.
Maar ook als we naar een ander skigebied gaan, dat lager ligt, krijg ik koude handen. Ik kan ze gewoon niet goed zelf warmhouden blijkbaar.

[o]
Meer Afrika-foto's hier

_Lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:49

Inderdaad wanten van Level: http://www.levelgloves.com/product-cate ... ?lang=euro

Ik ben een enorme koukleum en heb ALTIJD koude handen/vingers. Deze wanten hebben binnenhandschoen en daaroverheen de want. Optimale combinatie!
Met deze wantjes heb ik nog nooit last gehad van koude handen/vingers.

~ Whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a Briljant ~
[o]
Briljant <3 (Rhodium x Jackson x Symfonie)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:58

Misschien een wat persoonlijke vraag maar hoeveel sport je? Ik had vroeger altijd snel ijskoude handen maar sinds ik wat fanatieker sport is dit veel minder. Dat helpt blijkbaar toch de doorbloeding te verbeteren.

Wat ook nog kan helpen is nu al beginnen met wisselbaden voor je handen.

Heb je in Nederland ook snel koude handen? Ik zie soms mensen al met handschoenen fietsen wanneer het nog 10graden boven 0 is, dan krijg je bij -10 natuurlijk een probleem.

Het enige wat handschoenen kunnen doen is je handen isoleren, dus voorkomen dat je warmte verliest aan je omgeving. Als je handen alleen zelf nauwelijks warm zijn dan valt er ook weinig te isoleren dus ik zou dan toch proberen de oorzaak van het probleem aan te pakken.

Kastopruiming! Dekens, singel, zadel
Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216]
Toes B+29 [PR223 Reservekampioen BK] L1+12 [PR 205,5] L2+7 [PR 201,5] pensioen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie