'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:41

Klinkt als maagzuur idd , rennies werkten nooit bij mij . Soms hielp volle melk , maar vaak spuugde ik alles eruit voor verlichting . Paracetamol werkte averechts bij mij en werd het erger van

Galstenen lijkt mij niet zo gek ook ,ik had in begin vooral maagzuur en op den duur koliek . Maar bij koliek rol je over de grond van de pijn

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:55

Je leest het, waarschijnlijk maagzuur/maaproblemen of galstenen. In beide gevallen heb je de huisarts toch echt nodig :P ;)

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 12:29

Super bedankt voor alle reacties!

Ik ga inderdaad morgen gelijk de huisarts bellen en zien wat hij te vertellen heeft.

Persoonlijk denk ik maagzuur niet, dan zou het minder moeten worden als ik eet want je hebt last van maagzuur als je maag leeg is. Tenminste zo heb ik het geleerd :') maar we gaan het zien. Hopelijk valt het mee, als zegt mijn onderbuik gevoel van niet :')

Paracetamol helpt idd niet, daar wordt het alleen erger van. Alles eruit gooien werkt het beste tot nu toe.
En het is inderdaad steeds rond een uur of twee dat ik er wakker van wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:34

Als ik het zo hoor toch echt maagzuur , maagzuur kan je van vet eten krijgen of gewoon eten. Zeker niet van een lege maag ..

Ik kreeg het op den duur overal van , pittig eten , vet eten en kauwgum etc

Tody

Berichten: 995
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:56

Klinkt ook voor mij 100% als maagzuur/reflux.

Paracetamol is een aanslag op je maag en slokdarm, dus dat helpt niet nee...
En zeker als het het onderste deel van je slokdarm is wat de problemen geeft, is dat echt niet direct over met wat eten of een Rennie. Die irritatie zakt maar langzaam af.
Dat je alleen last van maagzuur hebt met een lege maag is onzin. Een lege maag kan een aanleiding zijn, maar is zeker niet de enige.

Je huisarts zal je waarschijnlijk een maagbeschermer voorschrijven. En als hij het goed uitlegt zegt hij ook dat het wel tot 2 week kan duren voordat het beter is. Maar gelukkig hebben de meeste mensen eerder al profijt :)

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:59

ik heb maagzuur problemen, waarbij als het echt heel hoog komt ik ook ga spugen

en ik heb ook galstenen gehad. zit de pijn links of rechts in de buik?

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:03

Koekeroekus schreef:
Super bedankt voor alle reacties!

Ik ga inderdaad morgen gelijk de huisarts bellen en zien wat hij te vertellen heeft.

Persoonlijk denk ik maagzuur niet, dan zou het minder moeten worden als ik eet want je hebt last van maagzuur als je maag leeg is. Tenminste zo heb ik het geleerd :') maar we gaan het zien. Hopelijk valt het mee, als zegt mijn onderbuik gevoel van niet :')

Paracetamol helpt idd niet, daar wordt het alleen erger van. Alles eruit gooien werkt het beste tot nu toe.
En het is inderdaad steeds rond een uur of twee dat ik er wakker van wordt.


Waarschijnlijk gaat de huisarts ook eerst iets voor de maag proberen omdat als 1e uit te sluiten of daar de klachten vandaan komen.
Zou in iedergeval vannacht bij je hoofdeind iets onder het matras leggen zodat je iets hoger ligt.

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 13:05

Maar ik heb er niet alle dagen last van, hoe zou dat werken met een maagbeschermer dan? En waarom dat opeens nu, dan had ik er al veel langer last van moeten hebben? En hoe zit dat dan overdag? Dan moet ik daar toch ook last van hebben?

Ik sluit maagzuur niet uit hoor maar het klinkt in elk geval niet logisch. Het brandt ook niet en doet echt gewoon pijn. En degene die vroeg waar het zat, iets uit het midden aan de rechterkant. Maar het straalt uit dus dat ik een beetje lastig te beoordelen.

@genja, dat denk ik ook, hoofdeind iets hoger zal ik ook eens proberen vannacht.

cube
Berichten: 613
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Assen

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:19

Maagzweer?

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:27

kan ook galblaas zijn.
gewoon ff laten checken door de HA.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:32

Ik denk ook aan reflux en maagzuur. Doordat je plat ligt raakt je maag en maagingang geirriteerd. Waarom de ene dag wel en de andere niet, tja... Als je wat zwaar bent kan afvallen helpen, roken kan het oproepen, stress, je bewegingspatroon, datgene wat je gegeten hebt, zelfs bij de warme maaltijd kan een rol spelen, er zijn zoveel redenen. Als ik dan wat at ging ik ook braken, of kreeg buikpijn. Je maag is gewoon te geirriteerd waardoor het eten slecht valt.

Ik heb er ook lang last van gehad, maakte niet uit wat ik at, het kwam toch wel. Rennie kun je eventueel ook nemen als je er al last van hebt, maagbeschermers meer preventief. Rennie deed voor mij overigens niet zoveel, is ook persoonlijk.
Bij mij was afvallen uiteindelijk wat er voor gezoegd heeft dat ik er nooit meer last van heb, realiseer ik me na dit topic.

Storm

Berichten: 20850
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:41

Hier ook iemand met veel last van haar maag. Soms tijden niet, dan weer nachten achter elkaar. Ik heb de maagtabletten van Kruidvat. Als ik weet/ vermoed dat ik klachten ga krijgen, zuig ik zo'n tabletje als ik naar bed ga. Werkt prima.

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:47

Ga eens een keer echt supervet eten, dan moet je galblaas extra hard werken en kun je nagaan of het daar mee te maken heeft. Symptomen duiden wel op de galblaas of een zweertje in de darm.

Laurapalmer

Berichten: 527
Geregistreerd: 26-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:10

Ik gebruik ook maagbeschermers.pantoprazol..ik krijg na bepaald eten ook snachts last,lijkt op een soort kramp..bv als ik savond een broodje shoarma eet,heb ik gegarandeerd snacht last van me maag.

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:19

Koekeroekus schreef:
Maar ik heb er niet alle dagen last van, hoe zou dat werken met een maagbeschermer dan? En waarom dat opeens nu, dan had ik er al veel langer last van moeten hebben? En hoe zit dat dan overdag? Dan moet ik daar toch ook last van hebben?

Ik sluit maagzuur niet uit hoor maar het klinkt in elk geval niet logisch. Het brandt ook niet en doet echt gewoon pijn. En degene die vroeg waar het zat, iets uit het midden aan de rechterkant. Maar het straalt uit dus dat ik een beetje lastig te beoordelen.

@genja, dat denk ik ook, hoofdeind iets hoger zal ik ook eens proberen vannacht.


rechts zit je galblaas en je lever, je maag zit links..
daarom vroeg ik het. ik zou eerder denken aan de gal dan de maag. maar wat ik zeg, ik had het ook beide

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:26

Google eens op galkolieken. Daar vind ik het verhaal op lijken!

Quir

Berichten: 17363
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:52

Klinkt mij ook wel als maagzuur. Te zuur of juist niet.

Als je weer last van krijgt en je neemt een blikje cola en het wordt dan minder, heb je te weinig maagzuur (cola is namelijk zuur). Maakt dat het erger kan je rennie (werkt snel) proberen of maagbeschermer (zoals bijvoorbeeld omeprazol, vrij verkrijgbaar). Als dat werkt, heb je te veel maagzuur of te zuur. Vaak duurt maagbeschermer even voor t werkt.

Galblaas zou ook nog kunnen, maar klinkt t zo niet direct naar. Wat overigens niets zegt, want niet voor iedereen zijn de symptomen/klachten exact hetzelfde. Wat iemand noemde van een keer heel vet eten, kan wel helpen de goede richting in te gaan zoeken.

Zou alleen niet te lang wachten als er geen verbetering is om naar de huisarts te gaan. :)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:01

Tody schreef:
Klinkt ook voor mij 100% als maagzuur/reflux.

Paracetamol is een aanslag op je maag en slokdarm, dus dat helpt niet nee...


Dat is niet zo.

Aspirine en ibuprofen wel. Paracetamol heeft nu juist als voordeel dat het niet schadelijk is voor je maag.

Ik zou gewoon naar de huisarts gaan. Ik vind de klachten best behoorlijk klinken en ik denk dat het beter is dat hij even verder kijkt dan zelf zomaar een maagzuurremmer gaan gebruiken.

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 18:11

Ja dat dus, ik bel morgen eerst voordat ik allerlei middeltjes ga gebruiken. Ik heb er nooit last van gehad en pillen zijn alleen maar symptoombestrijding. Ik wil ook gewoon weten wat het is.

Wel nog steeds bedankt voor de reacties! Als ik er vannacht last van heb kan ik de cola in ieder geval al proberen.

dirkystar

Berichten: 69
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:25

klinkt me heel bekend in mijn oren, ik heb dan 9 vd 10 keer een flinke blaasontsteking, ik zou als ik jouw was even je urine inleveren bij de dokter, ik kan dan altijd gelijk medicijnen ophalen en dan ben ik binnen 3 dagen weer vd pijn af,
suc6

dirkystar

Berichten: 69
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:28

en als het wel maagzuur is eet aub geen rennie!!
mijn beste vriendin( inmiddels overleden) heeft maagkanker gehad en bij de chemoarts vroegen ze gelijk of ze wel een rennies at.. schijnt je hele maagwand weg te eten...

Anoniem

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:49

Inderdaad absoluut geen Rennies gebruiken, doet meer kwaad dan goed. Een maagbeschermer werkt ook goed tegen maagzuur.
Maar zal inderdaad maar even een bezoekje aan de huisarts brengen..

lenaa_tje

Berichten: 10345
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 00:01

Hier nog iemand. Ook ik word minde nacht werken en om weer in slaap te vallen maak ik warme melk voor mezelf. 'Mijn slokdarm en borstbeen waren ontstoken wat weer krampen oplevert. Hiervoor heb ik zwaardere omeprazol gekregen wat mij wel redelijk heeft geholpen. Ik ben alleen toch wat te vroeg gestopt met de omeprazol wardoor in toch er weer wakker van werd. Oorzaak is bij min waarschijnlijk cola light. Ik kan slecht tegen light versies van producten en heb toch een avond lang dit flink gedronken..

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 01:36

Bij maagzuur problemen moet je vaak wel boeren en heb he oprispingen. Ik slik chronisch maagbeschermers (omeprazol 2x daags 40mg) en zelfs daar doorheen kan ik nog last hebben. Vooral als ik lig in bed, daar begon het ook mee. Was vooral een brandende pijn. Ik heb een middenrifbreuk

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:43

En? Hoe is het nu met je?