'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 15:12

Zou ook niet te makkelijk denken , gelukkig was mijn huisarts heel makkelijk en lag ik binnen paar weken op de OK om die rotzooi eruit te halen ook al was ik pas 20 jaar .

Heb liever wat sneetjes en geen galblaas dan constant maagzuur en pijn en niks kunnen eten door het zuur , dan maar wat kostbare tijd maar een week na de operatie stond ik alweer uit te mesten

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 15:17

Ja komt goed dames, als hij eruit moet moet hij eruit. De planning is gewoon wat ongelukkig maar daar valt vast een mouw aan te passen.

Heb namelijk na de kerst pvb's en toetsen en moet eind januari op stage. Waars valt er wel wat te regelen mocht een operatie nodig zijn. Maar kan die toetsen gewoon niet missen hihi.

koetje28

Berichten: 340
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 16:49

als (helaas) ervaringsdeskundige met Galstenen durf ik er wel geld op in te zetten dat je ze hebt :(
ik las pijn rechts in maaggebied met uitstralingen naar de rug brrrr kreeg gelijk weer herinneringen |(
ik zou als ik jou was ook om Paracetamol zetpillen 1000mg vragen die hielpen mij altijd wel aardig. verder weet ik niet of je bijgehouden hebt wat je eet en wanneer je aanvallen hebt want anders zou ik dat doen zodat je weet welke etenswaren het kunnen triggeren (en ja zelfs je lunch kan nog zorgen voor een aanval snachts heb ik geleerd)

oja nog 1 tip ik weet niet of je alleen woont of niet maar ik zou je adviseren om diegene anders te vragen om je rug te masseren. de rechterkant en dan halverwege je schouderblad vanaf je ruggengraat naar de zijkant van lijf vegen/duwen en dan steeds stukje lager tot het voor jou niet meer drukkend voelt.
in het begin van de 'massage' voelt het niet heul prettig maar je aanval wordt er wel minder van.

iig heel veel succes en sterkte

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:27

heb je toevallig al een diclofenac ingenomen? Als het een maagontsteking of -zweer is, dan wordt het in veel gevallen vele malen erger na het gebruik van diclofenac. Been there done that.

Hopelijk brengt de echo duidelijkheid, want nachten wakker liggen van de pijn is geen pretje.

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 17:42

@koetje, denk niet das husband erop zit te wachten als hem midden in de nacht wakker maak voor een massage :') maar zal het onthouden haha.

@petitparis, ja ik neem er nu even standaard 1 voor het slapen om een beetje slaap in te halen. Ben er niet ziek van geweest en heb heerlijk geslapen. :D

koetje28

Berichten: 340
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:58

dus jouw hubby wil je niet ff helpen om de pijn iets weg te krijgen??
dan hoop ik niet dat je de zwaarte aan aanvallen krijgt die ik gehad heb.....

het is ook niet echt een massage hè tis puur om de pijn te verminderen, deze tip heb ik toen van de MDL arts gehad. en waarom dat gebied en waarom een 'massage' hij kon het mij ook niet vertellen maar ik kan je zeggen dat het helpt :)

heb je btw wel een maagbeschermer gekregen bij je diclofinac?
want al heb je nu nog geen last van je maag als je er elke dag 1 inneemt kan dat wel gaan komen en dan heb je helemaal 'lol'

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 18:29

Ik heb zetpil diclofenak. Tijdens een aanval gooi ik alles er weer uit inclusief pillen dus dat was sowieso geen optie.

En nee, ik denk dat ik dan nog niet de zwaarste aanvallen heb gehad :') ff houden zo haha.

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:53

Ik wil even leven in dit topic blazen, omdat ik al een tijdje met soortgelijken klachten loop en de dokter het ook niet weet...
Hoe is het met je TS, wat is er uiteindelijk uitgekomen en ben je weer klachtenvrij?

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 20:24

Niks :')

Ik ben nu wel klachtenvrij omdat ik flink op dieet ben gegaan. 15 kilo af gevallen en vanaf dat moment nooit geen last meer gehad.

Weet natuurlijk niet of dat bij jou van toepassing is. Maar proberen waard in elk geval.