Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 15:03

Aan mij heb je niet veel

Zwangerschap: vreselijk
Bevalling: hel!!
Kraamtijd: waardeloos!
Eerste 2 jaar; nooit weer!! Heb 2 jaar en 2 maanden lang niet 1 nacht kunnen doorslapen. Wat een verschrikking!
Ik heb het moederschap zwaar onderschat. Wat een aanslag op je eigen ik.

Nu: is m'n dochter 5 jaar en doen we vanalles samen. Delen we de passie voor kleine paardjes en mennen. en is ze heerlijk in omgang. Al heeft mij dat wel 3,5 jaar op m'n tandvlees lopen gekost.
Maar zou d'r voor geen goud meer willen missen!

Cliché he ;)

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:49

Ojajoh, erg he die gebroken nachten! Mijn zoon is nu 18 maanden en slaapt ook weinig echt door. Ik laat hem wel eens een poos huilen, dan slaapt hij de nacht erna wel door maar de nacht daarna is het weer bal.
Tegenwoordig stop ik er gewoon een fles in, dan kan ik tenminste verder slapen daarna. Voorlopig komt er hier ook geen tweede, dat gaat nog minstens een jaar duren.

Ik moet zeggen dat ik vreselijk pro borstvoeding ben (nog net geen maffia _O- ), ik heb ook best wel probleempjes gehad maar voor alles is een oplossing. Uiteindelijk 17 maanden gegeven en erg van genoten. Ik vond het super handig (shirt omhoog, aanhappen en binnen 20 min aftanken) en had genoeg vrijheid om weg te gaan.

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:53

Ik vond BV ook echt super handig, maar hey, het ging bij mij echt probleemloos, heb geen cursus gehad niets, ik had het overal bij me op de juiste temperatuur en het scheelde bakken met geld :D Maar ik ben absoluut geen pro BV mama, op FV worden kids ook groot, ik vond het fijn om te doen, maarrrr, ik werk vanuit huis en had daardoor alle tijd en ruimte.

Ik ben dus zwanger van de 2e, maar ik had het verhaal verder van Ojajoh bijna kunnen schrijven := Ik ben benieuwd of het makkelijker wordt bij de 2e.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:30

Mer1980 schreef:
Ik ben dus zwanger van de 2e, maar ik had het verhaal verder van Ojajoh bijna kunnen schrijven := Ik ben benieuwd of het makkelijker wordt bij de 2e.

ik kan medisch geen kids meer krijgen maar eigenlijk ben ik daar wel heel blij om :o :Y)

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:49

Ojajoh schreef:
Mer1980 schreef:
Ik ben dus zwanger van de 2e, maar ik had het verhaal verder van Ojajoh bijna kunnen schrijven := Ik ben benieuwd of het makkelijker wordt bij de 2e.

ik kan medisch geen kids meer krijgen maar eigenlijk ben ik daar wel heel blij om :o :Y)


Mijn man had de afspraak voor een vasectomie te laat ingepland, maar dat is 3 weken geleden eindelijk uitgevoerd. Dus tenzij ik keihard vreemdga kan ik nu ook niet meer ;)

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:56

Hier een kersverse moeder van een mannetje van bijna 11 weken. Het duurde bij mij 7 maanden voor ik zwanger was. Mijn zwangerschap verliep vlekkeloos...niks misselijk en pijntjes. Echt...mijn zwangerschap gun ik iedereen! Maar die bevalling! Jemig wat had ik dat onderschat! Uiteindelijk 19 uur, een ruggenprik, vacuümpomp en knip verder was ie daar. Een heerlijk mannetje. Ik slaap nog geen nacht door, maar als ik om half 10 naar bed ga, mag ik vaak 6 uur slapen. Heerlijk!
Morgen naar de osteopaat...dat stomme consultatiebureau vindt het normaal dat zoonlief iedere voeding wat terug geeft, daardoor pijn aan zijn slokdarm heeft, krampjes krijgt en overdag niet slaapt. Echt...wat een waardeloos bureau is dat

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:18

Nou Mer volgens mij kan het nog best even duren voor dat helemaal betrouwbaar is. Ik hoorde dat er regelmatig even gechecked wordt om te zien of er nog zaadjes rondzwemmen.

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:09

rockwitch schreef:
Nou Mer volgens mij kan het nog best even duren voor dat helemaal betrouwbaar is. Ik hoorde dat er regelmatig even gechecked wordt om te zien of er nog zaadjes rondzwemmen.


Klopt er staat 3 maanden voor of 25 x schieten zegmaar ;) Dus zodra ik weer 'mag' na de bevalling mag hij eerst in een potje schieten en weer laten checken.

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:56

Haha ja groot gelijk. Het zal je maar gebeuren.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:07

Muppett schreef:
Ik moet zeggen dat ik vreselijk pro borstvoeding ben (nog net geen maffia _O- ),

:') ik heb wat jij hebt met bv hetzelfde met fv. Ik ben echt zo anti borstvoeding voor mezelf...

Zwangerschap tot nu toe: vermoeiend. Ben nu 15 weken. Maar ben echt heel moe en misselijk telkens. Heb nu pillen tegen de misselijkheid. Dat gaat wel beter :j

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:20

Ik ben nu 22 weken en heb sinds dit weekend blaasontsteking. Vandaag gelukkig kuurtje kunnen halen, maar het lijkt wel of de beeb expres lekker op mijn blaas trapt vandaag.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:36

Hier een fv kindje dat was niet een bewuste keuze maar er kwam niets of het ging ontsteken bleh vreselijk!
En het is echt gemakkelijk vooral nachts ;) .
Maar ik mis het wel, dat contact met je kindje is anders dan met de fles.

3 jaar heb ik gedacht nooit meer een 2e maar plots was de knop om, en van een rot bevalling met permanent letsel naar een hele relaxte bevalling met de 2e met een goed en spoedig herstel.

En nu pas besef ik hoe fout het toen ging, en hoe het mij en mijn gezin het eerste jaar heeft beroofd van iets wat heel mooi had kunnen zijn.Nu geniet ik er wel dubbel van maar betreur het hele voorval wel want dat had niet gehoeven!( en ben daar achteraf wel teleurgesteld en boos om)

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:53

Anne_mieke88: heb je emesafene? Vervelend he die misselijkheid. Maar goed dat je er wat voor kunt krijgen!

Ik heb wel een vervelend souvenirtje aan de bevalling overgehouden: (na 1:45 u persen) een lichte blaasprolaps. Paardrijden kan ik niet zonder het droog te houden :( hardlopen al helemaal niet...

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:07

Wij hebben in 2012 besloten dat we ook graag voor kinderen wilden gaan, het heeft wel een x aantal maanden geduurd voordat ik zwanger was (was daarvoor jaren aan de pil geweest)
Toen ik eindelijk zwanger was, was ik zowel blij als verrast.
De zwangerschap zelf had ik niks geen kwaaltjes, gewoon prettig zwanger, ook had ik geen extreme buik die in de weg zat zoals bij sommigen.
Maar met 24 week ben ik in het ziekenhuis opgenomen, en met 28 week bevallen van een dochter, oorzaak was zwangerschapsvergiftiging.
En door dat termijn wordt het automatisch een keizersnede omdat een 'gewone' bevalling te zwaar is voor de kleintjes, daarna 12 week lang elke dag het ziekenhuis op en neer naar de kleine.
Ze is inmiddels al ruim 3 en heeft er gelukkig niks aan overgehouden.


Bij de tweede had ik wel behoorlijk wat klachten misselijk, pijnlijke borsten enz enz ik had bijna alle kwaaltjes wel, maar na een week of 13 namen ze gelukkig weer wat af.
Daarna ging alles goed, ik begon met 26 week een buikje te krijgen.
Met 36 week begon mijn bloeddruk toch weer op te spelen, en werd ik nog strenger in de gaten gehouden, en uiteindelijk is ze met 37 week geboren omdat het toen in 1 dag tijd extreem werd.
Zij is donderdag nacht om 2.25 geboren ook met een keizersnede.
We waren al bezig met inleiden in de hoop dat ik ontsluiting zou krijgen, maar helaas is dat niet gelukt.


En tja zouden we hier nog meer kids willen dan kom ik wéér onder controle van de gynaecoloog te staan, vaak echo's en onderzoekjes... maar ik heb nu 2 gezonde dochters, maar we zijn er nog niet uit of we meer kinderen willen of het zo laten :)



Ik heb trouwens bij beide kinderen geen kraamhulp gehad, dat was een bewuste keuze, ik had mij wel extra verzekerd en ingeschreven, maar had er geen zin aan om een vreemde in huis te hebben.
En bij de eerste heb ik 6 week lang gekolfd op aanraden van het ziekenhuis (prematuur) maar daarna beide kids op flesvoeding gezet, lekker makkelijk en je hoeft niet overal en altijd met de tieten bloot, en je man kan ook een keer een nachtvoeding doen.
Ik vond / vind kolven best heel tijdrovend en vervelend, daarom bij de tweede ook niet gedaan.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:50

Mer1980 schreef:
Ik ben dus zwanger van de 2e, maar ik had het verhaal verder van Ojajoh bijna kunnen schrijven := Ik ben benieuwd of het makkelijker wordt bij de 2e.


Ik vind de tweede wel echt heel anders.
Zwangerschap was van de eerste echt extreem vreselijk, feitelijk ging deze keer veel beter. Toch vond ik het uitermate oncomfortabel, had aardig wat kwaaltjes en was het op het eind meer dan zat.
Bevalling vond ik een tegenvaller. Je hoort vaak dat een tweede zoveel makkelijker en sneller gaat, maar dat was niet het geval. Ik voelde me zwaar genept :') .
Het hebben van een tweede kind ervaar ik enerzijds als makkelijker. Je maakt je minder druk omdat je alles al eens gedaan hebt en je hebt minder tijd en mogelijkheid om zo perfectionistisch te zijn. Ik kan moeilijk dochter laten vallen als zoontje even piept. Of hele dagen lekker met baby zitten knuffelen. Je eerste heeft nou eenmaal al veel aandacht nodig. De leeftijd en het karakter van dochter (2,5: Peuterpuber!!!) is ook best intensief vind ik, zo'n babietje is dan een heel stuk simpeler. Moet bijna opletten de baby ook nog genoeg aandacht te geven. Ook omdat hij zo makkelijk is dat je hem soms haast zou vergeten.
Waar ik me nog steeds over verbaas is hoe snel het een chaos kan worden. Vooral als je ergens op tijd moet zijn. Het ene moment zit je ruim op tijd klaar met gewassen, leuk geklede en gekapte kindjes, tasjes gevuld en klaar om de deur uit te gaan en denk je ik heb dit moeder zijn van 2 echt onder controle!
Maar 1 seconde later heb je ineens twee krijsende kinderen, de ene onder de poep en wil daarna niet in zijn maxi cosi, de ander de limonade over zich heen gegooid toen je de baby aan het verschonen en omkleden was, de inhoud van de tas over de grond omdat ze smarties zocht, haar lievelingsknuffel wordt tot haar afgrijzen gegrepen door de robotstofzuiger en moet meteen gered worden. En zo kom je toch weer overal te laat en met het zweet op je rug. En ik denk alleen maar: Hoe de fiets is dit gebeurd }:0 ... Dat had ik echt nooit met 1 klein babietje, haha.

Ik vind het echt heel fijn om ze borstvoeding te kunnen geven. Dochter heeft 8 maanden gehad. Zoontje zie ik wel hoe lang ik het volhoud. Wat mij betreft is het echt de beste start die je je kindje kan geven.
Maar ik vind het ook goed als mensen voor zichzelf de keuze maken het niet te doen.
Ik vind het wel eens irritant dat je vaak hoort dat mensen met allemaal smoesjes komen dat ze het echt zo geprobeerd hebben, maar het is mislukt, en dan blijken ze amper moeite gedaan te hebben. Dan heb ik minder moeite met mensen die gewoon een keuze maken. Natuurlijk is het soms wel het geval dat het echt gewoon niet lukt.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 15-11-16 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:02

Persoonlijk vind ik 1.5 jaar samen wonen echt geen goede indicatie voor een goede relatie om kinderen op de wereld te zetten. Ik weet niet hoe oud je bent en natuurlijk zijn er wel gevallen bekend die wel goed gaan, maar ik zou toch echt nog even een paar jaar samen blijven wonen. Om ons heen zie ik ze ook teveel, op jonge leeftijd ouders en nu nog steeds bij elkaar maar wel vreemd gaan of zelfs nog erger naar de roze buurt terwijl moeders thuis zit met 3 kinderen. Elk weekend uit terwijl kinderen continue bij een oppas zitten. En dat dus in meerdere gezinnen, ben heel blij dat wij gewacht hebben. Zelf woon ik al 9 jaar samen, 3 jaar getrouwd en nu sinds 11 weken moeder van een voorbeeldige dochter. Ondanks dat ik nergens last van had tijdens mijn zwangerschap en ze echt een geweldige baby is (slaapt van 22.00-000-07.30/08.00 u door) wordt je relatie anders want je bent nu ook verantwoordelijk voor het opvoeden en aanleren van normen en waarde aan een nieuw mensje. Bedenk je goed dat als je relatie stuk gaat, dat kleine mensje alsnog die normen en waarde mee moet krijgen van zijn/haar papa en mama en je dus altijd SAMEN ouders zult moeten blijven en JULLIE kindje ten alle tijden voorop moet stellen i.p.v. jullie onenigheid.

Edit:
Ik veroordeel jonge ouders niet, zoals ik al zeg het kan goed zitten.

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:31

@Cerilene: Mijn 2e zwangerschap is wel veel zwaarder, bij de eerste wel heel misselijk geweest 10 weken lang aan de pillen, maar ik ben nu 36 weken zwanger waarbij ik al ruim 6 weken nauwelijks meer kan lopen van de BI en uitval in mijn rechterbeen en steken down under. Ik moet er niet aan denken dat ik bijv. pas met 42 weken zou moeten bevallen :=

@Daffie1986: Ik was 4 maanden samen met mijn man toen ik zwanger bleek :=

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:38

Wij waren bijna tweeenhalf jaar samen en woonden een jaar samen toen ik zwanger werd van de eerste. Op dat moment was ik 27 en vl 29. Inmiddels zijn we vijf jaar verder en is de vierde op komst.

Als het goed zit zit het goed. Er zijn ook genoeg stellen die na tien jaar nog uit elkaar gaan. Lang samen zijn is geen garantie. Ook niet dat er niet vreemd gegaan wordt.

Jientis
Berichten: 454
Geregistreerd: 19-11-12

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:45

Hier zwanger van mijn eerste.
Bewust gewacht tot we er echt klaar voor waren. Ook het paardengebeuren hield me lange tijd tegen.
Was van de eerste keer zwanger - thank God- heb nergens last van tijdens mijn zwangerschap - thank Gog again- en ik geniet met volle teugen.
Nu nog een 10 weken te gaan en hou het niet meer uit van de ongedurigheid. Enerzijds heel ongerust dat ik te vroeg zou bevallen, anderzijds kan ik niet wachten om mama te worden. En nee, ik onderschat het niet. Heb enorm veel gebabysit en heb heel veel vrienden met kindjes dus ik weet dat het geen rozegeur en maneschijn zal zijn maar ik ben er klaar voor en hou nu al meer dan je je kan voorstellen van dat kleine wezentje in me.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:48

Naar dat het zo tegenvalt Mer1980! Ik vind zwanger zijn ok gewoon echt geen pretje...
Bij de eerste bleek ik achteraf een enorme tumor in mijn hoofd te hebben gehad. Geen wonder dat dat in combi met de zs zo mis ging. Dat een mens zo ziek kan zijn... en dat mijn lijf het voor elkaar heeft gekregen om dat kindje binnen te ouden, ook al was ik zelf zo zwaar verzwakt.
Bij de tweede was ik inmiddels geopereerd aan de tumor, dus toen had I gewoon last van 'normale' zwangerschapsklachten icm met de restklachten van de tumor en operatie die nooit meer weggaan. Ik mocht van mezelf niet klagen in vergelijking met vorige keer. Maar blegh...
Moeder zijn vind ik dan weer geweldig. Soms is het wel zwaar en vermoeiend. Zeker in combinatie met mijn gestel. Maar 99% van de tijd is het zooo leuk. En idd zo spannend en bijzonder om kennis te mogen maken met het getrappel in je buik. Over een tijdje kan jij je ook niet meer voorstellen dat er een tijd was dat je kindje er gewoon nog niet was. Ik iig niet!

Bij de eerste waren we bijna 8 jaar samen, bij de tweede ruim 10. Ik was 26 bij de eerste en 29 bij de tweede (11 weken geleden geboren), vriend 28 en 31.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:57

Ik heb 3 supermakkelijke zwangerschappen gehad.
Totaal niet misselijk geweest oid.
Bevalling van de 1e vond ik overigens wel verschrikkelijk met 16u lang weeën om de 2 minuten en uiteindelijk maar 1 cm ontsluiting.
Savonds 20u naar het ziekenhuis huis, beetje pijnstilling gehad, vliezen gebroken en een beetje meegedrukt op m'n buik en toen was hij er om 22.02.
Precies op de uitgerekende datum geboren.
6 maanden BV gegeven en toen was ik er klaar mee.

M'n dochter werd geboren op 40.6 weken.
De weeën begonnen rond 1u snachts maar zeer onregelmatig.
Dan weer 1 min, dan weer 5 min.
Incl buik rug en been weeën.
Ik heb tot 02.30 zitten twijfelen om mijn man wakker te maken ( die lag mooi nog te slapen :D ) of we de VK zouden bellen.
Uiteindelijk toch maar gebeld.
Zij was er rond 3.00 en ik had toen 5 cm ontsluiting.
Ineens ging het heel snel en kreeg ik persweeen en was ze er iets voor 4u.
Dit was dus een super makkelijke bevalling en de kraamhulp was te laat omdat het laatse stuk zo snel ging haha.
Helaas had ze hele erge reflux en heb ik 2 weken dag en nacht met een krijsend kind rond gelopen.
Ze kreeg BV, na die 2 weken overgegaan op FV met johannesbroodpitmeel en ineens had ik een lief zoet meisje die snachts doorsliep.

Nr 3 werd in amper 2 uur geboren vanaf de eerste wee tot aan bevalling.
Geboren op 39.2 weken.
Weer die onregelmatige weeën en deze keer dus wel meteen VK gebeld.
Ze kwam binnen toen had ik 3 cm en binnen 10 min zat ik op 10 cm en werd zoonlief nog net niet gelanceerd.
Kraamhulp wederom te laat :D.
BV wilde deze keer helemaal niet goed lukken.
Ik had ontzettende pijn en kapotte tepels en het dus na een paar weken opgegeven.
Nog wel een tijdje gekolft en BV afgewisseld met FV.

Van de 1e en de laatse was ik zeer snel zwanger.
Mijn dochter heeft ruim een jaar geduurd tot ik zwanger van haar was.
De jongste was overigens niet gepland.
Mijn man wilde zich laten steriliseren maar de HA was het hier niet mee eens ivm onze leeftijd.
Dus 1 keer seks zonder condoom en hop ik was weer zwanger.
2 maanden na de bevalling is mijn man alsnog gesteriliseerd :P

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:01

Leuk topic, heerlijk eens wat anders te lezen/horen dan alles is geweldig roze wolk etc

Ik ben momenteel zwanger van m'n eerste (en laatste zoals ik nu zeg :D ) de zwangerschap is me nog niet tegen gevallen alles gaat prima op nu wat pijntjes na maar wat wil ik ook met 35 weken.
De ks is gepland dus daar leven we langzaam naar toe, onze kleine ligt al vanaf het begin in stuit en volgens de gynaecoloog heeft hij niet genoeg ruimte om te draaien.

Ik verheug me nu wel op de kleine maar ben ook wat ongerust over alles wat daarbij komt/vooraf gaat voordat hij er is :o

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:11

Oh ik herinner me ineens dat m'n laatste ook in stuit lag,maar die is rond 38 weken toch vanzelf gedraaid.
Was best grappig want ik had de laatse weken van m'n zwangerschap zo'n last van mijn middenrif.
Ik dacht dus zelf dat zijn kontje daar zat.
Tot ik op controle ging en de VK zei, ja dat is ook niet zo gek dat je middenrif pijn doet want hij heeft z'n hoofdje er tussen gestopt :P

Was een klein kereltje met z'n 2800 gram bij de geboorte.
Dus hij heeft waarschijnlijk nog zat ruimte gehad om zelf nog te draaien (gelukkig)

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:28

Hier ook pijn in m'n middenrif omdat hij met z'n hoofd daar duwt is zelfs aan de buitenkant blauw

Draaien is hier eigenlijk bijna onmogelijk, ligt met de benen omhoog naast z'n hoofdje en heeft geen ruimte.
Hij zit nu geschat op 2700 gram met 35 week vinden wij best veel :=

_lautje_

Berichten: 9267
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:54

Hier zwanger geworden dmv IUI. Heeft een flinke tijd geduurd voor het gelukt was. Wij waren toen 3,5jaar samen.

Zwangerschap was niet zo heel grappig. Eerst heel lang misselijk en overgeven. Met 13 weken naar de bekkenfysio voor bekkeninstabiliteit. Heel snel weinig ruimte waardoor ik erg benauwd was en vanaf 17/18 weken veel last van harde buiken en met 27 weken de ziektewet ingegaan.
Gek genoeg ging het vanaf 34/35weken allemaal beter :Y) Waren de fijnste weken van mn zwangerschap, behalve dat ik net een walrus was.

Bevalling was ook niet heel erg leuk. Inleiden wegen weinig leven, vervolgens een weeenstorm, wegvallen van het hartje, amper ontsluiting, poepen in vruchtwater en toen een spoedkeizersnede.

Maar het is het zo waard! Ik heb nu de meest lieve en zoete baby van 13 weken. Heerlijk kindje. Huilt zelden. Is heel tevreden en makkelijk.

Overigens wel begonnen met borstvoeding, maar mee moeten stoppen door pijn en extreme kloven. En moet zeggen fles is wel heel gemakkelijk.