Komen mijn klachten door een vitamine d tekort?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 07:51

Ondertussen zijn we al een aantal weken en twee osteopaat behandelingen verder.

Ik eet nu al een aantal weken suikervrij en als ik eerlijk ben merk ik geen positief verschil. Sterker nog ik heb veel meer last van hoofdpijn in combinatie met mijn nek en schouders. Waar de hoofdpijn eerst bijna niet meer opkwam zetten bij mijn nek en schouders komt het nu een aantal keer per week.

Erg hinderlijk en ik weet niet goed wat ik er mee aan moet..

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Komen mijn klachten door een vitamine d tekort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:34

Naar, dat resultaat voorlopig uitblijft!

Op zich 'als de pijn met je lever samenhangt', kan ik mij voorstellen dat je nu aan het ontgiften bent en dat levert doorgaans hoofdpijn op.

Om precies te zijn: wat je ontgift is je bindweefsel. Niet te veel aan pezen denken, maar eerder aan onderhuids bindweefsel en bindweefsel om allerlei organen heen. Als je spieren of bloed te zuur dreigen te worden, is dit de plek waar de boel (naar je hoopt: tijdelijk) wordt opgeslagen (of in rond, plat hollands: neergepleurd....).
Het kan even duren voordat het reservoir leeg is.
(En er zijn meerdere manieren om het ontgiften makkelijker te laten verlopen, van saunabezoeken tot weinig dierlijk eiwitten eten. Of ontzurende thee en aeroob sporten met duidelijke cooling down.)

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 20:04

Janneke2 schreef:
Naar, dat resultaat voorlopig uitblijft!

Op zich 'als de pijn met je lever samenhangt', kan ik mij voorstellen dat je nu aan het ontgiften bent en dat levert doorgaans hoofdpijn op.

Om precies te zijn: wat je ontgift is je bindweefsel. Niet te veel aan pezen denken, maar eerder aan onderhuids bindweefsel en bindweefsel om allerlei organen heen. Als je spieren of bloed te zuur dreigen te worden, is dit de plek waar de boel (naar je hoopt: tijdelijk) wordt opgeslagen (of in rond, plat hollands: neergepleurd....).
Het kan even duren voordat het reservoir leeg is.
(En er zijn meerdere manieren om het ontgiften makkelijker te laten verlopen, van saunabezoeken tot weinig dierlijk eiwitten eten. Of ontzurende thee en aeroob sporten met duidelijke cooling down.)


Bedankt voor je bericht. Hoelang duurt het ontgiften meestal? Mijn osteopaat zei dat na 6 weken alles uit je lichaam was.

Ben vandaag naar de huisarts gegaan. Heb nu een afspraak staan bij een orthopeed en bloedonderzoek. Er wordt nu op meer geprikt dan de vorige keer. Het is nu standaardbloedonderzoek + vit B1 B6 B12 D + anti-humaan tissue transglutaminase

Denk niet dat er iets uit komt maar was ook meer om mijn vitamine D te checken.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Komen mijn klachten door een vitamine d tekort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:38

Hoe lang het duurt - tja, hoeveel troep zat er al in het bindweefsel, met hoeveel maatregelen kun je een en ander schoonmaken, daar hangt het grofweg van af.

Zou je coeliaki hebben, kan ik me voorstellen dat er bakkenvol ellende zit. Net als bij overtrainde topsporters, etc.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 20:57

Janneke2 schreef:
Hoe lang het duurt - tja, hoeveel troep zat er al in het bindweefsel, met hoeveel maatregelen kun je een en ander schoonmaken, daar hangt het grofweg van af.

Zou je coeliaki hebben, kan ik me voorstellen dat er bakkenvol ellende zit. Net als bij overtrainde topsporters, etc.


Nog een keer bedankt voor je antwoord :)

Hoeveel suiker ik in me had geen idee. Ik at niet heel veel snoep oid maar echt bijna overal zit suiker in.

Coeliakie is gluten intolerantie toch? Ik hoop eigenlijk niet dat ik dat heb want dan zou ik echt bijna niks meer mogen eten en ik ben al zo'n moeilijke eter :') Maar aan de andere kant als dat de oorzaak van mijn klachten is, is het wel fijn om dat eindelijk te weten.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Komen mijn klachten door een vitamine d tekort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 13:06

Ik heb de uitslag van het bloed binnen.
Niet heel veel verandering met de vorige keer.

Kreatinine is nog steeds een heel klein beetje te laag (48)
Leukocyten is nog steeds licht verhoogd (12,6)
Glucose is ongeveer hetzelfde gebleven (5,1) wat ik erg vreemd vind omdat ik nu geen toegevoegde suikers meer eet.
Vitamine B12 is omhoog gegaan (343)
Vitamine B1 is goed (165)
Vitamine B6 is ook goed (82)
Vitamine D is omlaag gegaan (63) maar nog steeds binnen de waardes en dus ook goed volgens de
huisarts.
Anti Humaan Tissue Transglutaminase is niks uitgekomen (0,1)

Verder een aantal dingen aan de hoge of lage kant maar binnen de waardes. Kortom mijn bloed was goed. Neem nog een kopietje mee naar de osteopaat en de orthopeed de volgende keer maar heb geen idee of zij er iets mee kunnen.

Mocht iemand de complete uitslag (evt. met de vorige 2 uitslagen van januari en april) willen zien dan stuur ik die via pb door.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 23:04

Hoi allemaal,
Ik wilde even een update geven omdat er in de paar maanden die voorbij zijn gegaan toch een aantal dingen zijn gebeurd.

Als eerste ben ik gestopt met het suikervrije dieet. Ik heb het nog best een tijd volgehouden maar het hielp helemaal niks.

Ook ben ik naar een orthopeed geweest. Deze heeft opnieuw foto's laten maken, ook van de schouders en nek apart. Maar ook hier was niks op te zien. Dit had ik ook al wel verwacht omdat het volgensmij niks met mijn botten te maken heeft. Hij heeft mij doorverwezen naar een houdingstherapeut.

Nu zie ik het alleen niet zitten om weer naar een houdingstherapeut te gaan. Ik denk namelijk niet dat ik hier ook beter mee kan gaan sporten of iets in die richting.

Ik en mijn moeder denken zelf dat het beter is om opnieuw naar een fysiotherapeut te gaan.

Ondertussen gaat het gewone leven maar door en moet ik helaas nog steeds gewoon leven met de pijn.

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Komen mijn klachten door een vitamine d tekort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 01:44

Hi meis, wat ontzettend vervelend en kan me goed voorstellen dat je t even niet ziet zitten. Ik heb een forse scoliose, en herken wel wat van je klachten. Nekpijn en pijn in mijn linkerschouder/ achter het schouderblad had ik ook altijd en daardoor snel hoofdpijn. Tevens merkte ik meer klachten van de pil. Ik heb fysio gehad, ceaser therapie en chiropractor. De chiropractor heeft me ontzettend goed geholpen. Ik zou daar echt eens heen gaan. Een osteopaat is toch wat zweveriger, maakt vaak vanuit organen de dingen los. Een chiropractor kijkt naar de gewrichten en spieren, en maakt dus datgene los waar je last van hebt. Als je een scoliose hebt, ook al is ie maar klein, dan belast je links en rechts toch al snel verschillend en nek- en hoofdpijnklachten kunnen hierdoor veroorzaakt worden. Ik heb veel minder klachten nu. Soms heb ik nog wel een periode fysio nodig, het is geen gek idee om je core stability te trainen. Dus buik en rugspieren. Dan overbelast je minder. Ik doe regelmatig planking hiervoor. Werkt super voor je buikspieren, en ik krijg er ten minste geen last van van mijn nek. Ik hoop dat je snel van je klachten af bent!

Noraly_

Berichten: 2073
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 07:00

HoiHoi!

Ik heb praktisch dezelfde klachten als jij hebt, bij mij is daar wel een hele duidelijke reden voor. Ik heb van mijzelf al hele hoge spierspanning en daarnaast heb ik aan de rechterzijde van mijn lichaam een hersendrain lopen van achter mijn oor tot in mijn buik. Deze zit nu heel strak, te strak, dit veroorzaakt bij mij dezelfde klachten. Ik ga hier zelf voor naar de volgende therapie: http://www.bodystressrelease.nl/ het zit op meerdere plaatsen in het land en ik heb er echt ontzettend veel baat bij. Eerst ben ik een paar keer kort achter elkaar geweest, daarna heb ik het kunnen afbouwen naar 1 a 2 keer per jaar omdat je lichaam dan eigenlijk weer toe is om zichzelf te herstellen.

Misschien is het niets, maar je zou altijd eens kunnen proberen of het werkt, ik heb ook jaren bij de fysio en de cesar therapeut gelopen en ook dit haalde voor mij nies uit. Dit heeft me dus wel geholpen.

Groetjes Noraly.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 08:55

dittaswart schreef:
Hi meis, wat ontzettend vervelend en kan me goed voorstellen dat je t even niet ziet zitten. Ik heb een forse scoliose, en herken wel wat van je klachten. Nekpijn en pijn in mijn linkerschouder/ achter het schouderblad had ik ook altijd en daardoor snel hoofdpijn. Tevens merkte ik meer klachten van de pil. Ik heb fysio gehad, ceaser therapie en chiropractor. De chiropractor heeft me ontzettend goed geholpen. Ik zou daar echt eens heen gaan. Een osteopaat is toch wat zweveriger, maakt vaak vanuit organen de dingen los. Een chiropractor kijkt naar de gewrichten en spieren, en maakt dus datgene los waar je last van hebt. Als je een scoliose hebt, ook al is ie maar klein, dan belast je links en rechts toch al snel verschillend en nek- en hoofdpijnklachten kunnen hierdoor veroorzaakt worden. Ik heb veel minder klachten nu. Soms heb ik nog wel een periode fysio nodig, het is geen gek idee om je core stability te trainen. Dus buik en rugspieren. Dan overbelast je minder. Ik doe regelmatig planking hiervoor. Werkt super voor je buikspieren, en ik krijg er ten minste geen last van van mijn nek. Ik hoop dat je snel van je klachten af bent!

De pil dacht mijn moeder ook aan dus hier ben ik nu 2 of 3 maanden mee gestopt. Merk helaas geen verschil dus ga weer beginnen binnenkort.

De orthopeed zei dat ik cesartherapie moest omdat mijn hoofd niet helemaal recht boven mijn ruggenwervel staat. Het scheelde 3 mm ofzoiets.

Dat trainen wat jij noemt was inderdaad ook mijn gedachte. Ik heb ondertussen al zo lang mijn spieren niet getraind doordat ik elke keer paar dagen plat moet liggen door de pijn die ik hier van krijg. Waarschijnlijk door de verkeerde oefeningen voor mijn nek en schouders. Ik denk dat trainen wel kan helpen tegen de pijn als ik de goede oefeningen heb.

Noraly_ schreef:
HoiHoi!

Ik heb praktisch dezelfde klachten als jij hebt, bij mij is daar wel een hele duidelijke reden voor. Ik heb van mijzelf al hele hoge spierspanning en daarnaast heb ik aan de rechterzijde van mijn lichaam een hersendrain lopen van achter mijn oor tot in mijn buik. Deze zit nu heel strak, te strak, dit veroorzaakt bij mij dezelfde klachten. Ik ga hier zelf voor naar de volgende therapie: http://www.bodystressrelease.nl/ het zit op meerdere plaatsen in het land en ik heb er echt ontzettend veel baat bij. Eerst ben ik een paar keer kort achter elkaar geweest, daarna heb ik het kunnen afbouwen naar 1 a 2 keer per jaar omdat je lichaam dan eigenlijk weer toe is om zichzelf te herstellen.

Misschien is het niets, maar je zou altijd eens kunnen proberen of het werkt, ik heb ook jaren bij de fysio en de cesar therapeut gelopen en ook dit haalde voor mij nies uit. Dit heeft me dus wel geholpen.

Groetjes Noraly.

Bedankt voor je bericht, ik zal eens gaan kijken :)

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Komen mijn klachten door een vitamine d tekort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:30

Een cesartherapeut heeft mij echt enorm geholpen en ik wilde er eerst ook niet naartoe. Echt een aanrader. Ze doen veel meer dan je alleen maar vertellen hoe je moet zitten/staan/lopen.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 10:20

Imre schreef:
Een cesartherapeut heeft mij echt enorm geholpen en ik wilde er eerst ook niet naartoe. Echt een aanrader. Ze doen veel meer dan je alleen maar vertellen hoe je moet zitten/staan/lopen.


Dat weet ik, ik ben alleen al een keer naar een cesaetherapeut geweest hahah. Die wist uiteindelijk ook niet meer wat ze moest doen omdat ze eigenlijk al verbetering had verwacht.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Komen mijn klachten door een vitamine d tekort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:06

Oh. :+ Dan is het misschien niet zo'n nuttig idee, nee.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:39

Joy_Mennings schreef:
Vitamine D is omlaag gegaan (63) maar nog steeds binnen de waardes en dus ook goed volgens de
huisarts.

...dat zijn de oude normen.
Accoord, mbt vitamine D is er sprake van een soort van revolutie.
Momenteel is het inzicht dat:
onder de 75 je lichaam begint te compenseren door extra van het parathormoon in de bloedbaan te brengen;
80 is het betere werk.

Dat aan het einde van de winter de waarde van vitamine D wat zakt is idd gebruikelijk.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 22:53

Janneke2 schreef:
Joy_Mennings schreef:
Vitamine D is omlaag gegaan (63) maar nog steeds binnen de waardes en dus ook goed volgens de
huisarts.

...dat zijn de oude normen.
Accoord, mbt vitamine D is er sprake van een soort van revolutie.
Momenteel is het inzicht dat:
onder de 75 je lichaam begint te compenseren door extra van het parathormoon in de bloedbaan te brengen;
80 is het betere werk.

Dat aan het einde van de winter de waarde van vitamine D wat zakt is idd gebruikelijk.


Mijn waarde is na de ampullen maar tot ergens in de 70 gekomen, dus eigenlijk zou het toen zelfs nog hoger moeten?

Dat bericht met dat de waarde naar 63 was gezakt is van eind oktober, dus net na de zomer. Ik ga er eigenlijk vanuit dat mijn waarde nu nog meer is gezakt. Slik wel af en toe van die vitamine pillen maar weet niet of die echt helpen.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:04

Voor vitamine D kun je ook een krachtige zonnebank nemen. Zo een bij de sauna of sportschool.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 11:18

Arabesk schreef:
Voor vitamine D kun je ook een krachtige zonnebank nemen. Zo een bij de sauna of sportschool.

Ja ik weet het, ben alleen niet zo'n voorstander van de zonnebank.

En wat ik mij af vraag is of het wel echt zou helpen. Ik ben namelijk nadat mijn tweede bloedtest was afgenomen (waarde was toen ergens in de 70) nog twee keer naar het buitenland geweest en heb daar lekker liggen zonnen. Ook in Nederland was het best zonnig deze zomer. Maar toch is de waarde tijdens deze periode gezakt omdat in oktober mijn waarde 63 was.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:58

Zo'n te kort kan al snel ontstaan en het kan ook zijn dat je lichaam vitamine D gewoon niet of nauwlijks aanmaakt dus als je dan veel in de zon bezig bent maakt dat niks uit.

Ik zou gewoon uit voorzorg divisun 800ie slikken of één van de drogist, dan weet je zeker dat het op peil blijft, doe ik zelf ook.

jael89

Berichten: 77
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:45

Ik had een jaar geleden ook hele vage (heftige) klachten. Ik was heel moe en had schokken/ spasmes vanuit mijn heup waardoor ik dubbel klapte zeg maar. Als het heel heftig was dan had ik iedere +- 5 seconde zo'n spasme, ik deed dit ook in mijn slaap.. Ze wisten ook niet zo goed waardoor het kon komen. Uit onderzoek bleek dat ik ook een erg laag vit. D gehalte had (26). Wat vreemd is want ik werkte buiten en reed ook nog eens héél veel buiten (ik ben endurance ruiter). Arts zei dat sommige mensen gewoon minder vit. D opnemen, en dat er nog heel veel onduidelijk is (wat zijn minimale waardes, leeftijds verschillen, etc.). Ik heb toen ook ampullen gekregen (hoogste dosering) en moet nu de rest van mijn leven als de 'R' in de maand is vit. D bij slikken. Het heeft lang geduurd maar mijn symptomen zijn nu wel weg!

Slik je nu iedere dag nog vit. D? Dat zou ik je namelijk wel aanraden..

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 16:38

jael89 schreef:
Ik had een jaar geleden ook hele vage (heftige) klachten. Ik was heel moe en had schokken/ spasmes vanuit mijn heup waardoor ik dubbel klapte zeg maar. Als het heel heftig was dan had ik iedere +- 5 seconde zo'n spasme, ik deed dit ook in mijn slaap.. Ze wisten ook niet zo goed waardoor het kon komen. Uit onderzoek bleek dat ik ook een erg laag vit. D gehalte had (26). Wat vreemd is want ik werkte buiten en reed ook nog eens héél veel buiten (ik ben endurance ruiter). Arts zei dat sommige mensen gewoon minder vit. D opnemen, en dat er nog heel veel onduidelijk is (wat zijn minimale waardes, leeftijds verschillen, etc.). Ik heb toen ook ampullen gekregen (hoogste dosering) en moet nu de rest van mijn leven als de 'R' in de maand is vit. D bij slikken. Het heeft lang geduurd maar mijn symptomen zijn nu wel weg!

Slik je nu iedere dag nog vit. D? Dat zou ik je namelijk wel aanraden..


Dat is ook eng lijkt mij!

Ik slik nu heel af en toe van die pilletjes (geen ampullen). En een aantal keer per week van die multivitamine kauwtabletten.

Ik heb thuis nog wel ampullen liggen maar die dosering is te hoog dus die mag ik niet pakken.

Eigenlijk ben ik van plan om eind deze maand nog een keer bloed te laten prikken om te kijken of mijn waarde nu wel te laag is. Dan zou ik namelijk kunnen vragen om een lagere dosering die ik elke winter zou kunnen slikken.

Ik merkte de vorige keer niet heel veel verschillen qua spierklachten met de ampullen maar zoals ik het hier lees is mijn waarde eigenlijk maar net hoog genoeg geweest.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Komen mijn klachten door een vitamine d tekort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:57

Hoe ben je geboren TS? Via de normale weg, of met een keizersnede? Ben je toevallig opgewekt, of was het een erg snelle bevalling? Of ben je met behulp van een tang geboren? Vraag eens na aan je moeder als je wilt..

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:58

Vitamine D kan je beter innemen met olie, zo heeft b.v. bonusan vitamine D druppels in olie. De olie zorgt voor een betere opname.

Maar ik las ook dat je B12 in de 300 was. Dat is toch ook eigenlijk te laag. Onder de 500 kan je , zo uit mijn hoofd gezegd, al klachten krijgen die te maken hebben met een B12 tekort.

En misschien nog een idee, google eens wat op pilates. Pilates ( vaak niet de pilates op een sportschool ) is ontwikkeld voor het verbeteren van je houding en gezondheid. Vaak begin je op de reformer, aan de oefeningen die je daarop moet doen ( vaak super simpele ) kan de therapeut al zien waar je onbalans hebt in je lichaam of waar je spieren spant waar het niet hoort etc.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 18:58

zorro schreef:
Hoe ben je geboren TS? Via de normale weg, of met een keizersnede? Ben je toevallig opgewekt, of was het een erg snelle bevalling? Of ben je met behulp van een tang geboren? Vraag eens na aan je moeder als je wilt..

Ik ben gewoon via de normale weg geboren, niet opgewekt. Of het snel was weet ik niet.

Maris schreef:
Vitamine D kan je beter innemen met olie, zo heeft b.v. bonusan vitamine D druppels in olie. De olie zorgt voor een betere opname.

Maar ik las ook dat je B12 in de 300 was. Dat is toch ook eigenlijk te laag. Onder de 500 kan je , zo uit mijn hoofd gezegd, al klachten krijgen die te maken hebben met een B12 tekort.

En misschien nog een idee, google eens wat op pilates. Pilates ( vaak niet de pilates op een sportschool ) is ontwikkeld voor het verbeteren van je houding en gezondheid. Vaak begin je op de reformer, aan de oefeningen die je daarop moet doen ( vaak super simpele ) kan de therapeut al zien waar je onbalans hebt in je lichaam of waar je spieren spant waar het niet hoort etc.


Ja die tip van de olie kreeg ik ook al van iemand. Maar als ik nog wil laten testen lijkt het mij handig om even helemaal niks meer erbij te pakken.
B12 was inderdaad in de 300, die was iets gestegen (was eerst 270)
Ik zal eens googlen op pilates.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:07

Oke, nou ja, het blijft toch giswerk.. ik ben opgewekt, en was een huilbaby. Alleen geen standaard ontroostbare baby, ik was gewoon niet in balans, aldus mijn moeder. Achteraf ben ik zeer waarschijnlijk een kissbaby geweest.

Zelfde klachten als jij. Niet veel aan te doen helaas, dus ik heb bij de pijnpoli mijn zenuwen door laten 'branden'. Ik heb niet heel veel tijd nu, dus even snel een linkje voor je over het kiss syndroom. Mocht jou of je moeder hier iets bekend van voorkomen, kan je osteo ook wat gerichter zoeken en behandelen, al durfen ze lang niet allemaal boven in de nek te manipuleren.

http://www.fysiotherapiehbm.nl/index.php/kiss-syndroom

jael89

Berichten: 77
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:46