Exploding head syndrome

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Exploding head syndrome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 05:32

Titel zegt het al. Wie heeft hier last van? Ik heb de laatste paarmaanden dat ik regelmatig wakker word van een heel harde knal alsof mijn katten allemaal dingen omgooien. Schrik dan wakker en controleer de woonkamer maar daar ligt dan niks (ook wel eens gehad dat ze wel echt dingen om hadden gegooid, was geen leuk gezicht aangezien een glazen fles vol olie door mijn keuken en woonkamer in scherven lag... ) maar ik googlede hier dus op en kwam uit op dit. Niet iets waar je iets tegen kan doen maar toch wel interessant.

Wie heeft dit nog meer?

Corelli

Re: Exploding head syndrome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:22

Wat is het dan precies, dat je een harde knal in je hoofd hoort? Een knal die er in de buitenwereld niet is?

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:29

Ja ik herken het wel, alleen zijn bij mij de knallen meestal van minder harde kwaliteit gelukkig. Zo heel af en toe (1xp jaar?) een hele luide knal. Ligt er ook aan hoeveel rare dingen ik in mijn slaap te verwerken heb.

Eerste keer is jaaaaaaren geleden en was er idd heel erg van ondersteboven, dacht dat er wat gesprongen was in mijn hoofd, maar dat is dus niet het geval. Is een beetje een mindgame of zo. Minder stress is geen gekke geluiden :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:49

Och, heet dat zo? Zo leer je nog eens wat. Ik heb dit al jaren zo af en toe. Net als de spierschokken. Op het moment is het even angstig, maar aangezien er verder niks gebeurt slaap ik zo weer verder.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:51

Oh ik heb dit echt heel vaak, dacht dat het gewoon tussen mijn oren zat haha!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:37

Ik heb het een aantal keer gehad, vooral in periodes van stress. Bij mij was het net alsof ik in m'n kop werd geschoten of een schok kreeg.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:12

Heel af en toe ja, meestal als ik bezig ben met inslapen, met zo'n knal is het dan gelijk weer even klaar met slapen. :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:30

Mijn tante heeft hier heel veel last van gehad. Schijnt heel akelig te zijn. Meestal als ze het druk had gehad en dan probeerde te gaan slapen en dan zo'n knal. Weet eigenlijk even niet wat ze er aan had gedaan. Volgens mij kon ze er weinig aan doen. Kwestie van veel rust pakken en stress vermijden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:33

Ik heb het ene keer heel erg gehad, schrok me wild omdat het net was of mijn hoofd uiteen spatte, en daarna nog een paar keer redelijk licht.

Ik heb overigens wel een aanloop er naar gehad, ik kan me herinneren dat ik het gevoel had van een soort schokjes zo nu en dan in mijn leven.

Het is gerelateerd aan stress en slapeloosheid.