Stoptober 2016, wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 07:24

Bijna constant. Het ging beter maar ben nu ook helemaal gestopt met de pleisters de lijkt net alsof ik 'opnieuw' stop met roken.

Ben stik chagrijnig echt niet te doen. De onder buren waren gisteren aan het timmeren en ik wilde bijna hard terug gaan stampen. In my defense was het wel al na 10 uur in de avond maar toch.

Oh en ik kreeg mijn rits niet dicht van mijn tuniek en dat was bijna genoeg reden om het ding volledig kapot te willen maken...

Hallo agressie :n

Doubtless

Berichten: 8512
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 07:50

Gelukkig ben ik niet de enige!
Mn omgeving heeft er gelukkig veel begrip voor, krijg daar ook heel veel steun van. Maar idd chagrijnig en agressief... beetje oppassen de komende tijd :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:08

Mag ik me melden?
Nu 24u gestopt mbv nicotinepleisters stap 2.. Wil nu echt echt echt stoppen. Hardlopen lukte niet meer dan 2 km qua adem en ik rook al 13 jaar (ben 28) er moest echt n eind aan komen.
Maar ik word dus ook zo agressief van stoppen met roken :o
Kon het echt niet zonder hulpmiddel.
Als ik had geweten dat die pleisters zo goed werkten had ik het veel eerder gedaan, want de drang is veeeel minder nu..

afwasborstel

Berichten: 2697
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: in de keuken

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 09:35

Bij mij gaat het al de hele maand op en af, zo stop ik meerder dagen en zo rook ik er weer een aantal...
Niet helemaal de bedoeling maar in ieder geval beter als dat het was denk ik dan maar.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:30

Ik ben nu bijna 1 maand gestopt [28 sept],maar niet vanwege Stoptober.Ik ben er mee gestopt omdat ik op NPO2 een docu zag over de sigaretten fabrikanten en de advocaat [fique] die ze gaat aanklagen.
In die docu zag ik hoe wij worden besodemieterd en vergiftigd door die fabrikanten! Ik wist niet beters dan dat er Nicotine,Teer en Koolmonoxide in sigaretten zat [ook niet gezond natuurlijk] en dit stond ook op de pakjes.Nu staat er niks meer op de pakjes,logisch want er zitten nu 600 stoffen in een sigaret waarvan er 70!! kanker verwekkend zijn.
Ik werd hier zó boos over, dat ik besloot dat ze aan mij geen dubbeltje meer zouden verdienen.
Wat me ook nog motivatie gaf,was de zware operatie die me te wachten stond.Ik was al volop in de stress hoe ik straks moest roken in het ziekenhuis! dus ik heb s'avonds om 21.00 mijn laatste peuk gerookt,volgende dag nicotine pleisters gekocht en niet meer gerookt.
Nou de eerste dagen waren een hel! maar de gedachte aan die fabrikanten hielpen me ook heel erg.

Ik heb 1 week Stap 1 gedaan,de 2de week Stap 2 en zit nu in Stap 3 [voor 2 weken].
Ik kan echt nog niet zonder de pleister,dus ik ben nog niet echt een Niet Roker,ik krijg immers nog steeds nicotine binnen.

Ik wil iedereen heel veel succes wensen,en geloof me,je moet sterk zijn en blijven,dan red je het echt.

Lees echt deze link eens! miss. geeft het jou extra motivatie.
http://www.zitdaterechtin.nl

Dit vind ik nog wel het smerigste wat ze in een sigaret stoppen!
http://www.zitdaterechtin.nl/middel-om- ... e-bewaren/

Anoniem

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:50

VivaLaVida, hihi zo herkenbaar! Pleisters helpen inderdaad al een stuk! Goed bezig!

afwasborstel, he wat jammer! Maar minder roken is natuurlijk ook al een stap. Misschien heb je ook baat bij wat hulp bij het stoppen? Pleisters of iets anders?

Gohya, interessant dat je motivatie daardoor goed op gang is gekomen. En ja... sigaretten zijn kankerverwekkend door al die stoffen inderdaad... maar dat is voor mij persoonlijk niks nieuws en was ook niet genoeg om te stoppen gek genoeg. Wat dat betreft is het ook interessant om eens goed naar je voedsel te kijken.... wat voor troep daar in gestopt wordt is ook om te janken. :n (maar oké, dat is offtopic, maar net zo waardeloos)

Misschien werkt tabex voor je? http://ikstop.nl/tabex-stoppen-roken



Ik heb ze nu eindelijk binnen en ik zit op dag 5 van mijn kuur (a.s. dinsdag een maand gestopt) en ben echt DIK tevreden. De pleisters hebben me goed geholpen maar daarmee kreeg ik de agressie écht niet weg en had ik toch nog op veel momenten een flinke strijd tegen de verslaving...

Nu heb ik al 5 dagen geen chagrijnig/agressief gevoel meer gehad (juist gewoon vrolijk) en net iets voor ik mijn pillen weer moet nemen krijg ik wel even drang naar een sigaret, maar dat is dan ook zo weer weg.

Geen nicotine meer, geen agressief gedrag, ik ben om. :j Ik heb gewoon die 100 tabletten gepakt, dus voor 1 maand, gok dat dat helemaal goed gaat komen en nog een stuk goedkoper dan de pleisters (die krijg ik namelijk niet vergoed)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:05

Wubwub ik weet ook wat ze allemaal in het voedsel stoppen,ook gif en andere zooi.Daarom zijn er ook meer en meer mensen met hersenstoornissen,ADHD,PDDNos,Asperger enz,enz.komt allemaal door het voedsel en drinken.

Krijg jij de pleisters niet vergoed? ik krijg ze wel vergoed,ik loop wel bij de pratijkondersteuner w.b.t. stoppen met roken en zijn schrijft recepten uit voor de pleisters.Ik kan ook de zuigtabletten krijgen,kauwgom of pillen, maar die wil ik niet.

Anoniem

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:24

Dankjewel wubwub!

Gohya ik ga die links eens bekijken!
Heb jij geen rare dromen van die pleisters? Ik plak ze nu smorgens want ik had elke nacht vreselijke nachtmerries. Zo gruwelijk heb ik ze bijna nog nooit gehad! :oo

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:48

VivaLaVida in het begin had ik ze wel, rare dromen,gingen allemaal over de dood! nu heb ik ze niet meer. Ik slaap nu wel beter dan toen ik rookte.
Je moet ze s'morgens plakken en voor je gaat slapen sowieso eraf halen.Als je slaapt rook je n.l. toch niet. Zo kriig je ook mooi niet de hele nacht nicotine binnen.Was een tip bij de H.A. want ik had ze s'nachts ook gewoon op.

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:36

Ik meld me ook nog maar even, ik heb redelijk onbedoeld meegedaan met Stoptober := Ik heb sinds 15 oktober geen sigaret meer gerookt.
Wel in dezelfde ruimte/auto gezeten, met mensen mee naar buiten geweest voor hun rookpauze en zelfs iemands sigaret vastgehouden maar ik heb er totaal geen moeite meer mee. *\o/*
Ik rookte in totaal ongeveer 5/6 sigaretten per dag, meer bij feestjes of gelegenheden.
Scheelt wel dat ik mintsigaretten rookte en normale best wel vies vind :')
Ik heb er alleen moeite mee als ik op het werk een asociale klant heb, of bij andere confrontaties. Dan heb ik ineens heel veel zin in een sigaret, maar of dat vanwege de nicotine is of om gewoon lekker recalcitrant te doen weet ik niet.
Vuurdoop heb ik nog niet gehad: bij ons op stal rookt iedereen en ik heb door onregelmatige diensten al een tijdje niet kunnen rijden :o

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:39

Bij mij op de wei roken verzorgsters ook,ze willen dat dan niet doen als ik erbij ben,maar ik wil dat niet.Ze hoeven voor mij niet hun sigaret weg te stoppen,ze mogen gewoon roken waar ik bij ben.Zal er heus wel vaker mee geconfronteerd worden.

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:28

Gohya, heb je een link of naam van die docu?

Het niet roken is best te doen, alleen ben wel aangekomen, wat vettere heupen en buik :') Baal ervan dat ik daar nu weer wat aan moet doenals ik mn broeken wil blijven dragen...

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:09


Doubtless

Berichten: 8512
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:29

Hier niets aangekomen. Maar ben dan ook niet anders gaan eten & opgelet dat ik niet aan het snaaien ging.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:18

Ik eet de hele dag door en snoep ontzettend veel.Maar ik kan er wel een kilo of 5 bij hebben hoor,was altijd een licht gewicht.Altijd woog ik tussen de 50 en 51 kilo en nu tussen de 53 en 54 kilo.Ik wil gaan tot de 56 kilo,meer mag er niet bij komen,en dat gebeurt ook zekers niet.Ik stop dan gewoon met [veel] eten,geen probleem mee.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 19:40

Ik heb het niet volgehouden, maar ik heb de stoptober app wel aan laten staan en kwam erachter dat ik deze maand 101,- heb uitgegeven aan roken.
Dit drong zo goed bij mij binnen dat ik direct gestopt ben. Je hebt helemaal niet door dat je er zo veel geld aan uitgeeft totdat je het op 'papier' ziet staan.
Baal ervan, had zo veel leuke dingen kunnen doen van 100 euro!
Maar ik ga er gewoon weer voor!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:28

Ach wat jammer SindyKaya . Goed dat je toch weer een poging gaat wagen!
Ik ben nu 1 maand gestopt en heb al ruim 234,- bespaard.

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 08:43

Ben sinds zaterdagavond gestopt, Doormiddel van pleisters. De echte drang is grotendeels weg. Wel heb je van die momenten van ow even een sigaret roken. Echt van die gewoonte momentjes. Wel slaap ik sinds zaterdagnacht verschrikkelijk slecht en ontzettend veel dromen, niet normaal! Gisteren ook al misselijk geweest. Maar al met al vind ik het tot nu toe nog meevallen. Hopelijk blijf ik dat de komende dagen ook zeggen haha. Heb bijna 14 jaar gerookt

Anoniem

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:12

Ik ben nog steeds gestopt, nu een week en ik beb berekend dat wij samen 365 euro per maand uitgaven aan peuken :o :o

Die nachtmerries had ik ook, ik haal snachts de pleister eraf

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:16

VivaLaVida schreef:
Ik ben nog steeds gestopt, nu een week en ik beb berekend dat wij samen 365 euro per maand uitgaven aan peuken :o :o

Die nachtmerries had ik ook, ik haal snachts de pleister eraf



Maar heb je dan niet in de ochtend een ontzettende drang naar een sigaret? Als je hem snachts eraf haalt?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:50

Ik heb totaal geen drang s'morgens,ik doe ook het pleister voor ik ga slapen eraf.
Gewoon volgende morgen weer een nieuwe plakken.

Doubtless

Berichten: 8512
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:49

Hoe gaat het nu?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:44

Ik heb al 3 dagen geen pleister meer geplakt en het gaat kei goed.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 16:01

Goed :D nog niks gekocht deze week !

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:25

Nog steeds gestopt :D

Inmiddels denk ik er amper nog aan, heerlijk idee!