Heel veel en grote muggenbulten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenneeee

Heel veel en grote muggenbulten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 00:14

Hallo

Ik ben op dit moment op vakantie in Mallorca, en wordt sinds een aantal dagen helemaal lek gestoken inmiddels staat de teller op ongeveer 40 muggenbulten in 3 dagen.

dat ik gestoken wordt vind ik nog niet heel zo erg. Maar het feit dat het gigantische grote rode warme schijven worden vind ik iets minder. Deze jeuken ook enorm.
Ik heb allergie tabletten die werken wel redelijk tegen de jeuk maar niet volledig.

Zijn er hier misschien mensen die iets van crème weten die er voor zorgt dat het niet van de grote bulten worden. Of überhaupt spul weten wat er voor zorgt dat ik niet zo geprikt wordt. Want mijn hele benen en armen zitten er onder en vind het zelf nou niet z'n mooi gezicht.
Ga morgen nog wel even bij de apotheek hier een dorpje verder kijken of ze daar iets hebben.

freespirit

Re: Heel veel en grote muggenbulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 00:56

Deet !!!

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 01:25

Ik had het op Corsica ook van de muggen. Ik heb daar zalf tegen insecten beten gehaald en gekoeld met koelelementen, en pas na een paar dagen werd het minder. Zo ontzettende jeuk heb ik nog nooit gehad, en dan mijn armen en benen vol met grote schijven. Ik zat savonds op de bank met overal koelelementen in een doek en overdag ging ik veel in de zee, dat hielp ook.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:07

Prikweg zoeken en vooral in de zee (lekker koel) gaan zitten. Sterkte!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 19:36

Ik heb allergie tabletten die wel helpen tegen de jeuk. Maar de bulten worden helaas niet minder... Het schijnt de tijgermug te zijn die er dus voor zorgt dat je van die grote bulten krijgt. Daar geloof ik alleen niet zo erg in.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:41

Ik reageer vaak allergisch en krijg dan ook dikke grote schijven van een muggenbult.
Wat mij enorm helpt tegen de jeuk is verkoelende spiegel of -olie. Helpt niet tegen de bulten zelf, die hebben tijd nodig om weg te trekken, maar helpt enorm goed tegen de jeuk. Beterschap ermee!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:44

freespirit schreef:
Deet !!!

Dit werkt dus voor geen meter. In Mexico elke dag volledig ingespoten dus na het smeren na t zwemmen enz. En nog helemaal lek geprikt..

Verder goed koelen en zo min mogelijk aanzitten inderdaad!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:47

Ik heb vanalles geprobeerd bij muggenbeten voor de jeuk en nieta hielp. Nu heb ik azaron en dat werkt bij mij geweldig. Smeren en uren lang geen jeuk meer. Zodra het weer begint te jeuken smeer ik weer even en ben ik weer een paar uur jeukvrij

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:49

waarschijnlijk reageer je allergisch op muggensteken. Zelf heb ik dit sinds dit jaar ook. Kreeg echt vet grote bulten. Ik gebruik nu tabletten tegen hooikoorts, krijg nu geen grote bulten meer (maar normale). Tegen de jeuk weet ik zo niet wat je echt kunt doen, cremes blijven smeren inderdaad. Ik gebruik ook Azaron :j

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:06

Wat je kunt doen om het te voorkomen zou ik niet weten maar wat bij mij heel goed helpt als ik gestoken ben, is listerine. Een beetje listerine op een wattenschijfje doen, even 10 seconden over je muggenbulten wrijven & 5 minuten later is de jeuk bij mij weg. Soms herhaal ik het nog eens een keer aan het einde van de dag, maar vaak is dat niet eens meer nodig.

Als je dat niet hebt/kunt vinden, is ook babypoeder een optie. Maar iets minder effectief als je het mij vraagt.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 20:35

Blijf voorlopig die tabletten slikken. Het nadeel is dat je in Spanje niet de zelfde dingen kan vinden als in Nederland. Dus morgen nog wel even kijken bij de apotheek hier in t dorp

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:53

Slimme tips. Listerine heb ik ook nog liggen. Zit nu op Corsica, afgelopen 2 weken op Sardinië en ik ben volledig lekgeprikt inclusief veel jeuk en enorme schijven.

Lijkt wel alsof het dit jaar erger is dan normaal. Ik trek altijd wel muggen aan en zit bijna jaarlijks rond deze periode op de eilanden, maar zo erg als dit jaar heb ik het nog nooit gehad.

Mijn enige tip is om na een uur of half 6 een lange broek, lange mouwen en lange sokken aan te doen. Dat is het enige dat hier een beetje helpt om het ergste te voorkomen. Sprays, deet en citronellakaarsjes doen maar weinig. Maar hier heb je weinig aan als je al lekgeprikt bent.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 21:05

Voor zover werkt de listerine !!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:10

Dan ga ik dat vanavond ook proberen :D

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 21:17

En bij mijn stiefmoeder ook. De jeuk is zo goed als weg :)
Ik ga vannacht met een fles listerine naar bed

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:21

Ik heb als ik naar het buitenland ga ook last van allergische reacties op muggenbulten (...hele onderarm volledig rood, dik en warm). Van de huisarts moet ik antihistaminica pillen nemen zodra ik gestoken wordt. Het is daarbij echt van belang dat je de zwelling voor bent. Verder moet ik op de plekken een Corticosteroïden zalf smeren om de allergische reactie tegen te gaan (wel dun smeren). Dat werkt voor mij erg goed als ik het op tijd inneem/erop smeer.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 21:24

Kijk het inderdaad even aan en anders na mijn vakantie even langs de huisarts

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:28

Azijn. Zo snel mogelijk na de beet er op doen.
Doekje met azijn, een tijdje er op doen, dat trekt het gif er uit.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:29

meisje_ schreef:
freespirit schreef:
Deet !!!

Dit werkt dus voor geen meter. In Mexico elke dag volledig ingespoten dus na het smeren na t zwemmen enz. En nog helemaal lek geprikt..

Verder goed koelen en zo min mogelijk aanzitten inderdaad!

Heb je dan wel Deet 40% of hoger gebruikt? Er is ook 8% te koop, dat werkt niet afdoende.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:35

#riej deet 50% idd gekocht. Maar helaas heeft het bij mij niks geholpen :(