Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:42

ik doe 'm, als ik geen water heb, gewoon terug stoppen :+ ik denk dat mijn eigen bloedje, wat letterlijk alleen even is bloot gesteld aan de buitenlucht, er niet af vegen hygiënischer is dan wc papier die weet ik veel wie al heeft aangeraakt.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:39

Dat vind ik wel een ranzing idee.
Ik trek toch altijd wel een meter papier eraf eerst. Je veegt van onder toch ook af?? Met bloed en al terug stoppen zou ik niet doen.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:52

Ik vind gewoon terugstoppen een hygiënischer idee dan wc-papier gebruiken. Al spoel ik 'm dus altijd goed af. Zeep gebruik ik nooit (wel voor mijn handen voor en na het legen) en uitkoken doe ik altijd voor en na de week, nooit tussendoor (tenzij de cup een keer uit mijn handen glijdt ofzo). Ieder z'n eigen voorkeuren ;)

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:04

_Mirjam schreef:
Ik vind gewoon terugstoppen een hygiënischer idee dan wc-papier gebruiken. Al spoel ik 'm dus altijd goed af. Zeep gebruik ik nooit (wel voor mijn handen voor en na het legen) en uitkoken doe ik altijd voor en na de week, nooit tussendoor (tenzij de cup een keer uit mijn handen glijdt ofzo). Ieder z'n eigen voorkeuren ;)

Ik denk er precies hetzelfde over als dit en doe ook hetzelfde! Ik heb hem gelukkig nog maar 2x op een andere locatie hoeven uit te doen en om te spoelen omdat ik het sochtends dan vergeten was thuis, beide keren met een wasbak op de wc ook.. :D

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:15

corine1981 schreef:
Dat vind ik wel een ranzing idee.
Ik trek toch altijd wel een meter papier eraf eerst. Je veegt van onder toch ook af?? Met bloed en al terug stoppen zou ik niet doen.


Ja, de buitenkant veeg ik af. Maar iets afvegen dat er weer ín moet... vind ik echt een stuk minder hygiënisch en ik vraag me af wat er uit zou komen qua bacteriën etc. als je dat ook zou onderzoeken. Zeker wc papier in openbare wc's...

Thuis spoel ik 't wel altijd af :j

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:47

Ik heb ook al een tijdje(1jr) de meluna sport medium, ideaal, eerst zat hij prima tijdens de eerste dagen en lekte hij niet. Soms een druppeltje, ik denk dat dat is als je hem verschoond en er hangt daarbinnen nog een druppel. Ik merk wel wanneer die vol is, dan voel ik hem overstromen zeg maar. Maar nu merk ik dat hij de 1e dagen echt lekt. Ik heb vanalles al geprobeerd, dieper, lager ed. Hij klapt wel goed uit, vacuum(hij maakt een geluidje als ik hem eruit haal) kan hem ronddraaien als hij erin zit. Heeft iemand tips? of moet ik evt een andere voor de 1e dagen. Ben wel echt om, heerlijk die cups. de 1e dagen heb ik echt ook inlegkruisjes nodig ivm lekken.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:57

Ik heb even gevoeld waar mijn baarmoedermond zit...
Maar dat is echt heel dichtbij.... Ik zit op een halve vinger. Heb ik wel juist gevoeld? Voel me opeens 12 en onwetend

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:39

Nessa schreef:
Ik heb even gevoeld waar mijn baarmoedermond zit...
Maar dat is echt heel dichtbij.... Ik zit op een halve vinger. Heb ik wel juist gevoeld? Voel me opeens 12 en onwetend

Even in je profiel gespiekt naar je leeftijd. Je bent geen 12-jarige meer... heb je ooit seks gehad? Even er vanuitgaande dat de meeste mannen ietsje meer hebben dan een halve vinger, dan heb je niet juist gevoeld :+ Misschien je schaambeen gevonden?

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:43

Nessa schreef:
Ik heb even gevoeld waar mijn baarmoedermond zit...
Maar dat is echt heel dichtbij.... Ik zit op een halve vinger. Heb ik wel juist gevoeld? Voel me opeens 12 en onwetend

Zou goed kunnen hoor :)
Hij zit vaak ook (een stuk) lager als je ongesteld bent.
Als ik ongesteld ben voel ik m ook heel snel terwijl ik net na mn periode er bijna niet bij kom..

Bootsiebob

Berichten: 5547
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:49

_Mirjam schreef:
Even er vanuitgaande dat de meeste mannen ietsje meer hebben dan een halve vinger

Hier moest ik even om grinniken :+

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:52

Bedoelde ook meer dat ik me opeens jong voel :+ niet oud en wijs :')

Ja wel echt net 1 dag niet meer ongesteld. Dus wellicht daarom wat lager. Maar daar moet ik dan wel rekening mee houden. Aangezien de cup juist gebruikt wordt met menstruatie :P

Enne ja seksueel gewoon actief.

Er lijkt eromheen nog veel ruimte te zitten? Als ik plaatjes bekijk lijkt dat wel te kloppen. Ik voel wel echt een soort gaatje. Dus denk wel dat ik echt goed zat.

Bootsiebob

Berichten: 5547
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:56

bmm zou geloof ik ongeveer hetzelfde aanvoelen alsof je op het puntje van je neus drukt

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:06

Ja weet 99% zeker dat ik goed heb gevoeld.
Zal cutecotton eens mailen.

Blacky94: bij jou zit de lunette wel goed? De kleinere maat denk Ik?

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:04

Bootsiebob schreef:
_Mirjam schreef:
Even er vanuitgaande dat de meeste mannen ietsje meer hebben dan een halve vinger

Hier moest ik even om grinniken :+

Ik kon het niet laten :o

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:19

Sommige hebben maar 1 vingerkootje, dus dat kan best!

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:31

Nessa schreef:
Ja weet 99% zeker dat ik goed heb gevoeld.
Zal cutecotton eens mailen.

Blacky94: bij jou zit de lunette wel goed? De kleinere maat denk Ik?

Ja, en volgens mij idd de kleinste maat vd 2 :)
Nu ben ik wel, mede door mn koperspiraal, de eerste 2 dagen ontzettend zwaar ongesteld waardoor ik vooral op dag 2 nog wel eens iets wil lekken en dus regelmatig naar de wc moet. Maar het is 100x beter dan tampons, ik heb veel minder pijn en toen ik op een gegeven moment een paar maanden geen spiraaltje had heb ik ook 0 lekkage gehad :)

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:42

Ik moet op dag 1 en 2 (en nacht dus) ook best vaak verschonen. Maar nóg altijd beter dan die vieze stinkboel met tampons.

Vanmorgen de merula nog eens geprobeerd maar die krijg ik met geen mogelijkheid fatsoenlijk in. Heb de link van de tweedehands fb pagina gevraagd want ik heb nog wel wat in de aanbieding :×
Kan ik mooi een extra diva (Of misschien lunette want die lijken wel erg veel op elkaar en die heeft geen hol steeltje) van bestellen.
Dat lijkt me dan best handig voor op het werk wanneer ik gewoon de schone cup erin kan doen en de ander rustig uitspoelen voor de volgende ronde.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:31

Het mannelijk geslacht gaat er gewoon voorbij als je BMM wat lager zit hoor... dat staat helemaal los van elkaar :P

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:39

Haha dat had ik al wel bedacht :+

Cutecotton heeft de meluna classic short maat L geadviseerd.
Die maar eens bestellen dan

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:53

Nou mijn nacht was echt een hel :') Ik schrok steeds wakker omdat ik het voelde vloeien zeg maar, dus met spoed steeds naar de wc, maar ik kreeg 'm gewoon niet goed. Wellicht dat je meer ontspant als je in bed ligt en dan het vacuum makkelijker verbreekt? Ik roep maar iets, ik weet het niet haha. Nu zit die wel al de hele dag goed (genoeg), op een paar druppies na.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:23

Riddershow schreef:
Het mannelijk geslacht gaat er gewoon voorbij als je BMM wat lager zit hoor... dat staat helemaal los van elkaar :P

Het was ook als geintje bedoeld en gelukkig had Nessa er zelf ook niet al te serieus op gereageerd ;)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:24

Ik heb me ook eens verdiept (haha woordgrapje :') ) in het voelen van de bmm. Ik twijfel eigenlijk alleen of dat ik het wel juist gevoeld heb... heb dat nooit eerder gedaan. Maar ik kom uit op 1,5 vingerkootje dus iets van 3,5 cm. Ik vond dat wel erg weinig.. Maar hoe het precies moet voelen weet ik niet.. als een soort van gaatje? Kan iemand me dat uitleggen? Vind het niet als 'het topje van je neus' voelen ofzo haha.

Als ik het goed begrijp, moet je cup onder je bmm blijven zitten, anders ga je lekken? (wat ik dus steeds doe)
Toch heb ik vandaag (laatste of een na laatste dag) niet echt gelekt in vergelijking tot voorgaande dagen. Maar als die bij mij echt zo laag zit, zit de bovenkant van mijn meluna M er toch ook overheen ipv er onder..

Ik snap er echt niks meer van waar die nou hoort te zitten en ben zelfs al in de war van waar het bloed nou eigenlijk vandaan komt _O-

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:42

Het bloed komt uit je baarmoeder, oftewel uit je bmm, vandaar dat de cup daaronder hoort te blijven.

Afbeelding

Al zijn er dus ook mensen waarbij de cup juist het beste zit als ie voorbij het schaambeen zit, hoort ie volgens de regel maar net binnen te zitten. Iedereen is toch net wat anders gebouwd ;)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:54

Dankje! Ik begreep er echt even niks meer van haha. Voor mijn gevoel heb ik hem ook erg laag zitten, zeg maar zodat die net kan uitvouwen. Maar dan zit die bij mij dus alsnog denk ik hoger dan m'n bmm := Zijn er meerdere waarbij de bmm heel laag zit en hoe doen jullie dat dan?

De meluna short M is 38mm dus dat zou net wel net niet kunnen dan. Maar wel jammer dat die dan natuurlijk ook maar 18ml opvangt aangezien ik altijd heel veel vloei.

edit: even wat toegevoegd

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:10

Ik heb hetzelfde laughterline.
Zit ongeveer aan 4 cm.
Ik ga wel de L proberen. Want de doorsnede moet ook zeker niet te klein zijn. En aangezien ik 31 ben is de boel niet zo strak meer :x :+

Ik denk dat ik een tampon altijd langs de zijkant geduwd heb dan