Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schuur_

Berichten: 4906
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 22:06

Ik heb hem nu 2 dagen in gebruik en wat een zaligheid! Niet meer op een wc staan en er achter komen dat ik tampons vergeten ben! Ook meteen de slag te pakken met inbrengen en uithalen.

Alleen volgende vraag. Morgen moer ik mijn nuvaring inbrengen maar kan dat wel samen?

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:10

Je wat?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:11

Maar hebben jullie dan niet dat als jullie hem uit halen, als het vacuum verbroken wordt, dat er bloed gesmeerd wordt?

Klinkt allemaal ideaal, maar vind het toch best wel eng. Om dezelfde reden ook nog nooit tamponys gebruikt... :/

Dammie

Berichten: 3324
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:12

Schuur_ schreef:
Ik heb hem nu 2 dagen in gebruik en wat een zaligheid! Niet meer op een wc staan en er achter komen dat ik tampons vergeten ben! Ook meteen de slag te pakken met inbrengen en uithalen.

Alleen volgende vraag. Morgen moer ik mijn nuvaring inbrengen maar kan dat wel samen?

Dat ligt eraan hoe diep je baarmoederhals is.
Gewoon proberen dus. Als de cup er niet meer bij past, dan merk je dat snel genoeg.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:16

amoj schreef:
Maar hebben jullie dan niet dat als jullie hem uit halen, als het vacuum verbroken wordt, dat er bloed gesmeerd wordt?

Klinkt allemaal ideaal, maar vind het toch best wel eng. Om dezelfde reden ook nog nooit tamponys gebruikt... :/


Niet als je m er goed uit haalt. Plus je zit op de wc dus je kiept het meteen om

Blacky94

Berichten: 3504
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:42

Aria_zz schreef:
Blacky, alleen moet een cup veel lager ingebracht worden, is wel zo belangrijk :Y)

Dat weet ik, alleen zakt mijn baarmoedermond zodanig ver naar beneden als ik ongesteld ben dat het niet de eerste keer zal zijn dat mijn cup daardoor niet goed zit ;)
Het werkt geweldig maar ik moet wel altijd opletten de eerste paar dagen.
Ik merk zelfs ontzettend veel verschil tussen de eerste 2 dagen en de laatste dag/evt wat spotting aan het einde terwijl ik normaal gesproken niet meer dan 4 a 5 dagen ongesteld ben :)

Maar dat maakt verder op zich niet zoveel uit, ik heb het alleen aan willen geven aan mensen die het overwegen om er wel rekening mee te houden. En denk/hoop ik dat men wel begreep wat ik met de uitleg in mijn vorige post bedoelde :)

Anoniem

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:52

Hele topic doorgelezen en een Mooncup gekocht.
Waarom .. tsja milieu en geen chemicaliën meer in me, en weer eens iets anders om te proberen.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:56

Blacky, dat is zeker zo. Haalde her ook meer aan om mensen die last hebben van een tampon, het met een cup anders kan zijn.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 23:59

Ik heb nu dus de naturcup voor vrouwen boven de 30, bevallen, sterke bekkenbodemspieren etc.

Ik kijk naar een andere, maar qua uiterlijk lijken ze behoorlijk op elkaar. Je kan het vrijwel nergens voelen of bekijken. Het is echt een paar mm hier en daar anders, maar verder vind ik de verschillen echt klein.

Overigens schrok ik wel heel erg dat hij zo groot was, toen ik hem ontving.

Schuur_

Berichten: 4906
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 05:55

Maartje1990 schreef:
Je wat?!


Nuvaring is anticonceptie. Ipv de pil een ring die je inbrengt. Iets met vergeetachtigheid :D

Maar ter info, het past!

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:42

nu heb ik er ook één besteld, nu hoor ik mensen over een kleinere cup voor de lichtere dagen, maar de grote heeft toch meer te maken met wel of geen kinderen ? Dus de wijdte van je schede? Een kleinere kan dan toch niet vacuüm trekken als de schede te ruim is?

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:26

Kleiner niet in de breedte, maar in de lengte ;)

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:45

_Mirjam schreef:
Kleiner niet in de breedte, maar in de lengte ;)



Goedemorgen ikkes _/-\o_ _/-\o_ natuurlijk, dat ik daar niet zelf op gekomen ben 8)7

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:11

Ik heb vanmorgen Noortje Van Cute cotton gebeld. Ik volgde dit al een tijdje en ben toch echt nieuwsgierig geworden. Ik vind ongesteld zijn zo vies, evenals mvb en tampons.

Ik zal mijn verhaal er even bij zetten voor de mensen die twijfelen over de maat.
Ik ben 1.70, 66kg, normaal postuur, rij 5x per week paard, goedde bekkenbodem spieren en de diepte van mn baarmoeder mond is 2kootjes en geen kids.
Ik kreeg als advies de me-Luna, classic, medium te bestellen. Niet te zacht en niet te hard. Ik ben benieuwd!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:07

Ik heb ook opnieuw advies gevraagd bij 2 verkopers toen de natur cup niet beviel. Maar ze verkopen zelf meestal 1 tot 3 merken en dan wordt een van die merken aanbevolen wat logisch is. Ik zou toch heel graag ooit in een winkel minimaal 6 merken willen zien dat je de monster modellen kan voelen en bekijken bijv. Maar goed, weinig drogisterijen met goed personeel die advies kunnen geven.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:56

Nieuwe versie van de Tupperware party, nu een menstruatiecup party :P

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:08

Hahaha, ja zoiets.

Maar het zou toch gewoon in een winkel te koop moeten zijn? En dan meerdere soorten. Niet dat iedereen er aan gaat zitten, dus verpakkingen wel verzegeld, maar voorbeelden om even in te knijpen bijv kun je erbij leggen. Is toch met meer dingen zo? Hoewel....bij tampons kun je ook alleen een heel doosje kopen en proberen.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:16

Helaas zijn ze nog te onbekend schijnbaar, ik heb ze nog nooit in de winkels gezien. Het zou inderdaad wel fijn zijn dat er dan gewoon een 'tester' is van verschillende modellen om de stugheid en het formaat eens goed te zien voordat je er een koopt.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:27

Dat is toch raar. Er zijn al zoveel merken en modellen.

Ik kan me bijv voorstellen dat een de Tuinen ze gaat verkopen of een reform drogist, waar vaak ook iets anders personeel staat dan in de andere drogisterijen.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:07

Ik had bij mooncup keuze tussen 2 maten... En er wordt precies aangegeven welke maat je hebben moet

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:14

Vroeger had ik een mooncup, maar ik heb nu de Lunette besteld. Ik vond de rand van de mooncup vrij uitsteken, zodat het soms een beetje pijnlijk was om te verwijderen. Ik ben benieuwd of de Lunette dat inderdaad iets minder heeft :)

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:19

Hier liggen ze bij de apotheek zag ik vandaag. Vier modellen in een demonstratie houder met folders ernaast. Dus je kunt ze ook bekijken en voelen enzo. :)

Esmee_RS

Berichten: 4887
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:24

Ik zag laatst een advertentie van die cups langskomen op facebook, en ik ben best benieuwd. Vind het jammer dat je ze inderdaad niet eerst even kan proberen want vind ze best duur. Maar aan de andere kant zijn tampons en maandverband ook best duur :=

Maar zoals ik het dus begrijp zit er dus verschil in stugheid en lengte?

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:25

Ja, er zijn best veel verschillen tussen die cups, maar ik denk niet dat je je een buil valt aan de 'verkeerde'.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:08

Palmera schreef:
Hier liggen ze bij de apotheek zag ik vandaag. Vier modellen in een demonstratie houder met folders ernaast. Dus je kunt ze ook bekijken en voelen enzo. :)


Welke was dat? Ik was vandaag bij die van ons hier, maar niks....

Ik had de natur cup gekozen aan de hand van leeftijd, kind, bekkenbodemspieren, maar die viel dus tegen.

Online zie je niet direct veel verschillen als ik ze met mn natur cup vergelijk. Dat moet je echt voelen.