Het leed dat eczeem heet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaatastrof

Berichten: 6269
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:56

Oei, op je ooglid smeren mag idd echt niet. Daarvoor heb je speciale oogzalf. Ik wil wel even voor je kijken welke ik heb. Echter mag je deze ook maar voor een bepaalde tijd gebruiken en moet je het na een maand of 3 weggooien. (Wat ik zonde vind, ik heb het al langer gehouden en gesmeerd indien nodig en geen problemen gehad..)

Majabeestje
Berichten: 3830
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:07

Ik heb inmiddels een verwijzing gevraagd naar de dermatoloog, ik word echt gek van mijn eczeem. Zit er weer helemaal onder.. Mijn bed zit onder het bloed van het krabben in mijn slaap :=

De allergoloog in het UMCG zei dat ik zonder problemen hormoonzalf mocht smeren, ook in mijn gezicht en bij mij ogen. Het was volgens haar achterhaald dat het uiteindelijk slecht zou zijn voor je huid.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:11

Ik had een paar jaar geleden vreselijke eczeem niet normaal meer. Cremes etc hielpen niet, toen naar een huidkliniek gegaan. Eén injectie met hormonen en het was binnen 2 uur weg! *\o/* *\o/* *\o/*

Ging wel bijna van mijn stokje, want oeeeeeeeee naald :') :') :')

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:58

Majabeestje, wat naar zeg! Hopelijk krijg je het snel onder controle!

Hebben jullie ook een allergie test gedaan?

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 19:15

gribaldi schreef:
Majabeestje, wat naar zeg! Hopelijk krijg je het snel onder controle!

Hebben jullie ook een allergie test gedaan?


3 :')

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:47

Haha en bij alle 3 kwam er niks uit? :')

Happy_Joy
Berichten: 320
Geregistreerd: 31-03-14

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:04

Bij mij kwam er bij test no. 1 uit dat ik vooral heel erg allergisch was voor het plakspul van de plakkertjes :+

Urona447
Berichten: 2814
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:00

Ik heb atopisch exceem. Goed op mijn voeding letten en tijdens het douchen na het inzepen me insmeren met kokosolie zijn voor mij de wondermiddeltjes.

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 17:57

gribaldi schreef:
Haha en bij alle 3 kwam er niks uit? :')


Bij de eerste paard, bij de tweede garnaal en bij de derde huisstofmijt

Myrsky

Berichten: 4123
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:17

gribaldi schreef:
Majabeestje, wat naar zeg! Hopelijk krijg je het snel onder controle!

Hebben jullie ook een allergie test gedaan?

Bij mij kwam er uit de bloedtest pollen, grassen, onkruiden, berk en alles wat daar ook maar enigszins op lijkt :') de uitgebreide test met plakkertjes heb ik afgezegd omdat ik niet al die tijd + de tijd ervoor kon stoppen met medicijnen zonder compleet gek te worden.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:33

Sharon, vervelend zeg! Zeker als paarden je grootste hobby zijn... Gebruik je allergie pillen?

Marrie_L, eigenlijk gewoon hooikoorts dus?

Urona447, wat voor producten mag jij niet eten, of wordt de eczeem aangewakkerd?

Urona447
Berichten: 2814
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:44

@gribaldi ik ben niet allergisch voor eten maar zolang ik gezond eet , goed drink en regelmatig sport heb ik het minste last van de exceem. Heb ik even een minder periode met ongezond eten en weinig sporten merk ik dat gelijk.

Nikita_K
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-11-14

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:50

Hoi allemaal, hier ook een lotgenoot met eczeem. Het kan bij mij best extreem zijn met open wonden en nat eczeem.

Ik heb het in mijn gezicht (oogleden, vrond de mond op wangen en voorhoofd), in m'n hals, op mijn rug, op mijn gehele armen en schouders, in mijn knieholtes en op mijn schenen.

Ik heb gehad:
- 4 bloedtesten, ook bij het allergiecentrum in utrecht
- plakkertjes testen op armen en rug
- 1 jaar bij de dermatoloog gelopen
- UV therapie
- Homeopathie
- Accupunctuur
- Bioresonantie
- Haptonomie
- NAET therapie
- Suikervrij- zuivelvrije en gistvrije dieten.

Niks helpt. :D De enige manier om mijn eczeem onder controle te houden is:
- Gezond eten
- Geen stress (onmogelijk bij mij haha)
- Sporten
- Natuurlijke (parfumvrije) producten gebruiken
- Extra vitamines slikken
- Niet te veel suiker, varkensvlees en helemaal geen zuivel
- Af en toe hormooncreme als het opvlamt

Soms is het zo erg dat ik niet kan werken (ogen zo erg opgezwollen dat ik niks zie). Maar nu is het "stabiel", ik heb wel rode vlekken en schilfers maar daar moet ik maar mee leven helaas.

Wat ik niet zou geven voor een mooie huid.....

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 18:34

Happy_Joy schreef:
Bij mij kwam er bij test no. 1 uit dat ik vooral heel erg allergisch was voor het plakspul van de plakkertjes :+


Hahaha, jaaa, ik ben niet de enige! Sorry, dat vind ik toch wel weer wat hoop geven :')

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:03

Ik lees al even mee. Ook ik heb van alles al geprobeerd.
Momenteel werkt de mokzalf van State of Nature voor mijn handen het beste met 1x per week teerzalf en 1x per week een zwaardere hormoonzalf.

Allergie testen hier een stuk of 5 gehad maar er komt nul noppes nadaa uit :'(

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:33

Jeetje Femm, heftig zeg! Is dat enkel door de eczeem? Klinkt ook een beetje als netelroos..

Nikita_K
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-11-14

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:56

Nee netelroos is uitgesloten. Ik krijg het soms wel op mijn hoofdhuid trouwens maar daar heb ik standaard shampoo en lotion voor liggen. Ik ben gewoon vervloekt haha :P Nee ik leer ermee leven en ben verder goed gezond denk ik altijd maar.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:55

Huhm als ik jou zo hoor moet ik helemaal niet klagen als ik mijn benen weer eens kapot krab :')

Stress (en voeding) zijn bij mij de grootste factoren..

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:14

Fantabulouss schreef:
Ik wil je even waarschuwen voor het feit dat je ook een allergie kunt opbouwen voor je hormoonzalven.... :o

Dit was bij mij het geval. Ik had constant uitslag in m'n gezicht. Heb een allergietest gehad waardoor ik wist voor welke stofjes in verzorgingsproducten ik allergisch was. Dus toen al mijn producten vervangen door producten waar ik tegen moest kunnen.

Ondertussen bleef mijn uitslag in m'n gezicht steeds maar weer heel heftig terugkomen. Ik smeerde daarvoor nog steeds met hormoonzalf (langer dan een jaar al! want niemand die mij ooit goed had uitgelegd dat je die troep eigenlijk niet langer dan 2 maanden zou moeten gebruiken).

De dermatoloog wist het ook niet meer (wat ik achteraf best dom vind , want allergie voor hormoonzalf komt wel vaker voor). Toen ben ik zelf gaan googlen, en kwam ik hierop uit. Was toen op advies van m'n huisarts al bezig met een afbouwschema voor de hormoonzalf.

Toen ben ik gelijk gestopt met de hormoonzalf (moest toch nog maar een weekje afbouwen). Ik heb nog 1x een hele heftige uitbraak van uitslag in m'n gezicht gehad. Ik zag er echt niet uit. Maar ik wist, dat als ik weer ging smeren, ik het natuurlijk wel onderdrukte en het weg zou gaan, maar dat ik er uiteindelijk ook weer een reactie op zou krijgen (heel dubbel dus). M'n lichaam moest z'n werk gaan doen.....

Het is uiteindelijk binnen 2 weken helemaal weg getrokken, en ik heb er nooit meer last van als ik maar op de ingrediënten van mn verzorgingsproducten let. Het is bevestigd dat het dus echt een allergie op de hormoonzalf was....

Sorry voor m'n lange verhaal..maar ik wilde je (en misschien wel meer mensen) er toch bewust van maken :o Ik weet hoe verschrikkelijk je je kunt voelen als je vol met uitslag/eczeem zit namelijk....


Dit is dus wat ik bedoelde met mijn post over clownseczeem op de eerste pagina :o

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 08:35

Ik ben nu begonnen met de eczeem crème en lotion van GRAHAMS. Zijn allemaal natuurproducten. Tot nu toe bevalt het me echt heel goed, super zachte huid en geen jeuk meer.

Zijn er meer mensen die dit hebben geprobeerd?

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:35

sharon488 schreef:
Ik ben nu begonnen met de eczeem crème en lotion van GRAHAMS. Zijn allemaal natuurproducten. Tot nu toe bevalt het me echt heel goed, super zachte huid en geen jeuk meer.

Zijn er meer mensen die dit hebben geprobeerd?



Een vriend van me zweert erbij! sinds hij GRAHAMS gebruikt heeft hij ook een betere huid en geen jeuk meer

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:48

Ik meld me ook even!
Al van baby af aan Eczeem op mijn handen, voeten en de binnenkant van mijn ellebogen.
Eigenlijk vooral 'swinters, bij natte kou, lage weerstand en stress. Maar vermoedelijk ook gedeeltelijk atopisch. Blijft inderdaad terugkomend, zo liep ik 1,5 week geleden alweer met enorme plekken en kloven op mijn handen.
Hydrocortison en Triamcinolon heb ik jaaaaaren (gaap :+ ) gebruikt.Vorig jaar een keer opgeschaald naar Elocon (level hoger) en nu gebruik ik Triamcinolonacetonide.

Ik ben in de afgelopen 24 jaar aardig lui geworden qua behandelen, heb het deels ook geaccepteerd dat het zo is, denk ik.
Wat het op dit moment voor mij draagbaar maakt is:
- Op tijd bedekken met handschoenen
- niet te vaak nat maken, geen fruit schillen met blote handen
- af en toe vettig houden met vaseline Cetamacrodinges :D
- af en toe een laag triamcinolon erop. (1 tot 2 keer per week)
- af en toe naar de zonnebank
- gewoon lekker smeren met lekker geurende bodylotions en lekker shampoo gebruiken :o

Moet zeggen dat het in de loop van de jaren wel veranderd, de oplaaiingen worden erger, maar de tussenliggende periodes veel langer :)

Majabeestje
Berichten: 3830
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:57

Zijn er meer mensen met (positieve) ervaringen na gebruik van de zonnebank? Zit daar ook aan te denken namelijk..

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:37

Majabeestje schreef:
Zijn er meer mensen met (positieve) ervaringen na gebruik van de zonnebank? Zit daar ook aan te denken namelijk..


Jazeker, althans ik wel!

Even een voorbeeld: Ben onlangs op vakantie geweest naar spanje (zon, zee, strand)
Binnen 3 dagen was het bijna dicht en niet meer vurig en na de vakantie heb ik daar zo'n 4 weken plezier van gehad. (wel met af en toe smeren, onderhoud) Ook merk ik dat het binnen 2/3 dagen na zonnebankbezoek rustiger is.
Maar ik hoor ook dat de warmte onder de zonnebank voor sommige soorten weer niet heel goed is (smetten, broeien) dus wel uitkijken, maar ik denk wel het proberen waard!

Ik moet overigens wel heel erg uitkijken met het littekenweefsel, dus ik smeer het op vakantie wel echt goed in met zonnebrand!

Cemlys

Berichten: 14969
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:47

Mijn exceem kwam door wasmiddelen, crèmes, shampoos, douchegels,... blijkbaar zit er wat in waar ik gevoelig voor ben. Ik verging van de jeuk toen. Toen alles eruit gegooid, nieuwe producten gekocht waar het middel niet in zat en huppa binnen twee weken jeuk- en exceem vrij. Wat een verademing. Dit gaat nu al een paar jaar goed. Maar een keer wat gebruiken waar het wel weer inzit en we kunnen weer.