Het leed dat eczeem heet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morganlefay

Berichten: 8721
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 09:10

Heb seborroisch eczeem en kan er werkelijk niets op smeren. Alles geeft reactie, zelfs middeltjes waar ureum doorheen zit. Als het heel erg is gaat er ketoconazol/cortison over. Verder doen verzekeraars sinds dit jaar erg moeilijk over deze combi en mag ik het zelf dokken. }>

Kaatastrof

Berichten: 6276
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 09:25

Qua zeep zonder zeep is A-derma een goede :j Dit is eerder een soort van olie, speciaal voor mensen met atopische eczeem. Ze hebben ook andere producten, waaronder een vettige huidcrème waar ik wel baat bij heb. (Vooral voor de minder erge plekjes, mijn huid wordt wat rimpelig na het gebruik van cortisonezalf, dan helpt deze goed om de huid terug netjes zacht te maken)

Verder worden mijn lakens en kleren nu alleen nog gewassen met Le Chat. Of mijn eczeem echt beter is? Niet enorm, ik heb weer enkele plekjes, maar het is we al stukken beter dan toen ik mijn topic begon over eczeem.

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 09:42

AmyLyklama schreef:
Ook eczeem hier. Ik smeer elke dag skin food erop van Weleda. Hormoonzalf vind ik vreselijk en wil ik ook niet aan beginnen.
Heb je toevallig al naar voedsel allergieën gekeken?


Hormoonzalf heb ik ook een hekel aan, mijn huid wordt er dun van waardoor de eczeem volgens mij nog makkelijker terug komt. Jaa ik ben ook allergisch voor garnalen, maar daar Let ik dus op.

Ik heb trouwens ook aan de pil gezeten en toen was mijn eczeem helemaal weg. Het nadeel was dat ik er 10 kilo van aan kwam, en het er niet meer af kreeg. Dus daar uiteindelijk mee gestopt. De maanden daarna ging het ook nog goed. Maar sinds die hormoon troep uit mijn lijf is is de eczeem dubbel zo hard weer terug

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 09:59

Ik zit er sinds een paar jaar helemaal onder. Onderbenen, knieholtes, bovenbenen, navel, en een paar plekjes op mijn bovenarmen. Ik word echt helemaal moedeloos van. In de zon is de jeuk minder maar het ziet er echt niet uit, van die witte plekken op bruine benen :(
Nog niks gevonden wat helpt. Smeer nu hydrocortison en 's nachts vaseline, was m'n benen meestal alleen met water.
Ik ben wel allergisch voor huisstofmijt maar kan me niet voorstellen dat het hier zo erg door word. Het is namelijk zo erg sinds ik een kat heb..... Zijn er hier al eens mensen naar een dermatoloog geweest?

Morganlefay

Berichten: 8721
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 10:27

UhNee schreef:
Ik zit er sinds een paar jaar helemaal onder. Onderbenen, knieholtes, bovenbenen, navel, en een paar plekjes op mijn bovenarmen. Ik word echt helemaal moedeloos van. In de zon is de jeuk minder maar het ziet er echt niet uit, van die witte plekken op bruine benen :(
Nog niks gevonden wat helpt. Smeer nu hydrocortison en 's nachts vaseline, was m'n benen meestal alleen met water.
Ik ben wel allergisch voor huisstofmijt maar kan me niet voorstellen dat het hier zo erg door word. Het is namelijk zo erg sinds ik een kat heb..... Zijn er hier al eens mensen naar een dermatoloog geweest?


Yes, rug helemaal vol gehad met plakkers en diverse buisjes afgetapt.
Lang verhaal, alle stoffen los gaven geen reactie, maar bij combinaties met elkaar sloeg alles rood uit.
_-:(

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 10:46

UhNee schreef:
Ik zit er sinds een paar jaar helemaal onder. Onderbenen, knieholtes, bovenbenen, navel, en een paar plekjes op mijn bovenarmen. Ik word echt helemaal moedeloos van. In de zon is de jeuk minder maar het ziet er echt niet uit, van die witte plekken op bruine benen :(
Nog niks gevonden wat helpt. Smeer nu hydrocortison en 's nachts vaseline, was m'n benen meestal alleen met water.
Ik ben wel allergisch voor huisstofmijt maar kan me niet voorstellen dat het hier zo erg door word. Het is namelijk zo erg sinds ik een kat heb..... Zijn er hier al eens mensen naar een dermatoloog geweest?


Met huisdieren in huis komt er alleen maar meer huisstofmijt door de huidschilfers van de dieren. Dus dat kan best de reden zijn dat het erger is. Tenzij je ook allergisch bent voor katten natuurlijk haha.

Ik ben ook al zovaak naar een dermatoloog geweest, allergie testen gedaan, verschillende speciale eczeem spreekuren bezocht maar het enige wat ze altijd zeggen is smeren smeren smeren met hormoon crème..

luuntje

Berichten: 14011
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 10:51

Vanaf baby heb ik al eczeem.
Nu 40 jaar oud.

Huisarts riep altijd dat eczeem over zou gaan, mooi niet.
Vervangende juf op kleuterschool vond mij vies omdat ik eczeem in mijn gezicht had.

Sinds een paar weken heb ik behalve eczeem op gezicht, in knieholtes, ellebogen, handen en op hoofd eczeem op mijn linkervoetzool.
En het jeukt verschrikkelijk.
Huisarts zegt dat het drishydrotisch eczeem is en ik met Elocon zalf moet blijven smeren 2x per dag.

Zeep gebruik ik nooit. Douche elke dag maar max 5 minuten.
Veel in de zon met eczeemplekken om het te laten drogen.

Siggislief

Berichten: 14097
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:11

Wij hebben sinds vorig jaar geen kat meer, en moet zeggen mijn allergie was deze afgelopen
Winter 10 x zo erg geworden dan de jaren er voor. :=

Want het bleef bij mij alleen op m'n kuiten/knie holtes hangen,
en de afgelopen Winter is het naar boven gegaan richting de bovenbenen en zij kant de benen. *Zucht*

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:52

Mijn eczeem verspreid zich nu ook heel erg. Ook bij mijn nek en op mn benen. Ik hoop dat dit weer weggaat... Ik weet alleen niet waardoor dit komt.
Wat ik ook merk is dat ik er veel meer last van heb als de was met meer wasmiddel is gewassen.

Kaatastrof

Berichten: 6276
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:21

AmyLyklama schreef:
Mijn eczeem verspreid zich nu ook heel erg. Ook bij mijn nek en op mn benen. Ik hoop dat dit weer weggaat... Ik weet alleen niet waardoor dit komt.
Wat ik ook merk is dat ik er veel meer last van heb als de was met meer wasmiddel is gewassen.

Met welk wasmiddel was je? Zeker geen wasverzachter gebruiken en je was gewoon met le Chat wassen. Ik denk dat je daar echt baat bij gaat hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:45

Ik heb last van seborroïsch eczeem, bij zit het op mijn hoofdhuid en in mijn gezicht maar ik merk ook dat mijn knieën, ellebogen en bovenkant handen zo nu en dan erg droog zijn.
Bij mij is het gerelateerd aan stress maar bij mij kan het ook een symptoom zijn van de werking van mijn schildklier. Dan is het een kwestie van bloedprikken en mijn medicatie weer beter afstellen.

Ik heb een poosje Ketoconazol shampoo gebruikt en dat werkte bij mij erg goed.
Echter dat moet ik halen via de huisarts. Dus nu gebruik ik alweer een tijdje shampoo van Zarqa en was ik mijn hoofd en haar 2x in de week met die zeep.
Ik merk ook dat de conditie van mijn haar beter is geworden door nog maar 2x te wassen.
Als ik ook maar 1x ga wassen met iets van andrelon dan is het gelijk mis.
Mijn lichaam ben ik ook minder gaan wassen met zeep en ik moet zeggen dat dit de conditie van mijn huid ook heeft verbeterd.
Al heb ik de laatste paar dagen wel weer last van droge huid en voel ik schilfers tussen mijn ogen en op mijn neus.
Echter denk ik dat ik dit verband houdt met mijn schildklier daar ik ook last heb van reumatisch klachten en dat duit bij er eigenlijk meteen op dat mijn medicatie aangepast moet worden.

Ik zweer trouwens bij de producten van Zarqa dandruff.

Anne.

Berichten: 5133
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 22:25

Hier vroeger veel atopsiche eczeem gehad, nu gelukkig eigenlijk nog alleen maar allergisch/contacteczeem door een allergie voor parfum als voornaamste reden. Het nare ervan is dat ik niet voor álle parfum allergisch ben, dus dat ik best mijn eigen middeltjes kan gebruiken, mits ik alles aan zeep e.d. goed afspoel. Wanneer ik hier minder strikt mee ben, kan het zomaar zijn dat ik binnen no-time mijn handen en gezicht onder de eczeem heb.
In de winter heb ik last van Dyshidrotisch eczeem op mijn vingers..

Alletwee vervelend, maar lang niet zo vervelend als sommige verhalen die ik hier lees. Ik gebruik voor kleine plekjes op mijn lichaam en handen gebruik ik triamcinolon-creme en in mijn gezicht alleen ProTopic-creme (en ook op de Dyshidrotische plekjes op mijn vingers).

xJustMe6

Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:48

Meld zich :wave:

Als kind eczeem gehad in elleboog en knie holtes. Daarna jaren lang niks.

En sinds vorig jaar eczeem aan mijn handen. Eerst droge rode plekken met schilfers. Daarna blaasjes eczeem en nu een combinatie van beide.

In de zomer gaat het eigenlijk best oke, nu het herfst word speelt het gelijk weer op.

Heb hormoonzalf en een creme om het goed vet te houden maar het wondermiddel nog niet gevonden.

Ben er wel al achter dat ik beter van tomaten, aardappels, sinaasappels, kiwi en citroen af kan blijven. Als ik dat in mijn handen neem is het meteen goed raak :=

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:21

AmyLyklama schreef:
Mijn eczeem verspreid zich nu ook heel erg. Ook bij mijn nek en op mn benen. Ik hoop dat dit weer weggaat... Ik weet alleen niet waardoor dit komt.
Wat ik ook merk is dat ik er veel meer last van heb als de was met meer wasmiddel is gewassen.



Tipje, was je kleren met azijn :j

Doe ik ook en nergens meer last van...

Plekken waar ik last van heb is knieholte en armen. Heb van alles geprobeerd maar hormoonzalf, hoe slecht het misschien ook is, werkt het beste zonder die zalf krab ik mij zelf helemaal open.
2x smeren en het verdwijnt als sneeuw voor de zon. Pigment verdwijnt er wel van maar moet zeggen het is van de zomer weer gekleurd zoals de rest van mijn huid.

Stres en de weersomstandigheden zijn bij mij de boosdoener.

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 11:28

gribaldi schreef:
AmyLyklama schreef:
Mijn eczeem verspreid zich nu ook heel erg. Ook bij mijn nek en op mn benen. Ik hoop dat dit weer weggaat... Ik weet alleen niet waardoor dit komt.
Wat ik ook merk is dat ik er veel meer last van heb als de was met meer wasmiddel is gewassen.



Tipje, was je kleren met azijn :j

Doe ik ook en nergens meer last van...

Plekken waar ik last van heb is knieholte en armen. Heb van alles geprobeerd maar hormoonzalf, hoe slecht het misschien ook is, werkt het beste zonder die zalf krab ik mij zelf helemaal open.
2x smeren en het verdwijnt als sneeuw voor de zon. Pigment verdwijnt er wel van maar moet zeggen het is van de zomer weer gekleurd zoals de rest van mijn huid.

Stres en de weersomstandigheden zijn bij mij de boosdoener.


Mijn gezicht word dus niet meer bruin door de hormoonzalf.. flink vervelend

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:52

Dat is wel heel vervelend ja. Ervaringen in het gezicht heb ik helaas (gelukkig) niet.
Vette zalfjes heb ik ook gehad maar daar verdween het niet mee en werd de jeuk alleen maar erger.

Welke hormoonzalf heb je gebruikt? Ik had er een die bleef witte vlekken geven en deze trekt na 1 a 2 weken helemaal bij :)

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:29

Ik meld me ook! Kijken of ik hier nog handige tips uit kan halen!

Als kind zat ik helemaal onder: gezicht, hoofdhuid, knieholtes, ellebogen, achter de oren en ga zo maar door...
Tijdens de pubertijd minderde het, en had ik enkel af en toe nog last in mijn mondhoeken en tussen mijn vingers. Echter heb ik sinds een aantal jaar nu met periodes heel erg last op mijn polsen, in mijn handpalmen en in mijn nek. Van hormonzalven was is tijdens mijn pubertijd al afgestapt, maar toen het tijdens de zomer, een periode waarin in ik normaal gesproken juist weinig tot geen last heb, echt heel heftig werd (onstekingen etc.) toch maar weer begonnen. Heb nu twee verschillende cremes, een hele lichte voor in het gezicht en een sterkere voor mn polsen. Mijn polsen lagen helemaal open, maar na 2 weken was het weg. Nu smeer ik enkel wanneer het weer opspeelt.

Verder drink/eet ik zo min mogelijk zuivel producten, gebruik is parfumvrije douche- en was-producten en probeer ik goed te plannen, omdat stress bij mij een driver is. Verder ben ik allergisch voor huisstofmijt, voorraadmijt (hooi&stro), kobalt (noten/bonen en... chocolade :'() en nikkel.

Brainless

Berichten: 29786
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:36

luuntje schreef:
Sinds een paar weken heb ik behalve eczeem op gezicht, in knieholtes, ellebogen, handen en op hoofd eczeem op mijn linkervoetzool.
En het jeukt verschrikkelijk.
Huisarts zegt dat het drishydrotisch eczeem is en ik met Elocon zalf moet blijven smeren 2x per dag.

Zeep gebruik ik nooit. Douche elke dag maar max 5 minuten.
Veel in de zon met eczeemplekken om het te laten drogen.

Dat kenmerkt zich juist dat het alleen op handen (en soms voeten) voor komt en niet op andere delen van het lichaam.
Mss kun je een verwijzing naar de dermatoloog krijgen.

Mijn man bleek psoriasis te hebben ipv "gewoon" eczeem en wordt nu eindelijk goed behandeld.
En ook in de gaten gehouden omdat veel psoriasispatiënten een bepaald soort reuma krijgen.

Mirashiba

Berichten: 416
Geregistreerd: 26-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:45

Ik heb alleen de OP gelezen, maar ik gebruik Triamcinolon creme!
Werkt echt goed tegen eczeem wat ik al heel mn leven steeds in de zomer krijg, heb t op recept van de dokter gekregen.

Yttel

Berichten: 184
Geregistreerd: 05-08-08
Woonplaats: Ter Apel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:46

Meld zich ook!

Op m'n 28ste na een stressperiode blaajes/contactexceem op m'n handen en voeten gekregen. Veel verschillende hormoonzalven geprobeerd en leek er erger door te worden. Uiteindelijk naar de drogist gegaan om een ontgiftingskuur op te halen. Zij raden mij dit toen af en en vroegen mij om Louise Widmer Remederm Zilver Crème Repair te proberen. Mocht ik na twee week geen verschil merken, dan kreeg ik mijn geld terug.

Een combinatie van minder suikers eten en de crème van Louise Widmer heeft mij volledig verlost van de eczeem op mijn handen. Het eczeem op mijn voeten is er nog wel, maar niet meer zo extreem als dat het was.

Uiteraard heeft minder stressen ook iets geholpen.... O:)

Brainless

Berichten: 29786
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:47

Mirashiba schreef:
Ik heb alleen de OP gelezen, maar ik gebruik Triamcinolon creme!
Werkt echt goed tegen eczeem wat ik al heel mn leven steeds in de zomer krijg, heb t op recept van de dokter gekregen.

Is een hormoonzalf welke TS ook al heeft geprobeerd.

Taucha

Berichten: 1203
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:51

Ik dacht dat ik nergens allergisch voor was....
Heb een heel klein beetje eczeem onder mijn oog, maar dat is echt te verwaarlozen zolang ik er niet aan krab.

Nu heb ik vanwege hele andere redenen even alle brood, tarwe, tarweproducten en zoveel mogelijk suiker uit mijn eten verbannen (nee ook geen glutenallergie) en zowaar, eczeem weg!?

Wellicht eens het proberen waard om deel voor deel je eetpatroon eens aan te passen en te zien of dit invloed heeft op je eczeem. het hoeft natuurlijk niet, maar als je erachter kan komen of iets in je eten dit veroorzaakt, erger maakt of voorkomt, dan is het natuurlijk het proberen waard. Duurt alleen enorm lang voor je alles uitgeprobeerd hebt. Want het beste is om dit onderdeel voor onderdeel aan te pakken en dat steeds een paar weken lang.

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:06

hier voor uitbraken koelzalf zonder rozenolie en de elocon vet hormoonzalf. Maar kunnen het tot nu toe voor blijven doordat we met paardenmelklotion zijn gaan smeren. Dat werkt hier fantastisch tot dusver

Myrsky

Berichten: 4123
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Het leed dat eczeem heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:51

Ik kom me (helaas) ook melden. Ik heb al mijn hele leeftijd een zeer gevoelige huid gehad en kon als kind weinig hebben zonder daar meteen last van te krijgen. Ik heb al een paar jaar een alcoholvrije zeep die ik kan gebruiken, andere soorten zeep slaat het me meteen op mijn huid.
Toen ik jonger was kon ik ook echt niet tegen kleurstoffen, gelukkig ben ik daar grotendeels overheen gegroeid. Dat heeft wel plaatsgemaakt voor een pollenallergie die me op mijn keel en armholtes slaat.
Ik heb koelzalf zonder rozenolie en een hormoonzalf waarvan ik de naam zo snel niet weet. De koelzalf is echt als vettende crème bedoeld omdat mijn gezicht/keel ook altijd heel erg droog is en al die vettende zalf zoals nivea/dove parfum en alcohol bevatten.
Nu ik allergietabletten heb en de hormoonzalf smeer zodra het ook maar iets opkomt, is het best redelijk onder controle te houden. Wat wel scheelt is dat het berkenseizoen en het pollenseizoen grotendeels zijn afgelopen, want voor allebei blijk ik dus allergisch te zijn (nou ja, allebei... alles wat ook maar in de buurt van gras/pollen/onkruiden etc. komt).

BigOne
Berichten: 38542
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:59

Wat ik hier mis, hebben jullie wel eens een eliminatie dieet geprobeerd?? Dus voor een langere periode proberen geen koemelkeiwit eten en drinken. Het is even puzzelen maar zo was ik er vroeger al heel snel achter dat onze zoon dit had, overgegaan op speciale voeding en daarnaast efamol gegeven, de oliecapsules. Kiezelzuur was het toverwoord en na twee jaar kon hij alles eten en drinken. Ook hij had het vooral in de nek, gezicht, elleboogholtes en knieholtes.

Efamol huid is nog steeds te koop, niet zo duur en ondersteund de huid van binnen uit.