Kinkhoest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Kinkhoest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 21:54

Hoi!

Een vraagje, ik hoop dat het hier op de goede plek staat.

2 weken geleden ongeveer was ik verkouden en had ik erg last van mijn keel. Mijn broertje had het ook. Bij mij is alles weer over , alleen heel af en toe nog wat last van mijn keel maar verder geen koorts of hoesten oid. Wel moe maar dat komt omdat school weer begonnen is met lange dagen.

Nu bleef het bij mijn broertje aanhouden heeft nu kinkhoest. Overgeven etc en veel hoesten, verkouden.

Heb ik grote kans dat ik dit heb? Het is wel bijna helemaal weggetrokken en heb niet echt last gehad van hoesten. Ben ook ingeënt maar dat was mijn broertje ook.

Iemand hier verstand van? :D

Anoniem

Re: Kinkhoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:00

Ik heb kinkhoest gehad en geloof me: als je dat hebt, dan merk je het wel! Je hoest dan echt tot je geen lucht meer krijgt. :D

Ik ben ook gevaccineerd. Maar vaccinaties helpen helaas niet altijd en ook niet voor eeuwig. Misschien heeft het vaccin jou wel beschermd, maar je broertje niet.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 22:09

Lijkt me inderdaad geen pretje!

Alleen het kan wel zijn dat ik het over een paar weken pas krijg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:22

Ik heb het twee jaar geleden van mijn schoonvader gekregen en je blijft echt hoesten tot je longen branden en je bijna moet overgeven.

Wat de incubatietijd precies is weet ik niet maar ik had het vrij vlot overgenomen.

Sommige mensen zijn minder gevoelig voor de vaccins. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:27

amado7 schreef:
Lijkt me inderdaad geen pretje!

Alleen het kan wel zijn dat ik het over een paar weken pas krijg?

RIVM:
"De tijd tussen besmetting en de eerste verschijnselen is meestal 7-10 dagen en nooit langer dan 21 dagen."

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/K/Kinkhoest

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 13:38

Oke thanks voor de info :) had het idee dat het heerst maar hoor verder weinig over mensen die het hebben.