. Zojuist ben ik gered door de buschauffeur van de Connexxion omdat ik 1 verdwaald was met hardlopen en 2 volledig stuk zat, op 10 km van mijn huis. Ik zou er om kunnen lachen (doe ik stiekem ook wel), maar ik heb wel een probleem.Al maanden train ik voor de Dam tot Damloop. En al maanden ga ik onwijs lekker. Ik ben snel, mijn radius vergroot langzaam en ik zag het helemaal zitten om mijn doel, de 1uur 30 te halen. Tot 4 weken geleden. Ik word met de week langzamer en ik kom steeds minder ver. Met vandaag als absoluut dieptepunt, 13 km met een gemiddelde van 9 km per uur en volledig stuk.
Iemand nog een goed idee hoe ik mijn lijf zo ver ga krijgen dat het volgende week 16km mee wil werken? Oftewel, 16km uitlopen en dan het liefst in een tempo van 10,5 km per uur (let wel, tot 4 weken geleden lukte het in 11)
. En dan te bedenken dat ik daarna door wilde voor de halve marathon.
Gewoon gaan genieten zondag! 
3 jaar terug liep ik ook fanatiek hard. Weliswaar peanuts vergeleken met jou hoor, 3x per week zo'n 4 km. Maar plotseling merkte ik ook dat het allemaal zoveel moeizamer ging. En de oorzaak kwam ik pas na enkele weken achter, want ik was toen gewoon hardstikke zwanger.