pijn door stress of toch wat anders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mariekeoo

pijn door stress of toch wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 08:14

Hallo,

Mijn lichaam is laatste weken een beetje van slag heb ik het idee haha.
ik zal even de aanleiding van mijn vraag vertelllen:

Ik heb Donderdag avond een dansauditie gedaan. met een armbeweging omhoog had ik het idee dat ik een spiertje achter mijn rechterschouderblad verrekte. Ik kreeg op dat moment een hevige stekende pijn. En dat is sinds die tijd niet meer weg getrokken. Pijn is niet de gehele tijd even hevig, en echt stekend. Sinds gister heb ik steeds ontzettende steken door mijn rechterborst. Een pijn die ik niet kan vinden als je bv. aan mijn borst voelt maar echt stekend.
Ik slaap al paar dagen slecht omdat als ik lig ik niet kan draaien of rechtop kan komen zitten. Want dat doet zo ontzettend zeer.
Ik wilde mezelf testen of het ook bij ademhalen pijn doet. alleen wanneer ik diep ademhaal is het gevoelig.
Ben wel wat verkouden, maar hoest niet.

Ik dacht zelf dat deze pijn wel eens door stress kon komen. Maar na mijn ervaring was deze pijn dan naar een nachtje wel weg getrokken. Nu is het er al 4 dagen. En indien ik morgen stage heb.

_Ekenna

Re: pijn door stress of toch wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 08:34

Ik heb enkele weken terug ook enorme steken gehad in m'n schouder. Bij mij blijkt het overbelasting te zijn. Kon niet zelfstandig uit bed komen, en zelfs niet zelfstandig van de bank als ik onderuit was gaan zitten. Dit heeft bij mij een paar dagen geduurd en daarna is de pijn iets afgezwakt (niet weg, moet naar fysio). Mijn ervaring is dat dit dus echt een paar dagen kan duren.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 08:36

Oke! Ik ben een beetje exta allert op een longenbolie vanwege een afwijkende stollingsfactor

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 08:45

Als je het niet vertrouwd maak je toch even een afspraak met de dokter? :j

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 08:46

paracetamol geprobeerd?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 08:47

Gillbo schreef:
paracetamol geprobeerd?
jup! Om de 6 uur. Bied geen functie

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 08:50

Maandag de dokter even bellen?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 09:58

mariekeoo schreef:
Oke! Ik ben een beetje exta allert op een longenbolie vanwege een afwijkende stollingsfactor

Ben je wat benauwd?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 11:01

Quir schreef:
mariekeoo schreef:

Ben je wat benauwd?
heb niet echt dat idee

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 11:04

mariekeoo schreef:

Bij twijfel, gewoon even bloedprikken, kunnen ze zo zien of je stollingswaarden ok zijn.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 15:45

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 19:54

Heb je dit. Of denk je dat je dit hebt?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 19:57

Kan inderdaad stress zijn die op je spieren slaat. Stress kan heel fysiek worden. Maar het klinkt ook iets dat het met je ribben te maken kan hebben. Of juist met je ruggenwervels. Wellicht is er een zenuw knel komen te zitten waar je op die plek pijn hebt (je rechter schouderblad) maar ook naar het gebied waar die zenuw naartoe gaat (ongeveer ter hoogte van je borst).
Dit zijn vaak hele vervelende stekende pijnen die ineens weer weg kunnen zijn maar ook ineens weer terug kunnen komen.

Raar. als dit nog lang aanhoudt, of je wilt echt pijnstillers gaan slikken (als je dat niet al doet) zou ik even een checkup doen bij de HA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:03

Het zou stress kunnen zijn, ik kan echt op de domste manieren een spiertje verrekken waar ik lang last van blijf houden. En ja stress en depressie is keihard present hier.
Overbelasting kan dus stressgerelateerd zijn. Misschien toch even voor de zekerheid langs de ha.

Hoe kom je aan de stress? Is t chronisch(dus als je eigenlijk al een langere tijd bijna constant stress ervaart)?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 20:24

ik ervaar totaal geen stress. dus ik dacht echt zoiets van huh! Maar het gebeurde tijdens dansen. het was erg acuut maar word steeds erger. ik slik constant paracetamol maar dit bied totaal geen functie.

Ik denk dat ik morgen maar naar de dokter ga, Ookal wil ik niet...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:52

Ik heb een slijmbeursontsteking in mijn schouder. Komt door overbelasting. Ook fikse pijn die niet met pcm te bestrijden was. Ben bij een osteopaat geweest (nog steeds) en het gaat al veel beter.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 17:07

uiteindelijk nog niet de dokter gebeld. wilde het eerst nog even afwachten! pijn is nog steeds aanwezig. Wanneer ik wat rustiger aan doe ik het grotendeels weg. bij inspanning is het er meteen weer.

die pijn op rechterborst is nog steeds aanwezig. af en toe gaat er een helse steek doorheen. nu ook drukpijn aan de onderkant van mijn ribben waarbij ik soms een bonkend gevoel heb.

pijn in de rug is grotendeels afgenomen. kan mijn rechterarm grotendeels weer gebruiken.

Ik snap echt niet wat het kan zijn