Nou gisteren ben ik voor een permanent gegaan, tot mijn grote spijt....
Vroeger had ik van mij zelf krullen, nu helaas stijl en sluik haar. Gezien ik dit zat was heb ik besloten om mijn haar te laten permanenten. De structuur van mijn haar was al droog, maar volgens de kapper kon dit wel met een speciale vloeistof.. Prima, dan gaan we ervoor!
Toen het klaar was schrok zowel de kapper als ik van de kwaliteit van mijn haar. Het is gigantisch droog, ik kan er niets meer mee.
Permanentje niet hoeven betalen en gratis spul mee gekregen. Helaas werkt dit ook allemaal niet.
Net naar de winkels gegaan en Andrelon care & repair shampoo en masker gekocht. Lig nu half te janken in bed met dit masker al een kwartier in mijn haar.
Klein stukje van je haar insmeren met kokosolie, kijken of het daarvan beter wordt. Zou gewoon 1 streng doen. Heb t ooit in m'n hele haar gesmeerd en heeft 2 weken geduurd voordat het niet meer vet was.
Kapot haar is niet te repareren. Er bestaan geen magische shampoo's helaas. Je kunt eventueel met de juiste styling producten er waarschijnlijk nog wel wat van maken, zodat het niet teveel opvalt. Een goede kapper kan jou daarvoor het beste advies geven. Want vanaf internet is het natuurlijk niet te zien, hoe erg het is.
Rustig wachten tot je weer gezond haar hebt laten groeien. En op tijd laten knippen, zodat het gezonde nieuwe haar niet zal splijten vanaf de onderste (beschadigde) punten.
En hoe vervelend het nu ook is, het is "maar haar". Het groeit vanzelf weer mooi terug. Al duurt dat wel even.
Ik heb een aantal jaar geleden ook eens bij een bekende kappers keten mijn haar laten blonderen vanaf donkerblond naar middenblond. Ik had wat jaren eerder dat zelf al eens geprobeerd, na een uitbundige dag waardoor ik bodypaint in m'n haar had gekregen. Mijn haar was daardoor blauw geworden en werd met wassen niet meer normaal. Dus zelf uiteindelijk geblondeerd, maar het werd me wat te blond.
Dus... Nu naar de professional dacht ik. Na een aantal minuten begon m'n hoofdhuid te jeuken. Dit gelijk aangegeven bij de kapper. Daarna begon het te branden...
Heel m'n hoofdhuid verbrand en mijn haar was spierwit geworden! Daar heb ik nog weken last van gehad, met die hoofdhuid. En natuurlijk nog maanden met een bos spierwit haar gezeten. Dat ik niet meer kon/wilde verven omdat het compleet beschadigd was.
Na een aantal weken daarna toch besloten om het een stuk af te knippen, want dan had ik 't snelste weer gezond, nieuw haar.
Nu ik er op terug kijk, kan ik er weer om lachen. Toen niet... Maar 't is maar haar... het is niet 't eind van de wereld
Je kan andrelon verzorgende creme eens gebruiken bij mij helpt het heel goed.
Kiss2002
Geplaatst: 10-09-16 16:59
Ik heb dit helaas ook gehad. Mijn haar was helemaal dood. Ik heb het laten groeien en vervolgens steeds een flink stuk van mijn haar laten knippen. Ik doe het nooit meer!!
Een echt goede kapper bellen is denk ik de enige mogelijkheid om het te redden.
Horsy83
Geplaatst: 10-09-16 17:10
Permanent vloeistof is helaas grote troep. Dat moet helemaal uitgroeien. Ik heb zelf zeer droog haar. Niet te vaak wassen eigenlijk zo min mogelijk alles wat je er uit wast moet je weer hydrateren. Frizz ease is fijn spul de schampoo conditioner en olie. Ik gebruik het allemaal. Ik haal het in Duitsland omdat het daar de helft kost. Ken ook een Duits merk maar ik weet niet waar je woont want dat is helemaal geweldig spul en dat kost maar de helft.
Maar niets aan je haar doen nu niet föhnen heet stylen of wat dan ook! Met rust laten en goed hydrateren. Daar los je het niet mee op, maar dan kun je het wel toonbaar maken tot dat het uitgegroeid is.
Horsy83
Geplaatst: 10-09-16 17:12
R12312 schreef:
Een echt goede kapper bellen is denk ik de enige mogelijkheid om het te redden.
Niet doen! Dit kun je niet redden alleen maar erger maken vanaf blijven en uit laten groeien.
Linnie050
Geplaatst: 10-09-16 17:18
Andrelon is geen goed merk hoor.
Shampoo, container en haarmasker van de kapper heb je nodig.
Doe 2 a 3x in de week het haarmasker in. En laat het bv ook eens een nat in je haar zitten. Het kan even duren. Succes!
Ik ga altijd van donker naar blond weer enz zomer-herfst en winter. Goede verzorging is dan ook echt nodig.
Je zou eens kunnen kijken naar John Frieda o.i.d. Zelf heb ik ook krullen en redelijk droog haar. Ik gebruik shampoo en creme spoeling van John Frieda. Verder wel producten van Andrélon. Ik doe altijd het 1 minuut masker Oil en Care in mijn haar, dit laat ik er dan ook in zitten zonder eruit te spoelen.
Ik heb een shampoo met een olie er in van Schwarzkopf. Was bij de Etos in de aanbieding voor 1 euro. Heerlijk spul en het haar wordt er wat vetter van. Ik denk dat dat wel wat voor jou kan zijn. Het hoeft dus niet duur te zijn.
Laat je adviseren bij een goede kapper. Hier door het verven het haar compleet naar de galemiezen gewerkt. Kreeg een keratine shampoo en conditioner wat in elk geval verbetering heeft gebracht!
Ik heb mijn haar een tijd geleden laten ontkleuren bij de kapper. Na deze ontkleuring hoorde ik mijn haar continu kraken wanneer ik mijn hoofd op mijn kussen draaide tijdens het slapen. Het was stro. Ik heb het eruit laten knippen. Nu heb ik weer gezond haar en ben er zuinig op.
Iemand omgeving Almelo, die voor uitzondering mijn haar op zondag wil knippen?
Supervixen
Geplaatst: 10-09-16 21:52
Kiss2002 schreef:
Ik heb dit helaas ook gehad. Mijn haar was helemaal dood. Ik heb het laten groeien en vervolgens steeds een flink stuk van mijn haar laten knippen. Ik doe het nooit meer!!
Heeel goed bij houden en optijd knippen. Misschien kan je eens naar kerastase lijken. Naar de resistances lijn Therapiste. Dat is speciaal voor zeer beschadigd haar. Hersteld het haar en verzorgd. Ik heb er zelf hele fijne ervaringen mee. Kijk ook eens naar een fusio dose, een salon behandeling die je haar een boost geeft en en een intensieve verzorging geeft.
Maar goed, ik ben helemaal gek van kerastase, dus dat kan ik je aanraden haha