Ervaringen Tramadol.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Ervaringen Tramadol.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 20:02

Hallo,

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die wel eens tramadol hebben gebruikt of nu nog gebruiken.
Ben sinds vanmorgen eigenaar van een aantal tabletten tramadol en heb het eerlijk gezegd nog nooit gebruikt..

Volgens mijn vader kan ik bij 1 x per dag van zo'n capsule best autorijden,
terwijl ik overal tegen kom dat ik het beste komende 2 weken geen auto mag besturen wegens de bijwerkingen.

(Heb namelijk nog nooit Tramadol gehad/gebruikt.)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:05

Ik slik het al een hele tijd, maar enkel als ik het nodig heb. Je moet even goed in de bijsluiter kijken, volgens mij mag je er 2 weken niet mee rijden daarna enkel als je geen last hebt van de bijwerkingen.

Persoonlijk heb ik er totaal geen last van toen ik er "aan gewend" was. Alleen de eerste tablet zag ik roze olifantjes, daarna werd dat minder en nu voel ik er niks meer van.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:08

Ik werd goed ziek van tramadol, zag echt roze olifantjes op de muur en alles draaide om me heen dus werd ook kotsmisselijk.
Ik had het gekregen vanwege heftige kiespijn, maar voortaan maar wat sneller de ta ipv die rotzooi te slikken.

Mijn moeder kan er heel goed tegen, geen last van "bijwerkingen" maar het doet bij haar ook niet veel.
Zij kreeg het vanwege niet te opereren hernia-achtige klachten.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:09

Ik heb/gebruik tramadol nu al 5 jaar :j het is de enige pijnstiller die de scherpe kantjes eraf haalt. In het begin elke dag nu alleen op slechte dagen. Persoonlijk heb ik zelf nooit last gehad van de bijwerkingen.

Echter weet ik van veel mensen dat ze wel last hebben. Bij mijn kennis zijn ze ingeslagen als een bom en die ging compleet knockout :). Ik zou er voor kiezen om niet auto te rijden en vooral de bijsluiter goed lezen, wat warboel al aan geeft.

Hoeveel gram heb je gekregen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:09

In het begin zou ik zéker geen auto gaan rijden.
Het werkt als een kei tegen de pijn maar ik was echt zo stoned als een garnaal... Zo kwam ik er écht niet uit hoe laat het was, hoe laat de trein zou komen en hoeveel tijd ik dan nog had :')

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:10

Ik ben heel ziek geweest van de tramadol kon niet eens meer lopen. Voor mij was dat eens en nooit meer. En autorijden zou ik er zeker niet mee doen :n

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:11

In de bijsluiter staat niet autorijden als je last hebt van de bijwerkingen.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:13

behoorlijk verslavend ook. het is een paardenmiddel, maar moet ook als zodanig ingezet worden. Ik vind het niks.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:13

http://www.rijveiligmetmedicijnen.nl/me ... l/tramadol

Eerste 2 weken mag je er niet mee rijden. Lijkt mij ook niet verstandig, want je reactievermogen is vaak toch beperker, waardoor je minder goed kan anticiperen. Die 2 weken worden niets voor niets opgenomen in de bijsluiter.
Voor mijzelf zou ik er nooit met medicatie willen rijden waar een verbod op zit, omdat ik het niet op mijn geweten zou willen hebben,dat ik iemand onder invloed zou aanrijden..

Toen ik ze gebruikte was ik echt een stonede garnaal en kon ik vooral slapen.

Edit

Luister naar wat het verstandigst is en niet naar wat mensen in je omgeving zeggen. Beter even niet autorijden,dan de rest van je leven spijt hebben, dat je toch onder invloed bent gaan rijden en je een ongeluk veroorzaakt hebt. Een ongeluk zit nou eenmaal in een klein hoekje...
Laatst bijgewerkt door rocky_1995 op 09-09-16 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Re: Ervaringen Tramadol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:17

Vreselijk spul. Nog nooit in mijn leven zo broerd geweest, was compleet van de wereld en kon alleen nog maar overgeven. Nooit weer.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:18

ik vind het een fijne pijnstiller, reageer er beter op dan op oxycodon... Maar ik wordt er echt heel suf van... durf echt niet achter de stuur ermee te zitten.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 20:20

Dat word denk ik bang als ik ergens heen moet/wil gebracht worden... :=
En ben bang dat m'n vader dat niet zo ziet zitten.

Werd mij wel verteld dat ik van het eerste tablet best duizelig en misselijk zou kunnen worden.
En ben van plan om de eerste voor het slapen gaan in te nemen.

Ben benieuwd of het werk tegen de pijn, heb van de week diclofenac gehad en zelfs dat hielp niet.
Heb van de week 2 diclo's gehad en 3 paracetamols en het hielp niet. :=

Ik heb tramadol gekregen wegens mijn knie blessure, ben een halfjaar geleden getackeld door een paard van mijn werk.
Ben toen op een betonnevloer terecht gekomen, en heb er 3 maanden mee rond gelopen met het idee het gaat wel over...

Maar de pijn was toen niet te harden meer, HA gezien en vanaf dat moment ook de Fysio.
Het ging ging goed bij de Fysio, tot in enen pijnlijke druk in de knie kreeg.
Uiteindelijk besloten om mij door te verwijzen naar een Orthopedie centrum, en daar een MRI scan te maken kwam eigenlijk niet echt veel uit...

Ja, dat ik met veel fietsen en fysio en dat het moest slijten wel over ging, maar zit nu met dezelfde pijn in de knie wat ik in het begin ook had,
en heb ook weer een doorverwijzing naar de Orthopedie Centrum en mag Woensdag weer langs komen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:21

Ik houd van tramadol! Wat een geweldige pijnstiller! Ik heb behalve sufheid totaal geen bijwerkingen. Vanaf de eerste tablet al niet. Kan het rustig op een nuchtere maag nemen, 0 problemen. Ik kan dus niet rijden als ik het slik, maar ik gebruik het in princioe alleen voor de nacht. Overdag is het niet verantwoord met mijn baby erbij, want mijn reactievermogen is stuk lager.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-09-16 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:21

Ik vind Tramadol ideaal. Haalt niet de hele pijn weg, maar als het heftig is haalt het zeker de scherpe randen eraf. Ik slik het ook incidenteel en kan er dan beter geen auto mee rijden. Ik ben echt traag in mijn reactie. Als ik het slik voor het slapen gaan wordt ik na een paar uur gedesoriënteerd wakker en ben dan heel raar in mijn hoofd, dat is wel heel akelig. Ik slik het dus het liefste overdag en wanneer ik niet met de auto weg moet.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:22

Ik had hem ook voor de nacht, dat werd een vreselijke nacht mijn man was bijna zover dat hij de huisarstenpost ging bellen. Voor de pijn hielp het bij niks, behalve dat ik ontspannen kon...

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:24

Ik heb het geslikt bij een 3-dubbele beenbreuk, mocht het overdag en 's avonds slikken, maar heb er na gebruik voor gekozen om het alleen voor de nacht te slikken, mijn hemel wat een paardenmiddel. Ik werd er echt vaag van, en autorijden vind ik dus ook echt uit den boze.
Let maar op wanneer je het gaat slikken, het is echt geen paracetamolletje..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:25

Ik heb er denk ik 4 of 5 weken niet mee gereden, daarna durfde ik het wel weer aan omdat ik er niks van merk. Word er echt totaal niet suf van. Maar dat is dus echt zo persoonlijk, dat zie je hier ook in het topic. De één merkt er niks van, de ander gaat compleet knock-out := raar spul ook!

KarmaChansy

zo zie je maar wat een verschillende inwerking tramadol heeft!

@ts het blijft gewoon proberen. Maar nogmaals ik zou niet zelf rijden, ook vanwege verzekering! Zij kunnen aangeven je kiest ervoor, eigen schuld dikke bult

Gianti

ik zou hem echt niet overdag willen nemen ook... doe ik nog steeds niet, functioneer dan zo weinig (traag suf etc), kan dan net zo goed in bed blijven liggen :')

eilleen333

Ookal denk je geen last te hebben van de bijwerkingen, dan nog is het niet verstandig om dan te gaan rijden.
Mensen denken na drie biertjes ook nog dat ze prima auto kunnen rijden, maar onderzoeken zeggen anders...
Volgens mij mag het ook niet en ben je goed de sjaak als je brokken maakt met tramadol in je mik.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:26

Siggislief schreef:
Hallo,

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die wel eens tramadol hebben gebruikt of nu nog gebruiken.
Ben sinds vanmorgen eigenaar van een aantal tabletten tramadol en heb het eerlijk gezegd nog nooit gebruikt..

Volgens mijn vader kan ik bij 1 x per dag van zo'n capsule best autorijden,
terwijl ik overal tegen kom dat ik het beste komende 2 weken geen auto mag besturen wegens de bijwerkingen.

(Heb namelijk nog nooit Tramadol gehad/gebruikt.)

Als je er goed van kan slapen, 's avonds op de rand van je bed innemen met een groot glas water. Dan kan je hoogst waarschijnlijk 10 uur later wel achter het stuur kruipen, mits je helder en gecoördineerd je bed weer uit komt.

Ik ging er flink van zwalken, misselijk (van 5 meter lopen al) en aansturing lijf was vertraagd. Niet verantwoord om veilig de trap op te lopen laat staan iets buiten de deur. Voor de pijn werkte het inderdaad, maar de bijwerkingen gaven meer beperkingen dan de klachten. Nu zaldiar en dat gaat wel goed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:27

Gianti schreef:
ik zou hem echt niet overdag willen nemen ook... doe ik nog steeds niet, functioneer dan zo weinig (traag suf etc), kan dan net zo goed in bed blijven liggen :')

als ik het midden in de nacht moet nemen is het ook leuk wakker worden, zit ik aan het ontbijt te staren naar mijn brood en geen idee hoe eten ook alweer werkt haha

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:28

Heb ze na mijn knie OK gehad, na 1 tabletje lag ik heerlijk een uurtje te slapen en kon ook echt mijn ogen niet open houden dan :+ . Moet wel zeggen dat ik nooit pijnstillers slik, ook amper paracetamol dus bij mij werkte het goed. Heb na knie OK + en daarbij door m'n rug gegaan Oxycotin + Oxycodon gehad, daar werd ik haast nog minder suf van dan van de tramadol.
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 09-09-16 20:32, in het totaal 2 keer bewerkt

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:28

Siggislief schreef:
Dat word denk ik bang als ik ergens heen moet/wil gebracht worden... :=
En ben bang dat m'n vader dat niet zo ziet zitten.

Werd mij wel verteld dat ik van het eerste tablet best duizelig en misselijk zou kunnen worden.
En ben van plan om de eerste voor het slapen gaan in te nemen.

Ben benieuwd of het werk tegen de pijn, heb van de week diclofenac gehad en zelfs dat hielp niet.
Heb van de week 2 diclo's gehad en 3 paracetamols en het hielp niet. :=

Ik heb tramadol gekregen wegens mijn knie blessure, ben een halfjaar geleden getackeld door een paard van mijn werk.
Ben toen op een betonnevloer terecht gekomen, en heb er 3 maanden mee rond gelopen met het idee het gaat wel over...

Maar de pijn was toen niet te harden meer, HA gezien en vanaf dat moment ook de Fysio.
Het ging ging goed bij de Fysio, tot in enen pijnlijke druk in de knie kreeg.
Uiteindelijk besloten om mij door te verwijzen naar een Orthopedie centrum, en daar een MRI scan te maken kwam eigenlijk niet echt veel uit...

Ja, dat ik met veel fietsen en fysio en dat het moest slijten wel over ging, maar zit nu met dezelfde pijn in de knie wat ik in het begin ook had,
en heb ook weer een doorverwijzing naar de Orthopedie Centrum en mag Woensdag weer langs komen.

Pff rot zeg die pijn! Ik begrijp, dat het lastig is voor je omgeving om je te moeten brengen. Ik zit in het zelfde schuitje, omdat ik door medicatie, pijn/gezondheidstoestand ook niet kan/mag rijden en kreeg in het begin dezelfde reactie..
Ik ben er heel stellig in gebleven en rijd dan ook absoluut niet. Het is misschien lastig (gelukkig maar 2 weken voor jou ;) ), maar liever dat dan een ongeluk veroorzaken.

Net als het maximale alcohol promillage zijn er medicijnen waar je niet mee mag rijden, omdat het dezelfde invloed heeft op je reactie vermogen. Krijg je een ongeluk, dan heb je ook een fiks probleem...
Laatst bijgewerkt door rocky_1995 op 09-09-16 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:32

Kan ik me helemaal bij aansluiten. Rijd al 8 jaar niet meer. Eerst door de medicatie niet en nu omdat ik vrij traag reageer door een chronisch whiplash syndroom en ook door vermoeidheid door fibro. Heel lastig die afhankelijkheid.