Op zoek naar nieuwe deo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IndyPascalle

Op zoek naar nieuwe deo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 13:20

Al jaren heb ik dezelfde deo. De laatste tijd vind ik hem eigenlijk niet meer zo lekker ruiken. En ben ik eigenlijk op zoek naar een andere deo. Maar ik ben niet echt het type dat in de winkel 1 voor 1 alle flesjes gaat staan besnuffelen.
Nou vind ik de deo die mijn man gebruikt wel lekker ruiken, maar ja, dat is natuurlijk een mannengeurtje. Eigenlijk zoek ik een beetje die geur (beetje vanille-achtig), maar dan in vrouwenvariant.
Mijn man heeft de axe dark temptation.

Welke vrouwen deo komt in de buurt van die geur? Iemand enig idee?

hannatjuh

Re: Op zoek naar nieuwe deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:25

Axe anarchie(oid) is de vrouwelijke variant van Axe. Persoonlijk vind ik die erg lekker ruiken. Beetje een stoere vrouwenluchtje met die tonen van geur die Axe er altijd wel in heeft zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:26

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:39

Gewoon "poep aan hebben" en de deo van je mn gebruiken... Ik gebruik zelf ook vaak een mannendeo... Ruikt vaak veel lekkerder dan die zoete geurtjes die vrouwendeo's hebben :P

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:45

Ik zweer bij de Dove met blauwe, roze en witte dop. Geen overheersende geuren en geen natte oksels. Ook belangrijk, ik heb gauw last van zure lucht bij zoetere deo's als ik zweet. Dat heb ik bij deze 3 niet, bij nivea for man trouwens ook niet.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:51

Ik heb sinds ie uit is altijd die van niveau: de blauwe bus.
Laat geen witte rotzooi achter (wat andere niveau Deospray wel weer hebben kwam ik achter na 1x andere kopen met actie), ruikt heerlijk niet te overheersend of van die zoete deo waar ik geen fan van ben: en deze werkt super.
http://www.nl.nivea.be/-/media/NIVEA/ca ... white.ashx
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 09-09-16 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:53

Ik volg!

Heb nu de Fa Pink Passion (tip voor TS!) al een paar jaar, maar ruik 'm zelf niet meer. Nu al een tijdje op zoek naar een zelfde soort geur maar tot op heden nog niets lekkers tegen gekomen. Punt wat ik wel heel belangrijk vind is dat er geen talkpoeder in de deo mag zitten en geen aluminium chloorhydraat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:59

Banjer schreef:
Gewoon "poep aan hebben" en de deo van je mn gebruiken... Ik gebruik zelf ook vaak een mannendeo... Ruikt vaak veel lekkerder dan die zoete geurtjes die vrouwendeo's hebben :P

Inderdaad. Kan het jou nou weer schelen dat de marketing gericht is op mannen.. Als jij de geur lekker vindt is het prima toch? Ik gebruik ook regelmatig mannendeo omdat ik nogal overmatig zweet en mannendeo vaak net iets sterker is.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:10

Cabelona schreef:
Ik zweer bij de Dove met blauwe, roze en witte dop. Geen overheersende geuren en geen natte oksels. Ook belangrijk, ik heb gauw last van zure lucht bij zoetere deo's als ik zweet. Dat heb ik bij deze 3 niet, bij nivea for man trouwens ook niet.

deze gebruik ik ook en ben heel tevreden.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:15

Je kan inderdaad de vrouwelijke variant proberen van Axe. Ik heb geen idee of deze lekker ruikt.
Eigenlijk vind ik dat je prima dezelfde deodorant kan gebruiken als jouw man hoor :D. Doen waar je je goed bij voelt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:16

Ik wissel de dove met rose dop af voor de nivea deo roller. Vind beide erg fijn.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:17

Als je die Axe mannendeo lekker vind doe je die toch gewoon op? Kan prima. Schijnt zelfs dat mannen je dan aantrekkelijker vinden. :=

friesiszwart schreef:
Cabelona schreef:

deze gebruik ik ook en ben heel tevreden.

Ik ben ook fan van de Dove met de roze dop; de soft feel / 'warm powder scent'. laatst zei iemand tegen me, wat heb je lekker parfum.. Ik had dus geen parfum op :')
Vind het een fijne doe met een subtiel geurtje. En ook fijn het irriteert niet (heb nog wel eens dat mijn huid ergens niet tegen kan). Is alleen écht geen vanille geur.
Afbeelding

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:22

LZP > MWS

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:28

Misschien handig om te weten, deodorant doet niets anders dan het verbloemen van zweet geur. Wil je echt minder zweten moet je antitranspirant gebruiken. Verder is een roller beter dan een spuitbus, en is een spuitbus gemiddeld drie keer zo snel leeg als een roller. Allemaal feitjes die we hebben geleerd bij de drogistopleiding :)

Wat is persoonlijk heel goede deodorant/antitranspirant vind: odorex roller, zowel mannelijke als vrouwelijke geuren. Mocht je naar zweet ruiken, dat zijn de bacteriën die je ruikt. Desinfecteer de huid met 70% ethanol (verkrijgbaar bij de drogist) dan gaan de bacteriën dood. Neem daarna een douche en smeer Deo na het douchen, dan ben je verzekerd van een frisse geur :) ontsmetten niet té vaak doen anders krijg je irritatie :j

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:31

Ze zijn hierboven allebei al genoemd. Ik gebruik zelf de vrouwenvariant van Axe én Nivea met de roze dop. Deo's willen bij mij heel vaak gaan stinken wanneer ik zweet. Dan stink ik nog harder mét deo dan zonder. Bij zowel de Nivea als de vrouwelijke Axe is dat niet het geval. Ideaal dus wanneer ik ga repeteren met de band of drumles heb :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:45

Ik heb de Sanex Advanced (anti-transpirant). Ideaal en ik wil niets anders meer.
Sowieso vind ik rollers veel fijner en heb ik het idee dat die hun werk veel beter doen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:58

Van de Duitse DM de vanille deo-bodyspray. Alsof je een lekker luchtje op hebt! Ruiktniet naar deo en cheap.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:02

Eight schreef:
Misschien handig om te weten, deodorant doet niets anders dan het verbloemen van zweet geur. Wil je echt minder zweten moet je antitranspirant gebruiken. Verder is een roller beter dan een spuitbus, en is een spuitbus gemiddeld drie keer zo snel leeg als een roller. Allemaal feitjes die we hebben geleerd bij de drogistopleiding :)

Wat is persoonlijk heel goede deodorant/antitranspirant vind: odorex roller, zowel mannelijke als vrouwelijke geuren. Mocht je naar zweet ruiken, dat zijn de bacteriën die je ruikt. Desinfecteer de huid met 70% ethanol (verkrijgbaar bij de drogist) dan gaan de bacteriën dood. Neem daarna een douche en smeer Deo na het douchen, dan ben je verzekerd van een frisse geur :) ontsmetten niet té vaak doen anders krijg je irritatie :j

Interessant om te lezen. Wat vind jij van Deoleen? Een iets duurdere deodorant, zonder ''lekker geurtje'', maar ik vind het een fijne deodorant. Ze claimen de zweetgeur en het zweten zelf tegen te gaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 19:36

Gewoon lekker mannendeo gebruiken. Is altijd nog beter dan zweetgeur. :+

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:50

Even een nieuw leven in blazen aangezien er meer dan genoeg kennis is op Bokt:

Van het merk impulse was er vroeger een variant met vanille geur. Het merk bestaat gelukkig nog, maar alleen nog in duitsland verkrijgbaar. Dus ouders gevraagd om wat mee te brengen. Maar ze gaan niet alle bussen nasnuffelen op vanille achtige geur.....

Weet iemand misschien wat de huidige naam is van de impulse deodorant die het meest op vanille lijkt?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:54

Afbeelding

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:41

Ik gebruik Niveau. zit geen overdreven zoete geur aan, maar gewoon een frisse geur. Axe vind ik juist verschrikkelijk haha

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 08:21

Thanks Cayenne! Maar is dit een plaatje van internet of is het de vorm/versie die ze op dit moment daadwerkelijk in duitsland verkopen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 08:33

Deze verkopen ze momenteel echt in Duitsland :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:28

Bodysproei (zoals Impulse) = geen deodorant. Dat is vooral een geurtje maar doet vrijwel niks om zweten / zweetgeur te voorkomen.