Duikende bokkers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:24

Belachelijke prijzen zeg :')
Zat net naar een huis voor mijn camera te kijken, de goedkoopste was 1700 en er stonden er ook van 3500 8)7 voor die laatste prijs kan ik een nieuwe body halen man :))

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:19

xNavatu schreef:
Belachelijke prijzen zeg :')
Zat net naar een huis voor mijn camera te kijken, de goedkoopste was 1700 en er stonden er ook van 3500 8)7 voor die laatste prijs kan ik een nieuwe body halen man :))

En het vervelende is, ga je voor goedkoper dan is de kwaliteit ook echt minder. Mijn fotos zijn gemaakt met de weefine divergo, of de activeon cx gold. Best leuk op een beeldscherm. Maar ga het niet afdrukken, zelfs niet op 10 bij 15.
Tot een maand terug was ik redelijk tevreden. Nu niet meer nadat ik met mijn lampen en een spiegelreflex gefotografeerd heb. Een wereld van verschil.
Wensenlijst duiken:
Dpv, 5000-7000 euro
Flex ccr 5000 euro
Camera met huis 3400
Flitsers, prijs nog geen idee.

Iets zegt me datduiken best duur kan zijn.
Lol.

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:52

Nou geloof me.. Mijn go pro maakt prima fotos onder water..
Vaak beter dan mijn Canon Eos 400D met verschillende lenze....

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:17

Toch is een GoPro nog altijd hele andere koek als een Spiegelreflexcamera hoor :') Kwaliteitwise zal een gopro het daar nooit van winnen (als je er de goede lenzen op gooit in ieder geval).

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 20:10

Ik heb een gopro kloon en een Weefine Divergo. Dat haalt het echt niet bij spiegelreflex hoor of een goede systeemcamera. Het is natuurlijk ook wat je eisen zijn.
Je kunt best leuke foto's maken met een gopro, maar ga ze niet afdrukken. En je kunt niets instellen. Het is scherp of niet. Te donker gebeurt vaak.
Helaas.

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 23:20

Ik weet hoe het werkt. Ben hobbyfotograaf.

Ik kan mijn Go Pro weldegelijk instellen via een app. Dat zal echter in het water wat lastig gaan.


Met welke camera zijn de fotos gemaakt die hier in het topic staan Germie?

ivy_power89

Berichten: 5859
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 23:56

Om nog even terug te komen op leuke duikstekken.....
Wij zijn vorige week bij het twiske geweest (strand paviljoen) en daar onwijs veel vis in 30 minuten tijd tegen gekomen..

Zondag gaan we naar zeeland. Waar is nog de vraag want in de app zagen we zoveel stekken voorbij komen dat we er echt voor moeten gaan zitten haha.
Ik ben nog niet een mega ervaren duiker dus ik moet niet al te lastige dingen ondervinden.

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 00:43

Wij zijn naar nieuwe kerkweg geweest was leuk. Of bergse diepsluis?

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 06:09

Jolliegirl schreef:
Ik weet hoe het werkt. Ben hobbyfotograaf.

Ik kan mijn Go Pro weldegelijk instellen via een app. Dat zal echter in het water wat lastig gaan.


Met welke camera zijn de fotos gemaakt die hier in het topic staan Germie?

De activeon cx gold action cam, of de weefine divergo1.
Ja, ik heb best wel een paar fotos gepubliceerd gehad met deze cameras, en mijn trots komt in het Fries natuurmuseum. Maar het kan beter. Dus ik ga echt rekenen of een omd camera lukt. ( Camera alvast besteld gisteren) Eerst zonder belichtingsopties maar.

Vanavond weer duiken. Mijn rebreather staat klaar, maar ik denk dat ik oc ga.
Zaterdag een rebreathercursist en ik ben wat beperkt in de hoeveelheid zuurstof die ik nog heb.
Misschien ga ik ook wel sidemount vanavond, ook oc want de rebreather staat niet klaar. Luxeprobleem. Lol

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:07

Als je niet te lastig wilt duiken, inderdaad Nieuwe kerkweg of Bergse Diepsluis.
Nieuwe Kerkweg ben ik afgelopen weekend geweest en afgezien van "duikstof" rond de steiger, was het prima. Grappig genoeg werd het zicht dieper (+12m) slechter vanwege veel duikers die die kant op gingen en ondiep (metertje of 6-7) was het zicht echt heel goed.

Je zou ook Dreischor Gemaal en Dreischor Frans Kokrif kunnen doen, vergelijkbare stek als Nieuwe kerkweg. Je duikt als het ware langs een dijk dus verdwalen is er niet bij. En vanwege de droogte zal het gemaal uit staan dus hoef je niet bang te zijn voor slecht zicht of zeer plaatselijke stroming.

Of als je van ver lopen houdt, je kunt ook leuk duiken achter het Koepeltje :D (en daarna frietjes gaan eten natuurlijk)

...inderdaad, zo veel opties... Succes met kiezen ;) (en ook voor Germie die zo veel materiaal heeft dat het kiezen daarvan al moeilijk is haha)

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:47

En je kunt ook nog aan Vinkeveen denken. Goed zicht, en zoet water.

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 07:57

Gisteren een 1* met iemand afgerond. Tevens met een 'onderwaterleven tussen de 8 en 15m gedaan met een 2*. Dat is een compleet nutteloze opdracht, dus ik ben er altijd heel snel klaar mee: wat heb je gezien, ok, aftekenen. Je wordt er geen betere duiker van. In dit geval zat er 1 mosseltje dieper dan 8m, dus we zijn dan lekker snel klaar met nabespreken ;)
Daarvoor in de plaats met die beginner en die 2* in opleiding boeitjes geschoten. Dat hoeft niet, maar een dsmb kunnen schieten is toch wel heel belangrijk. Je moet leren duiken, biologie doe je maar als je het zelf interessant vindt.

Ik zag dat dit mijn 2e open water/1* ooit is die ik het afgetekend, haha. Ja, ik doe eigenlijk maar weinig beginners. ;)


Maar ik ben wel afgelopen weekend met mijn neefje van 9 onder geweest.
Eerst mocht hij even aan de longhose. Dat was niet spannend, dus moest hij zijn eigen fles.
Afbeelding

trimvest maat M met een 7 liter fles. Dat alles scheef zakte interesseerde hem niet, hij wilde maar door.
Afbeelding

Nadat ik hem had uitgelegd hoe hij van 'druk' op de oren afkwam wilde hij ook echt onder water. Het liefst dieper en dieper, maar ik hield hem tegen. We hebben 2m gehaald, haha. Diep zat voor iemand van 9.
Toen moest hij weten wat een manometer was en vervolgens mochten we het water niet uit voordat ie op 'rood' stond, dus nog 50 bar er in. En denk je dat ik hem eerder het water uit kon krijgen? Nee dus. LOL
Afbeelding

En ook de werking van de inflator/deflator had hij heel snel door, dus ik kon hem er niet meer mee foppen.
Afbeelding

techduiker in spe dus, dieper, dieper, dieper wilde hij. :+ :D
Afbeelding

Maar 9 jaar oud en dan leer je duiken met een longhose combinatie zoals in het technisch duiken gebruikt wordt. ;) Zelfs de 7 liter fles heeft gewoon een dubbele kraan.

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:01

:wave: vanaf Gili Trawangan (Lombok, Indonesië)

Dive buddy en ik beginnen morgen aan onze SSI advanced adventurer. Is ook een walvishaai gespot in de buurt, dus hoop dat die zich nog even laat zien.

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:23

Sprong zomaar in mn winkelmandje
Afbeelding

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:27

Gaaf!

Ik vind het toch echt te duur om alles te gaan aanschaffen voor die enkele keren dat ik zal gaan duiken.

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:08

Nou das nou gek Avelienvd. Moest je het zeker ook nog kopen :+

Duiken is een hele leuke "hebbe" hobby. Beetje zoals paardrijden, er zijn altijd weer dingen die je eigenlijk wel wilt of kunt gebruiken. En dan zijn er mensen die beweren dat duiken niet duur is. Ben ik het niet mee eens :$

Ik heb ook een Mares Hybrid vest (weet niet zeker of het exact dezelfde is maar lijkt er heel erg op) en ben er super blij mee!

Huren heb ik ook een tijdje gedaan, was ook prima voor af en toe. Ik was niet van plan alles al aan te schaffen maar heb een gelukje gehad met een Divemaster die stopte en zijn goed onderhouden complete set weg deed. Rustig afwachten en iedereen vertellen dat je duikt kan ook zin hebben soms O:)
En sinds ik mijn eigen spullen heb, duik ik ineens veel vaker.

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:24

Kan best dezelfde zijn dan.
Op zich hoeft duiken niet duur te zijn. Maar ja je wil dit. En dat en zus en zo.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BAStable

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-05-12

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:30

Mag ik mij ook melden? Ik heb mijn open water, advanced, PPB en nitrox nu binnen :) nu nog veel gaan duiken haha.
In september ga ik met mijn vriend (aka duikbuddy) naar Egypte: Marsa Alam. Om te duiken natuurlijk
Iemand toevallig daar ervaring mee? Tips & tricks zijn altijd welkom!

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:53

Egypte schijnt erg mooi te zijn, maar ik heb er geen van mijn 1760 duiken gemaakt. Het is er wat onveilig en nachtduiken is er nu verboden.
Ik zou mn advanced gaan doen in Egypte als ik jullie was als je dat nog niet hebt. En evt ook deepdiver. Dan heb je net wat meer mogelijkheden. Open water duikers worden vaak niet voor vol aangezien is mijn ervaring.

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 17:00

Ahh men ik zie echt elke dag duikers bij een duikstek bij mn dorp als ik de hond uit ga laten.. ik krijg echt kriebels :+

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:55

Marsa alam is heel mooi om te duiken.

Veel vis en mooi koraalkleuren. Sommige duikstekken waren wel belachelijk druk door de toerisme, ondanks dat marsa alam beschermd gebied is.
Ga je op duikvakantie of losse duikjes boeken? Ik zal dan wel goed kijken of je duikschool beetje betrouwbaar is en niet te grote groepen meeneemt per divemaster/guide.

Toen ik naar Egypte ging, wilde ik heel graag de Napoleonvis zien, want die was zo bijzonder. Einde van de vakantie was ik de vis wel een beetje zat ;-).

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 14:07

Die vissen zie je daar altijd, haha. Maar inderdaad, de eerste keer zijn ze erg mooi.

Een goede duikschool is een duikschool die je niet verplicht met een gids mee te gaan. Daar heb ik echt een allergie voor. Sommige duikers willen graag bij het handje genomen worden, dan moet je daar naar op zoek, maar anderen dus niet. Een duikschool in het buitenland is voor mij niets meer dan een taxi die je naar de duikstek brengt en waar je flessen kunt huren. Al het andere is overbodig.
Egypte staat bekend om vaak met gidsen duiken en wijzende vingertjes als je wat dieper wil. Je kunt er ook goed techduiken overigens en dat wil ik nog wel een keertje doen, maar als er geen nachtduik gemaakt mag worden vind ik het zonde om er naartoe te gaan. OP dit moment mag je er niet nachtduiken.
Ik zou eerder kijken naar de Costa Brava dan. Of Azie als je koraalriffen wilt zien.

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 14:24

Al tijd gehad het vest uit te proberen? Ziet er goed uit! (behalve dan dat het droog is :+ )

Geldt dat nacht duikverbod voor heel Egypte? Ik zat te hopen eindelijk eens buiten Nl te gaan duiken over een tijdje en zat vanwege dichtbij / niet duur aan Egypte te denken.
Maar wil wel heel graag nachtduiken, denk dat ik dat nog het leukste ga vinden.

Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt achter een gids aan te zwemmen. Ben zelf vanaf het behalen van mijn Open Water gewend gewoon lekker zelf mijn weg te vinden en vind dat juist één van de leukste dingen aan het duiken; een beetje rondzoeken en kijken wat je dan tegen komt. En als bioloog zijnde ben ik ook veel te langzaam om met een gids mee te gaan die dit 3x per dag doet, laat mij nou lekker op mijn gemak rondkijken :')

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:12

Nee nog niet, hoopte dat er morgen iemand met mij mee wilde maar nog geen slachtoffer gevonden.
En alleen doe ik toch nog maar ff niet :P

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:34

Ik heb gewoon 4 nachtduiken gedaan in Egypte hoor ;) afgelopen juni. Ook hebben we zonder gids gedoken, wellicht omdat mijn man IDC staff instructor is?

Ik vond Egypte echt wel het mooiste duiken wat ik tot nu toe gedaan heb!