Mag ik vragen wanneer je ongeveer begonnen bent met grotduiken germie? Had je toen al veel recreatieve en tec duikervaring? Het lijkt me best een (mentale) stap als je voor de eerste keer diep een grot in gaat.
Ik heb mijn eerste Zeeland-duikweekend gedaan. We zaten er twee nachten, en eerste avond een nachtduik gepland. Kwam er een enorme onweersbui over, met nog eentje erachteraan. Dus dan ga je liever niet een dijk over en de zee in.
Dus had ik met mijn buddy besloten de volgende avond te proberen. Van het hele gezelschap waren wij de enige twee diehards die gingen (want ook overdag al 3 mooie duiken gemaakt). Staan we daar in het donker, al best wel laat, op een verlaten parkeerplaats alles klaar te maken, blijft mijn inflator lucht lekken. En geen enkele reddende engel van ons gezelschap die ons arme vrouwen even kwam redden, nee hoor. Dus toen hebben we het afgeblazen. De meer ervaren duikers in het gezelschap vonden dat ik nog prima zonder had kunnen gaan duiken (je kunt hem toch met je mond opblazen?), maar gezien dit mijn eerste nachtduik werd sinds het behalen van de Advanced was dat niet iets waar ik me op dat moment comfortabel bij voelde.
Snel nog maar eens een weekendje plannen dus... (ook geen verkeerde reden haha

Verder is het ontzettend goed bevallen, mooie duiken gemaakt, veel gezien en het ontzettend gezellig gehad. Die laatste vind ik een belangrijke randvoorwaarde voor duiken