Ineens heel moe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Ineens heel moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 19:00

Ik voel me de laatste dagen ineens heel moe. Maar dan ook echt heel moe.
Het begon een paar dagen terug op zaterdag. Maar toen kwam ik net terug van ponykamp, dus leek het me wel normaal. Maar nu ben ik nog steeds heel moe. Ook zit mijn neus soms wel en niet dicht, maar dat schreef ik gewoon toe aan verkoudheid. Alleen normaal wordt ik nooit moe van verkoudheid, dus denk ik dat het iets anders is.
Met het naar school fietsen, was ik op driekwart ineens helemaal kapot. Toen moest ik echt moeite doen om nog op school aan te komen. Daarna had ik geen last meer van moeheid. Maar op de terugweg op de fiets, op de helft ongeveer weer wel. Ook toen ik naar mijn paard ging werd ik heel moe, ik kreeg toen ook hoofdpijn. Toen ik later thuiskwam van mijn paard, was ik zelfs buiten adem van het fietsen. Wat best gek is, omdat het maar vijf minuutjes fietsen is, en ik vrij traag fiets.
Daarna ben ik ook op de bank gaan liggen, en was ik na het avondeten weer een beetje normaal.
Maar nu voel ik me nog steeds moe (ik voel het aan mijn ogen en moet de hele tijd gapen) en kreeg ik het ook heel koud.
Herkent iemand dit? Of zou het gewoon komen doordat ik nog moet wennen aan school ofzo?
Daar had ik zelf namelijk aan gedacht, maar dat leek me niet logisch, omdat ik er eerder nooit last van heb.
Het is toch nog een heel verhaal geworden haha. Ik vind het nu nog te kort om naar de huisarts te gaan, maar als het langer duurt ga ik daar wss wel naar toe.

Esther_r20

Re: Ineens heel moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:02

Griepje in aantocht?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 19:05

Dat zou misschien wel kunnen inderdaad. Kan ik daar trouwens wat tegen doen?
Het zit niet in de planning, en ik ben eigenlijk nooit ziek. Ik zorg dat ik er altijd wel doorheen kom zonder echt ziek te zijn. Klinkt stom, maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel haha

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:14

Vast wat verminderde weerstand na je ponykamp en iets in aantocht. Paar dagen rustig aan doen en lekker op tijd naar bed. Dan voel je je vast weer beter.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 21:26

Oke zal ik doen. Hopelijk wordt het dan beter. Ik ga proberen op tijd naar bed te gaan, helaas heb ik het daar vaak een beetje te druk voor haha

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:32

Dan probeer zeker toch maar op tijd naar bed te gaan. Als je echt ziek wordt kun je niets meer en heb je het uiteindelijk nog drukker.
Maar ik snap het wel.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:37

Ponykamp in de laatste schoolweek ? Zeker niet veel geslapen en veel gedaan ?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:17

Er heerst een hele nare zomergriep, bij mij duurde het drie weken en ik was niks waard.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 17:04

FrNo, ik ga het proberen. Helaas zit ik vaak tot laat op school en moet ik daarna nog huiswerk doen.
jansje, in de laatste vakantieweek ja. En inderdaad niet veel geslapen en veel gedaan.
phormicola, oh dat is niet fijn. Hopelijk komt het bij mij niet zo ver!

Vandaag ben ik mogelijk nog moeier dan gisteren. Ik zat tot kwart over vier op school en in het laatste lesuur viel ik bijna in slaap. Maar dat kan natuurlijk ook aan de warmte liggen natuurlijk. Ik moet nu ook nog best wel wat huiswerk doen, geen idee hoe ik me daar toe ga zetten haha. Ik heb net wel even een dextrootje genomen, hopelijk voel ik me dan zo iets beter.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:20

Ik denk inderdaad een combinatie van je ponykamp/verminderde weerstand en de warmte. Ik heb het ook heel erg. Wil elke middag een dutje doen. Gewoon gezond eten (veel groente en fruit) en lekker op tijd naar bed :D

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:21

Ik zou als tip willen hebben om toch zo snel mogelijk aan je huiswerk te beginnen. evt. een pauze tussendoor. En als je klaar bent, op tijd gaan slapen en dit zo meerdere avonden te doen. Één goede nachtrust alleen is denk ik niet voldoende.
Maar ik weet het, vanaf hier heb ik makkelijk praten (terwijl ik zelf ook vaak genoeg te weinig slaap dit tijdgebrek)

En wat ook Maanlicht zegt, gezond eten

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 19:30

Maanlicht, dat dutje heb ik ook inderdaad haha. Helaas zit ik dan op school, dus dat wordt een beetje moeilijk. Gezond eten en op tijd naar bed zal ik doen!
FrNo, ja, dat doe ik ook zeker. Meestal een kwartiertje ontspannen en dan aan de slag. En daarna weer even pauze en verder. Ik heb nu dus even pauze, en ik ga daarna weer verder met leren enzovoort.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:02

Dus je bent niet "moe", maar uitgeput.
Ook is je conditie ineens een stuk slechter.
Probeer je klachten goed duidelijk op papier te zetten. Als het kan ook wanneer ze begonnen.
Ga dan naar je huisarts.
Meestal is reden voor wat bloedonderzoeken.
Kan ook zoiets als pfeiffer zijn of zelfs lyme... maar idd ook gewoon een heftige griep.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 20:12

sneeuwpop, dat ga ik inderdaad doen, als mijn klachten wat langer aanhouden. Voor deze paar dagen kon het natuurlijk ook nog komen door ponykamp, of omdat ik pas net weer naar school ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:20

Het kan ook pfeiffer zijn,dus als een paar dagen goed slapen niet helpt is even langs de huisarts helemaal geen gek idee.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 20:22

Dat zal ik doen, inderdaad pas na een paar dagen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:25

Lekker op tijd naar bed, veel drinken, goed eten! en extra vitamientjes nemen :j
En niet teveel zorgen maken :(:)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 20:29

Zal ik doen! Komt goed hoor!
Ik wilde het alleen eventjes zeker weten, omdat het natuurlijk toch niet helemaal is zoals het hoort.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:30

Goed op jezelf passen kan nooit kwaad ;)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:37

Zorg in ieder geval dat je nu al even naar je planning van aankomend weekend kijkt en zorgt dat je zo min mogelijk te doen hebt. Dan heb je even 2 dagen om goed bij te komen.

Denk eerlijk gezegd wat je zelf zegt een combi is van ponykamp gehad en de eerste dagen school weer.
Als je na het weekend nog zo moe bent even met je ouders overleggen of het verstandig is afspraak bij huisarts te maken.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:39

Kimmie25501 schreef:
Maanlicht, dat dutje heb ik ook inderdaad haha. Helaas zit ik dan op school, dus dat wordt een beetje moeilijk. Gezond eten en op tijd naar bed zal ik doen!
FrNo, ja, dat doe ik ook zeker. Meestal een kwartiertje ontspannen en dan aan de slag. En daarna weer even pauze en verder. Ik heb nu dus even pauze, en ik ga daarna weer verder met leren enzovoort.

Ja vervelend is dat he. Ik heb dat ook, haha!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 13:39

Shirley, daarom.
genja, ik moet sowieso naar de verjaardag van mijn neefje, maar dat is niet heel zwaar. Ook rij ik op zaterdag in de paardrijles, en zondag rij ik ook een paard. Verder moet ik ook gewoon mijn eigen paard doen en huiswerk. Mmm, misschien heb ik het toch een beetje druk haha.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:40

Kimmie25501 schreef:
Shirley, daarom.
genja, ik moet sowieso naar de verjaardag van mijn neefje, maar dat is niet heel zwaar. Ook rij ik op zaterdag in de paardrijles, en zondag rij ik ook een paard. Verder moet ik ook gewoon mijn eigen paard doen en huiswerk. Mmm, misschien heb ik het toch een beetje druk haha.

Eerlijk gezegd zie ik er weinig dingen bij staan die niet voor 1 weekend geschrapt kunnen worden. Verjaardag van je neefje en huiswerk zijn dingen die wel moeten. Je eigen paard verzorgen ook maar de andere dingen kunnen best wel een weekendje geschrapt worden.
Maar het is ook hoe belangrijk je de fitheid van je eigen lijf vindt. Soms moet je even voor jezelf kiezen en dingen niet doen die niet perse moeten.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:47

Ts, ik ken het wel áls het door te drukke dagen komt. Mocht het echt aanhouden terwijl je een gewoon dagritme hebt, misschien even naar de HA, vooral als je er hoofdpijn/spierpijn bij krijgt. Kans dat het de ziekte van Pfeipfer (schrijf je dat zo?) kan zijn.
Dat is erg vervelend, gaat wel over maar kan lang duren.

Ik kan me er niet zoveel meer van herinneren, maar een bezoekje aan de huisarts en je weet genoeg.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:57

Ik heb o4o onlangs een virusje gehad wat voor keelpijn, uiteindelijk verkoudheid en vooral vermoeidheid en slapte zorgde! Kan je niks aan doen, behalve je lichaam wat rust geven.