Keelpijn, ontsteking, wat nu doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Keelpijn, ontsteking, wat nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 16:43

Hoi.

Ik heb al sinds eergister last van mijn keel. Ik ben een beetje verkouden en rook enkel in de avond een sigaret, soms twee en merk sinds ik daarmee begonnen ben dat mijn keel de zwakke plek van mijn lichaam is. Ik moet enorm hoesten en mn keel voelt aan als schuurpapier. De huisarts was helaas niet bereikbaar vandaag.

Punt is dat ik morgen rij-examen heb en daar een goede indruk wil achterlaten. Ik wil niet hoestend achter het stuur zitten. Zijn er middeltjes die het hoesten (tijdelijk) verminderen?
Die hoestsiroopjes bijvoorbeeld, zorgen die daadwerkelijk dat je keel zich sneller kan herstellen of is dat enkel als er slijm in de weg zit?

Groetjes,

Sjolvir

Re: Keelpijn, ontsteking, wat nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:46

Veel drinken bij keelonsteking.
Verder verzachtende hoestsiroop en snoepjes sabbelen.
Heb je veel slijm (maar niet in je keel) denk dan aan flumocil of zo.
allemaal gewoon bij drogist/apotheek vrij te verkrijgen.

Denk niet dat je HA iets mee gaat geven voor een rijexamen als je al voor die tijd terecht kan.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:46

Even trachitol tabletjes halen en een hoestdrankje .
Het zal niet 123 overgaan helaas maar je zal het wel moeten behandelen .
Misschien een doosje van die diele keelsnoepjes meenemen morgen in de auto ?
Dat vermindert het hoesten en die dingen zijn zo klein dat je niet gelijk met je mond vol achter het stuur zit .
succes !

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:49

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:19

Je huisarts was niet bereikbaar? Dat vind ik schandalig.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 18:54

Ik ben net als een blok in slaap gevallen en werd wakker met een fluwelen keeltje ... wauw zeg. Toch zo eventjes op de fiets om medicijnen en keelsnoepjes te kopen bedankt!

HA was niet bereikbaar omdat ze met vakantie is, en bij de vervangende huisarts kan ik niet in de wacht staan ofzo? Telkens gebeld maar kreeg elke keer is in gesprek, dus ja ...

Edit: net yoghurt op (ik weet dat zuivel niet goed is, maar ik cravede ernaar) en keel is weer aanwezig :+ -O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:15

Mijn vader gebruikte altijd Superol om te gorgelen, werkt als een speer, en ik had een tijd terug ook erge keelpijn dus wilde ik het halen maar ze verkopen het niet meer in de winkel. Ik kon het bestellen via Bik drogisterij en ik moet zeggen dat het heel goor is maar ben zo van mijn keelpijn af! Trouwens supersnel bezorgd via Bik.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:18

Het heerst!
Veel sterkte en succes met je examen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:19

Je 1 a 2 sigaretjes in de avond ook even weg laten, word 't niet beter op. Verder haal ik altijd strepsils honing-citroen, niet zo lekker, maar zolang ik die in m'n mond heb en tot een uur daarna hoef ik meestal niet te hoesten, en anders neem ik er gewoon nog een, haha. Helpt je in ieder geval je rij-examen door +:)+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:19

Storm schreef:
Je huisarts was niet bereikbaar? Dat vind ik schandalig.

Mijn huisarts is voor het maken van afspraken bereikbaar tussen 8-13.00, daarna alleen de spoedlijn. Van ts lijkt me niet direct spoed, dus wat is er schandalig aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:23

Hoestsiroop met codeïne halen (Naterman bijvoorbeeld). Codeïne onderdrukt de hoestprikkel en dat kan echt wel even een verschil maken. Verder wat snoepjes inderdaad, en ik zou voor het begin van m'n examen even aangeven dat je met hoest zit en dat je er dus niet zo veel aan kan doen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:59

Emmaa_ schreef:
Hoestsiroop met codeïne halen (Naterman bijvoorbeeld). Codeïne onderdrukt de hoestprikkel en dat kan echt wel even een verschil maken. Verder wat snoepjes inderdaad, en ik zou voor het begin van m'n examen even aangeven dat je met hoest zit en dat je er dus niet zo veel aan kan doen.

Ik heb geen idee of dit spul in de vrije verkoop is, maar codeïne is een slaapmiddel, niet tijdens het rijden of vlak daarvoor gebruiken!
(Ik ken iemand die op basis van iets vergelijkbaars acuut is gezakt. Dwz: de examinator wilde niet instappen en ze moest maar een nieuw examen aanvragen.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 06-09-16 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:04

Janneke2 schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik heb geen idee of dit spul in de vrije verkoop is, maar codeïne is een slaapmiddel, niet tijdens het rijden of vlak daarvoor gebruiken!

Natermann is inderdaad gewoon in vrije koop, en in een dusdanig lage dosering dat er een waarschuwing op staat dat je extra moet opletten maar verder niets.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:09

De bijsluiter waarschuwt, heb ik inmiddels opgezocht, dat de rijvaardigheid beïnvloedt kan worden.

NIET mee rijden, dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:36

Wat bij mij echt wonderen deed toen ik een keelontsteking had was....cola :') waar de prik ver uit is en lekker koud.
Verder honing!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 12:16

Ik bleek vandaag op te moeten ipv gister, ben geslaagd! :D
Voordat ik op moest, echt veel hoesten, ook door de stress denk. Eenmaal in de auto niet eens meer aan gedacht, helemaal onder de spanning.

Gaat wel beter met de ontsteking. Heb trachitol en keelsnoepjes in huis nu, hoestdrankjes durf ik niet zo met alle verschillende soorten hoestjes. Het is een soort kuch, soms zonder slijm soms met, maar vastzittend taaislijm oid, de keus was zo groot dat ik me er niet fijn bij voelde (bij de super).4

Toch maar even cola kopen als het helpt, al zou je denken dat het juist niet helpt.

Als je groengeel spuugt betekent toch dat het aan het genezen is?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:17

Wat goed zeg, gefeliciteerd!!! *\o/*

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:19

Gefeliciteerd met het roze "papiertje "!

Groengeel slijm wil zeggen dat je immuunsysteem hard aan het werk is. (Vroegah zei men, dat het om een bacteriële infectie ipv een virusinfectie ging, maar dat standpunt is verlaten.)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:26

Ja, gefeliciteerd!!!!