Dagelijks hoofdpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piuni

Dagelijks hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 23:39

Het begon vorige week dinsdag. Ik kwam terug van school en ik kreeg ineens last van hoofdpijn. Omdat het allemaal wel mee viel ben ik gewoon gaan paardrijden. Toen ik eenmaal aan het paardrijden was werd de hoofdpijn alleen maar erger en werd ik duizelig maar dit was over nadat ik mijn cap had afgedaan. Mijn vriendin vroeg of ik nog even mee ging naar haar huis en ik dacht, waarom ook niet. Eenmaal daar heb ik een paracetamol in genomen, werd ik weer duizelig en werd ook de hoofdpijn erger en toen besloot ik om thuis een douche te nemen. Toen ik onder de douche zat werd het op een gegeven moment zo erg dat ik over moest geven. En niet zo'n klein beetje ook... 8)7
Maar na het overgeven was zowel de hoofdpijn als de duizeligheid verdwenen.
Ik ben toen gewoon gaan slapen en dit was vrijwel de hele nacht goed gegaan. Toen ik wakker werd kreeg ik weer hoofdpijn en de hoofdpijn is al de hele week aangehouden. Soms ging het beter en soms werd het erger maar de duizeligheid was er in ieder geval niet.
Vandaag kwam de duizeligheid weer terug, ik heb dit keer niet over moeten geven.
Ik vroeg me af wat dit kan zijn. Het is namelijk erg vervelend om dingen als een cap te dragen omdat dit de hoofdpijn alleen maar erger maakt, maar ik wil natuurlijk wel graag mijn paard kunnen rijden. :j

Ik eet en drink trouwens gewoon goed en heb verder af en toe nekpijn waardoor ik ook hoofdpijn krijg. Maar dit lijkt wel een hele andere hoofdpijn en ik zou er geen oorzaak voor weten. Het heeft niks met mijn menstruatie te maken, hier heb ik namelijk nooit echt last van en mijn menstruatie is een dag of 5 geleden beëindigd... Als het daar aan zou liggen lijkt het me heel erg raar dat ik nu nog steeds hoofdpijn heb en soms erg duizelig ben.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en hier e.v.t. ook ervaring mee heeft of heeft gehad. Ik kijk het nog een weekje aan en als het niet over gaat dan ga ik even langs de huisarts :)

Anoniem

Re: Veel hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:41

Je hebt maar een hoofd, en bij dusdanige hoofdpijn en duizeligheid zonder aanwijsbare reden zeker morgen naar de huisarts gaan.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 23:44

Bizzybijtje schreef:
Je hebt maar een hoofd, en bij dusdanige hoofdpijn en duizeligheid zonder aanwijsbare reden zeker morgen naar de huisarts gaan.

Bedankt voor je advies! Ik ben alleen net gestart met een opleiding en morgen word mijn 2e echte lesdag en die duurt tot kwart voor 5 dus dan heb ik helaas geen tijd. Onder school gaan vind ik niet zo fijn, ik ben bang dat mensen dan snel gaan oordelen. Donderdag ben ik vrij dus dan zou ik op zijn vroegst kunnen.

elenaMM77

Re: Dagelijks hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:49

wellicht is het spanningshoofdpijn door je nieuwe opleiding..
op tijd naar bed, goed eten en drinken, paard even laten staan als je al een lichte hoofdpijn hebt.
gun je lichaam alle kans om er goed overheen te komen.
Maak ondertussen een afspraak met de huisarts voor de dag dat je wel voor, na of tussendoor kunt gaan.

als het met een weekje niet helemaal weg is, zou ik hoe dan ook naar de huisarts gaan, want hoofdpijn kan door zoveel dingen veroorzaakt worden.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:51

er kunnen veel verklaringen voor zijn simpele tot heftige, ga snel mogelijk naar je arts.
Heb zelf ook altijd hoofdpijn en medicatie grijp tijdig in!

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 23:53

elenaMM77 schreef:
wellicht is het spanningshoofdpijn door je nieuwe opleiding..
op tijd naar bed, goed eten en drinken, paard even laten staan als je al een lichte hoofdpijn hebt.
gun je lichaam alle kans om er goed overheen te komen.
Maak ondertussen een afspraak met de huisarts voor de dag dat je wel voor, na of tussendoor kunt gaan.

als het met een weekje niet helemaal weg is, zou ik hoe dan ook naar de huisarts gaan, want hoofdpijn kan door zoveel dingen veroorzaakt worden.

Ik vind een nieuwe opleiding alleen helemaal niet spannend! Ik vind nieuwe uitdagingen altijd leuk en ik had/heb er juist heel veel zin in. :)

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 23:53

Lijkt het jullie raadzaam om paracetamol te slikken? Normaal ben ik daar niet zo fan van en laat ik mijn lichaam het liever zelf uitzoeken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:57

spanning kan ook in enthousiasme ontstaan.. kijk maar eens hoeveel mensen hoofdpijn krijgen als ze vakantie hebben en op het punt staan weg te gaan ;).

als je nu nog niets slikt, dan zou ik gewoon beginnen met paracetamol inderdaad. als de hoofdpijn zo hevig is, had ik dat ook al eerder gedaan ;).. je lichaam kan veel uitzoeken, zolang het de ontspanning en rust krijgt om dat ook echt te doen.. een knetterende koppijn die langer aanhoud schiet natuurlijk niet echt op in die hoek..

ik heb zelf migraine plus vermoedelijk sporadische clusterhoofdpijnen.
Heb ook medicatie daarvoor, maar ben ook zo'n muts die dan niet de medicatie inneemt zodra ik het voel op zetten. want wie weet loopt het met een sisser af en is paracetamol voldoende.. En dan trek ik mijn haren weer uit mijn hoofd als het wel een fullblown migraine wordt, want voordat die weer echt weg is.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:58

marijacindy schreef:
Lijkt het jullie raadzaam om paracetamol te slikken? Normaal ben ik daar niet zo fan van en laat ik mijn lichaam het liever zelf uitzoeken.

ja dat dacht ik ook altijd tot ik geen leven meer had juist door dat pilletje kan ik een dag gewoon zijn en leven, dus de keuze is aan jou!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:12

Wat me opvalt, is dat het je nog niet erg goed lukt om te luisteren naar wat je lichaam te vertellen heeft

"Dit is lastig, want ik wil wel gewoon paardrijden"
"Ik kan niet naar de dokter, want ik heb een lange lesdag"

Je hoofd probeert je iets te vertellen en ik denk dat het goed is om daar voldoende aandacht aan te besteden. Dit topic wijst erop dat je je klachten opmerkt en serieus neemt, maar probeer er ook naar te handelen. Neem rust en ga naar de huisarts :) Pijnstilling kan goed werken, maar daarin schuilt het gevaar dat je weer meer gaat doen omdat je minder pijn hebt en ongermerkt over je grens gaat.

Nog een laatste tip: hou een hoofdpijn dagboek bij waarin je opschrijft wanneer je wel en geen pijn had en hoe erg de pijn was (bijv met een cijfer van 1-10). Hier gaat de arts misschien naar vragen en geeft ook jezelf een beter inzicht in je klachten en het verloop daarvan.

Beterschap en succes met het maken van je pas op de plaats!

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 16:57

Corelli schreef:
Wat me opvalt, is dat het je nog niet erg goed lukt om te luisteren naar wat je lichaam te vertellen heeft

"Dit is lastig, want ik wil wel gewoon paardrijden"
"Ik kan niet naar de dokter, want ik heb een lange lesdag"

Je hoofd probeert je iets te vertellen en ik denk dat het goed is om daar voldoende aandacht aan te besteden. Dit topic wijst erop dat je je klachten opmerkt en serieus neemt, maar probeer er ook naar te handelen. Neem rust en ga naar de huisarts :) Pijnstilling kan goed werken, maar daarin schuilt het gevaar dat je weer meer gaat doen omdat je minder pijn hebt en ongermerkt over je grens gaat.

Nog een laatste tip: hou een hoofdpijn dagboek bij waarin je opschrijft wanneer je wel en geen pijn had en hoe erg de pijn was (bijv met een cijfer van 1-10). Hier gaat de arts misschien naar vragen en geeft ook jezelf een beter inzicht in je klachten en het verloop daarvan.

Beterschap en succes met het maken van je pas op de plaats!

Dankjewel voor je reactie! Ik heb besloten om tot donderdag nog wel te rijden maar geen les te nemen (had vandaag eigenlijk les) gewoon rustig aan zodat ik kan stoppen wanneer ik dat wil. Donderdag ga ik langs bij de huisarts

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:00

Het kan liggen aan dat je ritme veranderd is door je nieuwe opleiding. Eet of drink je anders? Of op andere tijden? Misschien drink je minder/meer koffie? Ik zou donderdag naar de huisarts gaan, en tot die tijd gewoon paracetamol slikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:15

Is het geen migraine? Daar kan je een paar weken flink last van hebben. Veel misselijkheid en continu hoofdpijn. Heb je ook het gevoel dat het soms heel warm is en soms heel koud? Migraine krijg je ook door spanning. Het kan wel zijn dat je je nieuwe school leuk vindt, maar het lijkt me sterk dat je totaal niet zenuwachtig bent (geweest). :) Doe het gewoon even rustig aan, als je hoofdpijn hebt maar even een paardrijles overslaan hoe vervelend dat ook is.

Drink je ook wel genoeg? Hoofdpijn en misselijkheid ontstaan ook door uitdroging. Veel water blijven drinken hè!

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:24

Je zegt dat je nekpijn hebt. Grote kans dat het daar weg komt, ik weet er alles van, de spieren in je nek kunnen zo gespannen zijn dat je daar enge (hoofd)pijn van kan krijgen.
Ik heb hier erg veel last van, al een jaar of 3, en ga regelmatig naar de fysio. Maar een doktersbezoekje kan geen kwaad natuurlijk.
En bij spanningshoofdpijn vanuit de nek werkt een pijnstiller als paracetamol niet zegt mijn fysio, alleen spierontspanners.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:48

marijacindy schreef:
Bizzybijtje schreef:

Bedankt voor je advies! Ik ben alleen net gestart met een opleiding en morgen word mijn 2e echte lesdag en die duurt tot kwart voor 5 dus dan heb ik helaas geen tijd. Onder school gaan vind ik niet zo fijn, ik ben bang dat mensen dan snel gaan oordelen. Donderdag ben ik vrij dus dan zou ik op zijn vroegst kunnen.

Probeer alles zo snel mogelijk te doen als het je hoofd betreft. Ik kan uit ervaring spreken. Hoofdpijn kan flink je opleiding door elkaar halen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:50

Van ijzer tekort, tot spanning of melkallergie, het kan van alles zijn. Zou ik toch even na laten kijken.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 23:56

Ik ga donderdag naar de huisarts.
Ik eet en drink genoeg en vooral met dit warme weer drink ik veel water.
Voor het slapen gaan en voor dat ik naar school toe ga slik ik een paracetamol. Mocht het in de loop van de dag erger worden slik ik er eentje extra.
Ik ging vroeger ook naar de fysio voor mijn nek, ik liep vroeger heel erg naar voren met mijn schouders en een bolle rug dus daardoor deed mijn nek pijn, door alle behandelingen en veel oefenen met rechtop lopen heb ik vrijwel nooit geen klachten meer gehad. Ik zal de aankomende weken weer wat meer op mijn houding gaan letten. Misschien loop ik onbewust weer in mijn oude houding waardoor ik hoofdpijn krijg en het niet opmerk in mijn nek.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 04:36

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:00

Ik had dit ook weleens zeker in spannende tijden. Bij mij komt het uit mijn nek ook al heb ik niet echt een zere nek. Ik werd door de ha doorgestuurd naar de fysio en na wat simpele oefeningen was het zo weg. Als ik het nu op voel komen, doe ik de oefeningen en gaat het meteen beter.