Open blaar onder aan mijn ringvinger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Open blaar onder aan mijn ringvinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 17:00

Vanmiddag had ik rijles, maar het eerste half uur daarvan had ik zitles aan de longeerlijn. Omdat ik het best spannend vond heb ik mij vastgehouden aan het zadel met als gevolg nu een giga blaar op mijn ringvinger die open is gegaan.

Ik merkte het pas toen het te laat was.

Mijn instructrice heeft een pleister gehaald en haar reserve handschoentjes zodat ik de les wel kon voortzetten.

Maar wat nu? De pleister is er inmiddels weer af, het doet flink zeer en er loopt vocht uit.

Moet ik het zo laten? Ik durf eigenlijk niks ermee te doen omdat ik echt de lucht inspring van de pijn :=

Foto

Afbeelding

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:03

Zelf doe ik er nooit een pleister op. Ik laat het altijd opdrogen zodat het minder gevoelig wordt en uiteindelijk geneest het. :D
De plekken tussen mijn vingers waren ook heel gevoelig voor blaren dus heb ik er daar al een hoop gehad, nu zijn ze blaar-proof door de ruwere huid. :')
Laatst bijgewerkt door Zoefken op 02-09-16 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:04

Ja gewoon aan de lucht laten drogen, dan gaat het het snelst over :) meestal zit er de volgende dag alweer een soort 'velletje' op. Gevoelig dat wel :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:05

Voor je gaat douchen een dikke klodder vaseline erop smeren anders ga je hartstikke dood! (van de pijn wel te verstaan... :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:10

jorika1986 schreef:
Voor je gaat douchen een dikke klodder vaseline erop smeren anders ga je hartstikke dood! (van de pijn wel te verstaan... :D )

Hahahaha herkenbaar. Dit is even pijnlijk ts, omdat je onderhuid bloot ligt. Maar gewoon laten drogen, dan is het zo over. WEl goed blijven bewegen, zodat het korstje een beetje soepel wordt, anders gaat het weer open.

Ineke2

Re: Open blaar onder aan mijn ringvinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 17:13

Eh ja haha dat is de reden dat ik nog niet gedouched heb :o

Ik ga nu een poging wagen thanks :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:22

:= Serieus? Zo pijnlijk zijn die dingen helemaal niet... :=
Gewoon gaan douchen. Verder zoveel mogelijk open laten dat het kan drogen. Wel beetje opletten met zand enz natuurlijk.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:26

Als je er veel last van hebt zou je er ook een blarenpleister op kunnen doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 17:27

Ik vind van wel :+

Heb liever een flinke snee als dit hoor :D

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 22:31

Calendulan zalf erop flinke laag en dan pleister erop voor de nacht. Dit helpt bij mij altijd heel goed. En morgen zoveel mogelijk zonder pleister zodat het aan de lucht kam drogen. Komende dagen wel even beschermen als je hand/vinger moet gebruiken en met rijden inderdaad handschoenen aan. Geneest redelijk snel maar de huid die erop komt is eerste tijd nog kwetsbaar.

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 22:34

Heb er ook precies zo een op mijn ringvinger, haha. Pony had er geen zin in tijdens de les.

Ik doe er geen pleister op, gewoon zo laten. Ik kon alleen de eerste dag niet schrijven vanwege het branderige gevoel.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 22:52

daarom rij ik met handschoenen aan of ja reed ik met handschoenen aan
calendulan zalf wilt goed helpen en voor een volgende keer handschoenen of tapen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 22:55

tennan schreef:

ts absoluut niet doen..
een blarenpleister is sowieso al een onding, maar is bedoeld om een blaar en je huid te beschermen tegen het kapot gaan.. Een blarenpleister mag je niet over een kapotgetrokken blaar doen, zelfs niet op een doorgeprikte. blarenpleisters zijn om het ongemakt van zo'n waterbel onder je huid te verzachten.

over een kapote blaar doen bekent dat de huid in de pleister gaat 'huilen' al het vocht dat aan de lucht moet drogen, verzameld zich dan in de pleister tot die zo gaar is dat die ergens gaat lekken.. daarnaast trek je je hele kwetsbare huid kapot als je m moet verwijderen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 23:00

Dit is niet van de teugels trouwens. Wel precies die plek :o
Maar ondanks dat ik handschoenen zeer vervelend vind ga ik er toch maar aan geloven.

Ik laat het vanacht gewoon open / drogen zover dat gaat want er blijft maar wondvocht uitlopen... Nooit zo erg gehad.

En morgen tijdens werkzaamheden maar een pleister erover en eventueel een handschoentje.
Lastig maar het moet maar :D

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:02

Zulke dingen doen pijn, maar gaan giga snel over :)
Ik steek m'n handen wel altijd onder de douche als ik dit heb, kan het even schoon spoelen :)

Edit; handschoenen zijn net als laarzen; je moet ze even soepel maken. Ik haat nieuwe handschoenen, maar eenmaal soepel zitten ze heerlijk.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:11

Ik zou het zoveel mogelijk in de open lucht laten drogen. Ga je paardrijden of andere dingen doen waarbij je je vinger nodig hebt, even een pleister erom. Na tijd schoon spoelen (hoe pijnlijk het ook is) en weer zoveel mogelijk zonder iets erop laten drogen.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:14

elenaMM77 schreef:
tennan schreef:

ts absoluut niet doen..
een blarenpleister is sowieso al een onding, maar is bedoeld om een blaar en je huid te beschermen tegen het kapot gaan.. Een blarenpleister mag je niet over een kapotgetrokken blaar doen, zelfs niet op een doorgeprikte. blarenpleisters zijn om het ongemakt van zo'n waterbel onder je huid te verzachten.

over een kapote blaar doen bekent dat de huid in de pleister gaat 'huilen' al het vocht dat aan de lucht moet drogen, verzameld zich dan in de pleister tot die zo gaar is dat die ergens gaat lekken.. daarnaast trek je je hele kwetsbare huid kapot als je m moet verwijderen.

Wist ik niet, goeie tip! Bedankt. Zelf nog nooit voorgehad, maar je behoedt me voor een ramp geloof ik :7

nameless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:54

Pleister op doen en dan plakband er om heen, dat is de enige manier dat het bij mij bleef zitten :+

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:29

Ik doe altijd een keer betadine en een pleister erop zodat het vuil eruit gaat, en daarna gewoon in laten drogen.