Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Ik snap niet hoe een gezonde leefstijl voor mensen kan samenhangen met maaltijdvervangers... Voor mij is een gezonde leefstijl variatie, groente of fruit bij mijn maaltijden, en goede volwaardige voeding. Geen kunstmatige shakes....
GamblersCup schreef:Hier iemand die aan maaltijdvervangers doet. En met alle tevredenheid! Maar dan wel de enige die verkrijgbaar is zonder suiker en andere rare toevoegingen, de enige in Nederland die 100% natuurlijk is. Geen eiwitshake (dat denken veel mensen), maar echt een maaltijdvervanger. Dus heel gezond, als je zelf moeite hebt om de juiste hoeveelheid, het juiste eten en het juiste ritme te vinden. Dat is ook reden nr. 1 dat ik die shakes gebruik: ik ontbijt nu (ik ontbeet nooit) want het is makkelijk klaar te maken, ik hoef niet na te denken wát ik dan wil eten en het drinkt makkelijk weg als bijvoorbeeld een joghurtdrankje. En ik lunch op tijd. Druk werk, shake is super makkelijk en snel te maken. 's Avonds een gewone maaltijd.
Omdat ik altijd slecht at (alleen maar eten wat je lekker vindt en altijd teveel) was ik flink aangekomen. Met deze shakes, en het ritme wat ik nu heb, kon ik binnen een maand een nieuw gat in mijn riem maken. afgevallen! Mooie bijkomstigheid!
Je schrikt je alleen rot als je eens leest op de verpakking van andere merken wat er allemaal voor troep in zit. Daar zou ik echt niet aan beginnen. Met deze gezonde maaltijdvervangers heb je geen energioerepen, supplementen of andere onzin nodig. Je krijgt binnen wat je nodig hebt, je hebt geen honger en mocht je toch trek krijgen tussendoor in wat hartigs, dan is een soepje voldoende. En dat zegt deze vreetzakAls een merk al die andere troep aanbied, vermoed ik dat de maaltijdvervanger nou niet bepaald gezond en/of voldoende is.
secricible schreef:Maar zou gewoon je witte boterham veranderen in een kom kwark met fruit en goede granen/havermout met fruit/volkoren boterham met kaas en een stuk fruit niet veel verstandiger zijn?
GamblersCup schreef:Dat kan ook gewoon, iets vasts erbij, als je dat prettiger vindt.
Je vervangt natuurlijk geen 3 maaltijden per dag met shakes, je eet 1 maaltijd met normaal eten. Dus je systeem wordt niet luier. Maar ik kan natuurlijk alleen van "mijn" shakes praten, wat dat van TS gaat doen weet niemand (incl. TS) geloof ik nog
GamblersCup schreef:Hier iemand die aan maaltijdvervangers doet. En met alle tevredenheid! Maar dan wel de enige die verkrijgbaar is zonder suiker en andere rare toevoegingen, de enige in Nederland die 100% natuurlijk is. Geen eiwitshake (dat denken veel mensen), maar echt een maaltijdvervanger. Dus heel gezond, als je zelf moeite hebt om de juiste hoeveelheid, het juiste eten en het juiste ritme te vinden. Dat is ook reden nr. 1 dat ik die shakes gebruik: ik ontbijt nu (ik ontbeet nooit) want het is makkelijk klaar te maken, ik hoef niet na te denken wát ik dan wil eten en het drinkt makkelijk weg als bijvoorbeeld een joghurtdrankje. En ik lunch op tijd. Druk werk, shake is super makkelijk en snel te maken. 's Avonds een gewone maaltijd.
Omdat ik altijd slecht at (alleen maar eten wat je lekker vindt en altijd teveel) was ik flink aangekomen. Met deze shakes, en het ritme wat ik nu heb, kon ik binnen een maand een nieuw gat in mijn riem maken. afgevallen! Mooie bijkomstigheid!
Je schrikt je alleen rot als je eens leest op de verpakking van andere merken wat er allemaal voor troep in zit. Daar zou ik echt niet aan beginnen. Met deze gezonde maaltijdvervangers heb je geen energioerepen, supplementen of andere onzin nodig. Je krijgt binnen wat je nodig hebt, je hebt geen honger en mocht je toch trek krijgen tussendoor in wat hartigs, dan is een soepje voldoende. En dat zegt deze vreetzakAls een merk al die andere troep aanbied, vermoed ik dat de maaltijdvervanger nou niet bepaald gezond en/of voldoende is.
lovecappie schreef:Eiwitshakes zijn geen maaltijdvervangers. Dat zijn hongerdiëten. Ook niet voor mij weggelegdDan vraag ik me toch af welk merk jij dan hebtKlinkt aantrekkelijk! Misschien ook maar eens proberen. Al die chemische eiwit shakes gaan er bij mij ook niet in namelijk.
secricible schreef:Maar zou gewoon je witte boterham veranderen in een kom kwark met fruit en goede granen/havermout met fruit/volkoren boterham met kaas en een stuk fruit niet veel verstandiger zijn?
GamblersCup schreef:lovecappie schreef:Eiwitshakes zijn geen maaltijdvervangers. Dat zijn hongerdiëten. Ook niet voor mij weggelegdDan vraag ik me toch af welk merk jij dan hebtKlinkt aantrekkelijk! Misschien ook maar eens proberen. Al die chemische eiwit shakes gaan er bij mij ook niet in namelijk.
![]()
Deze shakes kun je ook gebruiken om wat gezonder te leven, als je bijvoorbeeld nooit ontbijt, maar shakes krijg je wél naar binnen (ik ontbeet niet omdat ik echt niet aan brood, pap of kwark moet denken 's morgens, krijg ik echt mijn keel niet door). Of juist veel onderweg bent en vaak snel wat naar binnen moet werken. Of gewoon omdat je je calorieën op een dag binnen de perken wilt houden (ook dat sprak mij aan, ik had geen idee wat ik nou eigenlijk naar binnen werkte en opschrijven of apps gebruiken om het bij te houden gaat 2 dagen goed...). Hiermee gaat het automatisch. Ik vind alleen dat er wat weinig keuze is aan smaken... en alles zoet. Een "hartige" smaak zou niet verkeerd zijn. Maar ik weet niet of dat mogelijk is en dan je shakes nog 100% natuurlijk te houden.
Afijn, het lijkt alsof ik aandelen heb in Shakeplus, maar dat heb ik niet. Ik ben er gewoon súper tevreden mee, zoals geschreven om meerdere redenen.
GamblersCup schreef:Dat kan ook gewoon, iets vasts erbij, als je dat prettiger vindt.
Je vervangt natuurlijk geen 3 maaltijden per dag met shakes, je eet 1 maaltijd met normaal eten. Dus je systeem wordt niet luier. Maar ik kan natuurlijk alleen van "mijn" shakes praten, wat dat van TS gaat doen weet niemand (incl. TS) geloof ik nog
mnka schreef:Ik wil even toevoegen dat eiwit shakes niet als maaltijd vervangers moeten gebruikt worden. Maar als aanvulling op je dagelijkse behoefte eiwitten, bijvoorbeeld voor het sporten. Je moet bij eiwitshakes gewoon je maaltijden blijven eten
ikkebenhier schreef:secricible schreef:Maar zou gewoon je witte boterham veranderen in een kom kwark met fruit en goede granen/havermout met fruit/volkoren boterham met kaas en een stuk fruit niet veel verstandiger zijn?
Heb ik geprobeerd...
Maar vaak is dan net het fruit op, of de yoghurt. Of is er wit brood gekocht ipv volkoren. En ik vertrek vroeg s morgens en heb niet veel tijd om iets klaar te maken en te eten.
phormicola schreef:Verkoop je ze toevallig zelf, GC? Aan je berichten te zien kan ik een vrij goede gok maken om welk bedrijf we het hier hebben.
Het enige nut van een shake is dat het bedrijf geld verdient. Jij als persoon hebt er vrij weinig aan en al helemaal niet voor de rest van je leven. En dat is toch wel de definitie van een gezond patroon.
Leer nieuwe gewoontes aan. Niemand is zo druk dat ie niet even een boterham met kaas en een banaan in z'n giecheltje kan stoppen.