Allergisch voor prikbeestjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Allergisch voor prikbeestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:45

Ik heb het voor elkaar gekregen om de hele zomer lang niet geprikt te worden op stal (of uberhaupt) door dazen, muggen, bijen en wespen.

Eergister even in de bak wezen hobbelen zonder zadel en met blote voetjes (vind ik gewoon fijn :)) ) en toen zat er zo'n dikke vette daas op mn enkel. Helaas ik was te laat met meppen en ik werd al geprikt. -O-

Enfin, ik ben zo allergisch als maar zijn kan. Eerst komt er een schijf van om en nabij 5 bij 10 cm en veel jeuk, in mijn slaap kriebel ik er blijkbaar enorm aan waardoor het gif(??) verspreid wordt. Dus nu heb ik een enkel ter grootte van een soort halve tennisbal. :+ Je zou niet zeggen dat het door een steek komt, eerder dat ik ben gevallen oid. Als ik erop druk doet het ook enorm veel pijn, strakke laarzen krijg ik dan ook niet aan. :')

Is er iemand met dé tip hiervoor? Anti histamine/hooikoortspilletjes helpen allemaal niet. Koelen voor de zwelling (?) helpt ook niet..

Denk dat gestoken worden op m'n enkel een van de rottere plekken is, op een gewricht. Op mijn bovenarmen en benen krijg ik niet zo'n giga halve tennisbal maar gewoon een goede, rode en opgezwollen schijf ter grootte van m'n hand.. :=

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:48

Huisarts bellen. Er zijn pilletjes voor, van die kleine blauwe, hebben wij hier ook thuis.
Neem ze in als ik gestoken ben en helpt echt heel fijn.

Ik weet de naam even niet meer :')

Ah, na in het kastje te hebben gekeken ben ik erachter: Desloratadine.

Anoniem

Re: Allergisch voor prikbeestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:53

Ik reageer ook heftig op insectenbeten.. Als antihistamine niet helpt kan je idd even naar de huisarts voor desloratadine, maar dat is in principe ook een 'hooikoortstablet' dus als de reactie zo heftig is dat antihistamine van de supermarkt/drogist niet werkt dan zal dat ook niet werken. Blijven koelen, hoog houden en verder gewoon even met rust laten. Mocht het morgen nou zo veel zeer doen dat je er geen druk op kan zetten (niet op kan lopen dus) dan kan je de HA even bellen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:58

Hier nog 1 ik heb het al bij muggen bulten. Koelen met washand die even in de vriezer heeft gelegen of coldpack werkt heel goed. Verder anti allergie pilletjes halen. Die verkopen ze vaak ook wel bij supermarkten of bij drogisten. Voor de jeuk kan je nu azijn er op doen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:01

De volgende keer meteen zo snel mogelijk met VSM gaan rollen. Nog voor het überhaupt jeukt. Als ik dat doe en dan echt een half uur om de paar minuten dan trekt het helemaal weg. Zo niet dan krijg ik ook een megazwelling.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:08

Hè lotgenoten!

Ik wil niet discrimineren maar het zijn slechts bepaalde prikbeestjes die dat effect op me hebben. Oostenrijkse prikbeestjes geven enorm heftige reacties. De Friese wat minder gelukkig. Ik heb me er maar bij neergelegd en altijd hooikoortstabletten bij me. Ook voor de hooikoorts trouwens. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:13

@Iris daar ga ik even naar kijken dankjewel!

@Roos, oef de muggen in Friesland moeten mij echt altijd hebben. Nachtje slapen en wakker worden met echt giga veel steken en mega schijven. :') Maar van de muggen in Thailand kreeg ik veel kleinere schijven en zwellingen, best gek!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:19

Moerasmuggen zijn hier de oorzaak van de grootste drama.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:21

Hier nog zo één , momenteel loop ik ook met een voet als een olifant die langzaam aan paars/blauw kleurt.

Ik heb pillen van de HA.

Maar ik moet er bij zeggen dat ik ze wel heel snel nadat ik gebeten ben ze in moet nemen anders is het kansloos.

Koelen helpt bij mij niet meer als eenmaal zo ver is.

Voor de jeuk gebruik ik prikweg van vsm.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:25

Nadat ik ook een allergische reactie op een muggenbult had met idd een schijf ben ik er azijn op gaan doen. Dat helpt tegen de jeuk bij mij