Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KoudbloedKim schreef:Oei, dat is heel laag.
Ik slik elke week die dosering en dat is nét genoeg, dus de onderhoudsdosering.
Wat was jouw bloedwaarde?
KoudbloedKim schreef:Dat zeg ik niet he, ik zeg dat ík dat nodig heb om te blijven functioneren.
Vandaar ook dat ik vraag naar de bloedwaarde van TS, als deze namelijk maar net iets te laag is, kan ik me het besluit van de dokter wel voorstellen.
Citaat:(...) 50.000 over 3 maanden (is) heel laag, en dat is niet zo. Volgens Nederlandse normen is het al ruim 2x zoveel.
Janneke2 schreef:Citaat:(...) 50.000 over 3 maanden (is) heel laag, en dat is niet zo. Volgens Nederlandse normen is het al ruim 2x zoveel.
Eliine, ik heb geen flauw idee wat hier nu staat.
Wat precies is volgens jou nu 2x zo hoog?
(Ik kan het uitstekend zelf opzoeken, dat is inhoud. Ik stel een 'formele', stylistische vraag. Op een forum moeten we het met enkel en alleen woorden doen, zonder lichaamstaal of intonatie en dat maakt communicatie van tijd tot tijd zeer problematisch.)
Eliine schreef:De norm in Nederland is op dit moment 200 IE per dag. TS krijgt met haar dosering omgerekend 550 IE per dag binnen. Dat is dus ruim 2x zo hoog dan de huidige norm.
Daarop reageerde ik op de reactie van KoudbloedKim dat ze die 50.000 voor 3 maanden heel laag vond. Dat is dus niet perse zo. Hangt helemaal van het eventuele tekort en opname af.
Ann99 schreef:Hey,
een tijd geleden heb ik een half jaar de opleiding Apothekersassistente gevolgd. Ik heb in die tijd geleerd dat als een medicijn in feite een placebo is dat er dan altijd een kenmerk (code) op dat medicijn staat zodat het te herkennen is.
Ik weet alleen niet meer wat het was.
Weet iemand dat?
Ik heb gezocht op het internet maar kan het nergens vinden.
Ik heb nu namelijk een vitamine D drankje/druppels maar kan er niet bij dat zo'n klein beetje vitamine D voor 3 maanden af kan geven.
Er zit ook geen gebruiksaanwijzing bij...
Fish_n_Chips schreef:Mij is verteld dat een arts niet een placebo (dus een "suikerpil") voor mag schrijven in plaats van een werkend medicijn. Wel kan een arts natuurlijk een medicijn voorschrijven dat niet werkt (doordat het niet werkt voor de betreffende diagnose, of doordat het een te lage dosering is) en erop hopen/vertrouwen dat het placebo-effect zijn werk doet.